Känsät kuriin ?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riedel
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by kiewi
Onko kukaan muuten yrittänyt silittää tytön reittä kun sillä on sukkahousut jalassa...ei hitto että nauratti kun sellainen puoliksi kaluttu känsä tarraa sukkahousuun kiinni kuin takiainen..kauhea rätina ja pauke vain käy.

Joo ei kannata kajota silittämällä sukkahousuihin tai hentoihin ohuisiin toppeihin :)...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla ylä- ja alatalja ovat pahimmat känsien aiheuttajat. Mulla on kynäveitsi aina koulussa mukana, jolla raavin kilon kuollutta nahkaa pulpetille :rolleyes:

Raksa hommia tehdessä käsissä on aina känsiä ja nahka käsissä on niin paksua että ei tarvi käyttää mitään hanskoja salilla:kippis1:

Jos ny jatkan tähän, vaikka ei nyt aivan trediin menis. Joskus pentuna mulla oli känsiä jaloissa. Siks ei sovi ihan suoraan trediin, ku ei oo käsissä eikä ees samanlainen ku käsissä. No, ny on taas, mutta onnneks vain yks. Mitä noijen kans pitäs tehä? Mistä noi tulee? Lapis-kynää niihin josklus tukittiin, mutta en menis sanomaan että siitä iloa ois ollu. Puukollaki leikottiin pois, mutta ajan myötä kasvo takas. Kymmeneen vuoteen ei oo ollu, mut nyt oli taas tullu. Ei oo kipee, mutta eroon siitä ois kiva päästä ennen kesän vaelluskelejä.

mä käytän ihan rehellisesti salihanskoja. Olen selkäpäiviä varten modannut omat hanskat, joissa ei pehmusteita ole, vain kerros ohueksi kulunutta nahkaa.. Niillä pysyy tanko ilman mankkuakin kädessä kuin liimattu ja känsiä ei tule.

Vähän kyllä ihmettelen.. Onko teillä nyt tosissaan KÄNSIÄ käsissä? Salilta saatuja? Ja olette ihan varmoja, etteivät ole syyliä?

Itselläni oli jalkapohjissa muutama ikävä känsä ja ne lähti pois Verruxin nimisellä aineella. Saa apteekista eikä maksa muistaakseni edes kymmentä euroa.

Itsellä kans järkyttävät känsät käsissä ollu viimeset 10v, & muutenki kämmenet kun hiekkapaperia.
Tuntuu että magnesium vaan lisää känsiä kun kuivattaa ja puristus on kovempi, hanskoilla taas ei saa kunnon tuntumaa tankoon. Meikäläinen kun silittelee niin samalla saa ihonkuorinnan :)

Tosimies ei känsiä pelkää... Johan maanviljelijä esi-isillämme oli kunnon känsät miehisen puurtamisen tuloksena, kun piti pelloilla heilutella kuokkaa. Me :haart: känsät.

No hyi. Onneksi ei ole ollut syyliä käsissä moneen vuoteen. Viimeksi oli keskisormessa kunnon kukkakaalin muotoinen syylä joskus yläasteella kämmenen alapuolella, eikä ole onneksi tullut takaisin. Jalkapohjassa oli viime vuonna yksi pieni mutta se katosi aika äkkiä...

Känsiä taas on vaikka muille jakaa. Känsät on kovan jätkän merkki, mulla on iho varmaan parin millin paksuista tuossa sormien alapuolella. :haart:

Känsät :haart:
Omissa tutkimuksissani oon havainnut että känsiä tulee heti jos tanko lipsuu, pyörii tai liikkuu käsissä. Eli kunnon ote tangosta ni ei tuu ainakaan pahoja känsiä.

nii ja jos haluaa vielä vähän enemmän känsiä, ja salilla hankitut ei riitä nii telinevoimistellessa saa niitä vielä helpommin. Rekki ja renkaat on parhaat telineet känsien hommamiseen...:D

Känsät + sukkahousut = silmäpako.

Näin ollen, JWOn logiikkaa soveltaen, jos sinulla on känsät, et ole eläissäsi koskenut naista etkä koske :D .

nykyään olen jättänyt hanskat kokonaan pois. syyksi voi sanoa sen kun joku täällä pakkiksella sanoi että aikanaan käsiin tulee kovettumat sopiviin kohtiin käsiä eikä tanko enää lipsu. tähän luotetaan :D

Mulla oli pari vuotta sitten useamman känsän rykelmä kantapäässä. Jalalla ei voinut kävellä ja se alkoi pikkuhiljaa näkymään jalkaterän päässä kun kantapään piti olla koko ajan ylhäällä. Känsä sitten poltettiin pois loppujen lopuksi, kun ei muut keinot auttaneet. :) Ette usko sitä wtf-fiilistä kun lääkäri sanoi "Jalkapäässä on sitten aika paljon hermoja, että tämä voi sattua pikkuisen." Ai että mä HUUSIN. :david:

Nyt on on pahanlaatunen näppy nimettömän ja keskisormen välimaastossa, mutta antaa olla siinä, kun ei haittaa mtn.

Joo, kyllä känsiä löytyy täälläkin :hyper: . Jalkapohjassa yksi ja käsissä keski- ja nimettömien sormien juuressa (kämmenessä). Nyt känsät ovat pienentyneet, koska ei ole tullut tehtyä aikoihin leukoja, joissa niitä parhaiten (tai pahiten) saa, mutta ne ovat kyllä hyvää vauhtia tulossa takaisin maastavedon ym. liikkeiden takia.

Slarto sanoi:
Mulla oli pari vuotta sitten useamman känsän rykelmä kantapäässä. Jalalla ei voinut kävellä ja se alkoi pikkuhiljaa näkymään jalkaterän päässä kun kantapään piti olla koko ajan ylhäällä. Känsä sitten poltettiin pois loppujen lopuksi, kun ei muut keinot auttaneet. :) Ette usko sitä wtf-fiilistä kun lääkäri sanoi "Jalkapäässä on sitten aika paljon hermoja, että tämä voi sattua pikkuisen." Ai että mä HUUSIN. :david:

Nyt on on pahanlaatunen näppy nimettömän ja keskisormen välimaastossa, mutta antaa olla siinä, kun ei haittaa mtn.

Multa joskus pentuna känsiä jäädytettiin, jotta lähtisivät pois. Lääkäri oli mukava, eikä se jäädyttäminen koskenut kertaakaan. :) Viiden vuoden päästä tuli känsiä uudestaan ja ajattelin, et jäädyttäkööt taas, kun eihän se tehnyt edes kipeää. VOI VITTU ETTÄ NIMITTÄIN KOSKI! :itku: Lääkäri ei ollut enää se sama, joten olisko siinä ollut sit syy.. :rolleyes:

Hmmm... tietääkseni vain syyliä hoidetaan kylmähoidolla, ei känsiä. Onkohan täällä nyt käsitteet sekaisin?
Känsä on vaan kovettunutta ihoa (paksuuntunutta ihokerrosta). Syylä on tuommoista kuivanutta ihoa, joka kasvaa jalassa sisäänpäin (kuten kuvassa). Käsissä syylä kasvaa ulospäin ja muodostaa käteen sellaisen ihanan kukkakaalin näköisen ihokovettuman.

känsä + syylä:
http://www.ihotaudit.net/1kansapic.htm

Snoopie sanoi:
Hmmm... tietääkseni vain syyliä hoidetaan kylmähoidolla, ei känsiä. Onkohan täällä nyt käsitteet sekaisin?
Känsä on vaan kovettunutta ihoa (paksuuntunutta ihokerrosta). Syylä on tuommoista kuivanutta ihoa.

känsä + syylä:
http://www.ihotaudit.net/1kansapic.htm

Kyseessä oli KÄNSÄT! Ja ne todellakin jäädytettiin. Osaavia lääkäreitä siis?? :jahas:

Eleonoora sanoi:
Kyseessä oli KÄNSÄT! Ja ne todellakin jäädytettiin. Osaavia lääkäreitä siis?? :jahas:
Heh, jotenkin tuntui että tähän aiheeseen pitää puuttua, kun ei näistä postauksista ota selvää kumpi on kyseessä.

En mä näköjään hirveän hyvä lääkäri ole, kun diagnoosi meni pieleen. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom