Kahvilaadut

Ikä
43
Moccamaster-ketjun innoittamana: mitä eri kahvilajeja porukka nauttii? Mitä kaikkia on ylipäänsä olemassa? Meneekö pääasiassa Presidenttiä/Juhlamokkaa vai kelpaako ainoastaan hifimpi?

Itse olen innostunut arabialaisesta kahvista, mutta sitä on niukasti saatavilla Suomessa.

Muukin keskustelu kahvista sopii tähän ketjuun, on sen verran tärkeä aihe :D

(yksi vanha ketju löyty haulla mutta se käsitteli vähän yleismaailmallisemmin kahvinjuomista. Tänne hifistelyä.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikki vinkit erityisen pehmeistä kahvilaaduista kiinnostaisivat myös minua. Eli mikä on ylivaalea paahto jossa ei ole edes aavistusta hapokkudesta, kitkeryydestä tai närästyksestä? Siis joku muu kuin Juhla Mokka jota meillä on jo kaappi täynnä.

Erinomainen kahvi on Arvid Nordqvistin keskivahvalla paahdolla oleva Arabica. Löytyy ihan perusmarketeista; paketti on sellainen valkoinen ja limenvihreä.
Hyvän maun lisäksi myös mieli lepää kun kyseessä on RK-kahvi.. :)

Presidenttin tummaa paahtoa yleensä, brazil on toinen hyvä. Mokkamasterin oston jälkeen on tullut siirryttyä tummempiin paahtoihin, ennen meni aina juhla mokkaa.

Tummemmat paahdothan sisältävät vähemmän kofeiinia, koska paadettaessa sitä haihtuu.

presidentti tumma paahto on parasta mitä suomen maalla olen saanu... Mutta porukoitten brasiliasta tuoma kahvi oli kyllä ihan omaa luokkaansa, todella tumma paahto ja erittäin aromikas...

Nykyään blandaan Juhla Mokkaa Napolilaisella kahvilla. Tuo sopivasti lisää kahvin makua.

Juhla Mokka on parasta kaikista kaupan kahveista, toisena tulee presidentin tumma paahto ja kolmantena normaali resdentti. Noista kahvipavuista saa kyllä aivan uskomattoman hyvää kahvia verrattuna valmiiksijauhettuun :kuola:

Mutta porukoitten brasiliasta tuoma kahvi oli kyllä ihan omaa luokkaansa, todella tumma paahto ja erittäin aromikas...

Joo, suomalainen kahvi ei oikein enaa iske. Juuri ennen kahvin tekoa jauhetut pavut kylla antaa aivan ylivoimaisen maun, niinkuin ylla on jo mainittu pari kertaa.

Kuulin joskus juttua (en tieda onko totta vai ei), etta sota-aikana kahvia oltais paahdettu vahemman, koska se menettaa painoa prosessissa. Talla tavalla samoista kahvipavuista sai enemman kahvia, mutta ei yhta "tummaa". Vuosien varrella kansa tottui siihen, eika enaa palannut tummempiin paahtoihin tottumussyista.

Kotona menee "Hyvä Ostos" kahvia, 0,99e paketti. Saa aamulla ittensä käyntiin :D

Töissä sitten Juhla Mokkaa keitellään

Rahamiehiä :rolleyes:. Itse ostin joskus robertsista purkin blue mountaiinia niin ei siinä mitään mahottomia makueroja ollu huomattavissa.

Maksan omastani $6.99 kanukkitaalaa / pauna, eli 4.94 euroa. Onko tuo nyt sitten niin kallista? Ei muuten oo ihme jos ei maistu erikoiselta jos ostit "purkin".

Maksan omastani $6.99 kanukkitaalaa / pauna, eli 4.94 euroa. Onko tuo nyt sitten niin kallista? Ei muuten oo ihme jos ei maistu erikoiselta jos ostit "purkin".
Mistä olet ostanut? :eek:

Tuo on jo niin halpaa että pakosti tulee mieleen kysymys aitoudesta. Yleensä kun paunasta Blue Mountainia näkee pyydettävän 30-50 USD.

luomukahvia (meiran cafe original luomu/reilun kaupan)vuoden juotuani olen huomannut, että tavalliset massatuotantokahvit on sairaan kitkerän ja pahan makuisia. kun juo jossain muualla kuin kotona kahvia, se ei tod maistu herkulliselta.

useimmissa kahviloissa on tarjolla luomukahvia tai kolumbia -merkkistä jotka on hyviä. kaakaopuussa on hyvä pähkinäinen maku, kiitos Miken :)

Mistä olet ostanut? :eek:
Tuo on jo niin halpaa että pakosti tulee mieleen kysymys aitoudesta. Yleensä kun paunasta Blue Mountainia näkee pyydettävän 30-50 USD.

No tuskinpa ne jamaikalaiset viljelijat niista hirmurahoja saa. Ostan itse kaupasta josta myydaan satoja paunoja kahvia paivassa. Kun volyymia on riittavasti, hinta painuu alas. Jos tilaa postitse yhden paunan, niin ei oo ihme jos pyydetaan 30 USD. Aitoutta voi tietty epailla, mutta toi on mun mielesta ainakin parasta n. 40-50 eri pavusta joita oon kokeillu. Kahvipavut on aivan helvetin isoja ja kiiltavia oljysta (niista lahtee parhaimmat aromit)

Niin, ja talla harvelilla muuten irtoaa pavuista aromit kaikkein parhaiten

http://www.alibaba.com/catalog/11165127/Syphon_Coffee_Maker.html

Mitenkäs ne viljelijät tähän liittyvät :) Edelleen, noilla hinnoilla epäilyttää aitous kun Blue Mountainia muutenkin myydään maailmalla enemmän kuin mitä sitä tuotetaan. ;)

Mutta pysytäänpäs aiheessa nyt. Itse olen hyviksi havainnut Robert's Coffeen Café Brutalin. Arkikahvina menee useimmiten tummapaahtoista Presidenttiä.

Mitenkäs muuten kofeiinittomat kahvit? Cafe Hagia olen testaillut, muita merkkejä en ole ainakaan marketeissa huomannut jos pikakahveja ei lasketa mukaan.

Mitenkäs ne viljelijät tähän liittyvät :) Edelleen, noilla hinnoilla epäilyttää aitous kun Blue Mountainia muutenkin myydään maailmalla enemmän kuin mitä sitä tuotetaan. ;)

Mitenkäs muuten kofeiinittomat kahvit? Cafe Hagia olen testaillut, muita merkkejä en ole ainakaan marketeissa huomannut jos pikakahveja ei lasketa mukaan.

En voi taata aitoutta, mutta kuten sanottu, parasta shittia todella monesta kahvilaadusta jota olen kokeillut. Vahittaismyyntihinnat on muutenkin kuluttajalle aika ufoja juttuja. Tuttu osti taalta Kanadasta dollarikaupasta sahkohammasharjan (siis taalalla) eika ollu uskoa silmiaan. Kuinkahan monta senttia sen valmistus sitten maksoi, kun siita taalasta pitaa ottaa pois myyntivoitto, tulli jne. Itku paasis usein jos tietais tuotteiden "oikean" hinnan.

Mita tulee kofeiinittomiin kahveihin, kaikki mita olen kokeillu on olleet aika kauheita. Nayttais etta pavut menee jotenkin pilalle prosessissa, tai sitten kofeiini on suuri osa "kahvin makua".

Ihan jotain perus kahvia menee, juhla mokka, costa rica yms... Kerran oon euroshopperin kahvia ostanu, mut toiste en sitä virhettä tee. Naurattaa vieläkin, ku meiän myymäläpäällikkö kuvaili Euroshopperia ns. mannermaisena makuna ja kerto siitä ties mitä myyntipuheita :D Aivan kauheeta kahvia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom