Juomisesta treenin aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bools
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite treenin aikana juon yleensä varmaan sen 2-3 1.5litran pulloo vettä aina, lisäks noihin sit joka aterialla 1l vodaa 6x päivässä. Eli semmone 9-10,5l vodaa treenipäivisin, ja lepo päivänä se 6litraa. Muutaman prosentin neste vajaus tarkoittaa 50% suorintus tehon putoamista, et juokaa sen mukaisesti.

Ite treenin aikana juon yleensä varmaan sen 2-3 1.5litran pulloo vettä aina, lisäks noihin sit joka aterialla 1l vodaa 6x päivässä. Eli semmone 9-10,5l vodaa treenipäivisin, ja lepo päivänä se 6litraa. Muutaman prosentin neste vajaus tarkoittaa 50% suorintus tehon putoamista, et juokaa sen mukaisesti.

Kusella ravaisin noin vartin välein. Mutta jokainen tavallaan.

Kun veteli suolaa ja kreaa ennen treeniä meni vettä ihan tolkuttomasti. Nykyisin menee aika tarkalleen yksi 1.5l vesipullollinen, kun sen verta tulee aina otettua mukaan. Parastahan on, ettei salilla, tai edes välittömässä läheisyydessä (<150m) ole WC:tä ;)

Yleensä treenin aikana(40-60min) menee se 1l+ ja jalka päivänä 1,5l-2l! Salibandyn pelireissupäivinä(2peliä) 6-8l. Lepopäivinä vettä jotain 1-2l+ruuat jne..

Tunnin reenissä kuluu vettä tuommoiset 0,5 - 1 litraa.

Ei taida muutaman prossan vaje vielä puoliintaa suoritustehoa, ellei sitten ole täysin friikki..

Ei taida muutaman prossan vaje vielä puoliintaa suoritustehoa, ellei sitten ole täysin friikki..

Niin tottakai se koko vaikuttaa kans. Mutta olin sitten friikki tai en, niin omalla kohdalla oon huomannut et mitä enemmän vettä juon sitä paremmalta näytän ja sitä kovempaa treenaan. Mut eikai se kaikilla samanlailla ole. Ja noihin munkin vesimääriin elimistö tottuu tosi nopeesti, kun vetelee pikkuhiljaa päivän mittaan niitä.

Aikamoisia määriä porukka tuntuu taas juovan.

Onko täällä ketään, joka on treenaamassa ilman pulloa/juo vasta treenin jälkeen? Jos nestetankkaus on suoritettu oikein (niinkuin täälläkin jokainen kohta väittää tekevänsä:lol2: ), ei treenin aikana tarttis juoda ollenkaan.

Niin ja itellä menee n puol litraa tai alle.

Mulla ei ole kyse siitä, tarviiko suorituskyvyn tms. hifistelyjen takia juoda, vaan ihan vaan suun kuivumisesta ja mukavuudesta, eli on ankea olotila, kun suu on aivan kuivana. Äkkiä siinä sitten kuluu noin 1L vettä, kun joka välissä pikkuhuikan ottaa em. suun kuivumista ehkäistäkseen.

Suorituskyvyn takiahan ei tietenkään noin tunnin punttireenin takia tarvitsisi juoda, vaan kerkeisi ihan hyvin ennen ja jälkeen reenin.

Mulla ei ole kyse siitä, tarviiko suorituskyvyn tms. hifistelyjen takia juoda, vaan ihan vaan suun kuivumisesta ja mukavuudesta, eli on ankea olotila, kun suu on aivan kuivana. Äkkiä siinä sitten kuluu noin 1L vettä, kun joka välissä pikkuhuikan ottaa em. suun kuivumista ehkäistäkseen.
.

Tää on kyllä ihan totta.

Ja kai se on osiltaan (siis mulla ainakin) psyykkistä, kun voi tarrautua pulloon kyykkypaikan vapautumista odotellessa/sarjojen välissä.

Aikamoisia määriä porukka tuntuu taas juovan.

Onko täällä ketään, joka on treenaamassa ilman pulloa/juo vasta treenin jälkeen? Jos nestetankkaus on suoritettu oikein (niinkuin täälläkin jokainen kohta väittää tekevänsä:lol2: ), ei treenin aikana tarttis juoda ollenkaan.

Niin ja itellä menee n puol litraa tai alle.

Ei pidä paikkaansa kyllä tuo väite.. Varmaan omasta päästäs keksit ton. Tietty ei tartte juoda paljoa, jos semmosta gayhifipumppailua tekee, mutta kun painot alkaa olee suuret ja intensiteetti kova niin varmasti alkaa sitä vettä sinuunkin uppoomaan!

Jaahas, itse vedän aina joku 1-2 litraa treenissä. Kesällä taisi pahimpana jalkatreenipäivänä mennä jotai 3,5 ja risat.

Suositut

Back
Ylös Bottom