Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Up. Mulla on ollut nyt samanlainen ongelma kolmessa eri nokian s60 3rd -puhelimessa, joihin olen aina päivittänyt uusimman softaversion: valikkonappi lakkaa satunnaisesti toimimasta, ruudun yläosa muuttuu vähän, mutta valikko ei tule näkyviin. Puhelimen sammutus korjaa ongelman. Mahtaakohan olla ominaisuus, vai johtuuko jostain käyttämästäni softasta? Tapahtuuko muilla vastaavaa? Puhelimet E51, E63 ja E71.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saakos näihin Nokian navigaattoripuhelimiin ladattua jostakin jotenkin kameratolppatietoja?

Saako jostain ladattua hymiöitä kännykkään? Puhelin on Nokian N81 eikä siinä ollut vakiona mitään hymiöitä tekstareissa eikä myöskään näytä tällaisia saapuneissa viesteissä. Vai eikö tää jostain syystä tue hymiöitä?

Tietääkös kukaan hyvää paikkaa, josta voisi netissä ostaa puhelimien näyttöjä? Rikoin omasta Nokia N85:stä näytön ja ajattelin kokeilla sen fiksaamista itse, vaikka ostinkin jo uuden puhelimen. Ohjeita tuon tekemiseen löytyy netistä aikas paljon, mutta oikean näytön ostaminen nyt vähän arveluttaa. Ja mitä tuommoiset ei-kosketusnäytöt suunnilleen maksavat? Onko sitä järkeä edes korjata?

Saako Nokia E52:sta kameran kuvausäänen pois? Mä en ole vielä keksinyt miten se onnistuu jos edes onnistuu.

Pistetäänpäs tänne, eli kellään mitään valistunutta arvausta heittää, mikä mahtaa olla vikana meikäläisen uunituoreessa Nokia 5530:ssä, kun akku kuluu loppuun aivan muutamassa tunnissa, vaikka on täysin käyttämättömänä? Eli esim. viime yön aikana oli täysi akku tyhjentynyt n. 8 tunnissa. Mitään sovelluksia ei ainakaan tuossa "työpöydällä" näy, että olisi käytössä...Auttakkee? :(

Nokia C6-puhelimeen ilmestyi yhtäkkiä hieno "ominaisuus".??

Jos joku soittaa tai lähettää minulle tekstiviestin, näytössä ei näy soittajan nimeä, vaikka se olisi puhelimen luettelossa, pelkkä numero. Sama tekstiviestien kohdalla.
Saatana, vituttaa aina arvailla keneltä viesti/puhelu tulee pelkän numeron perusteella?
Kenelläkään käsitystä, mistä moinen voisi johtua/miten tuon saa veivattua toimimaan taas niin, että puhelutiedoissa näkyy toisen henkilön osoitekirjaan tallennettu nimi, eikä vaan numeroa?

Nokia C6-puhelimeen ilmestyi yhtäkkiä hieno "ominaisuus".??

Jos joku soittaa tai lähettää minulle tekstiviestin, näytössä ei näy soittajan nimeä, vaikka se olisi puhelimen luettelossa, pelkkä numero. Sama tekstiviestien kohdalla.
Saatana, vituttaa aina arvailla keneltä viesti/puhelu tulee pelkän numeron perusteella?
Kenelläkään käsitystä, mistä moinen voisi johtua/miten tuon saa veivattua toimimaan taas niin, että puhelutiedoissa näkyy toisen henkilön osoitekirjaan tallennettu nimi, eikä vaan numeroa?
Kato ootko onnistunu sössimään kahteen kertaan nimet osotekirjaan. Tai onko osoitekirjassa käytössä sekä SIM, että puhelimen muisti ja sitä kautta osoitekirjassa tuplana samat numerot.

Puhelimena on Nokia 2610. Kun nyt olen käyttänyt toista sim-korttia siinä ja vaihdan toiseen sim-korttiin niin säilyvätkö viestit jossain puhelimen muistissa etteivät häviä sieltä. Puhelimessa on muutama tärkeä viesti joita en halua hukata.

Pistetäänpäs tänne, eli kellään mitään valistunutta arvausta heittää, mikä mahtaa olla vikana meikäläisen uunituoreessa Nokia 5530:ssä, kun akku kuluu loppuun aivan muutamassa tunnissa, vaikka on täysin käyttämättömänä? Eli esim. viime yön aikana oli täysi akku tyhjentynyt n. 8 tunnissa. Mitään sovelluksia ei ainakaan tuossa "työpöydällä" näy, että olisi käytössä...Auttakkee? :(

Piditkö puhelimen latauksessa silloin kun sen ostit niin yhtä mittaa sen 12 tuntia (vai mitä se nyt on)? Vai pistitkö vaan lataukseen ja avasit puhelimen saman tien. Ainakin tuo vaikuttaa akun kestävyyteen, ensilataus pitäisi aina olla väh. se 12h.

Pitäs hankkia äiteelle uusi puhelin josta löytyisi jonkinlainen kamera (eli vaikka 2 megapikseliä) sekä olisi yksinkertainen käyttää. Hinta pitäisi lisäksi olla alle 100€. Joten kertokaapas että olisiko Nokia 2700 classic (http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-2700-classic) mistään kotoisin?

Ihan hyvä peruspuhelin tuo on, näppäimistö on vain aika naksuva. Siis ihan jämäkkä, mutta jotenkin äänekäs.

Onko kukaan päivitellyt puhelintaan eri firmwareen kuin alkuperäinen? En nyt siis tarkoita normi päivityksiä valmistajan sivuilta vaan epävirallisia versioita?

Ittellä olisi Noksun 5800 puhelin johon olisi tullut jonkinmoinen firmis viritys joka yhdistää 5800/N97/C6 puhelinten ominaisuuksia. Onko kukaan kokeillut? Kuinka suuri mahdollisuus on että laite brikkaantuu?

http://www.symbianzone.co.cc/2010/08/nokia-c6-firmware-for-nokia-5800-and.html

mihin Nokian E51 tallettaa äänitykset(ts. mihin polkuun kortilla tai puhelimessa)? nyt äkkiseltään ei löytynyt kun niitä etsin

mihin Nokian E51 tallettaa äänitykset(ts. mihin polkuun kortilla tai puhelimessa)? nyt äkkiseltään ei löytynyt kun niitä etsin

\Sound files\Sound clips näkyy olevan toisessa mallissa. Oliskohan sama?
Recorderin asetuksista näet tallettaako se puhelimeen, kortille vai peräti massamuistiin jos sellainen sattuu puhelimessa olemaan.

Piditkö puhelimen latauksessa silloin kun sen ostit niin yhtä mittaa sen 12 tuntia (vai mitä se nyt on)? Vai pistitkö vaan lataukseen ja avasit puhelimen saman tien. Ainakin tuo vaikuttaa akun kestävyyteen, ensilataus pitäisi aina olla väh. se 12h.

Ei pitäisi niin dramaattisesti vaikuttaa, mutta mahdollista on. Itse veikkaisin softavikaa, korjaantuu Nokia software Updaterilla tai viemällä ostoliikkeeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom