Kämppis, ruoan jakaminen ja makrot

Muutin juuri soluasuntoon yhdessä liikkumatonta elämää ja sämpylädieettiä harrastavan ystäväni kanssa. Ystävä on ruoan suhteen hieman uusavuton. Äiti on laittanut ruoat, rehuja ei perheessä näkynyt. Minä tarkalla ruokavaliolla sitten ostelen meille rahkaa, tummaa hiilaria ja rehuja.

Koska olemme opiskelijoita, on järkevämpää jakaa joitakin aterioita keskenään ja kokata yhdessä. Epäilen, että kämppis vetää kuitenkin hieman välistä mahdollisista yhteisistä safkoista, erityisesti, mikä tulee hiilareihin. Olen bulkilla ja energiantarve on kasvanut - siksi mietin, miten varmistan riittävän energiansaannin.

Sanonko kämppikselle, että mulle on sitten oltava jäljellä aina x määrä tofua ja y määrä pastaa? :D Jos hän käy kaupassa molemmille, miten selittää ruokavalio niin, että hän osaa hankkia oikeat tavarat? Miten te muut opiskelijat tai ruokaa jakavat olette toimineet, kun syöjiä on samassa taloudessa useita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin. Jompi kumpi siinä takkiinsa ottaa ja toinen jää voitolle. Ellei ole kyseessä semmoiset henkilöt joilla tulee paljon ruokahävikkiä ja menee ruokia vanhaksi heittäen ne sitten pois.

Itse tottunut syömään siten etten edes biojäte roskista pidä yllä. Ei tule hävikkiä käytännössä yhtään yksin asuessa.

Niin ja jos teette yhdessä ruuan ja syötte siitä 2päivää ja molemmilta menee 10e vs. Teet itsellesi ja syöt siitä 4pv ja menee 20e?

Syöt ja kokkaat omat ruuat. Ei sen vaikeampaa. Niin tein itsekin kun asuin solussa. Toisten ruokiin ei kosketa. Jos varastaa niitä anna avaria poskeen niin oppii👌

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom