Jyväskylä 2013 // SM-karsinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kiitos rehellisestä palautteesta, painorajaan mahtuu vielä paljon lisää lihasta ja nyt aletaan panostatamaan vuoden 2014 kisoihin! :)

Vai pitäiskös siirtää sitä kisatavoitetta parilla vuodella tosta vielä eteenpäin? Sais kunnolla aikaa kehittyä... Olkaa, käsiä, rintaa, selkään paksuutta.

Tampereen karsinta on ohi. Shortsisarjassa oli vielä yrittämässä ne samat pehmeät jannut jotka jäivät Jyväskylässä listan viimeisiksi, eikö järki sano että tuossa kunnossa ei voi päästä jatkoon saatikka korkeille sijoille?!

Mielestäni tuo on väärä ajattelumalli. Jokaisesta kisasta saa arvokasta kilpailukokemusta, jota ei tule kotona makaamalla. Jos olisin itse ajatellut noin, en olisi voinut osallistua yhteenkään kisaan, sillä en ole koskaan mennyt voittamaan, enkä ole ollut siinä kunnossa että voitto olisi ollut mahdollinen, mutta olen saanut kilpailukokemusta josta on hyötyä jatkossa. Jos kunto ei ole mennyt ihan nappiin ja osallistuu yhteen kisaan, niin miksei sitten toiseenkin ihan kokemuksen kannalta, ei se ole keltään pois?

Mielestäni tuo on väärä ajattelumalli. Jokaisesta kisasta saa arvokasta kilpailukokemusta, jota ei tule kotona makaamalla. Jos olisin itse ajatellut noin, en olisi voinut osallistua yhteenkään kisaan, sillä en ole koskaan mennyt voittamaan, enkä ole ollut siinä kunnossa että voitto olisi ollut mahdollinen, mutta olen saanut kilpailukokemusta josta on hyötyä jatkossa. Jos kunto ei ole mennyt ihan nappiin ja osallistuu yhteen kisaan, niin miksei sitten toiseenkin ihan kokemuksen kannalta, ei se ole keltään pois?

"Petri, tulit viimeiseksi. Mikä meni pieleen"?

"Tulin vain hakemaan kokemusta 20% rasvoissa."

Totta helvetissä sää meet lavalle parhaassa kunnossa etkä puolikuntoisena.

Toki kisakokemus on hyvä juttu, enkä mä sitä sanokkaan etteikö sinne lavalle saisi mennä, mutta ristus sentään ei sinne mennä hakemaan sitä kisakokemusta sen näkösenä ettei koskaan edes oltaisi kuultu mistään dieetistä tai treenaamisesta. Mielestäni kisoja pitäisi kunnioittaa sen vertaa että sinne ei mennä tekemään lajista (ja itsestä) noloa, sinne mennään suhkot kireenä ja hyvässä kunnossa tai ei ollenkaan. Myös siitä kisalipusta maksanutta katsojaakin pitää kunnioittaa, katsojat haluaa nähdä kunnon kilpailun ja kovia fysiikoita.

Se on sitten ihan eri asia jos sinne oikeesti menee hyvässä kunnossa, ja siellä on line upissa muitakin kovia tyyppejä ja häviää vain jonkun pienen nyanssin takia. Sitten tulee varmasti sellanen fiilis että "dääm, tää oli hyvä kisa mutta ens vuonna tulen takaisin kovempana". Mutta, noiden karsintojen perusteella estradi on jatkossa vapaa kaiken maailman hiihtäjille ja sählyn pelaajille.

Kokemuksella on hirveä merkitys kisaamisessa, mutta jos kerran tippuu ja kunto on selkeästi huono, niin miksi väkisin mennä uudestaan karsimaan? Ihan ymmärrettävää, että ekoissa kisoissa jää pikkasen löysäksi koska ei tunne omaa kropan toimintaa kovin hyvin. Mutta sillon jos sitä rasvaa on joka puolella kroppaa eikä vaan pikkasen pakaroissa, niin kyllä siinä vaiheessa pitäisi tajuta, että jotain on mennyt pahasti pieleen. Juuri nuo muutamat shortsisarjalaiset oli sellasessa kunnossa, että piti oikein hävetä heidän omasta puolestaan. Toki sinne lavalle saa mennä jos sinne janoaa, mutta ei se välttämättä ole kaunista katseltavaa. :)

Just my two cents.

Pientä kehitystä/muutosta on saanu vuodessa tämä pitkän sarjan voittaja :D Ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa

427496_10151662181254240_412276934_n.jpg

800_8795.jpg

Ymmärrän kyllä pointtinne, mutta se on myös sellainen homma, että treenaamaan ja dieettaamaan joku voi jonkun opettaa, mutta kilpailemaan oppii vain kilpailemalla. En oikein ymmärrä sitä, että aina pitää lyödä lyötyä nimettömänä sarjakuvahahmona netissä. Se ei ole kauhean rakentavaa kritiikkiä, eikä johda mihinkään. Mun mielestä kannattaisi mieluummin kanavoida negatiivinen energia johkin hyödyllisempään. Monilla näissä keskusteluissa tuntuu olevan hirveän paha olla, kun mikään koskaan ei ole hyvin tai oikein. Täällä kerrotaan kuinka vaikkapa Mentula, Utti ja Wilenius ei osaa treenata ja tekee muutenkin kaiken päin vittua ja on vääränlaiset vaatteet, silmäpussit ja ties vaikka mitä. Jokainen varmasti ymmärtää, että nämä edellämainitut herrat ovat kaikki voittaneet jotain lajeissaan ja tuollaiset itkut on täysin diipadaapaa, eikä kiinnosta ketään. Rakentava kritiikki on eri asia kuin oman pahan olonsa ja henkisen pienuutensa toisiin purkaminen. Poistun nyt keskustelusta, mulla ei ole muuta mielipidettä asiasta, eikä se muutu siitä mihinkään :)

Ymmärrän kyllä pointtinne, mutta se on myös sellainen homma, että treenaamaan ja dieettaamaan joku voi jonkun opettaa, mutta kilpailemaan oppii vain kilpailemalla. En oikein ymmärrä sitä, että aina pitää lyödä lyötyä nimettömänä sarjakuvahahmona netissä. Se ei ole kauhean rakentavaa kritiikkiä, eikä johda mihinkään. Mun mielestä kannattaisi mieluummin kanavoida negatiivinen energia johkin hyödyllisempään. Monilla näissä keskusteluissa tuntuu olevan hirveän paha olla, kun mikään koskaan ei ole hyvin tai oikein. Täällä kerrotaan kuinka vaikkapa Mentula, Utti ja Wilenius ei osaa treenata ja tekee muutenkin kaiken päin vittua ja on vääränlaiset vaatteet, silmäpussit ja ties vaikka mitä. Jokainen varmasti ymmärtää, että nämä edellämainitut herrat ovat kaikki voittaneet jotain lajeissaan ja tuollaiset itkut on täysin diipadaapaa, eikä kiinnosta ketään. Rakentava kritiikki on eri asia kuin oman pahan olonsa ja henkisen pienuutensa toisiin purkaminen. Poistun nyt keskustelusta, mulla ei ole muuta mielipidettä asiasta, eikä se muutu siitä mihinkään :)

En mä nyt näkis sitä niin että täällä kukaan omaa pienuuttaan olisi purkanut tai negaa pahemmin levittänyt, onhan nämä lajit kuitenkin riippuvaisia arvosteluista, jos mennään lavalle ja ollaan esillä (ja ennen kisoja uhotaan kuin viimeistä päivää) niin porukka kyllä kertoo oman mielipiteensä siitä mitä on nähnyt :) Ja onhan tässäkin ketjussa kehuttu karsinnoissa olleiden fysiikkaa.

Mentula, Utti ja Wilenius nyt taas ei liity mitenkään Jyväskylän ja Tampereen karsintoihin, mutta oon sun kanssa samaa mieltä, heidän dissaaminen on ihan turhaa. Jokainen joka vähänkin tietää body-skenestä jotain tuntee nuo nimet ja heidän saavutukset. Ite nostan ainakin kyseisille herroille isosti hattua, Mentulalle varsinkin :)

Kiitos rehellisestä palautteesta, painorajaan mahtuu vielä paljon lisää lihasta ja nyt aletaan panostamaan vuoden 2014 kisoihin!

Kireys sinulla oli vähintään samaa tasoa, jopa parempi kuin muilla tuossa vertailussa. Mutta lihasmassan määrässä tulee takkiin ja kovaa. Tarvitset lisää lihasmassaa ihan joka lihasryhmään ja mielellään paljon... myös jalkoihin ja myös selkään.

Ja seuraavat kisat sitten aikasintaan 2015 syksyllä. Jos ens vuonna meinaat niin et ehdi mitään muuta kuin just toipua tästä dieetistä ja saada takaisin mahdollisesti sen aikana palaneen kiinteän massan takaisin. Uutta lihasta et ehdi tekemään yhtään... ainakaan siinä määrin että sen paljaalla silmällä erottaisi. Jos kisa jää kireydestä kiinni (sinulla ei jäänyt) niin sitten voi puolen tai vuoden päästä tulla kovemmassa kunnossa lavalle ja menestyä paremmin... mutta jos se jää lihasmassan määrästä kiinni (sinulla jäi) niin vuoden päästä et voi muuta kuin tulla samanlaisessa tai vähän huonommassa kunnossa lavalle eikä se sijoitus siitä ainakaan parane.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Videoita löytyy kisoista. Jokin ihme kameramoodi tuli tuohon ja kuva ei ole ehkä paras mahdollinen, mutta selvän tuosta kyllä saa. Laittakaa tuo resoluutio 720p niin on parempi. En jaksa alkaa käsittelemään videoita enemmän. Aloitetaan kehonrakennuksella.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Body Fitnestä. Lisää fitness videoita latasin kanssa youtubeen alkukisoista vertailuineen.. Bikiniä laitan joskus myöhemmin vielä.

Katselkaa jos jaksatte ja kiinnostaa ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Nöyrä pitää munkin mielestä olla ja kriittinen oman kunnon suhteen toki mutta kyllä ainakin itse olen senverran kilpailuhenkinen että tuo särähti korvaan tosi pahasti. Tarkoitan sitä monesti tärkein juttu on uskoa siihen omaan tekemiseen sillä sortilla että lähtee sentään hakemaan voittoa tjsp.

Onneksi on näitä karsintoja ja niissä edes jokunen kisaaja bodauksessa. Taas on muutama "bodari" kuvitellut että piitsikunto on lavakunto, ei vaivauduta edes vatsapalikoita dieettaamaan näkyviin -,-

Matias Karilla hiton hieno vapari!

Hieno homma, että joku jaksaa kuvailla ja jakaa näitä videoita. Löytyiskö jostain sitä Maikun vaparia Tampereelta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom