Käsittämättömän huono kunto

Vakasuora jalkaprässion hanskassa, ja menee ihan hyvin yli oman painon, tosin en kyllä noin pitkää sarjaa ole koskaan tehnyt kyseisillä painoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oppressive: Mikä tulee vastaan? Väsyykö jalat? Tuntuuko keuhkoissa hengästymisenä? Kannattaa kokeilla pyöräilyä jos juoksu ei suju. Myös kannattaa kokeilla tota kunnon hidasta hölkkää niin pääset siihen juoksuun paremmin kiinni. Eli niin hidasta hölkkää että pystyisit kävelemään nopeammin, mutta ideana pitää se ns. juoksunomaisena.

Jea, täällä on siis muitakin kun minä. On vähän tota huonoa kuntoa ilmassa, tosin siihen liittyy muutma asia.

...
Tuleekohan musta koskaan tämän harjoittelun myötä juoksijaa? Olen kokeillu kaikenmaailman lehtien juoksukouluja. Ne eivät vaan toimi mulla.

Ensiksi. Sinulla on ihan varmasti hyvä pohjakunto.

Veikkaan, että ongelma voisi olla siinä, että kehosi on vain niin tottunut tietynlaiseen treeniin (kävely), jolloin hieman erillainen ärsyke (eli se juoksu) tuntuu siitä niin oudolta, että se reagoi noin. Alat vaan nyt juoksemaan kevyesti ja sitkeästi. Unohda ne sykkeet vähäksi aikaa ja keskity vain pitämään kehosi ja mielesi rentona juostessasi. Pyri juoksemaan/hölkkäämään kevyesti ilman pysähtymisiä ainakin 20min eli anna kehollesi aikaa tutustua uuteen ärsykkeeseen. Veikkaan, että tuon 20min jälkeen olo tuntuu erinomaisen hyvälle ja juoksu kulkee ihan eri tavalla.

Veikkaan, että juokset muutaman kuukauden kuluttua noita samanlaisia lenkkejä kuin nyt kävelet..

Oppressive: Mikä tulee vastaan? Väsyykö jalat? Tuntuuko keuhkoissa hengästymisenä? Kannattaa kokeilla pyöräilyä jos juoksu ei suju. Myös kannattaa kokeilla tota kunnon hidasta hölkkää niin pääset siihen juoksuun paremmin kiinni. Eli niin hidasta hölkkää että pystyisit kävelemään nopeammin, mutta ideana pitää se ns. juoksunomaisena.

Vastaan tulee lähinnä korkea syke, ja sen aiheuttamat luonnolliset vaivat. Lähinnä puutumisen tunne yläkroppaan. jalat ei niinkään väsy, tosin ymmärrettäväähän se on, kun intervalleissa juoksen sen reilusti alta kilometrin :D Mulla siis luonnollisestikin suht korkea syke, töissä mennään hyvällä voinnilla siinä 90+ sykkeillä. Leposykkeet on jostain syystä ihan tajuttoman korkeat. Kieliikö sitten huonosta kunnosta? Nyt tota 11km peruslenkkiä olen hoidellu intervalliharjoituksena, ja täytyy sanoa että eilisen lenkin jälkeen juoksu tuntui ihan erilaiselta, vaikka lyhyitä matkoja yhä juoksentelen. Tuntuu, että taisin löytää sen oikean korpan asennon tolle juoksulle, ja heti tuntui paljon paremmalta. Juoksumatkat ei silti nyt ihan päätä huimaa kuitenkaan.. Pyöräilyä tarkoitus alotella myös, kunhan saan ylipäätään kyseisen kalusteen ostettua.

ja Zimpanssille, itse olen miettinyt myös sitä, että onko treenini liian yksipuolista. Tärkein lähtökohtani on siis se, että yritän saada sen peruskestävyyden nyt sille tasolle, että siitä olis hyvä lähtä sitten hölköttelemään. Mulla on hyvin samantyyppinen keho kun isälläni, eli lämpenen todella, todella hitaasti. Saan kväellä reippaasti sen puolisen tuntia ennen kun ylipäätään ykskään nivel ja lihas tuntuu luontevalta ja liikkuvalta. Ehkä mä tosiaan keskityn liikaa kaikkeen epäolennaiseen. Pitäs vaan oppii siihen että antaa mennä eikä tuijottele sitä sykemittaria.

Opressive, onko sulla kaikissa treeneissä syke mittari mukana? Sinuna lähtisin pari kertaa 5km lenkille ilma sykemittaria ja alat juoksemaan sitä vauhtia mitä jaksat koko matkan. Mutta kannattaa tosiaan paljon erilaista treeniä tehdä. Musta vaikuttaa että keskityt ihan liikaa sykkeisiin, kuten zimpanssi sanoi, niin juokse. Jos tavoite on että jaksaisit juosta hyvin, juokse aluksi vaikka 50m semmoista lenkkijuoksua. Seuraavalla kerralla 100m, sitten vaikka 250m, 500m, 1km, 2km, 5km jne. Eli sinuna kokeilisin tuota, että laitat itsesi juoksemaan ja nostat matkoja sitä mukaa kuin pystyt. Intervalleja kannattaa kanssa juosta, mutta niissä se idea sitten olisi tehdä se juoksu osuus jollain 90% tehoilla että joudut oikeasti juoksemaan kovaa, vaikka se sitten olisi 10s, saisit vähän erilaistakin ärsykettä kuin tuo pelkkä kävely.

Mitä sä siitä kunnosta anyways haet? Unoha sykkeet. Eli tahotko pystyä juoksemaan 10km rauhallista hölkkää vai 5km kohtuu kovaa juoksua vai coopperin vai 100m vai mitä? Mikä on sulla tavotteena, sen mukaan pitäis sitten treenata...

ATL, tavoitteena on parempi kunto, _hyvinvoiva_ ja hyvännäkönen kroppa, parempi hapenottokyky ja ylipäätään parempi olo. Haluan pystyä juoksemaan sen 10km rauhallista hölkkää, ja pidentää noita kilometrejä. Sen takia lähinnä kyttään tota sykemittaria, kun eikö se kunto näin alkuun tosiaan nouse ihan kevyillä pk-lenkeillä mahdollisesti nopeiten ja koviten? Jos mä nyt lähen tästä ilman sykemittaria lenkille, ja hölkkään ja paahdan sen minkä pystyn, lopputuloksena on se, että juoksen sen 400metriä ja oon ihan piipussa, sykkeet 170+. Sit hiljennän kävelyyn, ja meen sellasta tahtia, että harjotus on enemmänkin anaerobinen.

Nyt siis edellinen treenini oli reilu 11km lenkki, sisälsi käytännössä 8 sykkeennnostoa. Eka nosto siis iso ylämäki, loput vajaan puolen kilsan juoksupätkiä.

Toistanko itseäni? :D Kiitos tähänastisista neuvoista ja vinkeistä :)

Yritä juosta siinä rajalla. Sanot kokoajan että sit lopetat juoksun ja alat kävelemään. Ei sais mennä tolleen, yritä löytää se raja missä saat sen 2-5km menemään, on se sitten todella hidasta hölkkää tai hidasta juoksua tai whatever, mutta siitä kävelystä sun pitää yrittää päästä eroon. Toi kyllä alkaa kuulostaa jo siltä että ton haluis ite nähdä, eli kun oot kummiskin 24 etkä 44 niin aika uskomattomalta kuulostaa. Mutta tee monipuolisesti. Ootko kokeillu vetää juoksulenkkejä vaikka sit sen 400 ja ens kerralla 450 jne. ja jos toi toimisi niin sitten ku jaksaisit juosta sen 1km niin sykkeet olis ehkä just jossain 170 maissa sitten ku jatkaisit ja juoksemalla menis 2km niin vois olla jo 160 jne. Kokeile kaikkea. Mutta siitä en luovu ettäkö sä pelkillä kävelylenkeillä saisit kunnon nousemaan. Lopeta se sykkeiden tuijottaminen ja liiku epämukavuus alueella. Jos se tuntuu sujuvalta niin vauhtia lisää.

Mutta noissa juoksuissa niin kokeileppa joku päivä että sä meet ja kävelet joku 10min et saat lämpöä ja sitten teet sen juoksun niin paljonku jaksaa ja sitten 5min kävely ja se on siinä.

Kuinkas usein sun treenit kestää alle 1h? Entä alle 30min? Niitä alle 30min kannattais kanssa olla mukana... ;)

No kun mä en yksinkertaisesti pysty juoksemaan. Niin uskomattomalta kun se kuulostaakin. Ja kyllä, ikää se 24. Ehkä tää elämän alamäki alko siinä vaiheessa kun mulla puhkes astma. Tai emmä tiä. Tai nyt sit tilanne on huonontunu yhden mahdollisen sairauden takia, jonka takia mulla on ehkä ruokatalous vituillaan. En tiedä, mutta siinä komppaan että tilanne on kieltämättä uskomaton. Se tässä onkin niin omituista, kun mm. jumpissa ja vastaavissa pärjään kyllä ja jaksan helvetin hyvin, vaikka sykkeet joskus sinne 170 päälle pompsahtaakin. ei tuu samanlaista lopullista väsymystä/puutuneisuuden tunnetta kun juoksussa.

Oon kokeillu erilaisia juoksuohjelmia, mutta mä en kehity sen juoksun suhteen mihinkään. En siis mihinkään. Sen takia lähinki miettimään et onks mulla aikuisten oikeesti niin huono kunto että en kykene 500 metriä pidempään juoksuun, vai onko mulla juoksu- vai jossain muussa taloudessa joku niin pahasti vituillaan että se ei luonnistu,

Sellainen välikommentti, että ainakin omalta kohdalta olen huomannut jalkojen lihaskunnon tärkeyden. Kun painoa syystä (läski) tai toisesta (lihas) tulee lisää niin jaloissa pitäisi olla enemmän ruutia heilutella sitä painoa eteenpäin. Nyt kun jalkoihin on tullut lisää voimaa niin kylläpä lähtee juoksutkin helpommin.

Ette te rapakuntoiset ole yksin, täältä ilmottautuu yksi joukkoon hilpeään. En koskaan ole ollut mitenkään urheilullinen, ei vaan koskaan ole kiinnostanut juosta tai touhuta urheilun parissa.. jokainen tyylillään I guess. Nyt vaan kun ikää alkaa olemaan 23, kunto aivan kuralla ja alkaa kyrsimään niin pitää saada jotain aikaiseksi. Hyvä jos coopperissa pääsisi tänäpäivänä 2200m. Infoa senverran että 179cm/74kg et ei ole pahasti ylimääräistä fläsää kertynyt, ihme ja kumma vaikka mitään ei tee.

Tuli sitten 3 viikkoa sitten hankittu kunno topot ja sykemittari, itse ainakin tarvitsen motivaation ylläpitämikseksi selkeää infoa josta näkee konkreettisesti kunnon parantumisen. Kyllä se ensimmäisen lenkin 30min reissu vaan lyhenee ja pitää matkaa lisätä että saa ~30min juoksut täyteen, pyrin pitämään sykkeen noin 70% maksimista, välillä pitää heittää kävelemiseksi kun alkaa mööpeli piipittämään et himmaas hitusen kun innostuu vähän turhan paljo :D Mutta kyllä se vauhti siinä kasvaa kerta kerralta ku alkaa koivet tottumaan et hittovie, nyt liikutaan! :whip:

Vuosi sitten meinasin aloittaa juoksemisen mutta tein juurikin sen virheen, että juoksin itteni piippuun heti alkuun ja siihen se motivaatio kanssa jäi, sykemittarin kanssa pystyy hyvin kontrolloimaan rasituksen että ei heti vedä itteäsä loppuun. Kyllä se tästä, hammasta purren vaan aamusta lenkille. Sitten se on helppoa ku muodostuu rutiini touhuun ja halu päästä tossuja kuluttamaan :rolleyes:

Tää nyt menee snadisti asian vierestä, mutta toivotaan jos joku osais valottaa hieman.

Eli, tuli tossa pääsiäisenä lopetettua röökinpoltto, ja kun sitä ylimäärästä energiaa / ragea alkoi olemaan pikkasen liikaa, päätin kokeilla joskos sitä jaksais ottaa päivittäiseksi rutiiniksi juosta duunin jälkeen ~5km lenkin. Noh, homma toimi pirun hyvin, alussa oli vähän sellanen "vittu, onks pakko jos ei haluu" fiilis lenkille lähdöstä, samaten itse lenkillä fiilis oli kun mailmankuokan krapulassa: eka pelkää että siihen kuolee, sitten toivoo, ja lopulta pelkää ettei kuolekkaan. Eli siis joka pirun paikkaan sattui enempi tai vähempi, noh, kirjaimellisesti tolla ragella kumminkin väännettiin se 5km aina loppuun, jonka jälkeen tulikin taas pirun hyvä fiilis.

Ekan viikon jälkeen homma alkoi helppottamaan, toi 5km alkoi mennä helpommin, helpommin ja nopeammin. Kele, viimeset pari viikkoa on joutunut duunistaki livistää vähän etuajassa notta pääsee pinkomaan.

Mutta, viime perjantaina, ekan kilometrin jälkeen koko äijä veti aivan makarooniksi, joten 5km lenkki muuttui 2.5km "palauttavaksi kävelyksi". perjantai ja lauantai lepoa, ja sunnuntaina lenkki kulki taas ku unelma (sai ajasta nipistettyä ~4min pois). Maanantain taas ampaisin lenkille, ja puolessavälissä fiilis oli vielä niin loistava, että päätin pinkasta pururadanympäri vielä samaan syssyyn (siis normi lenkki on himasta pururadan alkuun ja takas = ~5.5km ). Tiistaina lenkille lähettiin asenteella "kun eilenki meni purtsin ympäri heittämällä nii vois tänäänki juosta sitä kautta"... Noh ei, 5km kohalla koko jätkä taas makarooniks, ja homma kävelyks. Eilen sitte tyydyin juoksemaan vain sen normi lenkin, 5min hitaammin kun normisti, ja sai kyllä purkkaa päänsäsisällä ammentaa kaiken ragen 23v aikana kerätyistä patoutumista että jaksoi vääntää loppuun asti.

Eli, mistä tollanen noin voimakas "suorituskyvynvaihtelu" voi johtua ? Kumminkin olosuhteet on ollu aikalailla samat. Ruokavalio pysynyt suunilleen samana joka päivä, unta saanut suunilleen yhtäpaljon, ja nestettäki tullu päivällä litkittyä.

Toinen kysymys onkin sitten vähän speciaalimpi:

Eli, ihmetyttäny alusta asti jo, että aina kun tulin lenkiltä himaan hikisenä, alkoi nenään haista todella voimakkaasti jokin pistävä haju. Haju tuntui todella tutulta, mutten vaan saanut päähäni mikä (siis välillä tuntui että nenäkarvat palaa kun kärys). Haju ei ollut hiki, vaan ihan kun joku liuotin. noh, äijä suihkuun, suihkushamppoot pintaan niin haju voimistuu oikeen urakalla. huuhtelu ja haju katoaa.

Noh, tossa joskus viimeviikolla lueskelin totta ravintopuolen ketoiluthreadia, jossa alussa mainittiin että ketoosissa keho alkaa muodostamaan asetoonia... Tässäkohtaa itselläni meni kynttilä ylös, mistä haju oli tuttu. Oli pakko lähteä siltä seisomalta lenkille, lenkin jälkeen "vertailla" tuotta lenkin jälkeen nenäkarvat kärventävää tuoksua kynsilakanpoistoaineen käryyn, ja kieltämättä hyvin samathan ne oli.

Okei, eli miten mä ton homman ymmärsin, niin ketoosissa elimistössä muodostuu asetonia, joka poistuu hengityksen, sekä virtsan mukana. Joo o, hiessä on mukana hieman virtsa-aineita joten kaipa se voisi sitten asetoonille haista, mutta kun omasta mielestä henki ei haise, ei kusi, enkä ole mitenkään Vähähiilihydraattisella dietillä ?

Vai liittyykö toi asetoonin eritys elimistössä yleisesti rasvanpalamiseen liikunassa vaikos ?

hiessä on mukana hieman virtsa-aineita joten kaipa se voisi sitten asetoonille haista, mutta kun omasta mielestä henki ei haise, ei kusi, enkä ole mitenkään Vähähiilihydraattisella dietillä ?
Voisko se olla ammoniakin tuoksu...? Proteiinista muodotuu ammoniakkia, jota ainakin itselle tulee aina lenkin jälkeen huulille ihan konkreettisesti, hiki ikäänkuin paakkuuntuu ja maistuu ja tuoksuu juurikin ammoniakille. Muuten hiki haisee ihan normaalille.. Ja tätä siis alkoi mulla tapahtumaan vasta proteiinipitoisen ruokavalion kautta.

carl0s: Ekaan kysymykseen: Sinuna pelkäisin oikeesti että nyt käydään ylikunnon rajoilla. Vähän siltä kuulostaa. Toi jokapäivä lenkki saattoi toimia silloin kun vielä se oli peruskunnosta kiinni. Se miten mä ton sun asias nään on se että sun kehos yrittää ilmottaa sulle: "Lepää enemmän" 2 tai 3 päivää viikossa lepoa... Oikeesti, muuten sä et voi juosta sitä lenkkiä kunnolla. Voit kysyä keltä vaan urheilijalta, niin kukaan ei treenaa joka päivä.
Mutta käytännössä noi on aika selviä ylikunnon oireita. Treenit menee ihan liian hyvin, alotit harjottulen ei lenkkiä-->5km lenkki joka päivä. Eli sun kroppa ei yksinkertasesti ehdi nyt palautua siitä lenkistä täysin ja se näkyy tossa, että se pakottaa sut palautumaan.
http://www.pakkotoisto.com/treeni/61134-pikkutoiston-pakkojaettilaeinen-ylikunto/

Ei muuta.

carl0s: Ekaan kysymykseen: Sinuna pelkäisin oikeesti että nyt käydään ylikunnon rajoilla. Vähän siltä kuulostaa. Toi jokapäivä lenkki saattoi toimia silloin kun vielä se oli peruskunnosta kiinni. Se miten mä ton sun asias nään on se että sun kehos yrittää ilmottaa sulle: "Lepää enemmän" 2 tai 3 päivää viikossa lepoa... Oikeesti, muuten sä et voi juosta sitä lenkkiä kunnolla. Voit kysyä keltä vaan urheilijalta, niin kukaan ei treenaa joka päivä.
Mutta käytännössä noi on aika selviä ylikunnon oireita. Treenit menee ihan liian hyvin, alotit harjottulen ei lenkkiä-->5km lenkki joka päivä. Eli sun kroppa ei yksinkertasesti ehdi nyt palautua siitä lenkistä täysin ja se näkyy tossa, että se pakottaa sut palautumaan.
http://www.pakkotoisto.com/treeni/61134-pikkutoiston-pakkojaettilaeinen-ylikunto/

Ei muuta.

Gulp....

Noh, eikai muuta kun pöperöö koneeseen ja nyt ainakin ensviikko lepoa... ja ruveta pitelee välipäiviä lenkkien välissä...

iPush sanoi:
Voisko se olla ammoniakin tuoksu...? Proteiinista muodotuu ammoniakkia, jota ainakin itselle tulee aina lenkin jälkeen huulille ihan konkreettisesti, hiki ikäänkuin paakkuuntuu ja maistuu ja tuoksuu juurikin ammoniakille. Muuten hiki haisee ihan normaalille.. Ja tätä siis alkoi mulla tapahtumaan vasta proteiinipitoisen ruokavalion kautta.

Voishan se, kai....

Itseäni ei ole siunattu mitenkään poikkeuksellisen tarkalla nenällä. Toikin käry minkä lenkin jälkeen haistaa, on lähinnä ne "höyryt" jotka korventaa nokkaa, plus todella pikaisesti haistaa jotain (siis itse haju ei varsinaisesti kestä montaa sekunnin sadasosaa). Mutta mutta, pitääkin vähän tutkiskella... Ruokavalio on kyllä aika proteiinipainoitteista (~2-3g/kilo)

Tää nyt menee snadisti asian vierestä, mutta toivotaan jos joku osais valottaa hieman.

Eli, tuli tossa pääsiäisenä lopetettua röökinpoltto, ja kun sitä ylimäärästä energiaa / ragea alkoi olemaan pikkasen liikaa, päätin kokeilla joskos sitä jaksais ottaa päivittäiseksi rutiiniksi juosta duunin jälkeen ~5km lenkin. Noh, homma toimi pirun hyvin, alussa oli vähän sellanen "vittu, onks pakko jos ei haluu" fiilis lenkille lähdöstä, samaten itse lenkillä fiilis oli kun mailmankuokan krapulassa: eka pelkää että siihen kuolee, sitten toivoo, ja lopulta pelkää ettei kuolekkaan. Eli siis joka pirun paikkaan sattui enempi tai vähempi, noh, kirjaimellisesti tolla ragella kumminkin väännettiin se 5km aina loppuun, jonka jälkeen tulikin taas pirun hyvä fiilis.

Ekan viikon jälkeen homma alkoi helppottamaan, toi 5km alkoi mennä helpommin, helpommin ja nopeammin. Kele, viimeset pari viikkoa on joutunut duunistaki livistää vähän etuajassa notta pääsee pinkomaan.

Mutta, viime perjantaina, ekan kilometrin jälkeen koko äijä veti aivan makarooniksi, joten 5km lenkki muuttui 2.5km "palauttavaksi kävelyksi". perjantai ja lauantai lepoa, ja sunnuntaina lenkki kulki taas ku unelma (sai ajasta nipistettyä ~4min pois). Maanantain taas ampaisin lenkille, ja puolessavälissä fiilis oli vielä niin loistava, että päätin pinkasta pururadanympäri vielä samaan syssyyn (siis normi lenkki on himasta pururadan alkuun ja takas = ~5.5km ). Tiistaina lenkille lähettiin asenteella "kun eilenki meni purtsin ympäri heittämällä nii vois tänäänki juosta sitä kautta"... Noh ei, 5km kohalla koko jätkä taas makarooniks, ja homma kävelyks. Eilen sitte tyydyin juoksemaan vain sen normi lenkin, 5min hitaammin kun normisti, ja sai kyllä purkkaa päänsäsisällä ammentaa kaiken ragen 23v aikana kerätyistä patoutumista että jaksoi vääntää loppuun asti.

Eli, mistä tollanen noin voimakas "suorituskyvynvaihtelu" voi johtua ? Kumminkin olosuhteet on ollu aikalailla samat. Ruokavalio pysynyt suunilleen samana joka päivä, unta saanut suunilleen yhtäpaljon, ja nestettäki tullu päivällä litkittyä.

Eli, ihmetyttäny alusta asti jo, että aina kun tulin lenkiltä himaan hikisenä, alkoi nenään haista todella voimakkaasti jokin pistävä haju. Haju tuntui todella tutulta, mutten vaan saanut päähäni mikä (siis välillä tuntui että nenäkarvat palaa kun kärys). Haju ei ollut hiki, vaan ihan kun joku liuotin. noh, äijä suihkuun, suihkushamppoot pintaan niin haju voimistuu oikeen urakalla. huuhtelu ja haju katoaa.

Noh, tossa joskus viimeviikolla lueskelin totta ravintopuolen ketoiluthreadia, jossa alussa mainittiin että ketoosissa keho alkaa muodostamaan asetoonia... Tässäkohtaa itselläni meni kynttilä ylös, mistä haju oli tuttu. Oli pakko lähteä siltä seisomalta lenkille, lenkin jälkeen "vertailla" tuotta lenkin jälkeen nenäkarvat kärventävää tuoksua kynsilakanpoistoaineen käryyn, ja kieltämättä hyvin samathan ne oli.

Okei, eli miten mä ton homman ymmärsin, niin ketoosissa elimistössä muodostuu asetonia, joka poistuu hengityksen, sekä virtsan mukana. Joo o, hiessä on mukana hieman virtsa-aineita joten kaipa se voisi sitten asetoonille haista, mutta kun omasta mielestä henki ei haise, ei kusi, enkä ole mitenkään Vähähiilihydraattisella dietillä ?

Vai liittyykö toi asetoonin eritys elimistössä yleisesti rasvanpalamiseen liikunassa vaikos ?

Oletko käynyt mittauttamassa verensokerin? Diabeteksen aiheuttama ketoasidoosi voisi selittäisi tuon?

Oletko käynyt mittauttamassa verensokerin? Diabeteksen aiheuttama ketoasidoosi voisi selittäisi tuon?

Hmm... Tuskin, toki voishan sitä broidin luona kävästä kahvilla ja samalla pyytää joskos se lainais mittariaan (diabeetikko)...

Ketoasidoosi olis ehkä turhan epätodennäköista, ensimmäiset havainnot tosta kärystä tuli tehtyä joskus ~viime syksynä.

Toi sun liikuntainnostus käy aika yksiin omani kanssa. Alkuvaikeuksien jälkeen juoksu maistui ja nopeus kasvoi. Vakioreitillä oli helppo seurata lenkin kestoa, ajat parani ja pian juoksin joka lenkin kilpaa itseni kanssa. Siis käytännössä juoksin 5-6 lenkkiä viikossa maksimivauhtia. Tuota ei voi kestää kukaan, stoppi tulee jossain muodossa varmasti.
Tuskin olet niin tyhmä kuin minä olin :) mutta jos tuntuu tutulta niin sykemittari käyttöön, ja pääosa lenkeistä sinne peruskestävyysalueelle.

kunto perustasolle. vai?

Oon hemmetin epätietonen kaikesta aerobiseen liittyvästä ja vaikutan varmasti dorkalta, kun kysyn johtuuko hävytön hikoilu paskasta kunnosta? Mulla alkaa virtamaan nestettä jo ennen kun kerkiän hengästyä!! Pieni pyöräily ja kävely alkaa jo hikoiluttaa, puhumattakaan paran punttiksen lattiasta, joka on mun vierailun jälkeen lamikko. Ja oon kaukana lihavasta tyypistä, ei ihan sixpäkkiä näy, mutta näiden enempi lihavien kavereitten kuivat paidat ihmetyttää mua toden teolla.

En hae rasvanpoltto neuvoa tässä, vaan tän hikoilun vähenemis konstia - mikä lieneekään olla... 2krt/vk ois aikaa tehä tätä lepopäivinä
Anteeks kun kirjasin tän tänne, enkä tyhmien kysymysten kerho-trediin.

Tosiaan tyhmien kysymysten threadiin olisi voinut laittaa :D Eisiinä itsekkin hikoilen kuin pieni sika 192/80kg. Ei se kunto mun mielestä siihen niinkään vaikuta ainakaan itse en oo huomannu mitään eroa. Joskus nuorempana oikeasti huippukunnossa hikoilin samanlailla, kuin nyt rapakunnos :dance:

Tosiaan tyhmien kysymysten threadiin olisi voinut laittaa :D Eisiinä itsekkin hikoilen kuin pieni sika 192/80kg. Ei se kunto mun mielestä siihen niinkään vaikuta ainakaan itse en oo huomannu mitään eroa. Joskus nuorempana oikeasti huippukunnossa hikoilin samanlailla, kuin nyt rapakunnos :dance:

mm... Ei oikeen vastaa kysymykseen. Mistä tää helvatan hikoilu sitten johtuu ja miten ongelman voi oikoa?? Koska itellä, 1-2v sitten hikoilu ei ollu näin extriimi levelillä ja tekis kyl mieli tehä asialle jotain. Aika avuton fiilis...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom