kädet väsyvät epänormaalisti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ondy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
minulla on jo kuutisen vuotta ollut ongelmana käsien epänormaali väsyminen. vaiva alkoi joskus 14 vuotiaana uidessani. kesken treenikauden kädet vain alkoivat hyytyä ja entisen 7 kilometrin treeneihin verrattuna jaksan enää uida 100 metriä putkeen. minkäänlaista kehitystä ei myöskään uinnin lopettamisen jälkeen ole tullut salilla treenatessa. painot eivät nouse eivätkä lihakset kasva, ja olen kokeillut kaikkea ruokavalioista erillaisiin treeneihin ja kiropraktikoihin. Vaiva on siis vain käsissäni. jaksan hyvin juosta tai vaikka potkia altaassa.

kädet siis väsyvät epänormaalisti, kun ne nostaa ylös. onko kenelläkään mitään ideaa mistä tämä saattaisi johtua?

Ekana tulee mieleen joku verenkiertohäiriä käsissä? Ja tämä pelkkää mutua, joku enemmän anatomiasta tietävä osaa varmasti kertoa lisää. Oletko ihan lääkärin tutkittavana käytyt?

Mulla esiintyy herkästi oikeankäden puutumista tai oikeemmin kämmenen ja sormien, jouduin hiirenkin vaihtamaan vasemmalle puolelle... :)
Täytyy koittaa huolellista venyttelyä ja jos ei auta niin ammattilaisen apua hakemaan... :(

Ondy sanoi:
kävin jo muutama vuosi takaperin. otti todesta, mutta epäili väärää asiaa.

Mä suosittelisin ihan urheilulääkäriä, esim.Karilaa. Meet ja kerrot noi samat jutut sille.

Ondy sanoi:
7 kilometrin treeneihin verrattuna jaksan enää uida 100 metriä putkeen. minkäänlaista kehitystä ei myöskään uinnin lopettamisen jälkeen ole tullut salilla treenatessa. painot eivät nouse eivätkä lihakset kasva

Kysytään sitten niin päin että kerro jotain tuloksia miten saat rautaa liikkeelle salilla? Tuon kertomuksen voi ymmärtää niinkin että olet kuitenkin säilyttänyt käsissä saman voimatason mitä uintiharrastuksen aikaan, kestävyys vain on hävinnyt jonnekin.

IMHO jos kerta jalat on kunnossa niin pystyyhän siellä altaassa menemään kilometrin pelkillä jalkapotkuilla tarvittaessa.

Kerro myös miten se käsien väsyminen ilmenee ihan noin konkreettisesti: puutuu, pistelee, menee veltoksi vai ihanko vaan maitohapot jyllää? Ja olisi hyvä tietää sekin että mikä osa kädestä väsyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom