Käden kuntoutus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kattotaanpas nyt, kun on itsellänikin tuoretta kokemusta aiheesta.

Viides kämmenluu poikki aika päivälleen 2 kk sitten, kipsi 6 viikkoa. Nyt iloisesti ja hyvin mutta ihan vinoon ja vituralleen luutunut: rystynen keskellä kämmentä ja kipeä jos/kun se johonkin osuu - ehkä oikomisen tarpeessa. Mutta ei vielä hätäillä, katsotaan ensin toimiiko. Ei tässä ennen marraskuuta ainakaan ehdi, kun tämä kuitenkin toimii ja rautakin taas liikkuu.

Liikkuvuus on parissa viikossa palautunut lähes ennalleen, ja voimaakin ihan mukavasti tullut. Kumipalloa olen puristellut (tottahan se vähän sattuu kun sitä palloa puristelee, mutta "terveellä" tavalla kuitenkin). Muutenkin olen treenaillut salilla mahdollisimman normaalisti: siinähän senkin sormen on osansa töistä tehtävä kun mavea/ylätaljaa vetelen. Ei se pahasta voi olla, kun en näitä yhdellä sormella tee.

p.s. kuinka helkkarissa joku voi saada neljännen kämmenluun poikki, senhän nyt ei uskoisi ensimmäisenä katkevan? Maailma on kummallinen paikka!

Kiitti vaan. Täytyy kai tästä pikkuhiljaa siirtyä taas tuonne salin puolelle. Oli vain
sen verran vittumainen kokemus, että päätin ottaa varman päälle tämän kuntoutuksen, etten liian aikasin alkas treenaamaan.

Mullaki luutu virheasentoon: rystynen laski niin paljon alas ettei sitä juurikaan erota ja poikkimenneeseen kohtaan kasvoi luumöykky. Nimetön ei mene täysin nyrkkiin muiden sormien mukana.

Yksityisellä aiheeseen perehtyneellä lääkärillä, meinas että tuo korjausleikkaus ei ole järkevä koska paraneminen kestäis paljon kauemman. Enpä sitte tiedä jos joskus myöhemmin..

Pikku tapaturma vaan.. Röntgenistä kun kattoo niin juuri nimettömän ja pikkusormen luut saavat vähiten tukea, koska ne muita enemmän vinossa.

Metacarpalista on itsekin särjetty aikanaan, luutui tosin suoraan ja hyvin koska sain painettua luut itse heti tapaturman jälkeen kohdalleen (meni siis IV ja V).
Vajaat 8 viikkoa oli kipsi, sen jälkeen rupesin reenaamaan kipukynnyksen mukaan. Tietenkään mitään säkkiä ei uskaltanut hakata, enkä tohtinut penkkiä tehdä liian isoilla painoilla (:D minä ja liian isot painot penkissä, lol), mutta kyllä muut perusliikkeet onnistuivat ihan mainiosti.

Aloitin ilmeisesti liian aikaisin, koska tapahtuneesta on kuusi vuotta, ja pystyn ennustamaan sadetta kämmenselälläni :) Pesäpalloa ei mielellään koulussa pelannut, pallon lyömisen aiheuttama tärähdys aiheutti pahaa karmaa. Kohtuullisia särkyjä edelleen.

Kuntouta rauhassa vaan, vituttaa myöhemmin jos särkee koko ajan.

Ps. mitenkä särjitte luunne? Nuo rystyset kun tuppaavat pomppaamaan ranteelle yleensä samasta syystä = kohtaaminen seinän kanssa.

Huoh, olipas taas järkevä postaus, minä = :david:

Tutustuin erääseen seinään lyömällä sitä. Siis mikä idiootti, koukkulyönti suoraan seinään ja että se vielä osuikin, ei ollut tarkoitus! Itse asiassa luulin ensin että seinä hajosi, ennen kuin huomasin pikkusormen kohdalle ilmestyneen toisen rystysen. Houston, meillä on ongelma...

Siitä liian aikaisin treenaamisesta, kukapa siellä salilla ylätaljaa/kulmasoutua jne. veteli kipsi kädessä, aijajaijai! Ja sitten vielä valittaa kun on luut vinossa.

Back
Ylös Bottom