Nostetaas tällänen vanha ketju ylös..
Moi, oon aika tyypillinen pitkäraajainen ektomorfi, ja helvetin kovaa treenaamalla olen alkanut saada pientä kehitystä aikaiseksi, mutta kädet tulee perässä (lue: ei kehity lainkaan).
Olen harjoitellut erinlaisilla tyyleillä, jaksoja jolloin keskitytty käsiin, jaksoja jolloin ne on unohdettu ja annettu tulla yleisliikkeiden mukana...enemmän lepoa vähemmän lepoa jne. mikään ei oikein tunnu tehoavan, nimenomaan haukkari ei kasva, mitään ei tartu.
Muualle kyllä tulee kehitystä, ravinto/lepo OK. Ja on sanottava että käsien "muotokin" on OK, ektona kun ei ihon alaista rasvaa juuri kerry, vain massa puuttuu.
Semmonen Bruce Lee ehkä kun oikein jännittää :D ;)
Vanhasta kokemuksesta osaan sanoa, että harjoittelun, levon tai syömisen lopetettua, tai muunlaiseen, esim aerobiseen rääkkiin itseni alistettua (tällä hetkellä teen vain punttia), ensimmäiseksi negatiivisen kehityksen huomaa aina käsistä, näin on ollut vuosia harrastuksesta/tapahtumasta riippumatta.
2-jakoisella, 4 kertaa viikossa, 4x6 ohjelmalla olen harjoitellut viimeiset kaksi kuukautta, mahdollisimman monipuolisilla liikkeillä. Nyt olen siirtymässä yksi jakoiseen, kolmasti viikossa ohjelmaan... lisäksi teen fyysistä työtä jossa käsiä käytetään joka päivä suht paljon.
VARSINAINEN KYSYMYS:
Nyt tuli mieleen, että kun olen ihan tyytyväinen muuhun kehitykseen, niin mihin suuntaan luulette, että mennään jos aloittaisin erityistreenin nimenomaan hauikselle? Ideana olisi tehdä tuon, 3 kertaa viikossa koko kroppa kerralla salilla, ja työn lisäksi jokapäivä esim. leukoja perinteisellä otteella (kun toi rekkitanko tossa on) ja käsipainoilla perinteisiä liikkeitä jne.
Niin sanotusti pakkottaisin kasvuun!?!?
Se vaan että millaisia määriä, toistoja, sarjoja ja mitähän siitä oletettavasti seuraa, kumpaan suuntaan mennään? Mitä pitäisi ottaa huomioon? Ideana on ehdottomasti tehdä vain "ohimennen" leukoja (paljon toistoja, kyllä kymppi menee kolme kertaa, voi mennä viisitoistakin) tai jotain perus hauisliikkeitä (jollon parempi kontrolli toistoista), eikä suinkaan mitään failure hommia... mutta sillai että tuntuu... mielipiteitä, ideoita, huomioita, kiitos!
Edit: ei ne ojentajatkaan mulla sen paremmin kehity......
Edit II: vai kärsivällisyydestä/roinaamisestako tässä on kyse....?