Käsi särkee dipeissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pack123
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon alkanut tässä pikkuhiljaa lisäämään painoa dippeihin, ei vielä mitenkään isot lisäpainot siinä. Viimeksi kun lisäsin painoa, huomasin että aina kun lopetin sarjan niin pistää hemmetisti oikeaan käteen, vähän ranteen yläpuolelle. Noh, tein sarjat loppuun ja ajattelin että tein jotenkin väärin. Seuraavalla kerralla sattui vielä pahemmin, ja tuntui että se kipu on luussa. Tuntuu siis vain oikeassa kädessä, ja mikä oudointa kipu alkaa vasta kun päästän painon pois siitä kädeltä, eli ei tunnu liikettä tehdessä mitään.

Nyt kun kokeilin niin tuntuu vähän myös ilman painoja, tyylistä tuskin kiinni koska aina oon samalla tavalla tehnyt, ja toinen käsi vaan kipeä. Outoa on myös, että sattuu enemmän kun rannetta pitää oikein, eli suorassa.

Kokeileppa käyttää kunnon rannetukia, siis vaikka Metalin siteet jostain kaupasta ja ne tiukalle kovemmissa sarjoissa. Tuo saattaa olla tottumisjuttu, eli joudut varmaan nyt vähän hölläämään dippiä kunnes saat kivut pois. Mutta itselleni auttaa kun kovissa sarjoissa käyttää rannesiteitä. Käytän myös penkatessa kovemmissa sarjoissa. Siinä on kuitenkin ranteet aika kovilla kun dippaillaan lisäromuilla.

EDIT: Jotain siis tiedän tuosta kivun tunteesta kun dipissä parhaimmillaan lisäpainot melkein sen mitä oma kehonpaino on.

Mulla oli joku hermo tulehtunut kadesta ilmeisesti dippien takia muutama vuosi takaperin. Kipu tuntui tulevan juuri kuvailemastasi kohdasta. En pystynyt tekemaan dippeja juuri ollenkaan, koska en voinut laittaa painoa kammeneni paalle. Jostain syysta pystyin kuitenkin penkkaamaan ja pystypunnertamaan, koska paino kohdistui kammeneen hiukan eri kulmassa. Lopetin dippien tekemisen ja kokeilin noin kerran kuussa, etta vielako sattuu. Noin vuodessa meni ohi... Tuohon voi varmasti olla monia syita ja osa niista nopeammin parantuvia kuin toiset.

Joo, tulehdus voisi olla kyseessä. Eli tätä varten kannattaisi buranakuuri napata ja antaa kylmähoitoa. Dipit sitten tietysti pois tuoksi ajaksi ja kaikki muukin mikä tekee kipeää. Mutta silti suosittelisin niitä rannesiteitä...

Heikot ranteet jos ei kestä.

Tollanen menee todennäkösesti ajan kanssa pois. En kyllä itse heti menisi ostamaan jotain rannetukia jos vähän käsissä vihloo.

Heikot ranteet jos ei kestä.

Tollanen menee todennäkösesti ajan kanssa pois. En kyllä itse heti menisi ostamaan jotain rannetukia jos vähän käsissä vihloo.

Ei todellakaan "vähän vihlonu" eikä ollu ihan ranteessa vaan vähän sen yläpuolella. Viimisen sarjan jälkeen tuntu jo iha kunnolla, ei ois varmaan pitäny edes jatkaa. Ja kokelen nyt pari kertaa miten menee, jos ei mene ohi niin sitten rupeen kattoon niitä rannesiteitä. Ja jos olis heikot ranteet, niin eikö sen pitäis tuntua esimerkiks penkissä/pystypunnerruksessa ja varsinkin molemmissa käsissä? Ei tunnu mitään toisessa kädessä noissa dipeissä siis, punnerruksiakin pystyn tekemään kunnon lisäpainoilla ihan rystysillä.

Edit: ja nyt kun kokelib rystysillä punnerruksianilman lisäpainoja, niin tuntui kädessä samalla tavalla kuin dipeissä

Ei todellakaan "vähän vihlonu" eikä ollu ihan ranteessa vaan vähän sen yläpuolella. Viimisen sarjan jälkeen tuntu jo iha kunnolla, ei ois varmaan pitäny edes jatkaa. Ja kokelen nyt pari kertaa miten menee, jos ei mene ohi niin sitten rupeen kattoon niitä rannesiteitä. Ja jos olis heikot ranteet, niin eikö sen pitäis tuntua esimerkiks penkissä/pystypunnerruksessa ja varsinkin molemmissa käsissä? Ei tunnu mitään toisessa kädessä noissa dipeissä siis, punnerruksiakin pystyn tekemään kunnon lisäpainoilla ihan rystysillä.

Okei, jos kipu on "liian paha" (miten se sitten määritellänkään), niin ei varmasti sitten kannata väkisin koittaa tehdä. Tollanen voi olla joku ylirasitustilakin vaan jos on tullut esim. paljon dippailtua lähiaikoina ja siihen päälle vielä muut punnerrukset.
Toki voi olla myös jostain tulehduksesta kyse niin kuin joku tuossa jo mainitsi. Mutta mutuna voisin heittää että jos joku tulehdus olisi niin eikö se käsi sitten särkisi muutenkin kuin vain reenatessa...

osta vaikka fastin rannetuet, maksaa alle 15€ ja eikä kipuile kädet.

Itse en voi edes dippejä tehdä omalla painolla ilman rannetukia kun vuos sitten vääntyi toinen ranne yli lukkopainitreeneissä. Siitä asti kipuillut ilman tukia.

En kyllä itse heti menisi ostamaan jotain rannetukia jos vähän käsissä vihloo.

Ite oon kyllä todennu rannetuet hyviksi melkein kaikissa työntöliikkeissä. On kuitenkin tosi halpa sijoituskohde ottaen huomioon että kyseessä on ne ainoat ranteet. Tietenki jokane voi itse sen päättää haluaako paskoa paikat jo nuorella iällä.
ps. rannetuet = rannesiteet, right? :D

Aika tyypillinen ongelma eli voimaa löytyy muualta, mutta joku paikka ei kestä (vielä). Eli malttia treeniin ja kehitetään heikkoa kohtaa, että sekin kestää treenin kunnolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite oon kyllä todennu rannetuet hyviksi melkein kaikissa työntöliikkeissä. On kuitenkin tosi halpa sijoituskohde ottaen huomioon että kyseessä on ne ainoat ranteet. Tietenki jokane voi itse sen päättää haluaako paskoa paikat jo nuorella iällä.
ps. rannetuet = rannesiteet, right? :D
Tuossa logiikassa kusee vaan se, ettei ne ranteet vahvistu kunnolla jos pitää aina niitä siteitä. Eli ilman mitään rannesiteitä vaan menemään ellei halua että ne ranteet pysyy heikkoina, tietenkin jos on loukannut ranteen/ranteet niin sitten voi olla toinen juttu. Kannattaa varmaan vaan vähän höllätä sen dippailun ja punnertelun kanssa vähäksi aikaa, ettei pääse pahenemaan. Tietenkin punnerrusliikkeitä kannattaa tehdä, mutta tee vähän aikaa kevyemmin.

totuttelua,totuttelua. liikkeissä kannattee kiinnittää huomiota monesti ranteisiin etteivät ole vääräsä asennossa. ovat huonoja paranemaa...

Aika tyypillinen ongelma eli voimaa löytyy muualta, mutta joku paikka ei kestä (vielä). Eli malttia treeniin ja kehitetään heikkoa kohtaa, että sekin kestää treenin kunnolla.

Tuossa tuli asento mainittua yllä, eli siihen tietysti kiinnitettävä huomio. Mutta muuten kyllä kannattaa käyttää niitä rannetukia. Ei se ole mikään heikon merkki jos käyttää järkevästi apuvälineitä. Ihan sama kun väittäisi että ei kannata käyttää vyötä raskaissa kyykkysarjoissa, totottelua vaan. Sitä varten ne rannesiteet on kehitetty että niitä on hyvä raskaimmissa punnerruksissa käyttää. Dippi on ehkä rankin liike ranteille.

Mulla dipit ottaa niin pirusti rintalastaan et en niitä voi edes tehdä. Mikäköhän siinä on?

Syynä voipi olla esim. Liian vähäinen venyttely, laskeudut liian syvälle, kädet suhteessa liian leveällä, asento ylipäätään huono. Veikkaan kahta jälkimmäistä..

^ joskus särki kanssa vaikka minne kun alotti tekemään dippejä vähän kovempaa. tekemällä se helpottuu, kuhan nyt tosiaan ei niit maximeja joka reenis ota.

^ joskus särki kanssa vaikka minne kun alotti tekemään dippejä vähän kovempaa. tekemällä se helpottuu, kuhan nyt tosiaan ei niit maximeja joka reenis ota.
^Omalla kohdallanikin ilmaantui järkyttävää pistoa ja kipua dippiä tehdessä harrastuksen alussa, mutta jätin sen suosiolla pois ohjelmistosta. Vuodenpäivät treenailin tasaisesti kroppaa ja tuntui, että se ''vahvistui'', jolloin dippi tuli taas mukaan kuvioihin ja kipukin oli tästä liikkeestä kadonnut.
Nyt dippi on ollut ohjelmassa jo 5 vuoden ajan, eikä kertaakaan ole sama kipu tai särky esiintynyt, joten 99% varmuudella voin sanoa, että kohdallani se johtui ainakin yksinkertaisesti liian heikosta lihaksistosta.

Tästä syystä ei välttämättä ole se ''tekemällä helpottuu'' paras vaihtoehto, ettei satu mitään haavereita..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom