Käyttäytymisestä

No olin hyppäämässä dösään aamulla ku olin duuniin menossa, no dösä siinä kiersi hienosti pysäkille ja näin yllätykseks vauhkoontuneen mannen/ rättipään ( epäilen sitä ensimmäistä* ja tota siinä sitten porukat pysäkillä kokoontu jonoon niin kun tapoihin kuuluu ja heti ku ovet aukes tää ihmissaasta sylkäs sen dösäkuskin päälle!! niin että kun menin ostaa lippua kuskin kaulasta roikku räkää......kuski ei sanonu sille vitun mustalaiselle mitään vaan anto sen mennä, en tiedä ollenkaan mitä siinä oli käyny mutta epäilenpä että lefalla ei ollut shillinkiä maksaa matkasta ja kuski oli pyytäny poistua minkä sitten tää loinen kiitti räkäsemällä naamaan!!

Kysymys kuuluukin että kuka tai mikä ihminen on niin sairas aamulla että jaksaa alkaa riehua jollekin kuskille joka kumminkin vaan tekee työtään!!! :curs:
Kävi kyllä tosi sääliksi kyseistä kuskia...

Siis mikä helvetti jengiä vaivaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
japadahoe sanoi:
No olin hyppäämässä dösään aamulla ku olin duuniin menossa, no dösä siinä kiersi hienosti pysäkille ja näin yllätykseks vauhkoontuneen mannen/ rättipään ( epäilen sitä ensimmäistä* ja tota siinä sitten porukat pysäkillä kokoontu jonoon niin kun tapoihin kuuluu ja heti ku ovet aukes tää ihmissaasta sylkäs sen dösäkuskin päälle!! niin että kun menin ostaa lippua kuskin kaulasta roikku räkää......kuski ei sanonu sille vitun mustalaiselle mitään vaan anto sen mennä, en tiedä ollenkaan mitä siinä oli käyny mutta epäilenpä että lefalla ei ollut shillinkiä maksaa matkasta ja kuski oli pyytäny poistua minkä sitten tää loinen kiitti räkäsemällä naamaan!!

Kysymys kuuluukin että kuka tai mikä ihminen on niin sairas aamulla että jaksaa alkaa riehua jollekin kuskille joka kumminkin vaan tekee työtään!!! :curs:
Kävi kyllä tosi sääliksi kyseistä kuskia...

Siis mikä helvetti jengiä vaivaa?
Mikä oli pointsisi...valkolaiset sikailee aivan yhtä paljon mutta siihen ei vain kiinnitetä huomiota.....ehkä olen :david:....mutta rodusta tai kansalaisuudesta riippumatta.....väärinhän tuo on.

Ei ole rodusta kiinni tuo käyttäyminen. Aivan samalla tavalla valkoisetkin haistattaa, sylkevät jne jos ei asiat mene omien sävelien mukaan. Threadin pointtina on ilmeisesti herättää keskutelua siitä että kuinka ihmisiltä on hävinnyt toisten kunnioitus ja käyttäytymistavat.

Ensimmäinen rasistinen viesti ja tämän ketju haihtuu taivaan tuuliin. Ja nuo mannekeskustelutkin on jo loppuun kuluneita. Eli jos jollakulla no oikeasti jotain järkevää sanottavaa, niin sanokaa, muuten jättäkää vastaamatta koko ketjuun.

Timba79 sanoi:
Ensimmäinen rasistinen viesti ja tämän ketju haihtuu taivaan tuuliin. Ja nuo mannekeskustelutkin on jo loppuun kuluneita. Eli jos jollakulla no oikeasti jotain järkevää sanottavaa, niin sanokaa, muuten jättäkää vastaamatta koko ketjuun.

Jep itsellänikin kävi mielessä että kauan ei mene kuin tämä menee kansioihin mutta jos tämä pysyisi oikeissa uomissaan.

Pointti on se ärtymykseksi käytin ehkä hieman syrjivää kieltä, en ole rasisti monet ystäväni ovat ulkomaalaisia, mutta vihaksi panee tollanen ettei aamulaakaan voi olla kunnolla. Väärinkäsitysten varalta kerron tämän ensin kuin aloitan,en ole rasisti( ikinä ollutkaan) vaan realisti, esim mustalaiset on häviävän pieni vähemmistä maassamme, kuinka monesti kun mustalaisen näkee on kysessä tilanne kun joudutaan rikoksen tai pummimisen tai muutenkin epämääräisen käyttäytymisen keskelle? hyvin moni sanotaan melkein suurin osa täällä asuvista romaneista ei tee työtä vaan elää rikoksilla, koko kulttuuri perustuu osikaksi rikolliseen ajattelutapaan minkä olen oppinut kaveriltani joka myös sattuu olevan romani( en ole kyllä kyseistä jannua nähnyt pitkään, luultavasti istuu linnassa).

Mutta tämä ei ollutkaan pointtini vaan se että mikä saa ihmisen tekemään jotain noin alhaista aamulla, kun suurin osa ihmisistä juuri herännyt, pitäisi mieli olla virkeenä pitkän levon jälkeen!

Timba79 sanoi:

sori pointtini ei ollut rasistisia kommentteja sylkeä, en ole sen asian kannalla ollenkaan pani vaan niin vihaks kun heti aamusta joutuu tollasen keskelle, ja siinä oli naapurini joka sai kyseiseltä jannulta myös räkää niskaansa, joka tosin on mukava lähemmäks 5 kymppinen rouva, jolle ei asia kuulunut ollenkaan.

japadahoe sanoi:
Mutta tämä ei ollutkaan pointtini vaan se että mikä saa ihmisen tekemään jotain noin alhaista aamulla, kun suurin osa ihmisistä juuri herännyt, pitäisi mieli olla virkeenä pitkän levon jälkeen!

Aivan. Iltapäivällähän tuo olisi ollut varsin hyväksyttävää käytöstä.

Yleinen kunnioitus toisia ihmisiä kohtaan on ollut trendinä jo monta vuotta. Esimerkkejä tästä saa itse jokainen vähän liikaakin, eikä linja taida olla muuttumassa. Harmi vaan.

Itse olen toiminut junnujen kanssa valmentajana, isosena ja kerhonohjaajana ja yrittänyt siellä opettaa suoraan esimerkeillä esim. omalla käyttäytymisellä. Monet kundit, lähinnä niitä nyt on tullu paimennettua, on aika vilkkaita ja sitä kautta energisiä pakkauksia. Tuntuvat kuuntelevan tuota AD/HD bändiä usein.. ;) Ja tuo energisyys purkautuu monesti kiusantekona ja turhana kiukutteluna. Kun pahimmat energiat on purettu ja vasta sitten on vakavampien keskusteluiden paikka. Vanhemmalle avataan ovi, tai annetaan penkki täydessä dösässä jne. ovat pieniä esimerkkejä. Eikä suuriin tekoihin pystykkään jossain kerhossa, kotoa kaiken sen kunnioituksen ja käytöstapojen pitää lähteä. Mun mielestä.

Ja mikä tulee valkosiin tietysti monet valkosetkin tekee rikoksia, ei nyt tämän kerran sattunut vaan oleman valkoinen, ja mielestäni romani on melko valkoinen ettei sillai ihonvärillä voida erottaa, typerää kun puhutaan ulkomaalaisista aletaan heti puhua rasismista vaikka kyse ei TODELLAKAAN ole siitä kiinni, miksei ulkomaalasista voi puhua asiallisesti pahaa niinku suomalaisitakin? jos minua suomalainen haukkuu esim runkuksi, se ei tarkoita samantien että kyseinen henkilö yrittäisi milläintavalla alistaa/ orjuuttaa minua sanoillaan, vaan kysessähän voisi olla jokin pila tai pieni itahaton ilmaisu.

reinhardt sanoi:
Aivan. Iltapäivällähän tuo olisi ollut varsin hyväksyttävää käytöstä.

Ei!, tollanen ei todellakaan ole millonkaan hyväksyttävää ja ihmisten päälle räkiminen on aivan eläimellistä mun mielestä, ja varsinkin kun puhutaan aikuisista niin luulisi osata käyttäytyä.

japadahoe sanoi:
Ja mikä tulee valkosiin tietysti monet valkosetkin tekee rikoksia, ei nyt tämän kerran sattunut vaan oleman valkoinen, ja mielestäni romani on melko valkoinen ettei sillai ihonvärillä voida erottaa, typerää kun puhutaan ulkomaalaisista aletaan heti puhua rasismista vaikka kyse ei TODELLAKAAN ole siitä kiinni, miksei ulkomaalasista voi puhua asiallisesti pahaa niinku suomalaisitakin? jos minua suomalainen haukkuu esim runkuksi, se ei tarkoita samantien että kyseinen henkilö yrittäisi milläintavalla alistaa/ orjuuttaa minua sanoillaan, vaan kysessähän voisi olla jokin pila tai pieni itahaton ilmaisu.

Puhut melko sekavia.

Jos IHMINEN käyttäytyy sopimattomasti -oli sitten aamu tai ilta- miksi on tarpeen mainita ENSINKÄÄN, mihin etniseen ryhmään hän kuuluu -vai mainitsisitko, jos tyyppi olisi ollut esim. sinisilmäinen ja vaaleatukkainen?

reinhardt sanoi:
Puhut melko sekavia.

Jos IHMINEN käyttäytyy sopimattomasti -oli sitten aamu tai ilta- miksi on tarpeen mainita ENSINKÄÄN, mihin etniseen ryhmään hän kuuluu -vai mainitsisitko, jos tyyppi olisi ollut esim. sinisilmäinen ja vaaleatukkainen?

Tässä ei ole mitään sekavaa, jos olisi räkijä tässä tapauksessa ollut suomalainen esim spuge, tai esim jollaintavalla muuten erilaisen näköinen olisin purkanut turhautumiseni nimittämällä sitä räkijää " spugeksi" "nistiksi" "läskliksi" millon mitäkin, ilman että edelleen olisi ollut kyse mistään syrjäyttävästä ideologiasta!
Tämän threadin aiheena oli keskustelu yleisesti ihmisten moraalin muuttumisesta ja käytöstapojen puuttumisesta, en tiedä sitten johtuuko se vapaan kasvatuksen perulle joka nyt alkaa pikku hiljaa osoittaa syövän lailla kasvavasta rikollisuudesta, sekä ihmisiä vastaan kohdistuvasta väkivallasta.

Onneksi aika pieni osa on noita jotka viittii julkisella paikalla näyttää kaikille kuinka idioottimaisesti osaa käyttäytyä. Mitä ite oon huonoa käyttäytymistä nähnyt busseissa, melkeen niihin tuntuu liittyvän joku ajatus, että itse on jotenkin erikoinen yksilö joka ansaitsee erikoiskohtelua, heti kun joku ei ole samaa mieltä niin ulkokuori pettää ja alkaa lentämään solvauksia tai näköjään räkääkin.

Esim. nuorehko äiti on nousemassa bussiin rattaidensa kanssa, bussissa on jo kaksi samanlaista tyyppiä, eli käytävä menisi tukkoon jos toi yks sen kärrynsä sinne ahtaisi ja aiheuttaisi muutenkin liikaa vaikeuksia muille bussinkäyttäjille. Kuski ilmaisi asian olevan niin että kahta kappaletta lastenrattaita enempää ei oteta kyytiin, seuraava bussi tulee sillon ja sillon. Bussin keskioven kohdalla joku vielä toistaa hänelle nämä samat sanat kun näytti siltä että ei kuulu. Nainen räjähtää huutamaan ja valittamaan. Vittujen saattelemana lähtee pois sitten. Huonoja päiviä on kaikilla mutta vois hieman yrittää hillitä itseään.

Bussissa näkyy muutenkin tota perkeleen minä-keskeistä ajattelua, en minäkään pidä siitä että iholla on joku tuntematon, mutta ruuhkabussilla kulkiessa ei tuu kysymykseenkään pantata ikkunpaikkaa tyhjänä pelkälle kassille.

Perkele, julkista liikennettä käyttävät ihmiset sais ottaa mallia Metropoliksen (elokuva) tehtaiden työntekijöistä.

Siis en ymmärrä tätä nyky moraalia ihmisissä, mikä helvetti saa meistä tollasia välinpitämättömiä? aikasemmin mun mielest porukat piti enemmän yhtä, sellasta yhteen hileen puhaltamisesta, tuntemattomalta pystyi hyvin pyytää apua ilman että sai osakseen kummallista mulkoilua, ja jos äiti rattaiden kanssa ei nenäänsä pitemmälle voi ajatella niin minkälaiseksi kasvaa itse lapsi sitten aikuisena, meidän yhteiskunta on koneellistamassa meistä välinpitämättömiä suurkuluttajia joiden pitää saada aina kaikki ja heti, ja lopulta murenee kokonaan käsitys siitä että on ihmisiäkin jotka saa kärsiä tollasen haaskaamisen seurauksena.

mikähän siinä on että ihmiset ei osaa tosiaan jonottaa. eläkeläiset on ihan pahimmasta päästä. sitten kun huomautat että täälläpäin on ollut tapana jonottaa niin saa kuulla miten nuoriso ei kunnioita (krapulaisia/humalaisia)vanhuksia ollenkaan...

Ja taas mun tekee vähemmän mieli käyttää julkisia kulkuvälineitä.

nevahood sanoi:
mikähän siinä on että ihmiset ei osaa tosiaan jonottaa. eläkeläiset on ihan pahimmasta päästä. sitten kun huomautat että täälläpäin on ollut tapana jonottaa niin saa kuulla miten nuoriso ei kunnioita (krapulaisia/humalaisia)vanhuksia ollenkaan...

"Kyllä minä pärjään saatana, ei tässä vielä niin vanhoja olla"
"On se perkele kun ei auteta vanhaa miestä"
Samasta suusta. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom