Juoksukengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JSJ
  • Aloitettu Aloitettu
teemupii sanoi:
Noin puolet juoksijoista askeltaa normaalisti, taikka harjoitusmäärät jäävät niin pieniksi että tuilla jne. ei ole mitään väliä

Nojaa. Itse en huonoilla kengillä (esim entiset jo kulahtaneet Niken Air Maxit) pysty hölkkäämään edes 50 metriä ilman ettei sääreen ala sattua ihan kunnolla. Kunnon kengillä voin painaa menemään kunnes keuhkot snaovat sopimuksen irti, jalat eivät ala valittaa. Eli ei sitä maratoonari tarvitse olla jotta saattaa tarvita hyvät kengät. Kuten sanottua, juoksen itse kengillä jotka ovat "jokasuuntaan" aika massiivisesti tuettuja, varsinkin pronaatiotuki on hillitön. Toimii tälläiselle sorsalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
dogi sanoi:
Nojaa. Itse en huonoilla kengillä (esim entiset jo kulahtaneet Niken Air Maxit) pysty hölkkäämään edes 50 metriä ilman ettei sääreen ala sattua ihan kunnolla. Kunnon kengillä voin painaa menemään kunnes keuhkot snaovat sopimuksen irti, jalat eivät ala valittaa. Eli ei sitä maratoonari tarvitse olla jotta saattaa tarvita hyvät kengät. Kuten sanottua, juoksen itse kengillä jotka ovat "jokasuuntaan" aika massiivisesti tuettuja, varsinkin pronaatiotuki on hillitön. Toimii tälläiselle sorsalle.
Kokeile joskus juosta tuo 50m ilman kenkiä, ja katso tuleeko sitten kipuja. Vähän epäilen ettei tule. Huonot kengät ja vääränlaiset kengät ovat kaksi eri asiaa.

tuommoset kengät tuli nyt ostettua ja alle satasella lähti :D
mitäs mieltä ollaan kyseisistä kengistä?
Myyjä suositteli lämpimästi :hyper:

noob sanoi:
Oletteko kuulleet risuja tai ruusuja juoksu kenkä merkistä new balance allterrain 706?Terveisin aloittelija

No jos haluat kunnon penikkataudin ja polvivaivoja niin suosittelen kenkiä lämpimästi. (omat kokemukseni, jollekin tietenkin voi olla hyvätkin)

Heitetäämpä tänne kun ei viitsi uutta ketjua aloittaa. Eli tulee kesä pelattua katusählyä ja korista asfaltilla ja sisäpelikengät kuluu tuossa aika nopeasti pilalle. Onko kellään ideaa millainen kenkä sopisi yhtä hyvin nopeiden käännösten pallopeliin kuin sisäpelikengät, mutta pohja olisi ns. jäykempää ja paremmin asfaltin raapimista kestävää?

Heitetäämpä tänne kun ei viitsi uutta ketjua aloittaa. Eli tulee kesä pelattua katusählyä ja korista asfaltilla ja sisäpelikengät kuluu tuossa aika nopeasti pilalle. Onko kellään ideaa millainen kenkä sopisi yhtä hyvin nopeiden käännösten pallopeliin kuin sisäpelikengät, mutta pohja olisi ns. jäykempää ja paremmin asfaltin raapimista kestävää?

Osta katukoripallokengät. Tai ylipäänsä koripallokengät, joita suositellaan myös ulkokäyttöön.

Esim. https://m.adidas.fi/street-jam-3-shoes/BB7125.html

Itse suosittelen että ostaa "juoksukengät" pitemmille matkoille ja välillä sitten vetelee fiveFingerseillä tai vastaavilla. Uusimmassa tiede-lehdessä oli artikkeli päkiä juoksusta vs kantapää juoksusta. Tosin ihan sama jos lenkit jää alla 10km ja mitä nopeammin juoksee niin askellus muuttuu enempi päkiävoittoiseksi itsestään.

Suositut

Back
Ylös Bottom