Juustolla herkuttelu...

Asia on nyt niin, että minä olen varsinainen juustohiiri. Leivän päälle täytyy aina saada juustoa, ja saatan herkuttelumielessä pistellä poskeeni vaikka kuinka paljon juustoa kerralla. (viinirypäleiden kanssa :kuola: )

Juustossa tietysti on kalsiumia, mutta toisaalta myös rasvaa ja suolaa. Mitä mieltä olette, pitäisikö ihan terveyden takia rajoittaa juuston mussutusta vai syödä hyvällä omallatunnolla? Siis mitä tahansa herkkua sopii syödä vähän silloin tällöin, mutta juuston kohtuukäyttö ei taida onnistua...Huomasin tässä kerran, kun mietin millä herkuttelisin lauantai-iltana (viikonloppuisin syön aina mitä sattuu), että päädyin ostamaan sipsien sijasta mustaleimaa ja leipäjuustoa.

Juu, on minulla murheet.

No mitä mieltä olet vähärasvaisemmista juustoista? Käytän itsekin juustoa aikas lailla eikä mulla ole sen takia huonoa omatuntoa. On sitä pahempiakin asioita millä herkutella vai mitä?
Leipäjuusto on hyvää :kuola:

Eilen meni koko paketti Homejuustoa..Piti vaan laittaa leivälle pikkasen,noh söin sitten koko klöntin.. on se vaan niin hyvää. :kuola:

Totta kai käytän vähärasvaisiakin, mutta herkuttelujuustot yleensä on rasvaisia...Paitsi sellainen Kotijuusto, se on aika vähärasvaista. Ja melkein yhtä hyvää kuin mummun tekemä oli.

No saahan sitä nyt ihminen herkutella millä haluaa ilman huonoa omatuntoa. Itse en voi vastustaa esim. homejuustoa ja rypäleitä :kuola:

Täälläkin yksi juustohimoinen, ja suosittelen maistamaan noita 5 % Polaria ja Västania. :kuola: Makuja on tietty monia, mut ite oon koukussa varsinkin tohon Västaniin. Harkitsin jo Prisman haastamista oikeuteen, kun ne näytti lopettaneen sen myynnin, mut onneks Stocka vielä pelasti mut. :)

Juustolla herkuttelu on minunkin suurimpia syntejäni. :kuola: On tullut viimeaikoina melkein joka kauppareissulla napattua jotakin uutta tai jo tuttua juustoa maisteltavaksi. Nyt jääkaapissa on mustaapekkaa. :kuola:

Mutta juustoissa on paljon hyviä puolia (kuten mainitsit) verrattuna esimerkiksi sokeripitoisiin mässyhin, joilla taas ei ole kuin huonoja puolia. Suurimpana huonona puolena näen runsaan tyydyttyneen rasvan määrän. Jos siis jollain pitää herkutella, herkuttelen paljon mielummin juustoilla kuin tyhjänpäiväisillä sokereilla.

:offtopic:
Olen paistamassa juuri kunnon palaa lohta. Lämmitän myös pari ruispalaa, pistän lohta leivänpäälle ja sipaisen lisukkeeksi siihen mustaapekkaa sulamaan ja aaahhh..... :love:

Mietin tuota tyydyttynyttä rasvaa, kun suvussa on paljon sydäntauteja, mutta toisaalta suvussa on myös syöpää, joten taidan pistellä juustoa minkä ehdin, että se sydänkohtaus ehtii ensin. ;)

Ja jos otan juuston kanssa vähän punaviiniä, se tasaa tilannetta sydänkohtauksen osalta, eikö niin?

Riitan Herkulla on viherhomejuustoa, jossa on 17% rasvaa. Sitä tulee lisäiltyä pastakastikkeeseen ja lämpimiin leipiin. Aika voimakkaan makuista, joten ei tarvi paljoa.

Näin joulunaikaan ehdoton herkku on piparkakut ja homejuusto.

Lopettakaa jo!
Kun ei ole kuolalappuakaan minkä rinnuksille ripustaisi, loppuu paidat kesken...
Eikä lattiaakaan jaksa jatkuvasti mopata kuivaksi :kuola:
:hyper:

reinhardt sanoi:
Mietin tuota tyydyttynyttä rasvaa, kun suvussa on paljon sydäntauteja, mutta toisaalta suvussa on myös syöpää, joten taidan pistellä juustoa minkä ehdin, että se sydänkohtaus ehtii ensin. ;)

Ja jos otan juuston kanssa vähän punaviiniä, se tasaa tilannetta sydänkohtauksen osalta, eikö niin?

Totta puhut. Ja mitä enemmän otat punaviiniä sen pienemmällä todennäköisyydellä saat sydäntaudin :thumbs:

Juustot :kuola:. Sinihome, valkohome, rasvaiset kermajuustot, Mustapekka, .., +keksejä ja punaviiniä :kuola:. Voi luoja. Viikonloppua odotellessa

Toinen ruokailuun liittyvä pahe on sitten nakit ja ranskalaiset. Reinhardt 5v. :rock: No, onhan ne tavallaan oikeaa ruokaa kuten juustokin, ja nakeissa saattaa jopa olla vähän proteiinia...

Tyydyttynyttä rasvaa on kyllä aika paljon juustossa. Pullo viiniä samalla niin ei sydänkohtausriski kasva (jep).

Juuso + punaviini :kuola: Oletteko maistaneet "punahome"juustoa? Sellanen punanen/oranssi pakkaus, itse juusto taitaa olla tavallisen väristä.

Buhahahaha. Olin juuri maanantaina juustobileissä, kun eräs ystävättäreni toi Ranskasta melkoiset kasat sitä ihtiään. Rasvaa oli kaikissa niin paljon, että levisi patongin päälle helposti... Onneksi tasoittelimme sydäntautiriskejä ranskalaisella punaviinillä. Eli juusto maistuu kyllä.

P.S. Miten jokin, joka haisee pahemmalle kuin jalat (loppuillasta totesimme tämän ihan käytännön kokeilla), voi maistua niiiiiiin hyvälle?

reinhardt sanoi:

Melkein yhtä hyvä "ehkäisymenetelmä" sydänkohtaukselle kuin nestevajeen tankkaaminen oluella treenin jälkeen; "treenin jälkeen tarvitaan proteiinia, hiilareita ja nestettä, joten juon sixpackin ja paketillisen juustoa"
:)

Back
Ylös Bottom