Käytetty auto 3k€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
-Ooppeli-farkkua. Tää on ihan silmää miellyttävä peli. Mitä mieltä tämmösistä ooppeleista? Onko hintansa väärti?
Itsellä oli aikoinani tuollainen Opeli, tosin postin vanha ja vähemmän ajettu. 8-v tekniikka yksinkertaista eikä tarvitse pelätä hihnan katkeamista. Hihnan vaihtokin on todella helppo = halpa homma. Noissa taitaa olla vielä sinkitty korikikin joten ei välttämättä ole pahoja ruostumaan. Helpohkoja korjata jos yhtään pysyy ruuvari kädessä ja opelin palstalla neuvotaan todella hyvin vaikeampienkin hommien tekemisessä. Tosin tuo on sen verran vanha malli jo, että varmaan kaikkiin vikoihin yms. löytyy korjausohjeet käyttämällä hakua osoitteessa www.ocf.fi
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässä pari Astraa, jotka hieman päälle 3k€ eli saa tingata muutaman satasen pois:

http://www.nettiauto.com/opel/astra/2665779
Olen tuollaisen Sport-varustellun omistanut ja oli vielä huomattavasti parempi ajaa kuin karvalakki-Astrat. Tietääkö joku, oliko siinä oikeasti jäykempi alusta ja mahdollisesti lyhyemmät vaihteiden välitykset vai kuvittelinko vain? Edelleen, kaikista omistamistani autoista Sport-Astran penkit parhaat koskaan!

Toinen vaihtoehto:
http://www.nettiauto.com/opel/astra/2660276

Noi nyt oli 16V-koneella. Joku tuossa mainitsikin 8V koneesta, joka on varmempi ja helpompi, mutta toki samalla sitten laiskempi. Mutta silläei tainnut thredin tekijän kohdalla olla väliä.
 
Mitäs mieltä porukka Mitsun Carismasta? Mulla on kokemusta vain yhdestä, joten otanta on aika suppee. Porukoiden Carismalla (vm. 98, 1.6l) on tullut ajettua varmaan kymmeniä tuhansia kilometrejä silloin, kun vielä vanhempien helmoissa asui. Oli mielestäni todella hyvä ajaa, loistava istuin, taloudellinen, asiallisen näköinen... Nyt ko. Carismalla on ajettu jo yli 300 000 km ja hyvin rullaa. Ei tuu autosta muuta huonoa mieleen kuin vaihdelaatikko, joka on jouduttu vaihtamaan (kuulemma tyyppivika) ja huonot ovien tiivisteet, jotka meinaa repsottaa aina välillä vaikka niille mitä tekis. Muilla kokemuksia Carismasta?

Tässä yksi esimerkki!
 
http://www.nettiauto.com/opel/astra/2665779
Olen tuollaisen Sport-varustellun omistanut ja oli vielä huomattavasti parempi ajaa kuin karvalakki-Astrat. Tietääkö joku, oliko siinä oikeasti jäykempi alusta ja mahdollisesti lyhyemmät vaihteiden välitykset vai kuvittelinko vain? Edelleen, kaikista omistamistani autoista Sport-Astran penkit parhaat koskaan!

Kyllä siinä on oikeastikin jäykempi alusta ja vaihteiden välityksiä on rukattu viitosta lukuunottamatta lyhyemmiksi normi malliin verrattuna.
 
Mitäs mieltä porukka Mitsun Carismasta? Mulla on kokemusta vain yhdestä, joten otanta on aika suppee. Porukoiden Carismalla (vm. 98, 1.6l) on tullut ajettua varmaan kymmeniä tuhansia kilometrejä silloin, kun vielä vanhempien helmoissa asui. Oli mielestäni todella hyvä ajaa, loistava istuin, taloudellinen, asiallisen näköinen... Nyt ko. Carismalla on ajettu jo yli 300 000 km ja hyvin rullaa. Ei tuu autosta muuta huonoa mieleen kuin vaihdelaatikko, joka on jouduttu vaihtamaan (kuulemma tyyppivika) ja huonot ovien tiivisteet, jotka meinaa repsottaa aina välillä vaikka niille mitä tekis. Muilla kokemuksia Carismasta?

Tässä yksi esimerkki!
muuten noi garismat on ihan jees kunhan pysyy gdi koneesta kaukana, yhtä kävin itse koeajamassa kun etsin autoa niin tolkuton nykiminen mikä taitaa olla tyyppivika.
Almeran itselle ostin. toki niissäkin kannattaa katsoa mitä huolloissa on tehty. laatikkoöljyt pitäisi vaihtaa välillä mitä suurin osa huoltoliikkeistä ei tee kuin erikseen pyydettäessä.
almerasta kannattaa vaihtaa myös pcv suodatin(huovanpala) mikä sijaitsee ilmanputsarin kotelossa.
tukkeutuessa saattaa ruveta öljyt tulemaan stefoista läpi.
 
Sitten lisäksi silmään on osunut erityisesti Volkkarilta (dieselinä...?) Polo, joilla on suht edukkaita hintoja ikään ja kilometreihin nähden. Lisäksi auto on ihan silmään sopiva ja taloudellisen oloinen. Ja kyllä Volkswagen ainakin mussa herättää ihan luotettavia fiiliksiä. Miten on, onko tuollainen Polo mistään kotoisin?

Esimerkki-Polo

Toinen Polo

Mä olen ajanut vuoden 99 pololla (1.9 SDi 5d Manuaali) nyt useamman vuoden ja ainoa vika on jou sulake joka piti vaihtaa. Juu ja käsijarru oli löysä. Muuten ei mitään (!!) vikaa. Ihan mieletön auto jos ei ota huomioon tuota tehotona moottoria. Jos tuon saisi TDi:na niin sinne, mutta ei. Ajattelinkin tuota Golfia TDi:na joka on myös VAG:n kone ja muutenkin aika samanlainen auto kuin Polo...

Suosittelen lämpimästi jos haluaa edullisia ja huolettomia kilometrejä. Toki voi olla poikkeustapaus luokassaan mutta tuolla ollaan ajeltu nyt 160tkm - hieman alle 300tkm joten...
 
Oletko miettinyt pakettiautoksi rekisteröityä diesel farmaria. Ainakin on erittäin halpaa ajoa. Dieselverot vuodessa alle satasen ja samaten vakuutuksetkin vain muutamia satasia merkistä riippuen. Itse olen suunnitellut vaihtoa juurikin tuollaiseen, mikäli nykyinen bensa mersu tulee liian kalliiksi opiskelijana. Suurin osa näistä tosin on vaan kaksipaikkaisia, kun on takapenkit otettu pois että on saatu rekisteröityä pakuksi.

W124 korin mersuja etenkin löytyy paljon, jos ei vaikuta liian vanhalta korilta. Diisseli tekniikka ainakin varmaa. Kannattaa tosin jättää se 200d pois, sillä polkupyörällä pääsee kovempaa :D

Muiltakin merkeiltä löytyy varmasti noita "säästö coupeja", mutta itse en niistä ole niin perillä.
 
Vedän turpaan jos Fiat Brava/Bravo/Marean ostat. Aivan paskoja. Remppoja tulee ja paljon! Kolmella tuntemallani on tollaset. Sori, neljällä! Paskoja on, saatana. Itellä myös, valitettavasti!
 
Jumaleissön, oon nyt ihan hurahtanut noihin Vectroihin. Kohtuu taloudellinen 1.6-litrasella koneella, miellyttää todella paljon silmää, ilmeisesti melko edullinen ja helpohko huoltaa ja tarjontaa kohtalaisen kivasti. Sanokaapas Vectra-kuskit, että kannattaako hommailla tommonen 1996-2000 vuoden, n. 200 000 km ajettu, 1.6-litranen komistus? Ja kun tommosta lähtee ostamaan, niin mitä kannattaa ehdottomasti tarkastaa? Tuttavapiirissä ei ole yhtään Vectraa, niin ei ole niistä sen kummemmin kokemusta. Olen kyllä joskus tuommoisella CD sport farmarilla ajellut ja muistelisin, että tykkäsin todella paljon.

Vectra nro 1


Vectra nro 2

Vectra nro 3

1.8 CD Vectra
 
Sanokaapas Vectra-kuskit, että kannattaako hommailla tommonen 1996-2000 vuoden, n. 200 000 km ajettu, 1.6-litranen komistus? Ja kun tommosta lähtee ostamaan, niin mitä kannattaa ehdottomasti tarkastaa?

Kuka noista tietää kannattaako. Osta jos tuntuu hyvältä. Kannattaa kattoa ruosteet ja että jakohihna yms. hilppeet on vaihdettu edes joskus ja kuulostele ajaessa koliseeko. Käsijarrukin kannattaa testata, talvella pääset sitte sen kanssa ehkä tuskailemaan :)

e: OCF:n foorumilta löytyy paljon juttua noista. Kannattaa käydä lukasemassa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vecculeista suosittelisin tarkastamaan jakohihnan ja vesipumpun vaihdon ja korin ruostetilanteen.
Pakoputki,pyöränlaakerit ja ehkä myös jarrulevyt olisi hyvä tsekata ennen ostopäätöstä. (Niin kuin monesta muustakin 200K ajetusta)
 
Nyt tuli sitten auto hommattua ja vanha parin sadan euroinen kulkupeli meni vaihdossa. Auto on Opel Vectra farmari, vm. 99 ja kone 2.0 DTI. Ulkoa hyvässä kunnossa ja mukavan näköinen korinvärisillä listoilla, joita noissa vuosimalleissa ei aina ole. Sisällä jonkun verran kulumaa, kun takaluukussa on aikanaan kamaa kuskattu. Ajettu reilu 200 tkm, joten paljon on kilometrejä vielä edessä. Löytyy ilmastointi, vakionopeudensäädin, sähköherkut, keskuslukko kaukosäädöllä ja muut vastaavat. Aluvanteetkin kesärenkaissa. Kulutus tuntuu yhdistetyssä ajossa olevan siellä niukasti viiden litran yläpuolella.

Autoon jouduin pari juttua korjaamaan, mutta niiden hinnaksi tuli alle 50e ja asensin iltapäivän aikana, joten ei tarvinnut liikaa käsiä rasvaan liata. Nyt autossa on leimaa ens heinäkuuhun asti, joten mukava tällä on huristella. Vielä ehkä jonkun 50e saan kulumaan, kun hommaan jostakin purkuautosta pari pikkuosaa tohon Vectraan, kun ne on aikanaan kuulemma hukkunut.

Köyhdyin autosta pari tonnia ja ton vanhan auton + vajaa pari sataa katsastuksiin, päästömittauksiin ja varaosiin. Eli siis oikeinkin hyvä hankinta hintaan nähden. Toivottavasti rullailee mukavasti, niin tolla vois ajella useammankin vuoden. Jos jollakin siis mielessä edullinen farmari, niin kyllä tuo Vectra tällä ajolla on tuntunut erittäin mukavalta peliltä! ;)
 
Pakko nostaa keskustelua pintaan, kun on auton hankinta edessä.

Nyt olis tarjolla Audi A3 Black Edition 1.6 bensa -97. Ajettuna tosin 250 ja pyynti 4900€. Olisko järkevä ostos, kun ajoa tulee n.80 km päivittäin?

Mikä olisi käyttöautona hyvä vaihtoehto, kun budjetti on max.5000?

Minkälaisia pelejä on Seatit? Kokemuksia?
 
Pakko nostaa keskustelua pintaan, kun on auton hankinta edessä.

Nyt olis tarjolla Audi A3 Black Edition 1.6 bensa -97. Ajettuna tosin 250 ja pyynti 4900€. Olisko järkevä ostos, kun ajoa tulee n.80 km päivittäin?

Mikä olisi käyttöautona hyvä vaihtoehto, kun budjetti on max.5000?

Minkälaisia pelejä on Seatit? Kokemuksia?

Ainakin tossa hinnassa on noin tonni ylimäärästä, jollei toi black edition tuo jotain lisäarvoa.. Eikös noilla ajokilometreillä kannattas jo harkita dieseliä, jos tykkää? Kaveri osti kesällä Seat Leon Tdi:n ja on ollu tyytyväinen kotteroonsa:D
 
Pakko nostaa keskustelua pintaan, kun on auton hankinta edessä.

Nyt olis tarjolla Audi A3 Black Edition 1.6 bensa -97. Ajettuna tosin 250 ja pyynti 4900€. Olisko järkevä ostos, kun ajoa tulee n.80 km päivittäin?

Mikä olisi käyttöautona hyvä vaihtoehto, kun budjetti on max.5000?

Minkälaisia pelejä on Seatit? Kokemuksia?
En noilla päivittäisillä kilometreillä miettisi edes bensa autoa. Tuosta päivittäisestä 80km ajosta tulee vuoteen jo noin 30 000km pikaisella laskulla joten ehdottomasti diesel.
 
Zone-sarja -42%
Elikkäs pitäis hankkia "uusi" käyttis n. 4 vuodeksi. Näitä autoja oon vähän kattellu:

mazda 323 1.5 familia vm 98'
mitsubishi carisma 1.6 vm 98'
opel astra 1.6 vm 99'
ford focus 1.6 vm 2000'

Auton ei nyt tartte olla kun luotettava. Ajo-ominaisuuksilla ym. ei niin väliä. Mitsusta löytyy kokemusta ja siihen oonkin kallistumassa, mutta kiinnostaa silti tietää onko noista muista mihinkään? Varsinkin toi mazda vaikuttaa kiinnostavalta.
Auton ostoa hankaloittaa se että se pitäis saada ostettua ens viikon aikana ja auton pitäis olla pirkanmaalla. Muitakin toki voi ehdottaa ja hinta sais olla sellaset 2400-3000€.
 
Voisin tulla haukkumaan Focuksen ja kehottamaan ostamaan Skodan, mut en taida jaksaa.. Jos hyviä kokemuksia on japanin suunalta, niin ei siinä sit kummempia. Onko toi mitsu nettiauton valkoinen mustilla puskureilla? Siinähän ainakin olis hihna vaihdettu, niin sen 4 vuotta varmaan pääset ajelemaan ilman sitä proejktia.

Mä oon melkee koko opiskeluajan ajellu tällaisella -> http://www.nettiauto.com/3064658 paitsi 4 vuotta vanhemmalla. Oon omalla ajanu jonku 40-50tkm ja aika pienet remonttikulut on ollu. Omat tyyppivikansa siinä on mutta ne, kun huoltaa niin pärjäilee aika hyvin.

Mutta seuraava autoa oon itekin katellu japanin suunnasta, mutta saa nyt nähdä..
 
Tässäpä olis sulle auto: http://www.nettiauto.com/toyota/carina-e/3027885

nopeat syövät hitaat, hihnaki vasta vaihdettu.
on nimittäin luotettavia autoja tuommoset toyotat ja toyotat muutenki, isällä tuommonen samanlainen bensa, jolla ajettu 634000km ilman koneremonttia.
itellä taas samanlainen mut diesel, jolla ajettu 334000km, ajanki tällä vissiin loppu ikäni? suosittelen kyllä eemeli carinoita jos haluat luotettavaa autoa.
jos todella haluat jonku noista sun valitsemista, niin mazda tai mitsu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom