Käsipainotreeniohjelma haussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eepio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjestaa !

Elikkä olis tarkotus ruveta treenaamaan 5kg käsipainoilla kotona, kun tuli joululahjaksi. Puntilla käyn 3krt viikossa ja lentopalloa tulee kans treenattua 3krt viikossa, mutta just niinku jälkeen tai ennemmin lentopallo treenejä vois vetää noilla käsipainoilla jonkunlaisen treenin. Tarkoitus olis saada käsiin ja rintaan enemmän voimaa ja massaa tottakai.

Jees ja oon 14v ja mitat on 175/65

Kommenttia si vaan, thankkss:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No tollasilla et kyllä mitään massaa tai voimaa saa. Oisit mieluummin hommannut vaikka 2-3 eri painoista kahvakuulaa, jos nyt kotona on pakko treenata. 16, 24 ja 32 kilon kuulat jos hankit niin niillä voi tehdä paljonkin.

No tollasilla et kyllä mitään massaa tai voimaa saa. Oisit mieluummin hommannut vaikka 2-3 eri painoista kahvakuulaa, jos nyt kotona on pakko treenata. 16, 24 ja 32 kilon kuulat jos hankit niin niillä voi tehdä paljonkin.

Tuskin noiden saamiseen ois tässä tapauksessa voinu etukäteen vaikuttaa, jos ne tuli joululahjaksi.

Jos kuitenki käyt salilla ihan kolme kertaa viikossa, ni teet siellä jotain kunnollista ohjelmaa. Viiden kilon käsipainoilla voit kuitenki hyvin treenata/lämmitellä kiertäjäkalvosimia ja olkapäitä. Ennen lentopallotreenejä se voisi olla jopa ihan järkevää. Ilmeisesti lentopallossa menee olkapäät helposti rikki, jos ei lämmittele ensin kunnolla? Jostain olen noin kuullut.

Jos kuitenki käyt salilla ihan kolme kertaa viikossa, ni teet siellä jotain kunnollista ohjelmaa. Viiden kilon käsipainoilla voit kuitenki hyvin treenata/lämmitellä kiertäjäkalvosimia ja olkapäitä. Ennen lentopallotreenejä se voisi olla jopa ihan järkevää. Ilmeisesti lentopallossa menee olkapäät helposti rikki, jos ei lämmittele ensin kunnolla? Jostain olen noin kuullut.

Samaa mieltä. Lentopalloilijoilla olkapäät tekevät paljon töitä ja niiden lämmittelyn tärkeyttä ei mielestäni voi tarpeeksi korostaa. Itse lentopallon parissa olen ollut kohta jo 15 vuotta ja tuntuu että alkaa olemaan jo suht hyvä käsitys lämmittelyjen tärkeydessä. Esim. vipunostoilla eteen ja sivuille tuolla painolla saa hyvät lämmöt päälle. Reenien jälkeen vaikkapa staattisilla pidoilla olkapäihin saa hyvän poltteen sitten. Hauksille, ojentajille ja forkuille kuitenkaan 5 kg ei ole riittävä.

Sitten hieman offtopic mutta itsestä vähän tuntuu että aina jää suurimmalla osalla nivelien lämmittelyt vähän huonolle tolalle ja sitten vasta opitaan niiden lämmittelyjen tärkeys kunnes ne ovat ainakin kerran sitten sanoneet ittensä irti (esim. juuri kiertäjänkalvosimet.)

Zone-sarja -42%
5kg saattaa olla 65-kloiselle 14-vuotiaalle yhden käden vipunostoon vähän liikaa. Ei ainakaan ole mikään "lämmittelypaino". Kannattaa ainakin aloittaa kahden käden vipunostoilla eteen (yhdellä painolla).

Siis tarkotus olis kanssa saada lihaksen kestävyyttä kasvamaan koska murrosikä kumminkin kesken ja lihakset kehittyy kovaa tahtia, niin eikö tässä kohtaa nimenomaan kannata tehdä sitä niin sanottua "perusvoimaa" joka on apuna parin vuoden päästä kun rupee kunnolla massan takia treenaamaan..? Yleensäkin perus liike vinkit olis ihan jees

Saanko minäkin tiedustella jotain treeni ohjelmaa täällä? Eli sain säädettävän 15kg käsipainon joululahjaksi. Mitä liikkeitä kannattaa tehdä ja miten paljon ja kuinka usein viikossa. Tänään kokeilin tehdä erilaisia liikkeitä 10x3: Hauiskääntö 10kg painolla, kulmasoutua 15kg painolla sitten vatsalihaksia 5kg painoilla. Tuntui kyllä tosi hyvältä kun olin tehnyt nuo :)

Yhden käden kulmasoutu on hyvä ottaa liikevalikoimaan, eli toisella kädellä nojaat johonkin penkkiin ja painokädellä ikäänkuin hitaasti vetäisit moottorisahaa käyntiin.

Back
Ylös Bottom