Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Irakli tulee tekemään tuhoa omassa painoluokassaan.
Joo jännä nähä mitä tulee tapahtumaan! Tosin jos esim alle satkussa vääntää ni siellä aika kovaa pullaa kans tarjolla ettei ny ihan kävelyksi varmaan mee kumminkaan 😄

Vaivaiset 104kg 😬
Ihan ok nosto ois kahella kädellä tangollakin tollaa kuollutta rautaa vaakatasosta 😄 Voevodan kaikki nostot kyl melkeen sopis tohon "friikkejä apuliikkeitä" listalle 💪

Ohoh, Voevoda vetäisi vegaaniksi 2010. Voi olla järkevää, kun ikää tulee, eikä voimahuippu enää kiikarissa. Näissä voimailuhommissa viimeinen käyttöpäivä on kuitenkin aina lähempänä kuin perusjampalla.

Ohoh, Voevoda vetäisi vegaaniksi 2010. Voi olla järkevää, kun ikää tulee, eikä voimahuippu enää kiikarissa. Näissä voimailuhommissa viimeinen käyttöpäivä on kuitenkin aina lähempänä kuin perusjampalla.

Monihan epäillyt että ei pärjänny enää paluussaan ton asian takia. Paljon pienemmältä kyllä näytti Bresnania vastaan kuin 2004.

Oma teria että letin ajaminen vei voimat 😄 Ei uskaltanu enää toprollaa niin kovalla riskillä, kun miehekkyys väheni maailmanluokan letin poistuttua..

Minkähän verran kädenvääntöön olisi apua mikäli alkaisi tehdä salilla etenkin hauiskäännöt yms. fat gripzeillä?

Minkähän verran kädenvääntöön olisi apua mikäli alkaisi tehdä salilla etenkin hauiskäännöt yms. fat gripzeillä?
Kyllä se jeesaa.

Tietenni myös omat heikot kohdat vaikuttaa että miten suuri hyöty on verrattaen. Jos sulla on jäätävän kokonen kämmen ja pitkät sormet, mutta heikko selkä ja hauis, hyöty on todennäkösesti vähäsempi kuin ukolle jolle ote ja kontrolli on se akilleen kantapää.

Kaikki tollaset punttihommat tosin melko lillerilalleri kamaa hyötynäkökulmasta ajatellen jos verrataan hyvään pöytäreeniin. Sama kuin että auttavatko fatgripit sählyn laukaukseen 😄 Avaava esimerkki että itse tiedän miehen joka penkkaa lähes 300kg, mavettaa lähes 400 ja kyykkää 500, mutta silti pöydässä melko inhimmillinen. Kyseessä ei Larry Wheels,😄 vaikka hänkin hyvänä esimekkinä toimisi. Punttivomat vie sua vaan tietyn matkaa, vaikka todella hyvän pohjaa antaakin 💪

Painonnosto ketjua mukaillen, mitkä ovat hulluimpia apuliike nostoja mitä ootte kädenväännössä kuullut? Aloitan itse pelin:

Devon Larratin staattinen habairrotus remmi ulkokautta kiertäen kädessä: 90kg

Gary Goodridgen hammer kässärillä: 110kg

Kimmo Kurtin Rolling Thunder: 120kg

Richard Lupkesin dippi: 150kg elopaino +150kg vyössä

Sergey Bogoslovin keskitetty haba kässärillä: 2x70kg

Jarmo ruotsalaisen legendaarinen rautakangen kääntäminen kevyestä päästä forkun kiertäjillä 💪 (Pitääpä kokeilla mökillä ens kesänä että miten mahdoton temppu kyseessä 😄)

Kun ei harrasta ja vähänlaisesti lajia seuraa, on vaikea arvioida näitä tuloksia, tai sitä miten kovia ne oikeasti on. Onko kenelläkään arviota heittää siitä, minkälaisia tuloksia keskiverto mies tekisi näissä lajeissa? Ihan vaikka kuntosalia harrastamattomatkin jos otetaan mukaan. Helpoin tietysti olisi mennä ja testata itse, mutta en tiedä onko moisia vimpaimia mahdollista päästä testaamaan missään täälläpäin.

Kun ei harrasta ja vähänlaisesti lajia seuraa, on vaikea arvioida näitä tuloksia, tai sitä miten kovia ne oikeasti on. Onko kenelläkään arviota heittää siitä, minkälaisia tuloksia keskiverto mies tekisi näissä lajeissa? Ihan vaikka kuntosalia harrastamattomatkin jos otetaan mukaan. Helpoin tietysti olisi mennä ja testata itse, mutta en tiedä onko moisia vimpaimia mahdollista päästä testaamaan missään täälläpäin.
Juu tämä on ehdottomasti otevoimailun ongelma. Siihen lisätään vielä se, että pinch palikoita on satoja erilaisia ja näissäkin on merkittäviä eroja 😅

Hyvin harva salilla kävikäkään nostaa 2x15kg sileitä levypainoja mikä vastaisi Flaskissä n. 30-32.5kg. Sanoisin täysin mutuna että moni jää ~25kg. Flaski pincheistä sen takia, että 56mm leveyden vuoksi se on suurimmalle osalle aika optimi oteleveys. Se myös vastaa parhaiten levypainojen nostoa.

Paksuissa kahvoissa vaikuttaa pyöriminen ja paksuus, joten sanotaan akseli sillä näitä löytyy useammalta salilta. Akselit on vähän eri paksuisia 48mm-50.8mm. Akseli onkin helppo tehdä itse. "Virallinen " IronMindin Axle 50.8mm. (?). Pääosa miehistä tuntuu jäävän 100-130kg väliin.

Inch käsipainoja meillä on paljon tosi vahvoja voimailijoita ja kädenvääntäjiä käynyt kokeilemassa ja 99% jää 67kg maahan. 54kg nostaa sitten moni.

Ja sitten vaikkakin niitä on harmillisen monia erilaisia 50kg leokoja, niin ei juuri kukaan nosta yhden käden pinchillä sitä treenaamatta ylös. Ja se on ihan paperia vähänkään kovemmalle otevoimailijalle. Voi lyödä vielä +30 kg lisäpainoa päälle.

2x15 levypinch harva nostaa ilman treeniä. Itse nostin 10/15 ja 2x15 piti treenata. 2x20 tuntui mahdottomalta ja 20/25 saati sitten 2x25 täysin utopistiselta.

Mitäs muita näitä olis mitä voi helposti perus saleilla kokeilla?
Jos löytyy fatbar niin myötäotteella mave.

Vaikkei otevoimalaji olekkaan niin perustangolla myötäotteella mave ottaa yleensä kiinni juuri grippivoimista.

Grippereissä CoC #2 menee harvalla ensimmäisellä yrittämällä. Tosin olen nähnyt kun vein töihin grippereitä niin yksi kaveri sulki #2.5 ekalla yrityksellä. Kukaan muu ei saanut #2 kiinni.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom