Juustonkorvike pitsan päälle?

Elikkä neuvoja kaipaillaan. On tulossa kemut ja yksi vieraista ei voi syödä mitään maitotuotteita. Pitsoja ajattelin kuitenkin väsätä ja nyt mietinkin tässä, millä korvaisin juuston pitsan päällä? Vai tarviiko sitä laittaa ollenkaan? Onko edes olemassa mitään ''juustomaista'' tuotetta joka tähän soveltuisi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistelisin, et olis joku juusto, joka tehdään soijasta. En ole kyllä ihan varma. Voi olla, että sekoitan tofuun... Monesti laktoosi-intolerantikot pystyy syömään kovia juustoja (emmental ja sen tyyppisiä). Mut jos hänellä on maitoallergia, niin sit ei varmaan. Ehkä voisit kysyä jostain ekokaupasta? Tai sit jos teet pellillä pizzaa niin jätä joku kulma ilman juustoraastetta. Enemmän vaikka tomaattia (tai jotain ) siihen kohtaan.

Eikös Matti Vanhanenkin syö pitsan ilman juustoa? Näin ainakin olen kuullut Susannan kertoneen kirjassaan.

Voisi kuvitella että juuston voisi korvata jollakin vähän kosteammalla lisukkeella. Esim. tommaatipyreen lisäksi tomaattimurskaa. Kananmuna luo myös hieman juustomaisen kerroksen pitsan päälle, mutta maussaan ei kyllä korvaa juustoa.

ok, taidan jättää vaan ilman juustoa sitten. :)

Mää oon laittanut muutaman kerran valkuaisen juuston tilalle, tosin vain dietatessa. ei mene millään juuston ohi, mutta mielestäni silti parempaa kuin ilman pinnotetta laisinkaan.

Mä oon laittanut juuston tilalle aikoinaan tuorekurkku viipaleita...ohuita juustohöylällä otetuilla viipaleilla peitetään koko pitsa...pitää osteuden sisällä ja on oikeasti hyvää :)

:offtopic: Huh, mä jo pelästyin, että oon tänne tullu jakelemaan jotain juustoreseptejä muistamatta sitä, mutta olikin EBBA:lla vaan vähän turhan samanlainen avatar. :D

Mun mielestä juustohyllyssä on jotain täysin kasvisaineista tehtyä juustonkorvikejuustoa (?? joku nimi sillä oli). Olisiko ollut Julius, Julia tms. se nimi. Kuitenkin sellaista höylättävää, olisko sitten tuota soijapohjaista. Kerran olen ostanut, varmaan ihan ok tavaraa kun ei ole mitään muistikuvaa (ts. ei paskaa, muttei hyvääkään).

se on tosiaan joku julia ja rypsäristä tehty, rasvaa 7%. maku melko vahva omasta mielestä ok. en oo kokeilu miten sen sulamisominaisuudet ja muut menee pitsan päälle laitettaessa

:offtopic: Huh, mä jo pelästyin, että oon tänne tullu jakelemaan jotain juustoreseptejä muistamatta sitä, mutta olikin EBBA:lla vaan vähän turhan samanlainen avatar. :D

Mä huomasin saman jutun pari tuntia sitten et lähes samanlainen avatar sulla:D

se on tosiaan joku julia ja rypsäristä tehty, rasvaa 7%. maku melko vahva omasta mielestä ok. en oo kokeilu miten sen sulamisominaisuudet ja muut menee pitsan päälle laitettaessa

Kyseisessä juustossa on kyllä rasvaa 10% :D Rasvakoostomus on terveellinen. Tehty rypsäristä, mutta siinä on kyllä myös maitoa. Tuote on laktoositon, mutta ei tietenkään sovi maitoallergisille...Suosittelen kyllä kyseistä juustoa :D

Kyseisessä juustossa on kyllä rasvaa 10% :D Rasvakoostomus on terveellinen. Tehty rypsäristä, mutta siinä on kyllä myös maitoa. Tuote on laktoositon, mutta ei tietenkään sovi maitoallergisille...Suosittelen kyllä kyseistä juustoa :D

Olikohan se mun ostama sittenkin joku muu? Sekoitan tohon, mutta siinä missä ostin ei ollut mitään elukasta peräisin olevaa. Prkl, kai se pitää mennä tänään kauppareissulla kyttäämään ja tulla sitten raportoimaan, jollei joku suoriltaan muista.

jos tuplaa tomaattikastikkeen määrän ja laittaa reilummin täytettä, tulee pizasta jollain tapaa syötävä:urjo: (kyllä se juusto pizzan tekee..:kuola: )

Juu, kyse on nimenomaan maitoallergikosta, joten pitsassa ei saa olla ollenkaan maitotuotteita. Hmm, ultimecian juustotuote oli mielenkiintoinen, laitetaan harkintaan.

Muistan syöneeni italiassa ilmakuivattu kinkku, tomaatti ja rucola yhdistelmäpizzan. Ei ollut pahemmin juustoa, mutta rucolaa todella paljon päällimmäisenä.

kannattaa kyllä sitten kokeilla niiden soijajuustojen sulaminen vaikka voileivällä ennen kuin koko pitsan tekee. Ettei käy niin että lirahtaa kaikki rasvat uunissa läpi ja jää sitkeä soijaklöntti pitsan päälle tms...

joo täytyy koklata. Mä en oo noihin ennen tutustunukkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom