Käytetty auto 3k€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs pitäis hankkia "uusi" käyttis n. 4 vuodeksi. Näitä autoja oon vähän kattellu:

mazda 323 1.5 familia vm 98'
mitsubishi carisma 1.6 vm 98'
opel astra 1.6 vm 99'
ford focus 1.6 vm 2000'

Auton ei nyt tartte olla kun luotettava. Ajo-ominaisuuksilla ym. ei niin väliä. Mitsusta löytyy kokemusta ja siihen oonkin kallistumassa, mutta kiinnostaa silti tietää onko noista muista mihinkään? Varsinkin toi mazda vaikuttaa kiinnostavalta.
Auton ostoa hankaloittaa se että se pitäis saada ostettua ens viikon aikana ja auton pitäis olla pirkanmaalla. Muitakin toki voi ehdottaa ja hinta sais olla sellaset 2400-3000€.
Osta Toyota. Jos arvostat luotettavuutta, et Corollaa parempaa ostosta oikeasti voi tehdä. Tietysti on mahdollisuus ostaa huonosti pidetty Corolla joka hajoaa heti, ja kohta joku kehuu tänne kuinka hän on omalla G-astrallaan ajanut jo 10 vuotta ilman ongelmia, mutta totuus on se, että yleisesti kaikkien lukujen ja tilastojen varjolla Corolla on parempi kuin 323, Carisma, Astra tai Focus. Tietysti huonosti pidetty Corolla varmaan ennemmin hajoaa kuin hyvin pidetty Astra, mutta hyvin pidetyn corollan kun löydät niin siinä on autoa pitkäksi aikaa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/1919507

http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf


1998 KÄYTTÖÖN OTETUT AUTOT
1. Toyota Camry (6,6 %)
2. Toyota Starlet (8,13 %)
3. Toyota Corolla (9,6 %)

Esim. vuonna 2000 Corollan hylkyprosentti on 4,02, kun taas Mazda 323:n 10,36, Carisman 10,96, G-astran 17,10 ja Focuksen 17,56. Siis Astraa ja Focusta hylätään katsastuksessa nelinkertainen määrä vastaavan ikäisiin Corolloihin nähden.

Myöskin viimekesän tuulilasin merkkien merkki -jutussa oli aika selkeästi esillä Toyotan ja saman konsernin Lexuksen paremmuus. Hinta-laatu -suhteeltaan Corollaa parempaa autoa ei kovin montaa ole, W123 ja W124 Mersut ehkä.

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3054268 Siitä lähdet tinkiin autoo kotiin.

Kohta joku tulee haukkuun Corollan ajettavuuden ja ulkonäön ja kaiken, mutta asia mille on em. seikkoja enemmän laskettava arvoa on auton luotettavuus, mitä itsekin näytät eniten arvostavan. Paikasta A paikkaan B ilman murheita ja auton omistus neljän vuoden ajan mahdollisimman pienillä korjauskuluilla ja hyvällä jälleenmyyntihinnalla - Corolla on sun autos. Corolla on vissiin Suomen yleisin automalli, silti niihin menee varaosia olemattoman vähän vrt. esim. Opel Astra G.

Pikaedit:

Myös yllä linkitetyt Carinat on ihan pommin varmoja autoja. Tekniikka pitkälle samaa kun Corollassa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
noinhan tuo asia on niinkuin yllä sanottiin, jos vain ja ainoastaan luotettavuus on se tärkein valintakriteeri auton ostoon, silloin valinta on joku rotolla.
 
Osta Toyota. Jos arvostat luotettavuutta, et Corollaa parempaa ostosta oikeasti voi tehdä.
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3054268 Siitä lähdet tinkiin autoo kotiin.

1,3 kone on huono vaihtoehto. Tyyppivikana taitaapi olla öljyn syönti ja on muutenkin aavistuksen verran vajaatehoinen (esim ylämäissä on tekee kovasti mieli pykältää vitoselta neloselle).

