Käsitreeniä aloittelijalle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli taas tällainen hieman peruslihaskuntoa korkeampaa lihaskuntoa (miksi se sitten täällä määritelläänkää) käsiini hakeva aloittelija olisi pulassa ja kaipaisi hieman neuvoja.

Eli olen tässä talven mittaan hieman punttia nostellut, ihan kotioloissa, ja tollaiset 10kg ladattavat käsipainot on ollut jo parisen kuukautta käytössä. Nyt sitten ostin vastikään hauistangon, johon on levyjä käytettävissä
4x1,25kg, 4x2,5kg ja 2x10kg. Lisäksi siis löytyy vielä ne käsipainot sekä leuanvetotanko.

Tarkoitukseni olisi ihan näin kotioloissa treenata muijalta salassa :D koska hän jo nyt sanoo ettei halua minuun enää enempää lihasta... :anssi: Itse haluaisin vain käsiini lisää kokoa ja ehkä pientä treeniä vatsalle. Jalat kyllä pysyy kunnossa, sillä olen näitä paljon kammoksuttuja maratoonareita eli lenkkien lisäksi en enää paljon muuta rääkkiä niile kaipaakkaan.

Eli olisiko jollain antaa minulle jonkinlaisia vinkkejä/ohjelmaa jolla saisin treenattua siis lähinnä käsiäni edellämainitun roinan avulla? Ja olen varmasti hermojakoetteleva ongelmatapaus sillä joudun vielä pyytämään että liikkeet selitettäisiin aivan rautalangasta sillä en tuosta salisanastosta ymmärrä yhtään mitään... :(

Lisäksi olen yrittänyt etsiä palautumisesta tietoa, mutta en oikein ole löytänyt vastausta kysymykseeni: kun treenaa esim. käsiä, niin onko pakko jättää väliin palautumispäivä/päiviä vai voiko seuraavana päivänä taas pumpata jos vain tuntuu siltä että rauta nousee? Ja mitä haittoja tällaisesta samaan lihasryhmään kuuluvien lihasten yhtämittaisesta treenaamisesta voi mahdollisesti aiheutua/ hidastaako esim. tulosten saavuttamista?

proletaari sanoi:
mitä haittoja tällaisesta samaan lihasryhmään kuuluvien lihasten yhtämittaisesta treenaamisesta voi mahdollisesti aiheutua/ hidastaako esim. tulosten saavuttamista?

No varmasti haittaa siinä vaiheessa kun ylikunto pamahtaa päälle, saatika jos tulehtuu.. Itse en ainakaan treenaa käsiä sitä max.kahta kertaa enempää viikossa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=30233 <--tuo kannattaa lukea huolella!
Siinä joitain esimerkkejä ojentajille:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
tatepress ottaa kans ojentajii omasta mielestä hyvin.(googleen "tatepress" ja kuvat ni pitäs tulla fotoo millasesta liikkeestä on kyse jos ei vielä tiedossa)

Saisit aika varmaan 2x parempaa kehitystä, jos treenaisit kaikkia lihaksia järkevällä jaolla. Ja ei ne lihakset nyt niin nopeeta kasva, että muijjas säikähtäisi (tai sitten on kyllä ihme muijja). Treenasin itekki sun haukkari jaolla, syöden päin persettä ja painoin 60kg 180cm. Nykyisin tasaisesti kaikkia lihaksia syöden järkevästi 90kg ja rasvat ovat alempana kuin aloittaessa. Tee miten haluut, mutta suosittelen tekemään järkevästi.

Noista nettiosoitteista löydät liikkeiden suoritus tavat...
Tee esim
Leúanveto vasta- tai myötäotteella 2-3x6-15
Kulmasoutu tangolla tai käsipainoilla 2-3x6-15
Hauiskääntö tangolla tai kp 2-3x6-15
Pystypunnerrus tangolla tai kp 2-3x6-15
Ranskalainenpunnerrus tangolla tai kp 2-3x6-15

ton setin voit tehdä 2 tai 3x viikossa(jos 3x viikossa niin vain 2 sarjaa/liike/treeni) ja sitten päälle kun käyt kerran viikossa salilla tekemässä kyykkyä ja mavea niin kehityt nopeammin ja tasapuolisemmin

veijari sanoi:
Noista nettiosoitteista löydät liikkeiden suoritus tavat...
Tee esim
Leúanveto vasta- tai myötäotteella 2-3x6-15
Kulmasoutu tangolla tai käsipainoilla 2-3x6-15
Hauiskääntö tangolla tai kp 2-3x6-15
Pystypunnerrus tangolla tai kp 2-3x6-15
Ranskalainenpunnerrus tangolla tai kp 2-3x6-15

ton setin voit tehdä 2 tai 3x viikossa(jos 3x viikossa niin vain 2 sarjaa/liike/treeni) ja sitten päälle kun käyt kerran viikossa salilla tekemässä kyykkyä ja mavea niin kehityt nopeammin ja tasapuolisemmin

Kiitos! Eiköhän tällä ohjelmalla jo alkuun pääse. Ja noista jyriJKL:än ja Jonskin
laittamista linkeistä oli myös mukavasti hyötyä. Opin jopa tekemään hauiksetkin oikein tangolla...=)

Hei! Tosta unohtu rinta kokonaan... jos teillä on mikä tahansa tuoli missä voi maata siten että kädet mahtuu liikkumaan alas(niinkuin penkkipunnerruksessa) niin tee vielä rinnalle penkkiä käsipainoilla

veijari sanoi:
Hei! Tosta unohtu rinta kokonaan... jos teillä on mikä tahansa tuoli missä voi maata siten että kädet mahtuu liikkumaan alas(niinkuin penkkipunnerruksessa) niin tee vielä rinnalle penkkiä käsipainoilla

Juu itsellä tulee kyllä punnerrettua jalat penkillä ihan päivittäin että kävisikö tällainen vähän niinkuin tuon käsipainojutun asemasta? Sopivaa penkkiä kotoani ei nimittäin taida löytyä... :(

eipä oikeen jokapäivä kannata punnerrella eikä se varmaan kovinkaan paljoa sama ole... yritä keksiä joku paikka jossa voit tehdä tota käsipaino juttua tai sitten punnertele lisäpainoilla(vaikka repussa jos parempaa ei ole) taikka sitten käyt siellä salilla ainakin sen kerran viikossa ja teet silloin jalkoja ja rintaa

veijari sanoi:
eipä oikeen jokapäivä kannata punnerrella eikä se varmaan kovinkaan paljoa sama ole... yritä keksiä joku paikka jossa voit tehdä tota käsipaino juttua tai sitten punnertele lisäpainoilla(vaikka repussa jos parempaa ei ole) taikka sitten käyt siellä salilla ainakin sen kerran viikossa ja teet silloin jalkoja ja rintaa

Selvä. Täytyypä kokeilla tuollaista. Kiitos taas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom