Käsistä asiaa...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moro!

Esitän asiani vähän kömpelösti, koska en tajua näistä salijutuista ihan hirveen paljoa...

Elikkäs oon saanut ihan kivasti treenattua hauista ja ojentajia, mut ongelmanani on alue kyynärpäästä ranteisiin (en tiedä, miksi sitä pitäisi kutsua.). Tuo kyseinen alue on itselläni turhan hentoisen näköinen, ja se korostuu, koska haukkarin seutu on kunnossa. Millaisia liikkeitä mun kannattais ruveta salilla tekemään, jotta pääsisin "alakäsien" narumaisuudesta eroon?

Se on kyynärvarsi, sitä voi treenailla vaikka hammerkäännöillä, eli hauiskääntö käsipainolla niin että peukalo osoittaa ylöspäin koko liikkeen ajan. Toinen joka mulla ottaa tosi hyvin on esim. hauiskääntö kulma/tavallisella tangolla myötäotteella.

Sit myös erillaisia rullailuja. Eli istut, pidät käsiäsi reisien päällä ja rullailet tankoa sormille ja takaisin ylös... Joku muu saa selittää paremmin.

Yks kiva konsti on kans hankkia puukalikka ja siihen kiertää vaikka metrin narua ja päähän paino. Sitten kädet suorana käyt kelaamaan sitä painoa ylös ja alas...

Kun otin ohjelmaani maven ja sjmv:n niin forkutkin ovat alkaneet pikkuhiljaa kasvaa, vaikka en ole rullauksia sen jälkeen tehnyt. Kannattaa kokeilla.

Tee raskaitten selkäliikkeitten (jotka siis kehittää forkkuja melkoisesti) lisäksi vaikka 2 kertaaa viikossa rannerullauksia molemmin päin... Forkun lihakset ovat sen verran pieniä, että ne palautuvat melkoisen nopeasti...

Itse teen ojentaja-hauis- ja rinta-olkapää-reenin lopuksi noita liikkeitä muutaman sarjan...

Tulipa nostettua vanha tredi, mutta todettakoon, että kyynärvarren koko on suhteessa kyynärnivelen ja taipeen kokoon. Jos sulla on pieni kyynärnivel, niin ei se forkkukaan mikään tukki ole. Saahan sitä toki treenattua isommaksi, itse tosin surkeella menestyksellä, mutta turha mitään tukkimiehen forkkuja odottaa jos on mun kaltaset neitinivelet. Itellä 29cm nivelen ympärys, ja tuo näkyy kyllä forkustakin:(

eli hammer ottaa hauikseen/kyynärvarteen?

Ottaa. Itse en tee forkuille mitään muuta liikettä kun silloin tällöin hauis kp:n sijasta hammerkääntöjä raskailla painoilla niin kyllä ne ihan hyvin turpoo (tietysti kaikkien selkäliikkeiden lisäksi).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom