Juoma punttitreenin ennen/jälkeen?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Terve,

Ostin tänään UFS Whey2 pakkauksen. Olen ajatellut alkaa käyttämään sitä reenin jälkeen. Olisiko jotain muuta lisäravinnetta myös hyvä ottaa punttitreenin jälkeen ja entä ennen treeniä? Olen lukenut täältä foorumilta että kreatiini voisi olla hyvä? Auttaako kreatiini siis "jaksamaan" salilla ettei tule niin nopeasti väsy/energia lopu?

Kiitos vastauksista jo etukäteen! En ole näistä lisäravinteista täysin perillä...

ois voinu tänki laittaa tonne yksinkertaisiin nopeisiin kyssäreihin. ja itse kysymykseen, itse en ota muutakuin heraa reenin jälkeen

Tuo on ihan hyvä, kun sekoittaa just kreatiinia ja maltoa. Sitten on enempi palkkarimainen. Pelkän Wheyn voi ottaa kyl muuten kerran pari päivässä, riippuu miten syöt.

Jos oot dieetillä, pelkkä proteiini on ihan hyvä koska hiilari heikentää treenin rasvanpolttovaikutusta.
Jos kasvatat massaa, lisää juomaan maltoa 1:1 -suhteessa proden kanssa ja vaikka kreatiinia jos haluat.

edit: Näin siis treenin jälkeisenä juomana. Lisäprodena tota Whey2:ta kannattaa vedellä ihan semmosenaan.

Jos oot dieetillä, pelkkä proteiini on ihan hyvä koska hiilari heikentää treenin rasvanpolttovaikutusta.
Jos kasvatat massaa, lisää juomaan maltoa 1:1 -suhteessa proden kanssa ja vaikka kreatiinia jos haluat.

edit: Näin siis treenin jälkeisenä juomana. Lisäprodena tota Whey2:ta kannattaa vedellä ihan semmosenaan.

Eiköhän tuo ole lisäprodena turhan nopsaa imeytymää... Perushera on jo huomattavast parempi välipaladrinkkiin.. Jos on liike lähellä, niin käy hakemas UFS:n herapussi... IMO tuo soijaprotsku ei olis myöskään huono välipala..
Sekaan funlightii ja kurkusta alas :thumbs:
Riittää yksi pussi n.20 drinkkiin, joten hinnaks Ehrmannin rahkan verran :)

Juoma treenin aikana?

Onko pelkkä vesi sitten hyvä treenin aikana vai mitä juotte salilla kun teette reeniä? Ja kannattaako ennen salia sitten ottaa muuta kuin kreatiinia? :) olenko oikeassa että tietty määrä hiilareita auttaa sitä protskua imeytymään?

Onko pelkkä vesi sitten hyvä treenin aikana vai mitä juotte salilla kun teette reeniä? Ja kannattaako ennen salia sitten ottaa muuta kuin kreatiinia? :) olenko oikeassa että tietty määrä hiilareita auttaa sitä protskua imeytymään?

Nää on sit puhtaasti mun näkemyksiä:
- Vesi on hyvä, imo joku hiilarijuoma on melko turha.
- Ite en vetäis ees kreatiinia ennen salia, vaan salin jälkeen. Kunnon safka tunti-pari ennen salia.
- Hiilarit aiheuttaa insuliinin erittymisen vereen, insuliini taas kuljettaa ravinteita (prode ja esim krea) soluun.

No ehkä sitä maitoa ei kannata treenin jälkeen vetää. Kyllä tossa jo edellä mainitut tipsit on ihan kohdillaan. Eli ostamaasi Whey2 treenin jälkeen ja maltoa+kreatiinia messiin. Siinä on ihan jees peruspalautusjuoma. Treenin aikana kannattaa vetää pelkkää vettä. Eipä ne treenin aikana juotavat hiilarit juurikaan mukaan ehdi vaikuttamaan. Maistuu ehkä kivalle mutta vetää verensokerin ylös nopeesti mikä treenin aikana ei ehkä ole kuitenkaan toivottavaa. Energiavarastot kannattaa tankanta syömällä pari tuntia ennen salia kuten ojr totesikin.

Tota maitoa pitää vetää aika paljon treenin jälkeen jotta jotain hyötyä olisi joten sen palautusjuoman ja maidon hintaeroksi ei tule niin kauhean suuri summa. Itse en palautusjuomaa vaihtaisi maitoon koskaan, koska sitä maitoa saa litkiä pari litraa ja palautusjuomaa 4-5desiä ja helpompi palkkari jauhot on sinne salille kuskata kuin litra maitoa :S

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Tota maitoa pitää vetää aika paljon treenin jälkeen jotta jotain hyötyä olisi joten sen palautusjuoman ja maidon hintaeroksi ei tule niin kauhean suuri summa. Itse en palautusjuomaa vaihtaisi maitoon koskaan, koska sitä maitoa saa litkiä pari litraa ja palautusjuomaa 4-5desiä ja helpompi palkkari jauhot on sinne salille kuskata kuin litra maitoa :S
Plus että litra maitoa napaan treenin päälle saattaa aiheuttaa kevyen :urjo: -efektin, vaikkei olisikaan laktoosi-intolerantti.

Vetäähän jengi melkein litran palautusjuomaakin treenin jälkeen napaan.
Kyllä, näin itsekin - ei tunnu ees pahalta, kun taas maito aiheuttaa noissa määrissä oksua

Itse en huomannut palautusjuomista olevan mitään hyötyä kun niitä vuoden verran käytin. Tosin asun 5 minuutin päässä salista, joten heti salilta päästyäni voin vetää kunnolla ruokaa napaan. Eri asia varmaan jos joutuu joku yli 30min venaamaan syömistä treenin jälkeen...

Itse käytin tuossa joku aika sitten palautusjuomana maitoa pari kuukautta. Kyllä siinä hyvin huomasi ettei meinannut palautua kunnolla, seuraavassa treenissä oli aina lihakset kipeinä. 2-jakoisella tein aluksi 4x viikkoon, mutta seraavalla viikolla piti vaihtaa 3x viikkoon. Välillä oli enemmänkin lepopäiviä.
Mutta kyllä tuo maito menee palkkarin korvaajana muutaman päivän, jos sattuu ettei pääse kaupoille heti hakemaan uutta jauhoa, tai rahatilanne ei vain sillä hetkellä ole hyvä.

Suositut

Back
Ylös Bottom