Kämppikset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sika
  • Aloitettu Aloitettu
Yhden kaverin kanssa oon asunu yhteensä vuoden kahdessa eri kimppakämpässä kun opiskeltiin samalla luokalla ja molempien tyttöystävät asu eri paikkakunnalla. Isompia ongelmia ei ollut kun oltiin viikonloput ja lomat muualla ja vaikka perusluoteeltamme ollaankin aika erilaisia esim siisteyden ja järjestyksen suhteen, varmaan helpompi suhtautua tuollaiseen kun tuntee kaverin ennestään ja on hyvissä väleissä niin voi sanoa suoraan jos joku vituttaa. Kiloja tuli kyllä vuodessa lisää kun yhteiset kokkailut oli lähinnä pizzan hakemista ja kaljotteluseuraa oli aina saatavilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla yksi kämppis otti jääkaapista roiskeläpän ja laittoi roskat takaisin jääkaappiin :jahas:. Kahdessa soluasunnossa olen asunut ja vuoden ajan kimppakämpässä kaverin kanssa ja päällimmäisenä jäi mieleen, että hyi helvetti mitä sikoja monet miehistä on.

http://solutoveri.blogspot.fi/search?updated-max=2009-05-26T21:00:00%2B03:00&max-results=4

Lukekaas tosta. Melko hauska kerrontaa, joskaan ei ole moneen vuoteen ollut toiminnassa.
Suosittelen myös tätä blogia, olen joskus lukenut sen kokonaan läpi, harvoin tullut yhtä paljon naurettua. Taattua huutonaurua varsinkin jos on omia kokemuksia soluasumisesta.

Itselläni ei mitään erityisen hulluja kämppiksiä ollut aikanaan, ihan normisettiä. Tietysti yksi kämppiksistä oli kiintiö-atk-nörtti (jollainen löytyy varmaan jokaisesta solukämpästä), omisti 2 tai 3 astiaa joita säilytti aina omassa huoneessaan, elonmerkit jäi yleensä sihen että oven alta kajasti valoa, varmaan useita viikkoja meni välillä etten nähnyt kaveria ollenkaan vaikka molemmat oltiin asunnossa paikalla ja itse olin siis usein jopa yhteisissäkin tiloissa. Toisen kämppiksen tyttöystävä päätti tulla yöllä sisään vessan ikkunasta, jotakin tartti ilmeisesti saada just heti.

Mulla yksi kämppis otti jääkaapista roiskeläpän ja laittoi roskat takaisin jääkaappiin :

Tuo on muuten yllättävän yleinen toimintamalli monella. Mä en koskaan ole ymmärtänyt mihin se perustuu, ottaako ne ruuat paketeista siellä jääkaapin sisällä, ja siksi eivät ymmärrä, että paketissa ei olekaan mitään muuta enää jäljellä, joten pakettia ei enää tarvitse säilyttää kylmässä.

Itse asustelin aikoinaan kolmen hengen solussa, jossa yhtä asukkaista näkyi vain ja ainoastaan kun tämä kävi vessassa. Ei tiedetty edes puhuuko se suomea. Toinen asukas herätti ihmetystä tiskiharjojen määrällä, 7 eriväristä tiskiharjaa, joiden harjaosa oli paskanruskea, mukaanlukien oma tiskiharjani, josta taisin valittaakin. Tähän tämä totesi, että ostaa uuden ja ostikin, mutta ei mennyt päivääkään kun sekin muuttui ruskeaksi. Lisänä se, että tää herra kokkaili kesäkeittoa keskellä talvea kello kahden aikaan, joka yö.

Ma asuin vuoden ajan parhaan kaverini kanssa mun 30 nelion yksiossa. Piti olla tilapainen ratkaisu koska kaveri tuli ulkomailta takaisin Suomeen eika silla ollut asuntoa, mutta jotenkin jamahdettiin noinkin pitkaksi aikaa. Vuoden jalkeen muutettiin kaksioon, yksi sanky makkarissa ja yksi olohuoneessa. Kumpikin nukkuin milloin missakin tai valilla samassa sangyssa, ei olla ikina oltu kovin tarkkoja omasta tilasta. Ikina ei riidelty mistaan, erimielisyydet siisteydestakin saatiin aina puhumalla selvitettya parissa minuutissa. Paras kamppis ikina ja edelleen paras ystavani :)

Hollannissa asuin komeron kokoisessa huoneessa 3 muun kanssa (kaksi kerrossankya), kamppikset vaihtuivat sita mukaa mita jengi muutti sisaan ja ulos. Kyseessa oli hostellihuone, koska tyoskenneltiin kaikki hostellissa ja alkuun kuului 2kk koeaika jolloin piti asua ko. huoneessa. Verhon takana oli yleensa n.20 hostellivierasta, jotka valilla pitivat aanta mutta aika akkia siihen tottui. Mikaan ei ikina kauheasti arsyttanyt koska en kaynyt huoneessa muuta kuin nukkumassa. "Olohuone" oli hostellin baari ja yleinen olkkari, keittio oli hostellivieraiden kayttama keittio. Niin ja suihkuna/vessana tietty jaetut tilat. Joka paikassa oli aina jengia, mika varmaan hairitsisi useimpia ihmisia mutta ei mulla ainakaan 2kk aikana tullut mitaan isompaa ahdistusta. Sen jalkeen muutin kamppaan minka jaoin vuokraisannan ja toisen tyton kanssa. Kumpaakaan en ikina kauheasti nahnyt, paitsi sita tyttoa kerran viikon ajan kun vuokraisanta oli poissa ja vallattiin kahdestaan olohuone.

Yliopistossa asuin ekan vuoden asuntolassa. N. 12 ihmista per keittio, n. 24 ihmista per peseytymistilat (3 suihkua ja 4 vessaa) jos muistan oikein. Siivoojat onneksi kavivat joka paiva, muuten ei olisi paa kestanyt yhteisten tilojen kuntoa. Ihan hauskaahan se silti oli ja kivaa kun tapasi niin paljon uusia ihmisia. Omituisia tyyppeja ei mukaan mahtunut ollenkaan, ainakaan sellaisia jotka olisivat itseani hairinneet.

Viime vuonna jaoin talon 3 tyton kanssa, tana vuonna meita asuu tassa asunnossa yhteensa 7, vanhat kamppikset plus kolme uutta. Pari niista on aika sotkuisia, mutta minun lisakseni yksi tykkaa pitaa yhteiset tilat tosi siisteina joten homma pelittaa suht hyvin. En oikein osaa sanoa mitaan mika arsyttaisi... Kunnioitetaan toisiamme, toisten ruokia ja tilaa, kaydaan yhdessa ulkona, hengaillaan olohuoneessa, opiskellaan yhdessa jne. Mies asui jonkun aikaa yksin kaksiossa ja oltiin siella aika paljon, mika sai minut toteamaan etta tassa vaiheessa elamaa asun paljon mieluummin kamppisteni kanssa kuin yksin tai edes miehen kanssa. Olen vahan laiska tapaamaan ystavia, joten on kiva ettei tarvitse kavella kuin pari metria niin on jo seuraa. Aika pitkalti persoonakysymys, toisille sopii ja toisille ei. Joillekin tekisi ihan hyvaa viettaa aikaa kimppakampassa jotta tulisivat vahan avoimemmiksi eivatka erakkoituisi niin pahasti.

Korsossa tuli asuttua pari vuotta soluasunnossa vuonna 2004-2006. Parin vuoden sisälle mahtui suht monta kämppistä saman katon alla, mutta alle vuoden verran sain kokea somaliyhteisön kanssa asumista. Yks asukkaista oli Afrikan poikia ja tästä seuras se, että siellä oli kaikki muut saman alan miehet nurkissa pyörimässä. Avoimet ovet oli joka päivä. Jengiä ramppas sisään ja ulos jatkuvasti ja kämppä muistutti osittain jotain yleistä motelliasuntoa. Ja kun pojille hamppu maistui ja niin maistui kavereillensaki niin kämppä savus harvasen päivä. Oli bongia ja sätkää ja keittiön pöydällä lajiteltiin ja jatkettiin lisää kaupankäynnin välineitä myyntiä varten.Lämmittelin aamupuuroa mikrossa niin jätkät lämmitti kukkaa samalla.

Afrikan kaverilla oli suomenruotsalainen muija joka oli suht temperamenttinen nimittäin niitä riitoja oli todella usein. Kämppä raikas ku avio-onnea etsittiin. Välillä ajo jopa ukon pihalle. :D Kännejä vetelivät myös usein. Ja kun hamppuporukat vetävät kaltaisiaan seuraansa niin kyllä siellä aina tasasin väliajoin kokoontu isompiaki porukoita. Ihmettelin yhtenä iltana, että mitä ihmettä yks pilvipää koluaa keittiön nurkkia ja ite laittelen ruokaa siinä samalla. Kysyin että mitä etit ku koluat laatikoita noin suureen tahtiin. Jäbä ei edes asunu siellä ja tonki joka paikkaa. Sitte se jatko taas tonkimista. Kysyin, että niin etsit vissiin jotain, joten mitä etsit. Eiku jotain foliota jos olis jossain... Ok. Ruuat syötiin jääkaapista suht usein. Jos oli bile-ilta niin kaikki meni. Monesti yritin jengille sanoa, että näpit irti ruuista ei ole teidän, mutta kännissä jengi veteli sillon niitä jääkaapista naamariin ku ei kukaan ollu valvomassa. Sitte älysin ostaa semmosia ruokia jota itse söin ja kukaan muu ei syöny ja aloin pakastamaan kaikki ruuat niin kaukaan ei jaksanu sulattaa niitä.

Kerran tuli joku oppilastalosiivoustarkastaja kattomaan paikat ja tuli sanomista, että nyt pitäis siivota ihan urakalla. Ajatelin viisaana miehenä pestä uunin ja sumuttelin pesuainetta koko uunin täyteen ja kävin kaupassa. Kämpällä ei ollu ketään joten oletin, ettei kukaan tässä 15 minsan sisällä varmaan laita uunissa ruokaa. No kun tulin himaan niin jo siellä oli kokonainen kana mustalla miehellä uunissa. Voin sanoa, että kämppä kärys sen jälkeen huolella kun uunin myrkyllinen/haitallinen pesuaine alkoi savuttamaan. Hiljaa mielessäni hihittelin, että sinne meni kanat x). Eipä menny. Nimittäin kana meni suoraan kurkusta alas vaikka oli saanu pientä savusukellusmarinointia pesuaineen kanssa.

Vähän ajan päästä ovelle ilmesty musta nainen ja katoin, että nyt on joku maahanmuuttoviraston muija sanomassa kovan sanan. Tää olikin sen äiti joka sano, että jos ei hilluminen lopu niin ei hyvä heilu ja elämä jatkuu sen jälkeen Afrikassa. Bileet tän jälkeen edelleenki jatku keskellä viikkoa ja viikonloput putkeen. Kaiken maiden kansalaiset ravasivat nurkissa. Millon oli mustalaisten koko suku paikalla ja millon kiinalaisia nurkissa. Suuremmaksi osaksi jengi oli kämpillä ihan wasted valtaosan ajasta. Ite ravasin välillä töissä niin ei oikein jaksanu sitä ikuista bilettämistä omalla vapaa-ajalla. Varsinki ku olis työpäivän jälkeen halunnu olla rauhassa himassa niin nurkissa koluaa jotain 5% aivokapasiteetin teholla toimivia huumehörhöjä. Räppi soi yötä päivää ja joka kerta kun sanoi yöllä, että musa pois pitää nukkua niin eiköhän se pysyny muistissa 10 minsaa ja taas oli musa täysillä.

Loppuaikoina vitutus kasvo suht suureksi, ettei jaksanu kattoa työpäivän jälkeen yhtään kenenkään naamaa joka ei kuulunu asuntoon. Ei kovin kauaa kestänytkään kun muutin pois enkä enää muuta yhdenkää tuntemattoman kanssa soluasuntoon.

Viimeset 4 vuotta tullut asusteltua 4 huoneen kimppakämpässä. Hyvä porukka ollut siinä alusta alkaen. Alkuun oli vähän tiskien ja roskien kanssa ongelmaa. Koitettiin eka jotain tiskivuoroja, mutta ei siitä tullut mitään kun tiskaus tapahtu vasta sitten kun kaikki astiat oli likasia. Tässä vaiheessa pieni keittiö olikin jo aika täynnä. Siitä sit kehitty malli missä jokasella omat astiat millä ruokailee ja jos jotain kattilaa tms sotki niin tiskas heti käytön jälkeen. Siivoukset tapahtu yleensä yhteispäätöksellä kun tuntu siltä että rupeis oleen aika. Viimesinä vuosina mukaan tuli lisää porukkaa meidän luokalta. Muuten tässä ei mitään huonoa mutta tuo edellämainittu systeemi vähän kärsi kun näiden jäljiltä jäi aina astiat tiskaamatta tjsp. No siittä tuli sitten aina vähän huutoa, mutta kavereita ollaan vieläkin :)

Ite en kyllä löydä tästä kimppa asumisesta kuin hyviä puolia. Aina löyty joku juttukaveri olohuoneesta ja jos halus olla yksin niin meni omaan huoneeseen. Porukalla tuli aina lähdettyä myös käymään jossain tai vähän urheileen, mitä nyt millonkin keksittiin. Oon välillä miettiny että mitä sitä olis tehny jos olis asunu yksin. Illat olis varmaan vierähtänyt aikapitkälle tietokoneen ääressä. Tuossa solulla ollessa ei konetta tullut paljon käytettyä tai lähinnä sieltä aina joku humppa soi taustalla.

Tietty huonojakin kokemuksia löytyy. Ekana vuotena meitä oli alkuun kolme henkeä siinä ja pari viikkoa ehdittiin olemaan kun viimeiseen huoneeseen tuli asumaan raskaamman puolen musiikkia kuunteleva mies. Ei siinä omakin maku tuohon suuntaa, mutta tuo kaveri oli kaikinpuolin outo tapaus. Kaverin puhe oli semmosta matalaa örinää mistä ei meinannu saada mitään selvää. Aina joutu kysymään uudestaan, että mitä? Suikussa tyyppi kävi ehkä kerran kaks viikossa ja hampaiden pesua emme huomanneet ollenkaan. Tosin oli hänellä hammasharja. Tyypin ruokavalio koostui pitkälti ohrapirtelöistä. Toki hän myös söi, mutta ruoka oli mitä oli ja sitä syötiin tyyliin joka toinen päivä. Tyyppi poltti vielä jotain älyttömän pahalta haisevaa tupakkaa ja tämä yhdistettynä kaverin ominaishajuun oli aika tyrmäävä yhdistelmä. Lisäksi jos hän kävi wc:ssä suorittamassa tarpeitaan niin pönttöön oli levähtänyt se kuuluisa varpusparvi. Unirytmi hänellä oli aivan sekaisin ja yleensä hän tuli ulos huoneestaan joskus iltapäivän tai illan aikana. Yks aamu herättiin kaverin kanssa ja ihmeteltiin miks yleisissä tiloissa on niin pirun lämmin. No tältä sankarilta oli jääny hella päälle. Tästä sitten tuli mainittua hänelle. Onneksi tyyppi muutti pois myöhemmin. Paljon tuosta olisi tarinoita kerrottavaksi kun nyt vaan muistaisi.

Mä asuin yhen talven kahden opiskelijapojan kanssa kimppakämpässä.
Homma toimi kuin unelma. :) Kämppä oli iso, +100m2. Toinen pojista majaili puolessa olkkarissa, mulla ja toisella oli omat isot makkarit.
Olkkarista puolet oli sitten kaikkien käytössä.
Kannettiin kämppään vain sellaisia astioita ja tavaroita jotka olivat vapaasti kaikkien käytössä. Ja lähinnä koitettiin tuoda sinne sellaista, jonka hajoaminen ei harmita (vaikka joku muu olisi se joka vahingossa hajotti).
Vessassa oli yhteiset vessapaperit ja saippuat, ainoastaan kylppärissä jokaisella oli omat pesutököttinsä.
Pojilla kävi opiskelijakavereita istumassa ja ottamassa, joten vietiin sitten kämppisporukalla mun autolla hylsyjä kauppaan ja ostettiin sitten näitä yhteisiä juttuja, vessapaperit, kahvit, pyykinpesuaineet jne, ja yleensä kun jäi rahaa ylikin, ostettiin koko köörille illaksi safka-aineet.
Monesti kyllä jokainen meistä saattoi tuoda tuonne ruokaa ihan kaikkia varten. Itekin kun mun oikeassa kodissa aloin sulattamaan pakastinta, kannoin kaiken sieltä yhteiskäyttöön. Ja toinen pojista toi äitinsä tekemiä juttuja kaikille.

Toinen oli vähän turhankin sosiaalinen (mutta mukava), ja toinen laiska siivoamaan. Vaan siivoulemaan hänet sai kun tajusi että pyytämällä se ei tapahdu, vaan piti aina käskeä tyyliin "Tiskaa ennen ku lähet viikonlopunviettoon! / Käy puistelemassa matot sillä välin ku imuroin!" niin alkoi tapahtua. Ihan mukisematta.

Homma toimi älyttömän hyvin. Jäi hyvät fiilikset tuosta asumisesta, vaikka mä olinkin tuolloin töissäkäyvä ja ikää oli enemmän kuin pojilla (+6v ja +9v). Eikä mun tarvinnut olla mikään kodinhoitaja tai äitihahmo. :)
Toinen pojista hoiti aina pyykkäämisen. Ja aina pestiin kaikkien vaatteita samassa koneellisessa.

Joskus istuttiin porukalla iltaa, joulun alla mm. toinen pojista teki kaikille lämpimiä paukkuja. Ja kun tuo asuminen loppui, pidettiin kekkerit. :) Ja yhteyttä pidellään edelleen.

Luokkakaverin kanssa oltiin vaihdossa samassa koulussa, samalla luokalla ja asuttiin samassa yksiössä sekä kaveripiirikin oli hyvin pitkälti sama. Siinä kyllä välillä kyllästy toisen naamaan ihan huolella, tuohon aikaan tulikin lenkkeiltyä tosi paljon kun pääsi hetkeksi omaan rauhaan.

Opiskeluaikoina tuli asuttua muutamassa kahden huoneen solukämpässä, ekassa kämppis kävi päivisin koulussa, iltasin töissä ja vkl vanhempien luona joten ei tullut häntä juuri ikinä nähtyä.

Toisessa kämppis oli ilmeisesti armeijassa enkä nähnyt häntä kuin kerran vilaukselta. Tähän kämppään muutti sitten kiinalaispariskunta ja koska 13 neliön huoneeseen ei heidän parisängyn lisäksi juuri muuta mahtunut niin he käyttivät keittiötä varastonaan ja tiskipöydällä majoittui heidän hamsteri häkissään. Riitti mulle ja lähdin vetämään.

Kolmannessa sain kämppiksekseni ujon insinööriopiskelijan, ei saanut oikeen ikinä mitään keskusteluita aikaseksi, no sentään huomenet ja muut yleiset morottelut heitettiin. Paitsi silloin kun tämä alkoi ottaaa viinaa niin siitä tuli ihan eri henkilö, kertoili jotain paskoja vitsejä ja naureskeli omille jutuilleen ja heitti vastaantuleville naisille jotain kummelitasoisia iskurepliikkejä. Yhesti heräsin aamulla ja olin menossa kuselle niin siinä unihiekkoja hieroessa havaihduin karuun näkyyn. Kämppiksen ovelta vessaan oli semmosta oksennusvanaa ja vessan lattia oli myös laatoitettu aika huolella. Kirjoitin sen oveen ison lapun ja lähin kaverille evakkoon, illalla kun tulin takas niin kämppis oli jynssäämässä paikkoja. Tuumasin vaan että ompa siinä tunnollinen opiskelija kun ei viitsi aamun ekaa tuntia lintsata että vois siivota aiheuttamansa sotkun.

Korsossa tuli asuttua pari vuotta soluasunnossa vuonna 2004-2006. Parin vuoden sisälle mahtui suht monta kämppistä saman katon alla, mutta alle vuoden verran sain kokea somaliyhteisön kanssa asumista. Yks asukkaista oli Afrikan poikia ja tästä seuras se, että siellä oli kaikki muut saman alan miehet nurkissa pyörimässä. Avoimet ovet oli joka päivä. Jengiä ramppas sisään ja ulos jatkuvasti ja kämppä muistutti osittain jotain yleistä motelliasuntoa. Ja kun pojille hamppu maistui ja niin maistui kavereillensaki niin kämppä savus harvasen päivä. Oli bongia ja sätkää ja keittiön pöydällä lajiteltiin ja jatkettiin lisää kaupankäynnin välineitä myyntiä varten.Lämmittelin aamupuuroa mikrossa niin jätkät lämmitti kukkaa samalla.

Afrikan kaverilla oli suomenruotsalainen muija joka oli suht temperamenttinen nimittäin niitä riitoja oli todella usein. Kämppä raikas ku avio-onnea etsittiin. Välillä ajo jopa ukon pihalle. :D Kännejä vetelivät myös usein. Ja kun hamppuporukat vetävät kaltaisiaan seuraansa niin kyllä siellä aina tasasin väliajoin kokoontu isompiaki porukoita. Ihmettelin yhtenä iltana, että mitä ihmettä yks pilvipää koluaa keittiön nurkkia ja ite laittelen ruokaa siinä samalla. Kysyin että mitä etit ku koluat laatikoita noin suureen tahtiin. Jäbä ei edes asunu siellä ja tonki joka paikkaa. Sitte se jatko taas tonkimista. Kysyin, että niin etsit vissiin jotain, joten mitä etsit. Eiku jotain foliota jos olis jossain... Ok. Ruuat syötiin jääkaapista suht usein. Jos oli bile-ilta niin kaikki meni. Monesti yritin jengille sanoa, että näpit irti ruuista ei ole teidän, mutta kännissä jengi veteli sillon niitä jääkaapista naamariin ku ei kukaan ollu valvomassa. Sitte älysin ostaa semmosia ruokia jota itse söin ja kukaan muu ei syöny ja aloin pakastamaan kaikki ruuat niin kaukaan ei jaksanu sulattaa niitä.

Kerran tuli joku oppilastalosiivoustarkastaja kattomaan paikat ja tuli sanomista, että nyt pitäis siivota ihan urakalla. Ajatelin viisaana miehenä pestä uunin ja sumuttelin pesuainetta koko uunin täyteen ja kävin kaupassa. Kämpällä ei ollu ketään joten oletin, ettei kukaan tässä 15 minsan sisällä varmaan laita uunissa ruokaa. No kun tulin himaan niin jo siellä oli kokonainen kana mustalla miehellä uunissa. Voin sanoa, että kämppä kärys sen jälkeen huolella kun uunin myrkyllinen/haitallinen pesuaine alkoi savuttamaan. Hiljaa mielessäni hihittelin, että sinne meni kanat x). Eipä menny. Nimittäin kana meni suoraan kurkusta alas vaikka oli saanu pientä savusukellusmarinointia pesuaineen kanssa.

Vähän ajan päästä ovelle ilmesty musta nainen ja katoin, että nyt on joku maahanmuuttoviraston muija sanomassa kovan sanan. Tää olikin sen äiti joka sano, että jos ei hilluminen lopu niin ei hyvä heilu ja elämä jatkuu sen jälkeen Afrikassa. Bileet tän jälkeen edelleenki jatku keskellä viikkoa ja viikonloput putkeen. Kaiken maiden kansalaiset ravasivat nurkissa. Millon oli mustalaisten koko suku paikalla ja millon kiinalaisia nurkissa. Suuremmaksi osaksi jengi oli kämpillä ihan wasted valtaosan ajasta. Ite ravasin välillä töissä niin ei oikein jaksanu sitä ikuista bilettämistä omalla vapaa-ajalla. Varsinki ku olis työpäivän jälkeen halunnu olla rauhassa himassa niin nurkissa koluaa jotain 5% aivokapasiteetin teholla toimivia huumehörhöjä. Räppi soi yötä päivää ja joka kerta kun sanoi yöllä, että musa pois pitää nukkua niin eiköhän se pysyny muistissa 10 minsaa ja taas oli musa täysillä.

Loppuaikoina vitutus kasvo suht suureksi, ettei jaksanu kattoa työpäivän jälkeen yhtään kenenkään naamaa joka ei kuulunu asuntoon. Ei kovin kauaa kestänytkään kun muutin pois enkä enää muuta yhdenkää tuntemattoman kanssa soluasuntoon.

Sulla on ehkä maailman pisimmät hermot :O Arvostan kovasti, ite oisin alkanu jo hyyyyyvin pitkälti ennen noita tapahtumia kuskailemana hampuusia niska-otteellaa ovesta ulos.

Mulla on kyl onneks käyny hyvä onni kämppisten suhteen, kun ei koskaan mitään sen kummempaa vaivaa ole heistä aiheutunut.

Nää tarinat on niinku inttijuttuja mutta paljon parempia.

Itselle ei ole sattunut koskaan hirveitä kämppiksiä, yksi nuori junnu ei oikein hokannut että niitä puolityhjiä ruokalautasia ei kukaan muu siivoa tiskipöydältä kuin hän itse. Jossain vaiheessa oli muutama kuorolaulajamies saman katon alla, toinen suomalainen ja toinen puolalainen. Lauluharjoituksia tekivät joskus kämpässä.

Melkoista settiä porukalla :wtf:, en oikein tiedä miten pystyisin moisten kanssa asumaan, kun itselläni on ollut suht mukavaa porukkaa kämppiksinä. Ainoa ongelma on ollut kun joku ei ole tahtonut siivota, kun on ollut kuulemma niin kiire koulun kanssa mutta sitten on potkittu ovea, huudettu ja uhkailtu vuokrasäätiön keskusteluhetkellä.

Alussa kun muutin soluun ja luonnollisesti harrastin punttia, niin valopääkämppikset luulivat että Leaderin 2kg:n proteiinipurnukka on täynnä horrrrrmoooonia. Eivät uskaltaneet n. kahteen kuukauteen astua samaan aikaan keittiöön mun kanssa. Kuuli selvästi, että kun tein safkaa ja menin syömään kämppään, niin ovet aukesivat samaan aikaan kun oman huoneeni ovi sulkeutui.

3 vuotta oli samassa solussa yksi kunnon IT-nörtti, todella mukava jätkä ja kämppis ja auttoi paljon tietokoneiden kanssa mutta voi helvetti kun oma henk. koht hygienia sillä oli sitä tasoa, että ei sen kanssa voinut olla välillä samassa keittiössä kun se haisi niin helvetisti hieltä. Mä käskin sen pari kertaa suihkuun ja pesemään vaatteita useammin. Kun tämä asia tuli kuntoon myöhemmin niin kaikki sujui kivasti.

Olen kyllä kuullut aika uskomatonta legendaa kavereiltakin:

Yksi tyttö asusteli solukämpässä ranskalaisen diplomaatin tyttären kanssa. Tämä ko. naikkonen oli bakteerikammoinen ja ilmeisesti erittäin vanhoillinen kanssa. Pesi kämppää joka päivä ja oli yleisissä tiloissa vain labrahanskat kädessä ettei koske mihinkään. Vihasi miehiä tai ainakin tämän tutun tytön miesystävää. Tuttu oli omassa huoneessaan päivällä nukkunut päiväunia miesystävänsä kanssa vaatteet päällä jne. ei mitään tuhmaa. Ovi oli ollut raollaan, ranskalainen oli nähnyt tämän syntisen rivouden ja kumosi vesiämpärin "kiimasta sekaisin" olevan pariskunnan päälle. Semmonen täti.

Saman vuosikurssin tytöllä oli vähän vastaava tapaus... joku 40v. nainen samassa kahden hengen kimppakämpässä. Minä kävin katsomassa tytön luona viallista tietokonetta ja jossain vaiheessa tämä vanhempi akka meni suihkuun, me jatkettiin juttelua tietokoneesta tytön kanssa kaikki vaatteet päällä huoneen ovi auki - ei nussittu jne - rivoin asia oli, että istuttiin ehkä 40cm päässä toisistamme. Noh... akka sai sitten päähänsä kesken suihkun, että moinen riettailu pitää lopettaa ja tuli pyyhe päällä huoneeseen raivomaan synnistä ja haukku tyttöä huoraksi. Kysyin sitten, että ketä tässä huoneessa nussitaan tällä hetkellä ja näkeekö hän runsaastikin alastomia ihmisiä paikalla, muija sähisi ja meni takaisin suihkuun. Että silleen...

Tyttöystävän miespuolisella työkaverilla oli kanssa joku mukava kämppis. Pääsi onneksi muuttamaan pois siitä kämpästä jo pois mutta kyseessä on teksasilainen vaihtari, musta räppäri, joka oli äärettömän neuroottinen ja bakteerikammoinen. Suihkun se desifioi ennen käyttöä, keittiön kaapin oviin ei voinut koskea kuin "avaamistikulla", jota se kantoi jatkuvasti mukana, ei puhunut juuri koskaan mitään, istui vain huoneessaan. Se pesi ja hinkkasi lähinnä omaa huonettaan aika paljon ja sitten tällä hepulla oli kanssa 5 minuuttia kestäviä oven sulkemis rituaaleja, joita se teki kun sen piti poistua asunnosta ja jos rituaalia häiritsi puhumalla niin tuloksena raivokohtaus. Opiskelee ilmeisesti vain kämpällään, ei käy yliopistolla ollenkaan ja ihmettelen todella paljon, että miten helvetissä tuollainen ihminen voi ylipäätään lähteä vaihtoon minnekään, kun kyseessä taitaa olla jo jonkun sortin patologinen tapaus.

Kerron tähän eräiden tuntemieni ihmisten kämppis meiningistä varoitukseksi kaikille:

Kaverukset muuttivat pohjoisesta Helsinkiin, töissäkin taisivat hetken olla, mutta biletys taisi viedä voiton ja kaikkea mitä voi kuvitella vetävänsä.. nämä vetivät.. kämpät vaihtui monta kertaa kun sotkivat ne ihan piloille.. viimeisin asunto taisi olla Kalliossa.. joo.. näistä kaveruksista toinen oli sellainen kohtuu herkkä kaveri.. ja sitä nämä loput sitten "kiusasivat" jollain tapaa.. mm. laittoivat LSD lappuja ilmoittamatta kaljaan yms. tosi vittumaista jäynää. Herkemmällä ei sitten pää lopulta kestänyt enää sitä douppaamista ja ei se vissiin oikein tajunnut et voi sitä poiskin muuttaa.. päätyi sitten murhaamaan tämän kämppiksensä jossain metahuuruissaan. Sinne meni kaksi kaveria, toinen hautaan ja toinen vankimielisairaalaan.

Vittumainen keissi, täysin turha kuolema.

Kuinka oikeasti oot voinu kestää tommosta? Itellä sama tilanne olis niin maksimissaan viikko menis kun palais lopullisesti hermot niin että joko neekerit lentäis lopullisesti pihalle tai sitte itte.

Ite asuin Kuopiossa kolmen hengen solussa 2005-2007. Ekat kämppikset oli aivan loistavat. Niiden kanssa eleltiin reilu vuosi sillä porukalla. Kämpässä oli säännöt ja siivousvuorot. Kaikilla oli etäsuhteet eli ukkojen vierailut oli ok. Käytiin yhessä baarissa, laitettiin porukalla ruokaa, kuunneltiin toistemme murheita ja iloittiin yhdessä iloja. Nää mimmit on molemmat edelleen miun hyviä ystäviä, vaikka asutaankin eripuolilla suomea. Hienoohan tässä on se että ilman tuota soluasumista en ois tutustunu koskaan näihin upeisiin naisiin, opiskeltiin täysin eri paikoissa ja aloilla. Tuskin olis tiet ristenny.

Kyllähän siihen sit mahtu kaikennäköstä porukkaa ennenkun ite muutin pois. Onneks ihan kaikkein hulluimmilta jutuilta säästyin. Kuulin kavereilta juttuja heidän kämppiksiltä ja kiitin onneani. Yks kommunikoi kämppisten kanssa pelkillä post-it lapuilla, eikä keittiöön voinu mennä jos siellä oli kämppis. Toisella oli kämppiksenä joku 17v mimmi joka biletti ihan aina ja kämppä oli täynnä kaikkee vierasta porukkaa jatkuvasti. Sit se mimmi aiheutti maasiivisen vesivahingon ja lens pihalle. Siihen asti kaverilla oli shampoota, vessapaperia ja astioita myöten kaikki huoneessa kun ne ois muuten kadonnu/hajonnu/käytetty.

Oisko vähän aihetta jäynään jos kämppis pitää toisen juttuja ominaan? Mä ainaki laittaisin mun shampoo pulloon puolet kloridia tai vetyperoksidia.. ja hammastahnatuubiin imasisin kusta pöntöstä. Muitakin sovelluksia tulisi varmasti käytettyä kunnes tämä kämppis ymmärtäisi lopettaa. Kommuunit erikseen, missä jaetaan kaikki satiaisista lähtien.

8kk... kaverin kanssa joka esittäytyi näin, moi mä oon ..... ja mä oon tappanut.. sama tyyppi soitti mun isälle ja väitti että mä oon homo :-) äärimmäisen hyvä manipuloija harva pystyisi asumaan 8kk opiskeluasunnossa käymättä koulussa, saatiin häätökin ja siitäkin syy tuli kaikille meille :-)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom