Jutta ja puolenvuoden superdieetit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aivan törkeä äijä, mieletön asenne! Ansaitsi kyllä herkuttelun syntymäpäivänään, sen verran kovaa veti :)

Tästä ohjelmasta on tullut muutenkin ihan lemppari. Mukavaa vaihtelua jenkkien suurin pudottaja-ohjelmille, on mukava seurata miten suomalaiset onnistuvat. Lisäksi ihana Jutta ja mukavat valmentajat ovat kivoja lisiä ohjelmassa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aivan törkeä äijä, mieletön asenne! Ansaitsi kyllä herkuttelun syntymäpäivänään, sen verran kovaa veti :)

Tästä ohjelmasta on tullut muutenkin ihan lemppari. Mukavaa vaihtelua jenkkien suurin pudottaja-ohjelmille, on mukava seurata miten suomalaiset epäonnistuvat. Lisäksi ihana Jutta ja mukavat valmentajat ovat kivoja lisiä ohjelmassa!

Korjasin.

Korjasin.

En minä ainakaan ole nähnyt sarjassa yhtäkään epäonnistujaa. Ensimmäisen jakson henkilön pärjääminen oli tosin heikompaa muihin verrattuna, mutta kyllä minä muiden näen onnistuneen loistavasti. Ehkä sinun silmissäsi kymmenien kilojen pudotus ja elämänmuutos noinkin lyhyessä ajassa ei ole yhtään mitään, mutta kyllä minä ainakin nostan heille hattua.

Eipä kyllä voi pitää epäonnistumisena, jos puolessa vuodessa karsii kymmeniä kiloja läskiä ja lihaskunto - ja varmaan myös aerobinen kuntokin - paranee moninkertaisesti. Aivan sama onko siinä loppupunnituksessa valtavista ~40 kilon tavoitteista jääty jokunen kilo. Iso peukku kaikille ohjelmassa esiintyneille.

Paska sarja. Äijä painoi 30kg enemmän kuin minä ja jakson lopussa 10kg vähemmän. Meikä on ollut jo 4 vuotta dietillä ja paino on vain noussut.

Miksei tehdä sarjaa meistä tosielämän epäonnistujista? Miehistä, joiden maha ei katoa. Miehistä, jotka eivät koskaan saa 150 penkkiä. Miehistä, jotka syövät yksin suklaata ja itkevät samalla.

Miksei tehdä sarjaa meistä tosielämän epäonnistujista? Miehistä, joiden maha ei katoa. Miehistä, jotka eivät koskaan saa 150 penkkiä. Miehistä, jotka syövät yksin suklaata ja itkevät samalla.

Ketä se kiinnostaisi? Noita epäonnistujia notkuu jokaisessa pubissa, bussipysäkillä ja Prisman kassalla. Eijjaksa. Sitä vinkunaa ja vonkunaa maailman kovuudesta ja toimeentulotuen riittämättömyydestä _ei_vaan_jaksa_ kuunnella enää. Harkitsen juuri oman vinkujani siirtämistä menneisyyteen ja taidan keskittyä vielä enemmän oman onneni hiontaan.

Siis mieluummin kiitos niitä onnistujia kehiin, joille minäkin (liian?) vaativaisena naisena kumarran ja varsin syvään. Eläköön kaikki elämänsä onnistujat!!! Hyvä Erkko ja kumppanit!

Paska sarja. Äijä painoi 30kg enemmän kuin minä ja jakson lopussa 10kg vähemmän. Meikä on ollut jo 4 vuotta dietillä ja paino on vain noussut.

Mainitsemasi tyypit on jo valittu muihin ohjelmiin, kuten Big Brotheliin, Idolsiin, ym. vastaaviin, missä kilpailijaa nöyryytetään vielä päälle.

En minä ainakaan ole nähnyt sarjassa yhtäkään epäonnistujaa. Ensimmäisen jakson henkilön pärjääminen oli tosin heikompaa muihin verrattuna, mutta kyllä minä muiden näen onnistuneen loistavasti. Ehkä sinun silmissäsi kymmenien kilojen pudotus ja elämänmuutos noinkin lyhyessä ajassa ei ole yhtään mitään, mutta kyllä minä ainakin nostan heille hattua.

Ehkä "hieman" saatoin viitata koko tän ketjun sisältöön. Erkko oli epäonnistuja koska jäi pari kiloa tavoitteesta, ensimmäisen jakson muija oli epäonnistuja koska jäi vähän enemmän tavoitteesta jne. Kyllä mun silmissä kymmenien kilojen pudotus ja elämänmuutos noinkin lyhyessa ajassa on aika paljon. ;)

Tyhmä kysymys. Miksi näiltä otetaan vain paino? Ei rasvaprosenttia ym.? Sama juttu taitaa olla Suurimmassa pudottajassa?

Miksi näiltä otetaan vain paino? Ei rasvaprosenttia ym.? Sama juttu taitaa olla Suurimmassa pudottajassa?

Varmaan siksi että rasvaprosentin mittaaminen on epäluotettavaa, ja tietysti katsojien mielestä tylsempää ja vähemmän dramaattista... Onhan se hienomman kuuloista että "Maija laihdutti 40kg puolessa vuodessa" kuin että "Maijan rasvaprosentti tippui 25 prosenttiyksikköä puolessa vuodessa" :)

Olen muuten useammasta (netti)lehtiartikkelista ja blogikirjoituksesta lukenut kritiikkiä siitä, kuinka nämä ohjelmat seuraavat kohteitaan 3-12kk, mutta pidemmän aikavälin painonhallinnan onnistumisesta ei koskaan kerrota. Onhan se helppoa (tai ainakin helpompaa) laihtua ja kuntoilla kun sinulla on ruokaohjelma, PT ja tietty deadline, parhaassa tapauksessa vietät aikaa suljetulla fat campilla ilman normaalielämän houkutuksia ja stressejä (Biggest Loser), mutta mitä käy kun ohjat jätetään omiin käsiin? Moniko pystyy ylläpitämään näin radikaalin elämänmuutoksen kaksi, kolme, kymmenen vuotta ohjelmien loppumisen jälkeen? Kuinka suuri osa palaa vuosikymmenien aikana pinttyneisiin ruokailutapoihinsa, kun työstressi pukkaa päälle ja broilerinfileiden punnitseminen alkaa ottaa päähän?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millon noi nyt sit on kuvattu? Viime kesänä ja syksyllä. Tarkoitan vaan että eihän sitä lopputulosta tiedä ja ohjelmakin halutaan ulos nopeasti.
Varmaan jos Jutan ohjelma on tarpeeksi suosittu niin joskus voi ( olisi ainakin mahdollista ) tulla päivityksiä edellisten kausien kilpailijoista.

Ja olihan tossa nytkin sellainen kun se 1. kauden mamma oli siinä.

Biggest loserissa on ainakin oolu myös rasvaprosentti nykyään ->parilla edellisellä kaudella.

Moniko pystyy ylläpitämään näin radikaalin elämänmuutoksen kaksi, kolme, kymmenen vuotta ohjelmien loppumisen jälkeen? Kuinka suuri osa palaa vuosikymmenien aikana pinttyneisiin ruokailutapoihinsa, kun työstressi pukkaa päälle ja broilerinfileiden punnitseminen alkaa ottaa päähän?

Jossain TV:n (YLE) keskusteluohjelmassa oli sellanen tyyppi joitain aikoja sitten, joka puhu laihana pysymisestä. En nyt muista tarkemmin, missä laihdutusohjelmassa se oli ollut, mutta sitä historiaa siinä vähän käytiin läpi. Ensin suuri pudotus, sitten repsahdus lomalla, ja siitä eteenpäin on paino pysynyt kurissa. Kai niitä on, mutta onhan toi seikka vähän semmonen, ettei ne ohjelmien jälkeen laihtuneet varmaan ehdoin tahdoin halua julkisuuteen tunnustamaan tappiotaan, jos ovat lihoneet. Ja vaikka jossain jenkkien Suurimmassa pudottajassa näytetään ja haastatellaan toisinaa joitain aikaisempien kausien pudottajia, niin ehkä niillekään ei ois kovin hyvää mainosta ottaa niitä luovuttajia sinne näytille :D

Mun mielestä näillä Jutan ohjelmaan osallistuneilla tyypeillä on hyvät mahdollisuudet onnistua myös jatkossa, koska itse laihdutus alunalkaen tapahtuu tutuissa ympyröissä. Käydään duunissa, duunista kotiin, sitten salille jne. Eli jos vaan painonpudotus motivoi ja oppii nauttimaan punttitreenistä tai ylipäätään innostuu terveellisestä elämäntavasta niin ohjelman jälkeen ei tipahda ihan tyhjän päälle, kun kuvausryhmä ja PT häviää viimeisen punnituksen jälkeen.