1.6 litrainen toyotan kone taitaakin olla kaikkien aikojen luotettavin.

Unohtaisin itse corollan. Carina E on huomattavasti parempi vaihtehto.

Muita vaihtoehtoja joita tulee mieleen:

Mazda 626.
Seatit (ei ole kokemuksia seateista, mutta volkkari/audi-tekniikkaa)
ruotsista mersu
Ford Mondeo tai Focus.
 
1,3 kone on huono vaihtoehto. Tyyppivikana taitaapi olla öljyn syönti ja on muutenkin aavistuksen verran vajaatehoinen (esim ylämäissä on tekee kovasti mieli pykältää vitoselta neloselle).

1.6 litrainen toyotan kone taitaakin olla kaikkien aikojen luotettavin.

Unohtaisin itse corollan. Carina E on huomattavasti parempi vaihtehto.
En ole törmännyt 1,3 koneen ongelmiin öljynkulutuksen kanssa, voihan se toki silti olla mahdollista. Ykskutonen versio tosta Corollasta olis kyllä ykskolmosta parempi vaihtoehto, sillä ykskolmonen on kovin nuhainen, varsinkin jos on kyytiläisiä takapenkilläkin. Tuon korimallin 1,3 Corollan ainoa tiedossani oleva "tyyppivika" on starttimoottori, joita on hajonnut Toyotalle yllättävän paljon. Olen itse juuri tuollaisella '97 1,3 Corollalla ajanut tuhansia kilometrejä ja seurannut nyt 13 vuoden ajan kun sellainen on isällä ollut käyttöautona. Luotettavuutta koitin kuitenkin perustella vähän suuremmalla otannalla kuin ainoastaan isäni auton hyvällä toimivuudella, katsastustilastot, tyytyväisyystilastot ja varaosien menekki kyseiseen malliin kertoo niistä yhden auton kokemuksia paremmin. Esim. F- ja G-mallien Astroihin verrattaessa varaosia menee "hiukan" pienempää tahtia, kyse ei kuitenkaan ole siitä että Corolla olis ainakaan harvinaisempi.

Carina E on myös erittäin hyvä auto, alle 3000e hintaan niitä tuntuu pirkanmaallakin olevan tarjolla varsin paljon.

Mainitsen vielä, että itse en ole toyotamies, on nimittäin nyt neljäs Ford menossa. Seuraavakin auto luultavasti on Ford. Pikkis87 kuitenkin halusi mahdollisimman luotettavaa käyttöautoa, jossa Toyota kyllä hakkaa Fordit.
 
Täältäkin ääni toijotalle. 4 v menty nyt starletilla ilman huolen häivää. Hyvä auto jos ajelee pääosin yksin tai kaksin nurkissa, tavaratilaakin ihan hyvin kun ajelee penkit kaadettuina. Itse olen vienyt mm 42'' ja 32'' kokoiset telkkarit tuolla yhtäaikaa takakontissa :D Bensaa menee nurkissa pyöriessäkin alle 7l/100km, vakuutukset ja autovero ovat pienet ja 4l öljykannusta riittää öljyt kahteen öljyn vaihtoon :D
 
Myös täältä kumarrus kauko-itään. Eli autona itsellä v. -96 1.3 litranen Corolla. Eihän tuo mikään tykki ole, mutta mukavan pienikulutuksinen, paitsi motarilla tulee vähän
kulutuspiikkiä :D
4 v/n.35000km takana ja mitään muuta en ole tehnyt kuin vaihtanut öljyt+suodattimen vuosittain ja rekisterikilven valon. Lähtee kovilla pakkasillakin nikottelematta käyntiin ja tosiaan tilaa on mukavasti kun takapenkit kääntyvät vaakatasoon. Mitään ongelmia ei ole öljynsyönnin suhteen, pikemminkin vähäsyöntinen toi on. Yhtään, pientäkään ruosteenalkua ei ole vielä tullut vastaan.
Mitä nyt yhden yksilön perusteella voi ylistää niin kaiken kaikkiaan loistava hinta/laatu -suhde :)
 
En ole törmännyt 1,3 koneen ongelmiin öljynkulutuksen kanssa, voihan se toki silti olla mahdollista. Ykskutonen versio tosta Corollasta olis kyllä ykskolmosta parempi vaihtoehto, sillä ykskolmonen on kovin nuhainen, varsinkin jos on kyytiläisiä takapenkilläkin. Tuon korimallin 1,3 Corollan ainoa tiedossani oleva "tyyppivika" on starttimoottori, joita on hajonnut Toyotalle yllättävän paljon. Olen itse juuri tuollaisella '97 1,3 Corollalla ajanut tuhansia kilometrejä ja seurannut nyt 13 vuoden ajan kun sellainen on isällä ollut käyttöautona. Luotettavuutta koitin kuitenkin perustella vähän suuremmalla otannalla kuin ainoastaan isäni auton hyvällä toimivuudella, katsastustilastot, tyytyväisyystilastot ja varaosien menekki kyseiseen malliin kertoo niistä yhden auton kokemuksia paremmin. Esim. F- ja G-mallien Astroihin verrattaessa varaosia menee "hiukan" pienempää tahtia, kyse ei kuitenkaan ole siitä että Corolla olis ainakaan harvinaisempi.

Carina E on myös erittäin hyvä auto, alle 3000e hintaan niitä tuntuu pirkanmaallakin olevan tarjolla varsin paljon.

Mainitsen vielä, että itse en ole toyotamies, on nimittäin nyt neljäs Ford menossa. Seuraavakin auto luultavasti on Ford. Pikkis87 kuitenkin halusi mahdollisimman luotettavaa käyttöautoa, jossa Toyota kyllä hakkaa Fordit.

Itselläni oli corolla 1.3 joka söi öljyä 1litran tonnilla. Moottorirempankin jälkeen söi saman verran. Vanhempien corolla söi koko elinikänsä 0,3-0,5 litraa tuhannella.
Juttelin Toyota-liikkeen mekaanikon kanssa asiasta ja hän sanoi 1,3 litroisten koneiden olevan vähän huonohkoja. 1,6 litraiset taas ovat parasta mitä löytyy luotettavuuden osalta. "Ei niitä Toyotia täällä huoltamolla ole, niillä ajetaan" -hän tokaisi.. :)

Carina E:n 1,8 vähäkulutuksinen moottori on myös ihan hyvä. Ongelmana on siinä sellaisen omistajan mukaan hieman huonompi kiihtyvyys kuin normi 1,6 litraisessa. Tiedä sitten.

Avensis on myös hyvä ja luotettava auto, mutta ehkä suosittelisin kuitenkin ostamaan myöhempien aikojen Carina E:n varhaisimpien Avensiksien sijaan. Vaikkakaan minulla ei juuri ollut Aven kanssa ongelmia, niin järjen mukaan näin se pitäisi mennä jos luotettavuutta ajatellaan.

Seatit myös mahtuvat tuohon hintaluokkaan hyvin. Koeajon perusteella hiukan on kotteromainen auto. Moottoriäänet ja rengasäänet kantautuvat sisälle turhan kovaäänisesti. plussana taas on auton vakaus verrattuna Toyotiin. Sisustoiltaan hiukan antiikinomaisia, jotenkin tykkään enemmän esim Japsi/ford tyylistä kuin volkkareiden 90-luvun sisustuksista. Pitäisi tulla halpoja kilsoja tosin, 4 litran maantiekulutuksella dieselillä.
 
Itsellänikin saattaa tulla työasioiden hoitamisen vuoksi auton osto eteen. Tähän asti olen pärjännyt julkisilla, mutta työ vaatii ajamista pitkin pääkaupunkiseutua ja kilometrikorvauksilla mennään.

Periaatteessa rahaa on käytössä 10 000e käsirahaa ja tarvittaessa toinen mokoma autolainan tiimoilta.
Käytännössä olen halukas maksamaan autoilusta niin vähän kuin se vain järkevissä puitteissa on mahdollista.

Millään umpiruostuneella romulla en työn puolesta voi asioida.

Laitetaan nyt jotain speksejä:
- luotettavuus
- tilat 1-2 henkilölle kerralla
- ajaminen pääasiassa keskustassa, joskus kehäteillä. Työajoa 20 000km/vuosi, yksityisajoa ei juuri lainkaan.
-pienet ylläpitokulut (vakuutukset, polttoaineet, huollot).

Onko kellään kokemusta Smarteista? 10 000 eurolla näyttäisi saavan esim. tämmöisen.

Eihän tuo mikään supermaskuliininen peli ole, mutta ok vaihtoehto muutaman vuoden vanhalle Pololle tne?
 
Zone-sarja -42%
Tuo smart näyttää hirvittävän rumalta. Ei kävisi mielessäkään osto.
Toki tuossa on muutakin "vikaa" minun makuuni kuin rumuus, jos autoon 10k käyttäisin.


Jos haluat pienen auton ja luotettavan, niin näkisin vaihtoehtoja olevan pari:

-vw golf firstline
- Toyota Yaris
- myös Fordin autot ottaisin huomioon.

Itse ostaisin noista ensimmäisen. Yaris rämisee enemmän ja äänet kantautuu helpommin sisään. Golffissa on enemmän laadun tunnetta.
 
Smartin nyrkin kokonen laturi muuten maksaa n. 1000e jos vanha sattuu hajoamaan. Tarvikeliikkeistä ei tahdo löytää mistään :) Pakko-osto jälleenmyyjältä tonnin hintaan tai tilaus ulkomailta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos haluat pienen auton ja luotettavan, niin näkisin vaihtoehtoja olevan pari:

-vw golf firstline
- Toyota Yaris
- myös Fordin autot ottaisin huomioon.

Itse ostaisin noista ensimmäisen. Yaris rämisee enemmän ja äänet kantautuu helpommin sisään. Golffissa on enemmän laadun tunnetta.
Yaris nyt ei olekaan Golfin kilpailija. Yarista ja VW Poloa voi paremmin vertailla keskenään, kuten myös Corollaa ja Golfia(/Boraa/Jettaa).

Toyota Yaris, Toyota Corolla, Volkswagen Polo, Volkswagen Golf, Ford Fiesta, Ford Focus. 10 000e hintaluokassa nuo ovat aika varmoja valintoja.

20 000km/vuosi tahdilla vois diesel olla kyllä kova sana. Dieseleissä Volkkareita ja Seatteja (!) on tarjolla käytettynä mukavasti, löytyy myös vähänajettua. Esim. tällainen Seat Leon ei välttämättä olisi lainkaan huono vaihtoehto.
 
Itsellänikin saattaa tulla työasioiden hoitamisen vuoksi auton osto eteen. Tähän asti olen pärjännyt julkisilla, mutta työ vaatii ajamista pitkin pääkaupunkiseutua ja kilometrikorvauksilla mennään.

Periaatteessa rahaa on käytössä 10 000e käsirahaa ja tarvittaessa toinen mokoma autolainan tiimoilta.
Käytännössä olen halukas maksamaan autoilusta niin vähän kuin se vain järkevissä puitteissa on mahdollista.

Millään umpiruostuneella romulla en työn puolesta voi asioida.

Laitetaan nyt jotain speksejä:
- luotettavuus
- tilat 1-2 henkilölle kerralla
- ajaminen pääasiassa keskustassa, joskus kehäteillä. Työajoa 20 000km/vuosi, yksityisajoa ei juuri lainkaan.
-pienet ylläpitokulut (vakuutukset, polttoaineet, huollot).

Noilla kriteereillä lähtisin ehdottomasti koeajamaan pakuksi rekisteröidyn yariksen, esim tämmösen. Toi uusin malli on jo ihan siedettävän näköinen -ainoa mikä siinä vähän tökkii on keskimittaristo.
 
Noilla kriteereillä lähtisin ehdottomasti koeajamaan pakuksi rekisteröidyn yariksen, esim tämmösen. Toi uusin malli on jo ihan siedettävän näköinen -ainoa mikä siinä vähän tökkii on keskimittaristo.

Millane toi Yaris olis maantie käytössä? Sen omamassa on suunnilleen saman verran kun mun 14 vuotta vanhan farmariauton omamassa, niin tuntuuko se enää edes pikkuautolta?
 
Millane toi Yaris olis maantie käytössä? Sen omamassa on suunnilleen saman verran kun mun 14 vuotta vanhan farmariauton omamassa, niin tuntuuko se enää edes pikkuautolta?
2002-vuosimallin Yariksen kyydissä istuneena voin sanoa, ettei se mitään herkkua ollut. Vaikka massaa onkin, ei se meno kovin vakaalta tunnu. Lisäksi ne ulkotilan äänet kantautuu kivasti.
Mutta 2000-luvun yariksia saakin aika halvalla, noin 3000-5000€. Uudemmasta mallista, joka sinunkin etsimäsi hintaluokan autovalikoimaan kuuluu, ei ole kokemuksia.
 
Millasia pelejä nuo B2 Vectrat on? Ajattelin jotain tuollasta 00-01 mallia 120-160tkm ajettuna ja ehkä 2.2 koneella. Sen verran tiedän, että jakopää on ketjusta huolimatta noissa huono, mutta miten on muitten asioitten laita? Hintaahan noilla on joku 4000-6000€.

EDIT: jotain juttua olikin jo aiemmin noista.
 
Olisko kellään omia kokemuksia Seat Cordoba farmarista? Niitähän sais dieselinä tohon 3000 euron pintaan, mutta onko ihan toivoton vehje? Ton jos rekisteröis pakettiautoksi niin olis varmaan aika halpaa ajoa jos ei ole tarvetta kuin 2 paikalle, mites toi konehomma tarjollahan on 1.9sdi ja 1.9tdi, onko sdi huoltovapaampi?
 
Miten kalliita kilometrejä tulisi 90-luvun puolen välin C-mersulla?
Kestäviä nuo taitavat olla, mutta mites vakuutukset ja kulutus?
 
Miten kalliita kilometrejä tulisi 90-luvun puolen välin C-mersulla?
Kestäviä nuo taitavat olla, mutta mites vakuutukset ja kulutus?
Samaa mietin. C 180 kiehtois kovasti. Alta 4000e tuntuis löytyvän jo ihan päteviä pelejä.

Noi dieselmallithan nyt ainakin on aika pomminvarmalla tekniikalla ja maltillisella kulutuksella, mutta C 180 bensakoneesta ei ole omia eikä tuttavien kokemuksia.
 
Itse ajattelin, että jos laittaisi noin 5 000e ja ajaisi niin kauan kun auto kestää. Voi hyvin olla, että vuoden kuluttua ei taas ole auton tarvista.
 
Millasia pelejä nuo B2 Vectrat on? Ajattelin jotain tuollasta 00-01 mallia 120-160tkm ajettuna ja ehkä 2.2 koneella. Sen verran tiedän, että jakopää on ketjusta huolimatta noissa huono, mutta miten on muitten asioitten laita? Hintaahan noilla on joku 4000-6000€.

Itse ostin talveksi 99 Vectran V6-koneella ja ei ole mitään kummempaa vikaa ollut. Akku piti uusia ja EGR-venttiilin kanssa vähän jumpata, muuten ollut melko hyvä hinta/laatu-suhde (maksoin autosta 3000 €). Ai niin, kuskin penkinlämmitin myös temppuilee, taitaa olla tyyppivika. Mutta tyytyväinen olen ollut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom