Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se valitettavasti on niin että isompi lihasmassa kireässä kunnossa keskinkertaisella rakenteella vie aavistuksen pienempää lihasmassaa hyvässä kunnossa lähes täydellisellä rakenteella. Greenen heikkoudet on tosiaan liian lyhyt selkä ja trapsien puute tai sitten poseeraus niin ettei ne trapsit tule esiin. Samoin olkapäiden pyöreys ei pääse monessa posessa esiin kovin hyvällä tavalla. Parastahan Kaitsussa lienee älyttömän hyvät kädet ja jalat sekä järketön paksuus läpi koko kehon, selässä varsinkin. Keskivartalokaan ei ole lähelläkään parasta enää vaikka sen ihan hyvin suuren osan aikaa kontrolloikin. Rakenteellisesti korkeintaan keskitasoa mutta järjetön lihasmassa vie ja nyt kun kuntokin oli kohdallaa niin vaikea tuota on voittaa.Kyllä siihen tuomarointiin tuntuu vaikuttavan moni sellainen asia, minkä ei kuuluisi. Se, että on paljon lihasmassaa sekä kireä kunto, ei minun mielestäni pitäisi riittää voittoon, kun rakenne on mitä on ja puutteita löytyy. Totta on, että latsit lähtee alhaalta, mutta koko selkä on sen verran lyhyt, että luo todella laatikkomaisen vaikutelman varsinkin, kun trapseja ei ole.
Ehkä olen vähän provosoivasti kirjoittanut ja kyllä minä ymmärrän, millä kriteereillä Kai Green pärjää. Mutta, kun katsoo esimerkiksi tuota Kaitsun ja Cedun vertailua, ei näytä Kai missään posessa paremmalta. Kyllä se masu sieltä vaan näyttää monessa kohtaa pulahtavan.
Ehkä tässä myös pikkuisen kritisoin tätä nykyistä tuomarointilinjaa, missä mennään massa edellä eikä estetiikka. Mutta annetaan tämän asian sitten olla. Onneksi Kaitsu ei tule koskaan Olympiaa voittamaan sentään.

Hyvä et Kai sai ton vatsan kuntoon, pullotti syksyllä vähän huolestuttavasti :D. Tais kuunnella mm. Luimarcon ja muiden vinkkejä ja ehkä se itsekkin tajus et jotai on sil on tehtävä.
Luimarco on ihan kohtuu suosittu bodykanava, joka ottaa kantaa just esimerkiks noihi kehonrakentajil esiintyvil pallomasuihin ja ylipäätään noihi kehonrakennuksen epäkohtiin. Lisäksi facebookissa taitaa olla kyseisellä miehellä reilu 400k seuraajia, mutta jostain syystä youtube tilaajamäärä on piilotettu. Luimarco pitää aika aktiivisesti yhteyttä noihi maailmantason bodareihin ja esimerkiksi Phil Heath on lähettäny hänelle useaan otteeseen vastausvideoita (mm.Itse en kyllä usko hetkeäkään, että Kai olisi noteerannut jonkun luimarcon videoita. Kuka tämä mies edes on? Kuuluuko meriitteihin mitään muuta kuin youtube-kanava?
Luimarco on ihan kohtuu suosittu bodykanava, joka ottaa kantaa just esimerkiks noihi kehonrakentajil esiintyvil pallomasuihin ja ylipäätään noihi kehonrakennuksen epäkohtiin. Lisäksi facebookissa taitaa olla kyseisellä miehellä reilu 400k seuraajia, mutta jostain syystä youtube tilaajamäärä on piilotettu. Luimarco pitää aika aktiivisesti yhteyttä noihi maailmantason bodareihin ja esimerkiksi Phil Heath on lähettäny hänelle useaan otteeseen vastausvideoita (mm.
View: https://www.youtube.com/watch?v=SDr4pRgNIIg
). Ja näin vähä vielä lisää offtopic: ainakin ite oon tykänny seurata Luimarcon videoit.
En ny kuitenkaan suoraan väitä, että Kai Greene olis nimenomaan Luimarcon vinkeistä ottanut opiks.
En tiedä Luimarcon taustoista sen paremmin, mutta videoidensa perusteella tuntuu tietävän hyvin kehonrakennukseen liittyvistä asioista.En itse ainakaan laske meriiteiksi kavereiden määrää facebookissa tai seuraajien määrää youtubessa. Kysyjä varmaan tarkoitti jotain meriittejä esim. kilpailu- ja/tai valmennustaustaa.
Juu joku joka vaivautuu kommentoimaan synthol-pellejä ei voi olla oikeesti kauheen uskottava imho. Taas joku itestään tuotteen tehny tyyppi, joka pätee muiden peesissä ja varmaan paikalliselta pakkikselta bongatuilla kommenteilla. Haluisin itekkin nillittää, mutta ei mulla oikeesti oo referenssejä sanoo yhtään mistään mitään, joten ymmärrän pitää suuni.En itse ainakaan laske meriiteiksi kavereiden määrää facebookissa tai seuraajien määrää youtubessa. Kysyjä varmaan tarkoitti jotain meriittejä esim. kilpailu- ja/tai valmennustaustaa.

Lui on seurannut kehonrakennusta yli 20-vuotta, joten eiköhän se tiedä mistä puhuu. Ei ole itse ikinä kilpaillut tai suunnitellut kilpailevansa.En tiedä Luimarcon taustoista sen paremmin, mutta videoidensa perusteella tuntuu tietävän hyvin kehonrakennukseen liittyvistä asioista.
Mut hei tähän pitäis varmaan olla jokin koulutus että on uskottavaLui on seurannut kehonrakennusta yli 20-vuotta, joten eiköhän se tiedä mistä puhuu. Ei ole itse ikinä kilpaillut tai suunnitellut kilpailevansa.

Mut hei tähän pitäis varmaan olla jokin koulutus että on uskottava![]()

Kyllä se valitettavasti on niin että isompi lihasmassa kireässä kunnossa keskinkertaisella rakenteella vie aavistuksen pienempää lihasmassaa hyvässä kunnossa lähes täydellisellä rakenteella. Greenen heikkoudet on tosiaan liian lyhyt selkä ja trapsien puute tai sitten poseeraus niin ettei ne trapsit tule esiin. Samoin olkapäiden pyöreys ei pääse monessa posessa esiin kovin hyvällä tavalla. Parastahan Kaitsussa lienee älyttömän hyvät kädet ja jalat sekä järketön paksuus läpi koko kehon, selässä varsinkin. Keskivartalokaan ei ole lähelläkään parasta enää vaikka sen ihan hyvin suuren osan aikaa kontrolloikin. Rakenteellisesti korkeintaan keskitasoa mutta järjetön lihasmassa vie ja nyt kun kuntokin oli kohdallaa niin vaikea tuota on voittaa.
Taitaa vaan mennä tuomaroinnissa edelleen massa ja kireys edelle estetiikasta monin paikoin vaikka on kai siihen mahdollisesti jotain muutosta tulossa. Minusta Cedin sijoittuminen toiseksi tässä kisassa ja voitto aiemmin Räntsistä olivat jo ihan hyviä merkkejä siitä että kyllä tuollaista fysiikkaa aletaan arvostamaan koko ajan enemmän. Ongelmahan on se että lähes kaikki on nykyään pumpattuja syöttösikoja tyyliin Kaitsu, Compton, Räntsi, Rami, Morel jne. Phililläkin on ihan liikaa massaa paikoittain siihen helvetin kapeaan raamiin mikä sillä on. Estetiikka on suurelta osin näistä ukoista aika kaukana lopulta. Toivottavasti tuo Cedricin ja muutaman muun esimerkki auttaa lajia kehittymään urheilullisempaan ja klassisempaan suuntaan missä sillä estetiikalla ja rakenteella on enemmän merkitystä, ei pelkästään sillä että on vitusti lihaksia kireässä kuosissa.