Miksi näiltä otetaan vain paino? Ei rasvaprosenttia ym.? Sama juttu taitaa olla Suurimmassa pudottajassa?

Mietin aivan samaa kun ne Erkon kohdalla kelailivat siinä loppupunnituksessa sitä onko tavoite saavutettu vai ei. Erkoltahan ei pudonnut paino sitä tavoitemäärää, mutta taisi Bull olla sitä mieltä että tavoite ON saavutettu, läskiä olisi lähtenyt hänen mielestään se määrä mitä piti, ja tilalle on tullut sitten lihasta.
Jäin kelaamaan että miksi heillä ei ollut muuta kuin vaaka. Suuntaahan ne mittaukset antavat vain, mutta olisipa ollut jotain muuta kuin pelkkää arvailua.

Mun mielestä olisi ollut tosi kiva, jos ohjelmassa olisi ollut sellaisia, jotka haluaisivat saada kovempia tuloksia ja kehittää mahdollisesti normaalissa painossa olevaa kroppaa. Minusta laihdutus kuitenkin on helppoa, mutta jos oikeasti haluaa tiputtaa rasvaa ja saada ehkä lihastakin aikaiseksi, on se jo kovan työn takana. En nyt siis väitä sitä, että ylilihavan laihduttaminen olisi helppoa. Olisi vain kiva katsoa normaalipainon tietämillä olevien ihmisten muuttumista.

Laihduttaminen ei ole helppoa, jos sun päänuppisi ei ole siihen hommaan valmistaunut. Sinulla täytyy olla tahto ja tavoite laihtua. Liikkuminen ja ruokavalio on sen jälkeen helppoa kauraa. Nimim. kokemuksella.
Ja tämä Superdieetti -ohjelma on minun mielestä hyvä. Se kannustaa tavallista suomalaista ylipainoista terveelliseen elämään. Ja tämä Erkko oli kyllä loistava esimerkki siitä, että ei pelkkä dieetti vaan elämäntapamuutos. Eipähän tarvitse sitten enää toistamiseen laihduttaa.

Zone-sarja -42%
Tämänpäiväisestä jaksosta ei osaa sanoa mitään, mutta mitäs veikkaatte ulkonäön ja olemuksen perusteella? Viime jakson lopussahan tätä osallistujaa näytettiin.

Tämänpäiväisestä jaksosta ei osaa sanoa mitään, mutta mitäs veikkaatte ulkonäön ja olemuksen perusteella? Viime jakson lopussahan tätä osallistujaa näytettiin.

Tunnin vitutusta

Mun mielestä näillä Jutan ohjelmaan osallistuneilla tyypeillä on hyvät mahdollisuudet onnistua myös jatkossa, koska itse laihdutus alunalkaen tapahtuu tutuissa ympyröissä. Käydään duunissa, duunista kotiin, sitten salille jne. Eli jos vaan painonpudotus motivoi ja oppii nauttimaan punttitreenistä tai ylipäätään innostuu terveellisestä elämäntavasta niin ohjelman jälkeen ei tipahda ihan tyhjän päälle, kun kuvausryhmä ja PT häviää viimeisen punnituksen jälkeen.

Olihan se joku sairaanhoitaja tms ottanu 3kk (vai jopa pidemmänkin?) loman duunista, jotta pysty keskittymään tohon.. Erkolla vaihtu? hommat vai jäiks työttömäks, sen metsänhoito kuulosti enempi harrastukselta ku siltä mistä tulis elanto.. (ei missään nimessä dissausta sitä kohtaa, vaan jäi fiilis että ei elättäis) jne mut on kyllä huomattavasti paremman mahdollisuudet pysyä kondiksessa vs nää biggest loser.

Pitäisköhän tän iltanen jakso skippaa, oli aika ilmestys mitä viime jakson lopussa näki..

Myöskin natujen 6kk kropan muokkaus olis aika tylsää katottavaa, kun ei siinä ihmeitä tehdä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom