Käsillä kävely?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Kyselisin tässä semmosta että harrastaako/osaako täällä kukaan kävellä käsillä?Itse oisin nyt kiinnostunut aloittamaan mutta en tiedä miten se kannattaisi aloittaa?Semmoset jotka tietävät voisivat antaa vähän vinkkiä kiitos. :worship: :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloitat ponnistamalla käsiseisontaan seinää vasten. Keskityt siihen että tuot olkapäät korviin ja kädet lukkosuoraan, koska silloin ei ole sitä mahdollisuutta, että tiput naamallesi käsilihaksien pettäessä.

Toisessa vaiheessa laitat kädet kauemmas seinästä (~30-40cm) ja opettelet pitämään myös jalat erossa seinästä. Tässä on mahdollista kuitenkin kaatumisen estämiseksi luottaa siihen seinään. Yrität pysyä jalat irti seinästä mahd. kauan ja kun se ei enää tuota ongelmia, niin voit alkaa miettiä käsillä kävelyä.

Turvatoimena kävelyssä on hyvä osata käsiseisonnasta kuperkeikka, ukemi tai muu ns. roll-liike, että kaatuessa voidaan tulla alas pehmeästi. Alat kävelemään pieniä matkoja ja merkkaat vaikka pisimmän kävelyn teipin palalla tai muulla vastaavalla. Ajan kuluessa käsilläkävelyyn kasvaa varmuutta ja se onnistuu suvereenisti missä vain.

Avainsanat ovat harjoittelu, harjoittelu ja harjoittelu.

Aluksi kävelyä varten kannattaa hommata treenialustaksi judomatto, painimolski tai voimistelijoiden suosima joustopermanto. Että vältetään noita loukkaantumisia.

ps. Kohta tulee joku voimistelija sanomaan, että "onpa sinulla :david: -treenimetodit"

Kerran sammuin pileissä lattialle ja moni kaveri käveli ohimenen mun käsillä,
kyllä oli kipeet seuraavana päivänä, ahhaahhaha, ai jai, taas vatsaan koskee ja kyljet repeilee kun naurattaa niin...

Kandeis varmaan aloittaa ihan käsillään seisonnasta seinää vasten.
Sitä kun jaksaa mieestään tarpeeksi monta minuuttia,
niin yrittää siitä päästä hetkittäin käsinseisontaan ilman tukea,
ja siittä sitten yrittää varovaisesti yhtä pienenpientä askelta.
Sit toista, pidentää niitä askelia jne.

Mut oikeesti en kyllä tiedä, mut noin ehkä kokeilisin.

joo kesällä on kätevä nurmikolla harjotella. tosin alku voi olla melkoista:wall: itse opin painitreeneissä, niissä sitä harjoiteltiin usein. siellä tosin oli pehmyt patja millä harjoitella..:) ihan vasta kokeilin ja vielä onnistui, vaikka lähes vuosi oli viime kerrasta..

Kerran kokeilin käsillä kävelyä(juoksua), enkä kokeile ikinä enää! Olkapää muljahti niin perkeleesti ja oli monta päivää niin kipee ettei pystynyt kättä kunnolla nostamaan. Pitikin mennä vaimolle isottelemaan että kyllä mä osaan...

Breikattua on joskus tullut jonkun verran ja siellähän sitä tuli hinkattua.. Onnistuu yhellä kädellä pyöriminen melkein 2 kierrosta, kahella kädellä pyöriminen kumpaankin suuntaan sen verran kun jaksaa ja matkan kävely etu- ja takaperin kanssa sen verran kun jaksaa eli ihan mukava siivu menee :) Kyllähän tolla taidolla sillon tällön hämmästystä saa aikaan.. ;)

Hagakure sanoi:
Turvatoimena kävelyssä on hyvä osata käsiseisonnasta kuperkeikka, ukemi tai muu ns. roll-liike, että kaatuessa voidaan tulla alas pehmeästi.

Toi silleen että leuka rintaan kii ja hitaasti (no niin hitaasti ku voit) lasket ittes alas kuperkeikan kautta.

Kantsii treenata tota pari kertaa kaverin kanssa siten että meet käsillä seisontaan ja se pysäyttää sun jalat siihen pystyasentoon. Siitä sitten vaan rauhassa alas.

Kerran sammuin pileissä lattialle ja moni kaveri käveli ohimenen mun käsillä,
kyllä oli kipeet seuraavana päivänä, ahhaahhaha, ai jai, taas vatsaan koskee ja kyljet repeilee kun naurattaa niin...

Ai saatana millain voi naurattaa vanha juttu noin paljon:lol2: :lol2: :lol2:
Ehkä toi sun avataris jotenkin auttaa hahmottamaan sitä tyyppiä, jonka käsien päällä käveltiin:D

Ettei mene ihan off topiciks niin ite harjottelin pari kertaa viikossa aina paini harkoissa ja pikku hiljaa se alkoi luonaamaan. Se on vähäsen niinkun pyörällä ajaminen: Kun se kerran oppii niin sen osaa aina!

Itse harjoittelin teininä mökin nurtsilla niin kauan että alkoi sujua. Ei tarvinnut mitään erityisiä kommervenkkejä, vain aikaa. Kummasti taito jää takaraivoon ja sujuu vielä vanhana läskinäkin.

joo käsilläseisonta aluks kuntoon ja sit pikkuhiljaa "askel" kerrallaan kun sen tasapainon rupee löytämään.

en oo kyllä pariin vuoteen kokeillu että onko taito tallella...

Itse harjoittelin teininä mökin nurtsilla niin kauan että alkoi sujua. Ei tarvinnut mitään erityisiä kommervenkkejä, vain aikaa. Kummasti taito jää takaraivoon ja sujuu vielä vanhana läskinäkin.

Opettelin käsilläkävelyn joskus alaasteen välitunneilla kaverin kanssa ja edelleen sen osaa kun hetken tasapainoilee :)
Loppujen lopuksi helppo taito oppia.

Kivaa tuo käsilläkävely, paitsi että nyt ei enää pysty ku ranne ei oikeen meinaa kestää, en tiiä sit johtuuko siitä et samassa kyseisessä ranteessa on ollu murtuma...

Opettelin aikoinaan, kun voimistelin. Nykyään ei enää pysty, selkä ei kestä! :(
Mutta opettele ihmeessä, on se hauskaa ja voi yllättää välillä kanssaihmisiä ;)

Mun vinkki on, että koukista polvet aluks, pysyt helpommin balanssissa. Jalat voi pitää suorina sitten, kun tasapaino on kehittynyt niin, että pääsee jo jonkun matkaa eteenpäin.

Joskus meni pitkiäkin matkoja, nykyään en ole enää edes kokeillut. Muutaman askeleen portaitakin tuli käveltyä alas, olisikohan ennätys jotain ~10 askelmaa. Sitä harjoitellessa kyllä tuli hittiä ja vitusti, kun joka toinen yritys meni yli :hyper:

pari viikkoa sitte kokeilin seinää vasten ihan hetken mielijohteesta ja tulin niskoilleni alas sieltä . En oikein tajunnut jännittää käsiä, mutta voisi kohta käydä taas kokeilemassa, tosin hieman varovaisemmin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom