Käytättekö spelt-tuotteita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Lähinnä siis puuroja ja muroja? Messuilla maistelin spelt puuroa ja olikin oikein makoisaa.LApsi taas tykkää spelt muroista.
Ongelma onkin lähinnä niiden saanti,pitäisiko mennä johonkin luontaistuote kauppaan vai mistä niitä saan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luontarista ainakin pitäisi saada. Käytän aika paljon puuroja ja sekoittelen spelttiä kauraan yms. Speltissä on makroravinteet eri suhteilla kuin muissa viljoissa ja tuntuu, että pitää verensokerin ylhäällä pidemmän aikaa.

Rainbow-sarjassa (myydään muistaakseni S-ryhmän ja Tradekan kaupoissa) löytyy spelttimuromysli.

Ravintosisältö/100 g
Energiaa 1750 kJ/420 kcal
Proteiinia 10 g
Hiilihydraattia 62 g
josta sokereita 17 g
Rasvaa 14 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 5,0 g
Ravintokuitua 10 g
Natriumia 0,2 g

Eli ei mielestäni nyt merkittävästi eroa arvoiltaan muista muromysleistä, mutta oli kyllä maultaan positiivinen yllätys, tykkäsin.

Joo niin se pitääkin verensokeria ylhäällä peremmin/kauemmin.Taisi olla muutenkin ravinteikkaampaa kuin esim vehnä.
Mysliä voisi kokeilla kans.Lapselle tykkäsin muroja antaa kun oli lisäaineetonta ja suolatonta. Sit ku ostin jotain täysjyvä muroja kaupasta,jossa kans mahd.vähän suolaa ja sokeria,ei mennyt kaupaksi yhtään.Tosi vaikeasti söi. Paitsi emmäkään niistä tykänny:D

Spelttipuuro on hyvää.
Mutta sellanen 600g pussi maksaa jotain 2-3e eli aika kallista on. Halvempaa puuroa saa kun sotkee puolet kaurahiutaletta ja puolet spelttihiutaletta. Maistuu sellaselle jännälle vähän pähkinälle spelttipuuro. Ravintoarvot on kohallaan.

Mä olen käyttänyt speltjauhoja sämpylöihin, ja hyviä tulee.

Täällä meilläpäin oli aikoinaan parissa kaupassa myynnissä spelt-suurimoista, tomaatista ja mozzarellasta tehtyä salaattia, joka oli aivan taivaallista :kuola: . Valitettavasti kyseinen valmistaja lopetti tuotteiden toimittamisen kauppoihin ja keskittyy nykyisin vain pitopalveluun.

Meillä on spelt mannaryynejä.Omena kanelia..TOOOsi hyvää.
Tyyristä kylläkin 500g/5,90€ Luomua.Antoi muuten pikantin säväyksen kun laitoin vähän rahkajuoman sekaan.Samoiten oon sekoittanut kaurapuuron sekaan.Muroja vaan en löydä mistään,snif.

Suositut

Back
Ylös Bottom