Nyt kun mentiin 50k hintaluokkaan niin 993 ja vanhemmat ilmajäähdytteiset Porschet ovat olleet nousukiidossa noin 15-vuotta. Toki niissäkin hinnoissa voi olla hieman kuplaa (no pun intended) jo.
Mitä käyttökustannuksiin tulee niin tällaisten korjauskulut ja varaosat eivät yleensä ole mitenkään "hieman" kalliimpia. Yksisarvisia ei ole olemassa. Laatuautoilu maksaa ja Corollalla pääsee halvalla.
Mutta ilmeisesti nyt oli tarkoitus löytää suht. tuore, turvallinen, järkevä, luotettava ja ihan näyttävä auto, joka ei heti tiputa puolia arvostaan vuoden aikana.
Ei ole uusi, on about mikroauton kokoluokkaa ja hyvästä sellaisesta saa pulittaa 50k, mutta ei kyllä arvo laske, vaan on noussut ihan raivolla.
Pitäisi olla kristallipallo niin näkisi mistä tulee autoklassikoita ja ostaa sellainen. Joku Ford Focus RS 500 luultavasti tulee nostamaan arvoaan sitten joskus, mutta mikä on sitten joskus? Ei tässä varmaan sitä haettu, että että joudutaan arvon nousua odottelemaan?
Ei haettu, kun ei arvon noususta edes puhuttu. Ja 50 tonnin hintalappu on joka aika kova jousto ylöspäin, jos puhutaan hintaluokasta 5000-15000 €
Sinänsähän noita on kiva pallotella, että mikä kottero arvoaan oikeasti nostaa. Auto sijoituksena, kuulostaakin jo niin hassulta. Varsinkin noissa vanhoissa pienissä bemareissa on aikamoisia hintapyyntöjä, liekö sitten liikkuvat sillä hintaa...
Varmaankin juuri jonkun mainitsemat paremmat/erikoisemmat mersut, bemarit ja volvot olisi niitä "varmimpia". Itse siis ajan semmosen 35-40 tonnia vuodessa, tuntuisi aika utopistiselta vetää se 80-luvun 325 BMW:llä tai jollain ralli-Lancialla