Kännykkäarviot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu

iivili

kollinmölliskö
Ikä
50
Kaupunki
Turku
Ajattelin, että voisi olla paikallaan perustaa ihan oma ketju, jossa jokainen voisi arvioida/arvostella kännykkämalleja, joista itsellään on todella käyttökokemusta.

Ehkä tänne ei mitään Mobiraa tai venttikymppiä kannata arvostella, vaan ennemmin sellaisia malleja, mitä ihmisillä voi vieläkin olla käytössään.

Jos tää on kuolleena syntynyt idea, niin ehkä modet voivat yhdistää tämän ketjun johonkin vanhaan vastaavaan (vai onko tämmöistä?).

Aloitanpa.

Nokia N-Gage:
+ mahtava näppis, koska on selkeä, iso ja tuntuma napakka
+ tässä oli aikoinaan erinomainen hinta/ominaisuudet suhde

- ääliömäinen muistikortin paikka!!! tod. paha miinus, käsittämätöntä, miten tuota ei jo tuotekehitysvaiheessa älytty

Nokia 6800:
+ vielä N-Gageakin parempi näppis!! taitettava qwerty on vaan niin peijakkaan kätevä ja hyvä idea, tykkään! :thumbs:
+ businesstyyli miellyttää, hillitty, mutta tyylikäs hopean ja tummansinisen yhdistelmä väreinä
+ 1000mAh akku vaan kestää ja kestää (tosin omassa 6800:ssa on jo niin vanha, ettei enää niin hyvin kestä), uutena akunkesto oli jotain käsittämätöntä
+ businesstyylissä miellyttää myös se, ettei tässä mallissa ole pahemmin turhia teiniXrahastusominaisuuksia, vaan lähes pelkästään fiksuja ja käytännöllisiä

- käännettävä qwertynäppis on mekaanisesti herkkä, läppä rupeaa vanhemmiten halkeilemaan
- hieman isohko
- huono näyttö

Nokia 7250:
+ tyylikäs ulkonäkö
+ jämerän ja tiukan oloinen kuori
+ aikoinaan hyvät ominaisuudet, kuten muissakin saman tuoteperheen jäsenissä (7210 ja 6610)
+ varauksin, kohtalaisen hyvä näppis loppujen lopuksi, vaikka ulkonäöstä voisi päätellä, että hankala

- törkeä hinta johtuen fäshönmalliksi brändäämisestä, sisarmallejaan 7210 ja vars. 6610 sai sentäs kohtuuhinnalla

Nokia 7200:
+ yllättävän hyvä näppis, selkeä ja iso sekä tuntuma napakka
+ fiksu joustomekanismi luurinpuoliskojen välissä

- törkeä hinta johtuen fäshönmalliksi brändäämisestä
- pieni näyttö

Nokia 6220:
+ businesstyylissä miellyttää myös se, ettei tässä mallissa ole pahemmin turhia teiniXrahastusominaisuuksia, vaan lähes pelkästään fiksuja ja käytännöllisiä
+ oli vissiin eka EDGE luuri, joten jos halusi nopeita nettiyhteyksiä, niin tällä ne aikoinaan olivat nopeimmillaan

- ei kovin hyvä näppis, turhan tiheä näppäinasettelu

Nokia 7650:
+ oli aikoinaan überhiano haitekluuri, jolla oli niin kivaa pelata bluetoothin kautta matopeliä työkavereiden kanssa :D, eli omana aikanaan ominaisuuksien puolesta oli kyllä upea malli

- epätasapainoinen liukuläppäsysteemi
- iso ja ruma
- huono näppis

Nokia 7270:

+ kohtalaisen hyvä näppis
+ kerrankin kunnon näyttö noxulaisessa, kirkas ja aika iso
+ tyylikkään näköinen

- liian iso, eikä niin tyylikkään näköinen läppäluuri, mitä kilpailijoilla
- läppämekanismi kiinteä, ei joustomekanismia, eli läppämekanismi jää haavoittuvaksi, jos esim. luuri jää auki ylösalaisin pöydälle tai tuolille ja sen päälle laitetaan jotain, niin paskaksi menee koko masiina

Suosikkini noista em. on selkeästi (lähinnä loistavan näppiksen takia) 6800, joka on nykyäänkin käytössä. Harmi vaan, että on jo niin vanha, että kuoret alkavat vetelemään viimeisiään -> luurin sisään pääsee entistäkin helpommin kosteutta ja pölyä -> toimintavikoja. Uudet maksaisivat päälle satkun, joten joudun ehkä hampaita kiristellen ostamaan uuden luurin piakkoin. :(

Olen kuolaillut Nokian E70:n ja 5500:n perään, mutten tod.näk. raski niitä ostaa, vaan tyydyn esim. 2600 malliin, joka on halvin kalenterilla ja kaiuttimella varustettu noxulainen. Samalla mun textarienkirjoittelu vähenee olemattomiin, koska normikännyn näppiksellä näpyttely on piinaa. Pitäisi olla qwertynäppis, mutta silti siedettävän kokoinen luurin kokonaiskoko, kuten 6800 mallissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nokian 3230:ssa ainakin muutamia rasittavia pikkuvikoja, mm:

-näytön taustavalo temppuilee, välillä saattaa sammua ihan itsestään eikä anna valoa ennenkuin käy profiilivalikossa virtanapin kautta.

-vastapuoli usein valittaa että puheeni kuuluu erittäin hiljaisena. tätä ongelmaa ei ainakaan ollut kahdessa edellisessä luurissa joten vika on puhelimessa, ei minussa.

-internetselain saattaa ihan varoittamatta kaatua.

-pieni muisti, ei pysty kameralla ottamaan kuvia jos joku sovellus päällä samaan aikaan.

näiden lisäksi en nyt nopeasti ainakaan keksi mitään muuta negatiivista sanottavaa. tyytyväinen olen ollut.

Nokia E-50

+ Näppärä koko, suuri selkeä näyttö
+ hyvät toimisto/työkäyttöominaisuudet
+ Kohtuullisen hyvin toimiva ääniohjaus

- kamera paska, kuten arvata saattaa, päivän valossa voi kuvatakin jotain
- EI AUTOMAATTISTA NÄPPÄINLUKKOA (lukko pysyy päällä jos joku soittaa)

Työkäytössä osoittautunut hyväksi. Ei liikaa turhaa sälää!

ToughGrip, S60 luureissa ei ole automaattista näppäinlukkoa vaan sen pitää hakea siihen itse. Kyllä sen siis niihin saa.

Nokia 6230
+ Näppärän kokoinen.
+ Nopea valikko.
+ Varma toiminen.
+ Hyvä akku.
+ Kestävä (pudotus 5m korkeudelta betonille....)
- Selvästi heikoimpi näyttö, kuin i mallissa.
- Kankea ja yksinkertainen musiikkisoitin.

Nokia E70
+ Upea näppäimistö, siis tämä taitettava. Nyt jaksaa kirjoitella tekstiviestejäkin...
+ Todella tarkka näyttö, välillä jopa liian tarkka ohjelmilla joita ei ole tehty tälle resolle.
+ wlan, hyvä surfia satunaisesti ilman kuluja.
+ Mielestäni varsin toimiva musiikkisoitin.
+ "toimisto sovellutukset".
+ Suht hyvä kajari.
- Välillä satunaisia tahmaamisia, väheni huomattavasti päivityksellä.
- Kääntyvän näppäimistön kestävyys pidemmän päälle??
- Ärsyttävä nauhoituspainike, tallentaa välillä vahingossa omiaan.
- Heikohko akku. Kestää korkeintaan kolme vuorokautta.
- Voisihan tämä pienempikin olla.

Onkohan kellään kokemuksia tuosta nokian 5500 "sport" puhelimesta?
Tarviis luurin joka kestää vähä kovempaaki käyttöä.

Entä olisiko käyttökokemuksia ja arviota kertoa Nokian 6070, 6131 malleista ja Samsungin läppäluureista?

Meinaa olla vähän ostokuumetta kännykän suuntaan näinkin nuukalla miehellä. :nolo: Noi em. olisivat kiinnostavimpia, koska tänään hypläsin muutamaakin noxulaista ja esim. 5500:ssa oli aivan kelvoton näppis. Siinä oli se keskusohjausnäppis (vähän joystickin kaltainen) hyvä ja riittävän iso, mutta muu näppis todella ankea. Niinhän se vaan tuppaa olemaan noissa kestävissä malleissa. Parempi näppis 5500:ssa tuntui kumminkin olevan selkeesti, mitä edeltävässä 5140 mallissa, mutta huono silti. Harmi sinänsä, 5500 olisi muuten kiinnostava malli, mutta jos näppis ärsää mua yhtään, niin en voi semmoista mallia mitenkään ostaa. Näppiksen on tunnuttava heti ekalla kerralla hyvältä, niin kriittinen osa kännyä se mulle on.

6070:ssa oli sen sijaan kauttaaltaan selkeä ja napakka näppis ja muutenkin vaikutti asialliselta luurilta. Eikä hintakaan olisi paha, vähän päälle satkulla saisi. 6131:sta kuolasin myös hieman. Olisi hieno luuri, ehkä liiankin hieno mulle, mutta hinta menisi mun budjettiin, koska sen saisi vähän päälle 200€:lla kumminkin. Näppiskin on ko mallissa selkeä ja tuntumaltaan hyvä. Samsungilla olisi muutamakin kiinnostava läppäluurimalli, mutta jos semmoisen erehdyn ostamaan, niin tulee huutia aika monelta kaverilta, jotka ovat Isolla Sinisellä töissä. :D Pitää nyt harkita vielä.

Aiemmin olen ollut 100% monoblokkimies, mutta nyttemmin olen ottanut ns. simpukkamallitkin vakavaan harkintaan.

Kummalliselta muuten tuntuu, miten hienoja luureja nykyään saa jo 100-250€. Niin on tekniikka kehittynyt, noilla ominaisuuksilla oleva luuri maksoi pari vuotta sitten jotain 400-600€ pintaan ja oli überhaitekkia, nykyään taas kyseessä on kohtuuhintainen perusluuri.

Hommasin SonyEricssonin K800i:n. Kolmas SE peräkkäin, aikaisemmat oli S700 ja K750. Tämä uusi on hyvin samanoloinen kuin K750, eli helvetin hyvä. Ei ole mitään henkilökohtaista Nokiaa kohtaan, mutta en kyllä kovin helpolla enää merkkiä vaihtaisi.

Muutamat napit voi olla tosimiehille liian pieniä, mutta tämmöiselle pianistille ei tuota ongelmia. Joystick toimii myös hienosti. Näyttö on hyvä ja kamera vaikuttaa toimivalta. Videopuheluita tms silsaa en ole vielä edes päässyt kokeilemaan. Ulkonäkö mun mielestä ihan tyylikäs peruskapula, musta tottakai. Muistikortti täytyy vielä hommata, mutta muuten olen tyytyväinen.

HipHipHurraa!

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=fi&lc=fi&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10407&zone=pp&lm=pp1&pid=10407

..6131:sta kuolasin myös hieman. Olisi hieno luuri, ehkä liiankin hieno mulle, mutta hinta menisi mun budjettiin, koska sen saisi vähän päälle 200€:lla kumminkin. Näppiskin on ko mallissa selkeä ja tuntumaltaan hyvä.

Itsekin tätä puhelinta kesällä pitkään kuolailin kunnes koitti aika ostaa mokoma vekotin. Jep, näppis on todellakin selkeä ja päänäyttö mukavan iso ja kirkas..mutta välillä tuntuu että siihen ne plussat sitten suunnilleen jäävätkin. Kovasti on monenlaista pikkuvikaa pukannut ainakin tämä meikäläisen luuri, ja tästä ketjusta huomaa että niin on pukannut vähän yhdella jos toisellakin http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=56492&postdays=0&postorder=asc&start=0

Eihän tämä nyt tietenkään läpeensä surkea puhelin ole mutta melkeinpä voisin suositella että kuolaisit mieluummin näiden muiden luurien perään mitä tässä aikaisemmin mainitsit :)

Entä olisiko käyttökokemuksia ja arviota kertoa Nokian 6070, 6131 malleista ja Samsungin läppäluureista?

Itsellä 6131 ollut pari kuukautta. Ainut minkä vian olen löytänyt on akun pieni kapasiteetti, muuten avain loistava puhelin. parasta loistava näppäimistö(osuu vähän isommillakin sormilla):rock:

Hommasin SonyEricssonin K800i:n.

Muutamat napit voi olla tosimiehille liian pieniä, mutta tämmöiselle pianistille ei tuota ongelmia. Joystick toimii myös hienosti. Näyttö on hyvä ja kamera vaikuttaa toimivalta. Videopuheluita tms silsaa en ole vielä edes päässyt kokeilemaan. Ulkonäkö mun mielestä ihan tyylikäs peruskapula, musta tottakai. Muistikortti täytyy vielä hommata, mutta muuten olen tyytyväinen.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=fi&lc=fi&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10407&zone=pp&lm=pp1&pid=10407

Minullakin on k800i ja valittamista ei ole.

+Hyvän kokoinen käteen sopiva (tämä tietenkin henk. koht.)
+Kamera on todella tarkka (kännykäksi ja se on aina mukana)
+Tekstiviestin kirjoittaminen (verrattuna nokian ja samsungin luureihin)

-Napit ovat aika pienet
-(ei tule muita mieleen kun ei ole tullut vielä mitään vikaa vastaan)

Onkos kenelläkään kokemuksia Samsungin SGH-E760 kännykästä? Kiinnostas vähän ku tuntus saavan kohtuu hyvät ominaisuudet melko halvalla, mutta mitä mä nyt näistä tiiän :D
Onkos muuten Samsungin, Motorolan ja LG:n kännyköissä yhtä hyvät tekstin ennakoimis ohjelmat ku Nokian puhelimissa?

Onkos täällä mielipiteitä nokian malleista 6233, N70 tai E50? Mikä noista olisi paras ostos vai olisiko jokin muu vielä parempi n.300 euron budjetilla?

Mä olen tykästynyt tohon E50 -malliin. En siis omista tuota puhelinta, mutta jos nyt tulisi tarve hankkia uusi luuri niin tuo olisi kyllä vahva ehdokas. Ehkä eniten kiehtoo tuo näppärä koko ja muoto. Taitaa olla pienimpiä s60 luureja.

Onkos täällä mielipiteitä nokian malleista 6233, N70 tai E50? Mikä noista olisi paras ostos vai olisiko jokin muu vielä parempi n.300 euron budjetilla?

Ite ottaisin noista 6233:sen. E50 on aika kuivan näköinen ja N70:ssä on huonompi reso näytössä. 6233:n eduksi lasken myös S40 käyttiksen.

Ostin tänään nokialaisen 6070:n. Kunhan kerkeen ens viikonloppuna ottamaan käyttöön ja testailen, niin tod.näk. ensi vuoden alussa pistän arvostelun/arvion.

Aika pitkään puntaroin 6070:n ja 6125:n (http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6125/) välillä. Lopulta päätin, että "Paskat, tää on kulutuselektroniikkaa. Hajoaa kumminkin parissa vuodessa, malli kuin malli. Sama siis ostaa tää satkun halvempi.".

6125 vaikutti kyllä kaikin puolin pätevältä läppäluurilta. Siinä on jopa mun kriittiseen silmään ja nakkisormiin erinomainen näppis ja hinta/ominaisuudet suhde kohdillaan. Tuntuisi, että Nokia on läppäluureissa nyt vihdoin saavuttanut Samsungin aiemman etumatkan. Kumminkin mä olen jotenkin niin juminut noxulaiseen ja monoblokkiluuriin, että en sitten luottanut siihen, että olisin tottunut läppäluuriin tai muun merkkiseen, tai ainakaan kovin nopeasti ja ilman ärräpäitä.

6230i oli myös harkinnassa loppusuoralla, on hieno luuri ja suorastaan halpa ominaisuuksiin nähden. Pikkuisen ahtaan oloinen näppis kuitenkin karsi ko mallin (ja nuukuus :D ).

Mielenkiintoista tossa 6070:ssa on, että vähän päälle satkun luuriinkin saa nykyään sähköpostit. :eek: Ei siitä kovin kauan ole, kun mobiilisähköposti oli hienompien ja kalliimpien luurien ominaisuus. Nyt sen saa jo tommoseen edulliseen perusmalliin.

edit: Niin juu, myös E50 oli harkinnassa. Senkin karsi niiden toimintanäppäinten ja keskusohjaimen pienuus/ahtaus. Tiedän, miten mua ärsyttäisi pitemmän päälle ko asia, joten no go.

9300 communikaattori

+helppo käyttää
+paljon hyödyllisiä ominaisuuksia
+iso näyttö hyvä esim nettisurffailuun tai navigointiin

-värinähälytys puuttuu
-kamera puuttuu

Toi on aika outoa että värinähälytys uupuu tuon hintaluokan puhelimesta? Osaako joku sanoa miksi?

Nokia N71

+Läppäpuhelin, jossa näyttö myös päällykannessa
+Iso hyvä näyttö
+2 mp kamera, suht hyvää kuvajälkeä ja siedettävää videokuvaakin
+Yleiset ominaisuudet, niiden paljous ja helppokäyttöisyys sen tarkemmin erittelemättä

-Näppäimistö tekee naarmuja näyttöön, kun puhelimen laittaa kiinni. Suunnitteluvirhe
-Nykyajan kännykän yleisiä pikkuhäiriöitä, kuten pikanäppäimet katoo näytön alareunasta kokonaan joskus ja ei palaa, ellei puhelinta käynnistä uudelleen. Tai näähän on multimediatietokoneita nykyään, niin ohjelmiston paljous lisää häiriöitä.

Nokia N71

+Läppäpuhelin, jossa näyttö myös päällykannessa
+Iso hyvä näyttö
+2 mp kamera, suht hyvää kuvajälkeä ja siedettävää videokuvaakin
+Yleiset ominaisuudet, niiden paljous ja helppokäyttöisyys sen tarkemmin erittelemättä

-Näppäimistö tekee naarmuja näyttöön, kun puhelimen laittaa kiinni. Suunnitteluvirhe
-Nykyajan kännykän yleisiä pikkuhäiriöitä, kuten pikanäppäimet katoo näytön alareunasta kokonaan joskus ja ei palaa, ellei puhelinta käynnistä uudelleen. Tai näähän on multimediatietokoneita nykyään, niin ohjelmiston paljous lisää häiriöitä.

Tätä itekki katellu jos hommaisi seuraavaksi luuriksi, mutta tuo näytön naarmuuntuminen on kyllä iso miinus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom