Käsilläseisontapunnerrusteline

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darvi
  • Aloitettu Aloitettu
Olisi hakusessa eikä yhtään tiedä, mistä löytyisi. Telineessä pitää olla kaksi yhdensuuntaista otteenpitävää tankoa rinnakkain hartianleveydellä ja 30-40 sentin korkeudella maasta. Pitää kestää voimistelua ja olla tukeva vaikka mies heiluisikin vähän päällä. Yksinkertaisimmillaan se olisi levy maassa, josta lähtee kaksi lapionvartta pystysuoraan ylös. Mielellään tietenkin mahdollisimman halpa ja pieni. Saattaa olla hyvinkin mahdollista, että pitää itse rakentaa, jolloin myös tarttis neuvoja, että saako jostain ostettua raaka-aineet joista voi kotikonstein kyhätä rakennelman.

Toinen vaihtoehto on kaksi irrallista putkenpätkää, joissa korokkeet kummassakin päässä. Eli minipuomit 40 sentin korkeudelle. Sellaisen löytyminen valmiina tuntuu todennäköisemmältä, mutten keksi, missä käytettäisiin vastaavia.

kävisikö parallette nojapuut
images
noihin löytyy ohjeita youtubesta http://www.youtube.com/watch?v=-XXqlpAQItM http://www.youtube.com/watch?v=Bi08wIM3-Uk&feature=related ja netistä

Tein bauhausin putkista ja liittimistä tommoset, mitkä mr. man laitto esille. On aika huteran oloset etten käsilläseisontaa niillä viitti tehä, mutta L-sittiä ja muita liikkeitä tein mis ei niskalleen putoo jos värkit hajoo.

Nuo vaikuttavat hieman huterilta ja pelkään, että maksavatkin, kun noin paljon osia tarvitsee. Mieluummin ihan puusta väsään perusmallin, joka ei tartte kuin kolme osaa.

Tosin tällaiset olisivat laadukkaat vaikkeivat aivan riittävän korkeat:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Erittäin helppo tehdä tuollaiset Mr. manin postaamat myös puusta sillä erolla että tekee A-malliset (eli lattiatasoon toinen poikkipuu tuomaan tukea). Materiaali ei maksa mitään ja on mahdollista tehdä juuri itselle mitoitetut systeemit, ei vaadi muuta koneistusta kuin porakoneen. Minä olen tehnyt on neloslankkua ja kakkoskakkosta hyväksi käyttäen yhdet parit ja kestää takuulla puuosien puolesta ruuvitkin on sen verran tuhtia kamaa että eiköhän tuo minun eliniän kestä jos ei ulos sateeseen unohda muutamaksi vuodeksi.

kohdassa 1:20-jotain on hyvät ja stabiilit, noissa voi harjotella HS piruettejakin eikä ne kaadu, ja leveys pysyy vakiona. Helppo tehdä, meilläkin on voimistelusalilla noita hurumykke ja niillä treenailen piruetteja itsekin.

Käsilläseisontapunnerruslaitteesta mulle tuli heti ensimmäisenä mieleen seinä :) Siis jos ei vapaasta seisonnasta onnistu.

tuollaisia ratkasuja on myös, eikun rakentelemaan!
http://cdn.gymnastics.huddler.com/2/23/800x600px-LL-parallettes.jpg

KOrkeutta voi lisätä oman maun mukaan, pitää nojat erillään tai poikkipuilla väsätä välin vakioksi. Yleensä nojapuiden väli on voimistelijan kyynerpäästä sormenpäihin ja vähän yli.

edit: TÄRKEÄ POINTTI puisten ja PVC-putkesta tehtyjen nojien eroista: oikeasti nojat eivät ole tasapyöreitä, vaan ellipsin muotoisia, ja tuollasesta ellipsin muotosesta puusta on mukavampi pitää kiinni kun pyöreestä muoviputkesta. Ja kyllä, mulla on kotona myös muoviset nojat. En niitä pahemmin käytä mutta olen kuitenkin erkkaa vedettyt puihin ettei muovin päällä tarvii liukastella.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
siis erkkaa vedellyt muovisten putkien päälle. bääd finnish.

Puusta tekeminen vaikuttaa nyt hyvältä ratkaisulta. Ajattelin kahta katkaistua kolmiota, joihin poraa reiät ja vetää tangon läpi. Tarpeeksi tiukat reiät, niin taitaa tanko pysyä ihan itsekseen siellä kitkan avulla.

Back
Ylös Bottom