Kadonneen motivaation metsästys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vip
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

vip

Ikä
43
Mun motivaatio salilla käymiseen on aivan nollissa! Jouduin olemaan just 2 kuukautta pois salilta kun loukkasin oikean käden ranteen skeitatessa (en osaa skeitata mutta silti piti pojan lautaa kokeilla) ja se vääntyi/venähti pahasti. Murtumaa lääkäri ei kuitenkaan löytänyt vaikka sitä ensin epäilikin.

Olin juuri saanut aamupainon vaivoin 90 kiloon ja tulokset olivat nousujohteisia ja muutenkin treenaaminen maistui mutta... Nyt paino 84kg, voimatasot tippuneet aivan vitusti ja salille meneminen on sellasta pakkopullaa.

En missään nimessä meinaa lopettaa mahtavaa harrastusta ja uskonkin että se motivaatio palaa taas kun saa tulokset nousuun/entiselleen.

Miten te muut motivoitte itseänne tai mistä sen motivaation löydätte jos se häviää...??

Itellä yleensä riittää kun kattoo peiliin ja miettii missä kunnossa oli ennen(en sillä että olisin iso viäläkään) ja kysyy itteltään haluaako olla se sama kynäniska ja sitten väääntäytyy sinne salille koska kun sinne pääsee niin muistaa taas miten hienoo on reenata ja rupee ihmetteleen mitä vaikeeta tässä taas oli

Samankaltaisia ongelmia ollut mullakin joskus ja toiseenkin kertaan lähdetty pitkän treenipaussin jälkeen lähes nollatilanteesta liikkeelle. Itsellä motivaatio uuteen puristukseen löytyy asettamalla tavoitteita. Kukin hakee motivaationsa, mistä hakee...vaa'alta, peilikuvasta, maksimiykkösistä, sarjapainoista tms., kun aika turhahan siellä salilla on heilua, jos se rupeaa pakkotyöstä käymään.

...Ja mielummin sellaista aloittelijan innostusta mukaan, eikä mitään nostalgisia muisteloita siitä, kuinka joskus vuonna yks tai kaks nousi sen ja sen verran, kun nyt jumitetaan jollain mummopainoilla! Eli realismia niihin tavoitteiden asetteluun...mäkin tälläinen vanha kääpä (32v.) ja treeniä nyt tällä erää 16kk takana, vaikka treenihistoriaa ylipäätänsä löytyy lähes 15 vuoden verran tauot mukaanlaskettuna. Palautuminen tässä iässä on, mitä on...lisäksi työ-, perhe- yms. elämä vie oman osansa fyysisistä ja psyykkisistä voimavaroista, joten aika turha mun on haaveilla kymmenen vuoden takaisista tuloksista, mutta eisenvälii...se on historiaa ja nyt mä keskityn siihen, että mä olen ns. helvetin kovassa kuosissa kolmevitosena. Lisäkiksiä tähän saa kummasti, kun silloin tällöin kylillä törmäilee noihin kolmekymppisen veltostumisesta kärsiviin, reippaasti fläsää keränneisiin entisiin peruskoulukavereihin.

Itelläkin joskus meinaa suu loksahtaa lattiaan asti kun näkee joitakin vanhoja siis niitä peruskoulun ja sen jälkeisiäkin vanhoja kavereita.

(Itellä ikää siis 31v)

Se kyllä kannustaa aina vaan eteenpäin.

Joskus joutuu hakkaa päätä seinään kun lähtee treenaa, ja joskus auttaa se että pitää ylimääräisen lepopäivän jonka ei anna venähtää yhtään se enempää.

Minäkin tuossa koitin motivaatiota juuri metsästää, kävin punttimimmien kuvia katselemassa..
Mutta ei sekään tunnu auttavan. :lol2:

Itellä reenitaukoa takana nyt noin 4 kuukautta eli käytännössä koko kesä meni vain töitä tehdessä...ny loppu työt ja pitäis tänään lähtee pitkästä aikaa salille.
Motivaatiota kyllä löytyy mutta saa nyt nähä että tuleeko mittään koko hommasta, kroppa on pysyny aika lailla hyvässä kunnossa tai ainakaan takapakkia ei oo paljoa tullu, kiitos raskaan työn.

mulla meni polvi paskaksi helmikuussa. parin kuukauden tauko sali treeniin. toinen tapaus oli kun nostin puupölkkyä traktorin lavalle ja kun ei voimat riittänyt (ihmekös tuo..) niin jäi reisi puun ja metallilavan väliin. tapahtui samana helmikuuna, vieläkin lihaksessa outo kuoppa ja mustelma siellä sisällä, on kipeä ja haittaa reeniä. kesällä pystyi jo tekemään kunnolla jalkoja niin 2 viikkoa sitten nivelsiteet repes nilkasta. alkaa oleen aika perseestä ja motivaatio nollassa kun koko ajan jotain pientä vikaa eikä voi treenata..

Se kyllä syö miestä kun intoo ois mennä treenaamaan mutta ei pysty vammojen takia käymään. Itsekin teen fyysisesti raskasta raksaduunia mutta se ei kesällä paljoo auttanu kun oli neljän viikon kesäloma ja jatkoks vielä pari viikkoa sairaslomaa päälle + pariin viikkoon ei saikun jälkeenkään pystynyt salilla käymään.
Tänään on toka salitreeni tauon jälkeen ja meinaan repiä sen motivaation jostain vaikka mikä olis. Uskonkin sen palaavan tässä pian koska olin niin hyvin motivoitunut ennen taukoa.
Toinen asia mikä vituttaa on kun en pysty treenaamaan etureisiä. Loukkasin vasemman polven töissä talvella (putosin koko painollani betonisen parvekelaatan päälle vasen polvi edellä). Lääkärissä oon käyny mutt ei sen kummemmin tutkinut, sanoi että voi kestää pitkään ennen kun kestää rasitusta. Nyt se muljahtele ikävästi esim. pyöräillessä ja vihloo jos yritän kyykätä. Tiedän että on väärä threadi kysellä asiasta mut jos joku tän sattuu lukemaan ja osais antaa vinkkiä miten kokeilla etureisitreeniä kipeällä polvella niin oisin hyvin kiitollinen.

Takareisiä treenaan SJMV:lla ja jalan koukistuksilla sekä pohkeita istuen ja seisten mutta haluaisin etureisienkin kehittyvän mukana....

Suositut

Back
Ylös Bottom