Kädet väsyvät ennen selkää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja temme6
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
reenaa forkkuja lisää, tee myös rannekääntöjä, ja käytä remmejä :)

Näin! Selkäreenissä remmit, koska selkäreeni pitää mennä selälle, ei käsille.
Itse vetelen kevyet sarjat alta pois ilman remmejä, mutta kun rautaa ruvetaan lataamaan koviin sarjoihin tankoon, niin remmit mukaan. Selkätreenissä olen pitänyt toistot 8-10 välissä ja yritän tehdä puhtaat liikkeet. Junorina tuli revittyä yli-isoilla romuilla, eikä saanut edes kunnon tuntumaa selkään. Nykysellään, kun ei ole niin väliä, mitä tangossa on, kunhan treeni menee perille, teen puhtaita toistoja ja rääkkään välillä paikat kunnolla tuleen ja välillä otan köykäsemmin, niin saa selällekin tuntumaa ja hanskat ei enää puudu selkätreenissä. Kyynärvarret saa touhua hauistreenissä jo sen verran, ettei niitä juur erikseen tarvi treenailla.

Eikös alataljankin teoriassa pystyisi tekemään yhtä tehokkaasti selkään ottaen vaikka hauikset olisivat kuinka loppu? Hauishan ei sinänsä alataljassa sitä painoa liikuta eteen/taakse -suunnassa ollenkaan. Jos tekniikka on hakusessa, niin silloinhan kyynärvarsi ei ole suorassa linjassa taljan naruun nähden, jolloin myös hauis rasittuu. Täydellisellä tekniikallahan alataljan voisi tehdä hauikset rentona, teoriassa. Eli hauiksen väsyminen ei sinänsä verota selän treenausta alataljassa, luulen ma. Otteen lipsuminen on sitten asia erikseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom