Kahvi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jupeliz
  • Aloitettu Aloitettu
kuulin jostai et kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa n. 10 minuutiksi.. Hmm.. onko tuolla mitään perää?? Sinäänsä se on huono koska itselläni on muutenkin nopea aineenvaihdunta ja yritän saada massaa lisää.. tuskinpa tuolla kahvilla on suurta merkitystä kuitenkaan.. :anssi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun saat ne kolme tärkeintä asiaa kuntoon niin kehitystä pitäisi tulla. Eli lepo,treeni ja varsinkin ravinto kohdilleen niin pitäisi tulosta tulla. Nuihin kiinnität huomiota niin kehitystä pitäisi tulla juot kahvia tai et.

Jep kahvista ei oo merkittävää haittaa eikä hyötyä. Mutta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa (huomaa sen ku heti kusettaa ja paskattaa).

Kofeiini kiihdyttää aineenvaihduntaa ja toki kahvi on muutoinkin aika tujua mahalle ja täten pistää mahan toimimaan..sen kyllä huomaa aamuisin:D

Nepheg sanoi:
Jep kahvista ei oo merkittävää haittaa eikä hyötyä. Mutta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa (huomaa sen ku heti kusettaa ja paskattaa).

Sama homma mutta kahvista on se hyöty että sillä saa päänsäryn loppumaan. Tänäänkin oli päivällä pirullinen Migreeni ja kupillinen kahvia niin se meni ohi.

japa sanoi:
Sama homma mutta kahvista on se hyöty että sillä saa päänsäryn loppumaan. Tänäänkin oli päivällä pirullinen Migreeni ja kupillinen kahvia niin se meni ohi.

Ei ollut vaan vieroitusoireista kysymys? ;)

Mulle suositeltiin Kofeiinia luuydin-neste tutkimuksen jälkeen juuri pääkipuun!

Spidey sanoi:
Kun saat ne kolme tärkeintä asiaa kuntoon niin kehitystä pitäisi tulla. Eli lepo,treeni ja varsinkin ravinto kohdilleen niin pitäisi tulosta tulla. Nuihin kiinnität huomiota niin kehitystä pitäisi tulla juot kahvia tai et.
Yleensä.. :D

kyllä kahvi hyvää tekee, itse kiskon n15 kuppia päivässä tai oikeastaan yössä :D , pieniä taukoja tulee silloin kun vatsa kertoo olemassa olostaan muutaman päivän ripulin muodossa

Duunissa automaattikahvi vaikutti ainakin kohtuu rajusti aineenvaihduntaan. Kellotin säännöllisesti (koodinimi a1=musta kahvi) n. 5 minuutin aikoja kun kahvin käteen saamisesta piti mennä paskalle.

Sitten oli koodinimi b1=vahva musta kahvi, mutta valitettavasti mulla ei ole siitä yhtä kattavaa tutkimusta. Vahvempaa se oli selvästi kuin a1, joten siitä päätellen paskahätäkin tulee nopeammin.

Kyseinen kahvi toimi siis kuin "kodin putkimies", eikä ollut epäilystäkään etteikö kyseinen ilmiö johtunut kahvista.

CiioN sanoi:
Onko kellään muulla sellaista ongelmaa, että kahvista nousee kuume ja tulee muutenki aivan hirveä olo?
Kuumetta en ole koskaan kuullut tulevan, mutta kuuma kyllä voi tulla. Kofeiini lisää sydämen lyöntitiheyttä ja vilkastuttaa verenkiertoa, joten pikku hiki voi helposti tulla jos ei ole tottunut kahviin. Se menee kyllä ohi kun hieman enemmän juot kahvia.

CiioN sanoi:
Onko kellään muulla sellaista ongelmaa, että kahvista nousee kuume ja tulee muutenki aivan hirveä olo?
Joskus sillon harvoin kun kuun asento on oikea ja kolibrit lentävät napapiirillä niin mulle tulee aamukahvin jälkee vitun paska/kuumeinen olo. Lihakset iha helvetin "herkät" tai jotain muuta hämärää. Sellane yleisesti outo ja sekava fiilunki. Varmaankin liian suuri määrä liian vahvaa kahvia aiheuttaa mulle ton. Emmä tiiä :rolleyes:

Kahvissa on aika paljon muutakin kuin vain se kofeiini. Paahtamisen sivutuotteena syntyy monenmoisia myrkkyjä (kuten myös kaakaon kohdalla). Kahvi on aika väkivaltaista vatsallekin. Kofeiini on elimistössä yleensä ainakin n. 24 h nauttimisen jälkeen.

Jos kohveen kanssa on ongelmia, suosittelen vihreää teetä. Siinä on vähemmän kofeiinia ja se on muutenkin terveellisempää. Ja minusta paremman makuista ja nautittavampaa.

Jotkut ovat huomattavan herkkiä kofeiinille, voidaan puhua yliherkkyydestä, ja silloin on ihan mahdollista jos kahvin kaltainen viemärijäte nostaa jopa kuumetta.

Tiedoksi, että tummempipaahtoisessa kahvissa on vähemmän kofeiinia ja se on myös vatsaystävällisempää kuin Suomessa yleisemmin suositut vaaleammat paahdot.

Mitnick sanoi:
Joskus sillon harvoin kun kuun asento on oikea ja kolibrit lentävät napapiirillä niin mulle tulee aamukahvin jälkee vitun paska/kuumeinen olo. Lihakset iha helvetin "herkät" tai jotain muuta hämärää. Sellane yleisesti outo ja sekava fiilunki. Varmaankin liian suuri määrä liian vahvaa kahvia aiheuttaa mulle ton. Emmä tiiä :rolleyes:

Kuukautiset... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom