Kahvi ja ruoansulatus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Jaha, täsä kahvia hörppien tuli mieleen, että kofeiini ja nikotiini kait kiihdyttää ruoan läpimenoa. Usein tulee kakkahätä heti tupakan vedon, tai kahvin juomisen jälkeen. Onko tämä merkki siitä? Vai onko ihan joku muu refleksi kyseessä, esim rentoutuminen? :hyper:

Ja laskiko se kofeiini testotasoja? Dieetillä on hyvä juoda kahvia, ei tule syötyä ylimääräisiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä mutta kovana kahvin kittaajana (n. 10 mukia päivä) voin sanoa ettei ole kyllä tarvinnut ikinä ummetuksesta kärsiä. Kyllä varmaan tekisi hyvää vatsalle vähentää tai vaihtaa teehen. Mutta se vaan on sellainen tapa ja ainakin se on viinan kittaamista parempi.

Kahvi muistaakseni haittaa joidenkin ravintoaineiden imeytymistä. Olen huomannut kanssa ton wc ilmiön, kun ei juo kahvia niin ei tartte käydä niin usein ja maha ei ole kuralla paljosta kahvista. Ennen tuli vedettyä 10 kuppia päivässä, nyt 0 kuppia.

VelttoV sanoi:
Jaha, täsä kahvia hörppien tuli mieleen, että kofeiini ja nikotiini kait kiihdyttää ruoan läpimenoa. Usein tulee kakkahätä heti tupakan vedon, tai kahvin juomisen jälkeen. Onko tämä merkki siitä? Vai onko ihan joku muu refleksi kyseessä, esim rentoutuminen? :hyper:

Ja laskiko se kofeiini testotasoja? Dieetillä on hyvä juoda kahvia, ei tule syötyä ylimääräisiä.

VelttoV sanoi:

Joo mullakin on tuo liika kahvi aiheuttanut yhtä sun toista haittaa... :D
Kokeileppa mennä salille juuri juodun 4 kupillisen jälkeen niin ei paljoa kehtaa mennä pinnistelemään tangon alle. :jahas:
mulla tosin tuo maito ja nyt huomasin että myös kahvi aiheuttaa aivan mielettömiä kahvivaivoja

Manala sanoi:
Joo mullakin on tuo liika kahvi aiheuttanut yhtä sun toista haittaa... :D
Kokeileppa mennä salille juuri juodun 4 kupillisen jälkeen niin ei paljoa kehtaa mennä pinnistelemään tangon alle. :jahas:
mulla tosin tuo maito ja nyt huomasin että myös kahvi aiheuttaa aivan mielettömiä kahvivaivoja

ED:llä olen itse saanut vähennettyä kahvin juontia.

En tiedä tarkoitetaanko ED:llä sitä energia juomaa?

No Asiaan: Ite juon harvoin kahvia ja silloijn kun juon niin saa sit hetken päästä juosta kohti Wctä eli mul ainakin kiihdyttää suolistoa!

123jippo sanoi:
Mikäs tämä ED mahtaa olla?

Kyseessä siis juuri tämä ED-energiajuoma. Kallistahan se on, mutta mulle riittää ainakin että ottaa pari kuppia päivässä. Yhen aamulla ja yhen ennen treeniä. Batteryt ja Red Bullit on vettä, kun ediin verataa.

Mulle selitti tuttu doktor etta kyseessa on ilmio nimelta peristaattinen aalto. Eli kun esim aamulla juo kunnon saavin kahvia niin suolistoon tulee eteneva aalto joka saa aikaan kakkiksen. Eri asia on sitten paivan aikana kahvin yliannostus, joka meikalaiselle saa aikaan kurat.

hehe, mullakin sama juttu. aamulla kun juon ekan kahvikupin, niin n. puolessavälissä mukia pitää lähteä Kiireellä pöntölle. ei ole ikinä kuralla, mutta tulee kyllä vauhdilla :)

Eikö nikotiini vaikuta parasympaattiseen hermostoon ja sen takia se paskattaa. Onhan se muistisääntöki "Sympaattinen sytkytkyttää (sydäntä) ja parasympaattinen paskattaa." :hyper:

Mulla kans kahvi saa aikaa Vesikaappi-ilmiön (wc). Sen takia tänäkin aamuna istuin paskalla ja join kahvia. Se vain on jotenkin helpompaa näin :thumbs:

kahvilla on muitakin sivuvaikutuksia joista tuo paskahätä on mun mielestä pienin(ja jota mulla ei edes tule..)

kahvi vie ikävästi pariksi kolmeksi tunniksi näläntunteen(ainakin mulla) joka on aika perseestä, aamulla ei mitenkään pääse liikkeelle ennen kuppia kuumaa ja harvemmin aamulla on nälkä jolloin aamu menee ilman aamupalaa ellei väkisin väännä jotain bröödiä naamariin..

Juu sama täällä..Kun on juonu kahvin,niin vähän ajan päästä iskee jo paskahätä..

Mistähän johtuu, kun juo kahvia varsinkin aamulla niin kohta on pakko lähtee vääntää shaissee, mutta kun juo energia juomia niin ei mitään samankaltaisia vaikutuksia?

Recyclist sanoi:
Mulle selitti tuttu doktor etta kyseessa on ilmio nimelta peristaattinen aalto. Eli kun esim aamulla juo kunnon saavin kahvia niin suolistoon tulee eteneva aalto joka saa aikaan kakkiksen. Eri asia on sitten paivan aikana kahvin yliannostus, joka meikalaiselle saa aikaan kurat.

Ei kuitenkaa periSTAATTINEN aalto vaan peristalttinen, staattinen kun olisi paikallaan pysyvää ;)

unreal sanoi:
Mistähän johtuu, kun juo kahvia varsinkin aamulla niin kohta on pakko lähtee vääntää shaissee, mutta kun juo energia juomia niin ei mitään samankaltaisia vaikutuksia?

Varmaan joku muu ainesosa kahvissa kuin kofeiini? Eihän kofeiinitableteillakaan ole laksatiivista vaikutusta.

Viikonloppuisin juon usein 2 mukillista (3 d kpl) kahvia aamuisin. Joskus sinnittelen, että en lähde istunnolle ekan mukillisen jälkeen, kun on leipiä syömättä ja lehti lukematta.

Olen onnistuneesti vähentänyt kahvin juontia, enää mukillinen+kupillinen päivässä. Silloin kun join kahvia paljon, niin iltasin ei tullut uni ja aina väsytti, kun oli pakko kuitenkin herätä aikaisin.

mulla ei kahvinjuonti aiheuta muuta kuin parin tunnin päästä jumalainen kusihätä..tämäkin johtuu siitä että kahvi poistaa kehosta nestettä, eikö?

metalman sanoi:
hehe, mullakin sama juttu. aamulla kun juon ekan kahvikupin, niin n. puolessavälissä mukia pitää lähteä Kiireellä pöntölle. ei ole ikinä kuralla, mutta tulee kyllä vauhdilla :)

Sama vika rahikaisella :kippis1:

latku sanoi:
mulla ei kahvinjuonti aiheuta muuta kuin parin tunnin päästä jumalainen kusihätä..tämäkin johtuu siitä että kahvi poistaa kehosta nestettä, eikö?

Jep, kofeiini on nestettä poistava aine.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom