Juustonviipale?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -ö-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä enemmän, sitä enemmän. Eli mitä rasvaisempi juusto, sen parempi. Ja mun ku ei tartte kattoo minkään tuotteiden energia- ja rasvamääriä ku toi maha ei kasva vaikka tekis mitä, niin tulee tietenki ostettua kaikkia kermajuustoja tms.
Mut eiköhän se kokeilemalla selvii kummasta tykkäät enemmän.

Tässä tapauksessa Ö tuskin kysyikään, että kumpiko on paremman makuista vaan ihan ravinto arvojen kannalta... Vai? Jos mausta oli kyse niin eiköhän Juulia ole parempaa? Ravintoarvoiltaan molemmat varmaan parempia kuin perinteiset Emmentaalit? Suapi korjata jos väärässä olen...
Hyviä siis molemmat punttaajalle. Kai? :rolleyes:

Muuten, onkos jollain lähimuistissa yhden normaalikokosen juustoviipaleen (höylällä leikkaa) ravintoarvot, esim. Edam jota minä käytän aika paljonkin. Prot HH Rasva?

Polar 5

Kokeilimpa minäkin tätä juustoa, ja ihan hyvää oli!..meni meillä kyllä siskon kanssa tosi nopeesti!..enpä ole oikein ennen noita juustoja juurikaan hirveesti syönyt(sulatejuustoja kyllä), ja hoksasin, et siinä polarissakin on kalsiumia aikalailla!:) (990mg/100g)

Originally posted by cartman74
Tässä tapauksessa Ö tuskin kysyikään, että kumpiko on paremman makuista vaan ihan ravinto arvojen kannalta... Vai? Jos mausta oli kyse niin eiköhän Juulia ole parempaa? Ravintoarvoiltaan molemmat varmaan parempia kuin perinteiset Emmentaalit? Suapi korjata jos väärässä olen...
Hyviä siis molemmat punttaajalle. Kai? :rolleyes:

Meneekö yhtään pilkun nussimiseks jos alkaa miettiin jonkun juuston ravintoarvoja. Sitä tulee kuitenki päivässä syötyä sen verran vähän kaikkeen muuhun nähden et sillä ei oo mitään väliä paljonko siinä on mitäkin.
Vai kuka väittää et patti kasvaa paremmin jos saa päivässä 5g enemmän proteiinia kun mitä sais jos söis toista juustoo.

Originally posted by Powerhousu
Sitä tulee kuitenki päivässä syötyä sen verran vähän kaikkeen muuhun nähden et sillä ei oo mitään väliä paljonko siinä on mitäkin.

Mistäs sinä tiedät kuinka paljon kukakin juustoa syö? Jos tykkää leipää mättää palan joka aterialla ja syö paljon juustoa niin tietenkin tuo 5% rasvapitoinen juusto on todellinen lahja monille, jos se hyvääkin vielä on. Suurin osa rasvoistahan ois saatava esim rypsi-, oliivi- ja kalaöljyistä ym.

Meneekö yhtään pilkun nussimiseks jos alkaa miettiin jonkun juuston ravintoarvoja. Sitä tulee kuitenki päivässä syötyä sen verran vähän kaikkeen muuhun nähden et sillä ei oo mitään väliä paljonko siinä on mitäkin.
Vai kuka väittää et patti kasvaa paremmin jos saa päivässä 5g enemmän proteiinia kun mitä sais jos söis toista juustoo.

Enhän minä tässä olekaan säätämässä vaan threadin aloittaja... Ja onko se pilkunnussimista vai ei niin sen päättäköön jokainen itse... Ja mistäs sitä tietää jos -ö- syö vaikka useamman sata grammaa juustoa päivässä niin kyllä se silloin alkaa jo vaikuttaan mitä sitä suuhunsa panee? Mutta jokainen taaplaa tyylillään...
:kippis1:

Originally posted by cartman74
Mutta jokainen taaplaa tyylillään...
:kippis1:

Näin on. Aattelin vaan et ei kukaan voi syödä juustoo niin paljon et kannattas ruveta laskeskeleen. Voin tietenki olla väärässäki.

Ajatukseni vaan oli kun jotkut hörppii tota rypsiöljyäkin erikseen, että komensoisko tuollainen Julian (17-v.) syöminen sitä öljyn lisäilyjä. En siis ymmärrä pitäisikö tällaisen leipäfanin pyrkiä vähentämään kokonaisrasvamäärää syömällä Polar 5:ta vai pitäisikö jotenkin "boostata" rasva-aineenvaihduntaa syömällä Julia 17:aa?

Kyllä ne ravintoarvotkin pitää laskea joka juustopalastakin kun dieettaa ja juusto perhana maistuu... Mutta kumpi on enempi jees: enemmän rypsiöljyrasvoja vai vähemmän kokonaisrasvoja?

En laittanu aloitukseen mitä periaatteessa tarkoitin, että sais vähä erilaisiakin näkemyksiä.

Näin on. Aattelin vaan et ei kukaan voi syödä juustoo niin paljon et kannattas ruveta laskeskeleen. Voin tietenki olla väärässäki.

Voit olla väärässä. Ennen kuin ite laskeskelin ja panostin ruokavalioon, niin juustoa meni se kilon paketti suurinpiirtein 2-4 päivässä.. Sanoisin, että on hieman liikaa.

Mä olin myös ennen ruokavalioni siistimistä hillitön juustoahmatti. Hyvinkin saattoi mennä 300-400 g päivässä. Kyllä siinä jo tulee melkoiset erot riippuen syökö kermajuustoa vai vähärasvaista.

Originally posted by -ö-
Mutta kumpi on enempi jees: enemmän rypsiöljyrasvoja vai vähemmän kokonaisrasvoja?

Vähennä hiilareita ja lisää öljyä. Jos et juustoa yli sataa grammaa päivässä syö etkä sikanautajauhelihaa vedä paria kertaa päivässä niin ei pitäis olla suurta käytännön merkitystä mitä juustoa syö. Tyydyttyneitäkin rasvoja tarttee ja niiden&kertatyydyttymättömien määrä lisää testosteronin tuotantoa. Rypsiöljyä vaan lusikoimaan ;).
Hiilareista vaan pois ja proteiinia ei kannata liikaa nauttia (ok: ~2 grammaa / kg).

Polar 5% vielä..

Tuntuu olevan aika kova menekki tuolla uudella juustolla!!...K City marketistakin oli ko. juusto loppunut kokonaan viime perjantaina!..myyjä oli sanonut, että sillä juustolla on ollut niin kova menekki, että eivät ehdi tehtaaltakaan sitä tarpeeksi lähettää!!...toivottavasta tänään ois tullut..:lol2:

Originally posted by turre101
Muuten, onkos jollain lähimuistissa yhden normaalikokosen juustoviipaleen (höylällä leikkaa) ravintoarvot, esim. Edam jota minä käytän aika paljonkin. Prot HH Rasva?

Ravintoarvot nyt saa vaikka Finelistä tai paketin kyljestä tai valmistajan kotisivulta tai kehonetistä tai ... yleensä yksi siivu painaa 10-15 grammaa.

Originally posted by tappara
yleensä yksi siivu painaa 10-15 grammaa.

Tjaah, ite juuri tuossa sattumalta punnitsin Fiskarssin juustohöylällä vetäsemiäni keskivertojuustosiivuja ja sain painoksi kolmen siivun otoksella 7g/keskiarvo.
Riippuu juku niin paljon siitä höylästä, nääs.

Mahtaa muuten tuo 5% juusto olla hinnoissaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom