Käsivarsien järjetön kipu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä ihme minussa tällä kertaa on vialla... Molempien käsien ojentajat ja hauikset kipeytyvät todella pahasti aivan äärimmäisen pienestäkin rasituksesta. Riittää että nojaa käden varassa tai siirtää vaikka tuolia tai jotain. Puntille ei ole mitään asiaa. Yritin kyykätä eilen, mutta jo käsien pitäimen tangon alla saa kädet niin kipeäksi välittömästi, että ei tule kuuloonkaan aloittaa sarjaa.
En ole koskaan kuullutkaan, että kenelläkään olisi tällaista vaivaa. Treenaan normaalisti ojentajat vain kerran viikossa ja samoin hauiksen. En edes tee mitään erityistä pumppi treeniä, vaan voimannosto tyyliin. Lisäksi pelaan koripalloa kolme kertaa viikossa... Eli voiko tämä todella johtua ylikunnosta vai mikä hitto tässä nyt oikein on. On tosiaan ojentajat sekä hauikset molemmat rikki. Punttia en ole voinut tehdä yli viikkoon. Samoin on koripallo saanut jäädä vähemmälle, kun sitäkään eivät kädet kestä.
Kipu on ikäänkuin painetta todella kovan sarjan jälkeen. Lisäksi tulee sellaista pistävää kipua. Todella todella kovaa. Eli tietääkö kukaan mistä tämä edes johtuu tai miten saisi pois. Lepo ei tunnut vaikuttavan mitään ainakaan toistaiseksi. vali vali vali... Kiitos

Läski-Oskari sanoi:
Mikä ihme minussa tällä kertaa on vialla... Molempien käsien ojentajat ja hauikset kipeytyvät todella pahasti aivan äärimmäisen pienestäkin rasituksesta. Riittää että nojaa käden varassa tai siirtää vaikka tuolia tai jotain. Puntille ei ole mitään asiaa. Yritin kyykätä eilen, mutta jo käsien pitäimen tangon alla saa kädet niin kipeäksi välittömästi, että ei tule kuuloonkaan aloittaa sarjaa.
En ole koskaan kuullutkaan, että kenelläkään olisi tällaista vaivaa. Treenaan normaalisti ojentajat vain kerran viikossa ja samoin hauiksen. En edes tee mitään erityistä pumppi treeniä, vaan voimannosto tyyliin. Lisäksi pelaan koripalloa kolme kertaa viikossa... Eli voiko tämä todella johtua ylikunnosta vai mikä hitto tässä nyt oikein on. On tosiaan ojentajat sekä hauikset molemmat rikki. Punttia en ole voinut tehdä yli viikkoon. Samoin on koripallo saanut jäädä vähemmälle, kun sitäkään eivät kädet kestä.
Kipu on ikäänkuin painetta todella kovan sarjan jälkeen. Lisäksi tulee sellaista pistävää kipua. Todella todella kovaa. Eli tietääkö kukaan mistä tämä edes johtuu tai miten saisi pois. Lepo ei tunnut vaikuttavan mitään ainakaan toistaiseksi. vali vali vali... Kiitos

Olisikohan kuule aika mennä urheilulääkärin luokse visiitille, tai edes seuranne lääkärille? Kyllähän ainakin tuo ensimmäinen vaihtoehto maksaa, mutta ei toi nyt normaaliakaan palautumisarkuutta ole. Haluut kai, että kätesi toimivat 100% myös 5 vuoden kuluttua? Siinä vaiheessa jos minulle tulisi "pistävää, todella todella kovaa kipua!" niin en kyllä odottaisi tietokoneen ääressä, vaan olisin jo itkemässä tohtorille. :eek:

Kiitos vain vinkistä, mutta mulla on ilmeisesti vähän liian iso kynnys tuonne lekurille menoon. Kun kukaan ei kuitenkaan tunnu tietävän, edes mistä on kyse, niin pidän lepoa vielä muutaman päivän lähinnä jalkoja ja selkää treenailemalla ja ensiviikolla lääkäriin. Jos siis ei kädet siihen mennessä parane. Jos joku tietää mistä on kysymys niin ei kun vinkkejä tännepäin.

Mixu sanoi:
Olisikohan kuule aika mennä urheilulääkärin luokse visiitille, tai edes seuranne lääkärille?

Urheilulääkäri..sellaista olen etsinyt koko elämäni. Mistä ja miten löytää urheilulääkärin?

Force sanoi:
Urheilulääkäri..sellaista olen etsinyt koko elämäni. Mistä ja miten löytää urheilulääkärin?
- Urheilulääkäri Tapio Kallio, yhteystiedot ja ajanvaraus
- Lääkärikeskus Akuutissa on Vaasan ainoa urheilulääkäri
- Diacor, urheilulääkäreitä joka lähtöön

ESPORT CENTER
Urheiluklinikka

Urheilulääkärit:
Eero Hyvärinen, kirurgi, ortopedi, vastaava lääkäri
Erkki Antila, fil.tri, lääkäri ja ravitsemusasiantuntija
Heikki Levon, fysiatri
Lauri Pasanen, kirurgi, ortopedi
Seppo Seitsalo, dos., LKT, ortopedi
Timo Kemilä, ortopedi.

19 vuoden etsinnän jälkeen: "Vihdoinkin!" ja tokaisee itselleen myhäillen: "Etsivä löytää." :whip:

Läski-Oskari sanoi:
Kiitos vain vinkistä, mutta mulla on ilmeisesti vähän liian iso kynnys tuonne lekurille menoon. Kun kukaan ei kuitenkaan tunnu tietävän, edes mistä on kyse, niin pidän lepoa vielä muutaman päivän lähinnä jalkoja ja selkää treenailemalla ja ensiviikolla lääkäriin. Jos siis ei kädet siihen mennessä parane. Jos joku tietää mistä on kysymys niin ei kun vinkkejä tännepäin.
No jos oot sitä mieltä ettei lääkärit tiedä mikä sulla on, niin täältäkö sitten luulet saavasi parempia neuvoja? Eri asia mennä lääkärille valittamaan pienistä asioista mutta kuvailusi perusteella kukaan muu kuin urheilulääkäri ei osaa varmasti sanoa mitä kannattaa tehdä.

Mariachi sanoi:
No jos oot sitä mieltä ettei lääkärit tiedä mikä sulla on, niin täältäkö sitten luulet saavasi parempia neuvoja? Eri asia mennä lääkärille valittamaan pienistä asioista mutta kuvailusi perusteella kukaan muu kuin urheilulääkäri ei osaa varmasti sanoa mitä kannattaa tehdä.
:rolleyes:

Mitäs loitsukirjoja tai maailmaa suurempia tietoja urheilulääkärit on tutkinu kun ne noin kaikkitietäviä ovat... :evil:

fysio sanoi:

Mitäs loitsukirjoja tai maailmaa suurempia tietoja urheilulääkärit on tutkinu kun ne noin kaikkitietäviä ovat... :evil:
no ei varmaan mitään enempää kuin tällä palstalla olevat lääketieteeseen perehtyneet, mutta usein diagnoosia on paha tehdä vain Internetin välityksellä...

fysio sanoi:

Niinkuin kuka tahansa erikoistunut oman alansa asiantuntija, ehkä myös n.8 vuoden opinnot ovat auttaneet asiaan perehtymisessä.

Dbol sanoi:
Niinkuin kuka tahansa erikoistunut oman alansa asiantuntija, ehkä myös n.8 vuoden opinnot ovat auttaneet asiaan perehtymisessä.

Ja lisäksi urheilulääkärit ovat erikoistuneet juuri urheiluvammoihin yms. ja ne nyt käsittääkseni poikkeavat paljonkin ns. tavallisista vammoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
timba79 sanoi:
Ja lisäksi urheilulääkärit ovat erikoistuneet juuri urheiluvammoihin yms. ja ne nyt käsittääkseni poikkeavat paljonkin ns. tavallisista vammoista.

No, urheilijakin on ihminen. Ja nilkan nivelside repeää samalla tavalla oli sitten urheilija tai ei. Itse olen lopettunut uskomisen pelkkään titteliin. Luotan vain perusteltuihin vaihtoehtoihin ja ehdotuksiin ja niiden mukaan teen päätöksiä. Tarkoitus ei ollut alentaa tai loukata mitään/ketään. Ihmetytti vain tuo heitto että juuri mainitun ammatin edustaja on ainut kuka voi tietää.

Nettidiagnoosista olen ehdottoman samaa mieltä ylläolevan kanssa. Kunnon "käsikopeloa" ei voita mikään, ja netissä tai lehtien palstoilla mennään helposti metsään. Toisaalta kysyähän saa aina ja jos joku siihen vastaa ja apua löytyy... HYVÄ juttu! Lukijahan on viimekädessä itse vastuussa mihin uskoo ja mitä kokeilee.

Halvempi vaihtoehto on urheiluhieroja joka on perehtynyt melkein saman verran urheiluvammoihin kuin urheilulääkäri, varsinkin jos kyseessä on kokenut uh!

fysio sanoi:
No, urheilijakin on ihminen. Ja nilkan nivelside repeää samalla tavalla oli sitten urheilija tai ei. Itse olen lopettunut uskomisen pelkkään titteliin. Luotan vain perusteltuihin vaihtoehtoihin ja ehdotuksiin ja niiden mukaan teen päätöksiä. Tarkoitus ei ollut alentaa tai loukata mitään/ketään. Ihmetytti vain tuo heitto että juuri mainitun ammatin edustaja on ainut kuka voi tietää.

Ihan totta puhut, ei ollut takoitus väittää että ois ainut joka tietää, mutta todennäkösesti ureheilulääkärillä on kokemusta juuri urheiluvammoista eniten ja tietämystä ja minä ainakin urheiluvamma-asioissa luottaisin eniten juuri urheilulääkäriin!!

Liian monta kertaa olen kuullut kavereilta, että menivät treenissä kipeytynyttä kättä/jalkaa/selkää näyttämään "tavalliselle" lääkärille, joka suositteli mobilattia ja lähetti kotiin, sit mentiin näyttämään kuitenkin ns. "urheilulääkärille" vammaa ja viikon sisään oltiinkin sitten leikkauksessa ja vielä syystä, ei siksi että em. lääkäri olisi liioitellut vaaraa.

Ja vielä yksi hyvä urheilulääkäri Turusta, jos joku sielläpäin itseään kolhii: Jouni Heikkilä (Mehíläinen).

Back
Ylös Bottom