Känsät kuriin ?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riedel
  • Aloitettu Aloitettu
Hoidatteko / poistatteko millään kämmeniin tulevia känsiä ?

Kuulostaa varmaan aika "naismaiselta", mutta taas nuo känsät on niin kipeät, että on tuskaa puristaa tankoa !!

Olen joskus leikellet kynsileikkureilla ja käsivoidetta päälle, mutta olisiko parempaa konstia tiedossa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama ongelma oli mulla ennen kuin sulla nyt. Ongelma ratkesi, kun menin ostamaan salihanskat :D Jotain pientä känsän tynkää yrittää aina välillä pukata kämmeniin, mutta kipeitä ne eivät enää ole. Niin ja mulla oli jo loppuvaiheessa (kunnes lopullisesti suivaannuin känsilleni) känsät ihan kosketusarat - hyvä ku pysty sanomaan ihmisille käsipäivää ilman, et tarvi irvistellä kättelyssä. No joo, mut kipeet ne kuiteskin oli aina salin jälkeen. Pahin liike tais olla kylkirutistukset käsipainon kanssa, kun hantaaki oli niin painava, et hyvä ku pysy näpeissä -> pahens vaa känsiä.

Apteekista löytyy ainetta jota laitetaan muutaman päivän ajan niihin känsiin ja ne irtoo sitten ihan raaputtamalla.

Tarkoitatko SamiJ nyt syyliä? Syylät ja känsät ovat hieman eri asia. Känsät on vain "paakkuuntunutta ihoa" :D ja syylät on viruksen aiheuttamia.

Mulla ainaki ehkäsee känsien syntymistä ku muistaa laittaa mankkua käsiin melkein joka liikkeessä. En tiedä mistä johtuu. Varmaan siitä ku tanko ei luista käsistä ja paina sitä kohtaa mihin känsät normaalisti tulee.

Känsät kunniaan. :worship: Jahka ilmat lämpiää taas riittävästi niin en viitsi käyttää enää hanskoja töissä, niin on käsissä taas kunnon känsät ja muutenkin kuin raastin raudat, on meinaan mainittu kätellessä muutamaan kertaan, ettei mies ainakaan mikään marjan poimija ole. :D Eipä nuo känsät juurikaan kipeiltä tunnu.
Harjoituksissa tulee käytettyä hanskoja, tuntuu että saa paremman otteen tangosta.

Originally posted by Ränämanni
Tarkoitatko SamiJ nyt syyliä? Syylät ja känsät ovat hieman eri asia. Känsät on vain "paakkuuntunutta ihoa" :D ja syylät on viruksen aiheuttamia.

Ahh, totta :D

Mutta joo, noihin känsiin on itellä hanskat auttanu.

Juu ja yksi keino on että joka aamu kun heräät niin nuolaise känsiäsi niin ainakin mulla aikanaan lähti. En lupaa mitään mutta kokeile... voi olla parempi että käyt apteekista ostamassa sitä lääkettä...;)

Joo jonkinlaiset salihanskat on aika hyvä tapa suoraan ehkäistä känsiä. Itsellä oli ainakin tosi pahat känsät käsissä yhdessä vaiheessa. Ei siinä paljon höylääminen,viilaaminen ja rasvaaminen auttanu. Magnesiumikin tietysti auttaa, mutta noh helpommalla kait pääsee noitten hanskojen kanssa.

ps. Olihan se tietty kivaa ku maven jälkee sai kerätä nahan riekaleita salin lattialta :evil:

Magnesiumia vaan käteen. Kun otat tangosta kiinni hikisillä käsillä, se tanko valuu varmasti painamaan känsiä.
Itse käytän magnesiumia. Yksi kaverini käyttää maastavedossa hanskoja ja magnesiumia.

Ei muuta kuin saksilla ylimääräiset pois! Ei niitä tarvi verelle rouhia, satuukin vähemmän :D Itte oon saksinu jo muutaman vuoden eikä oo haittannu enää missään liikkeessä.

Toinen vaihtoehto on tietenkin niksipirkan ohje: näppylähanskoista sormet poikki ja menoksi... :rolleyes:

Originally posted by riedel
Hoidatteko / poistatteko millään kämmeniin tulevia känsiä ?
En hoida/poista känsiä. Mitäpä tuota turhia. Salihanskoja oon viimeksi pitäny vuonna -99. Hanskoja kun käytti niin kädet hikosi ja sen jälkeen mulla alko irtoileen nahka koko kämmenestä. Tämän seurauksena kädet oli aika hellänä kun oli niin ohut nahka kämmenissä.
Tällä hetkellä on sellaiset übersexyt känsät käsissä.

Niin kauan kun känsä on suht tasainen niin en tee mitään mutta kun siihen tulee jotain epätasaisuuksia tai repeytymiä kannattaa siivota ylimääräistä pois ettei seuraavassa mavesarjassa lähde sellanen verilihaan asti ulottuva hallitsematon suikale.

Itse en ole käyttänyt salihanskoja ikinä! Känsiä kyllä on ja niiden nyppiminen on kiva harrastus:D.

Joo, ei muakaan ennen känsät käsissä haitannut mutta nainen kun niistä huomauttaa niin kyllä minäkin uskon.

Ei ilmeisesti kovin kivalta tunnu känsäisen kouran hellä kosketus aroissa paikoissa :)

Niin joo ja hanskat on minunkin vastaus millä niitä parhaiten ehkäistään.

Originally posted by maken2
Joo, ei muakaan ennen känsät käsissä haitannut mutta nainen kun niistä huomauttaa niin kyllä minäkin uskon.

Ei ilmeisesti kovin kivalta tunnu känsäisen kouran hellä kosketus aroissa paikoissa :)

Känsät rules!
Tee kompromissi: pidä toinen käsi 'siistinä', jolla kutittelet naistasi ja toisen känsäisenä.. :D
Känsät on miehekkäitä ja kuten aikasemmin todettiin, niitten nyppiminen menee tekemisen puutteessa..

Saapahan paremman otteen tangosta(on ns. imukuppi-efekti).. ja tietää tehneensä jotain.. ;)

:D

'Naismaiseen' ongelmaan on toimiva 'naismainen' ratkaisu: rasvaa käsiä säännöllisesti - jopa pari, kolme kertaa päivässä.

Itse odotan kauhulla, että toinenkin karheumia aiheuttava harrastukseni alkaa niittää satoa. Tähän asti kovettumat ovat kuulemma olleet "liikuttavia" - itseäni ne eivät kivuttomina haittaa yhtään. Hanskat ovat mielestäni kömpelöt. Magnesium puolestaan tuntuu kuivattavan käsiä entisestään, joten vaikka sen avulla ei nahka rullaudu niin pahasti kuin ilman, edesauttaa se toisella tavoin känsien kasvamista.

Känsät kämmenistä lähtee näppärästi semmoisella höylällä, on vähän kuin partahöylä. Siihen on ihan omat terät, tarkoitettu vissiin jalkapohjien hoitoon. Tuota vehjettä olen itse käyttänyt kun taloudesta naisen jäljiltä löytyy. Tai vaihtoehtoisesti terävällä veitsellä.

Känsät jyllää ja niitä tulee nypittyä kynsien repimisen yhteydessä..

Emäntä kun ei omiaan nypi niin se on niitä hoitanut kerran parissa kuukaudessa hohkakivellä, eli semmonen jalkapohjien hoitoon tarkotettu kivi, maksaa esim Instrussa muutaman euron. Ite raspaan kantapäät muutaman kerran vuodessa sillä kun alkaa näyttää siltä että niissä kasvaa valkosta sukkaa..

Originally posted by maken2

Jaa, mä oon saanu naisilta ihan päinvastaista palautetta: "Pitäähän miehellä känsät olla." Tosin yksi nainen sanoi, että et sä mikään insinööri oo, oot raksalla hommissa kun on tollaset känsät. Siis kuvitelkaa, pitäisi Tampereen Insinööri tunnistaa ylväästä olemuksesta, oli känsiä tai ei.

edit: Onko kukaan muuten yrittänyt silittää tytön reittä kun sillä on sukkahousut jalassa...ei hitto että nauratti kun sellainen puoliksi kaluttu känsä tarraa sukkahousuun kiinni kuin takiainen..kauhea rätina ja pauke vain käy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom