Juoksu vai kavely?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paremmuudesta en osaa sanoa, mutta kävely sopii minulle.
tasa 1h. reippaalla kävelyllä n. 550kcal ja 120 keskisyke.

Nyt oli kyllä pakko vastata tohon rasvanpolttosykkeeseen...sellasta ei nimittäin ole olemassa. Mikä tahansa liikunta (aerobinen) polttaa rasvaa intensiteetin kasvaessa, eli toisin sanoen mitä kovempaa ja kauemmin esim juokset, sitä enemmän keho syö energia ja rasvaa palaa. (Uudet tutkimustulokset.)

Originally posted by julius018
Nyt oli kyllä pakko vastata tohon rasvanpolttosykkeeseen...sellasta ei nimittäin ole olemassa. Mikä tahansa liikunta (aerobinen) polttaa rasvaa intensiteetin kasvaessa, eli toisin sanoen mitä kovempaa ja kauemmin esim juokset, sitä enemmän keho syö energia ja rasvaa palaa. (Uudet tutkimustulokset.)
Hyvä jos tosiaan näin on, kun ei tosiaan tuo kävely nappaa, mutta ihan mielenkiinnosta, löytyykö linkkiä tuohon tutkimukseen?

Originally posted by julius018

Tottahan toki suurempi rasitus polttaa enemmän rasvaa, siis määrällisesti, mutta tuolla keskimääräisellä rasvanpolttosykkeellä keho ottaa suhteellisesti vähemmän "polttoainetta" lihaksista ja enemmän rasvoista. Käsittääkseni tämän vuoksi myös lihastuntuma on aivan erilainen rankan aerobisen rasituksen jälkeen verrattuna punttitreeniin.

Jos se kävely oikeasti ois niin hyvää rasvanpoltto liikuntaa niin luulis kyllä että olen pelkkää luuta,lihaksia ja elimiä.

Töissä tulee käveltyä päivittäin n 4 tuntia ja lujaa vauhtia (tosin ihan normaalia kävelyä, ei mitään erikoista perseen tai käsien heiluttelua).

Kyllä mun täytyy ainakin hölkkäämään lähteä jos haluan rasvoja poltella.

Itse näen asian niin (rasvanpolttoa hakiessa), että kävellessä jaksaa pitää tietyn sykkeen päällä pitempään ilman suurempia hengästymisiä. Juostessa hengitys tilttaa helposti ja ei riitä kunto pitämään sykettä ylhäällä kovin pitkää aikaa. Yksi miellyttävän tuntuinen ratkaisu oli tuo LIIT :D , josta olikin puhetta jossain aikaisemmassa threadissa. Eli siis vedetään low intensityllä välillä hölkällä ja välillä taas kävellään. Näin pysyy talvella lämpö hyvin päällä ja syke tarpeeksi korkealla, eikä turhaa repimistä tule.

Eikä turhaa repimistä tule?!? Mulla meinaa henki lähteä kun HIIT:iä harrastaa, ne hölkkäosuudet menee kävelyksi ja spurttausosuudet hölkäksi ja sydän vetää viimesiään. :kippis1:

Originally posted by turre101
Mulla meinaa henki lähteä kun HIIT:iä harrastaa, ne hölkkäosuudet menee kävelyksi ja spurttausosuudet hölkäksi ja sydän vetää viimesiään. :kippis1:
Paska kunto. :evil:

Eikä turhaa repimistä tule?!? Mulla meinaa henki lähteä kun HIIT:iä harrastaa, ne hölkkäosuudet menee kävelyksi ja spurttausosuudet hölkäksi ja sydän vetää viimesiään. :kippis1:

Huomaa että tekstissäni luki LIIT, ei HIIT. LIIT on siis intervalli aerobista low intensityllä, ei niinkuin HIIT:issä että vedetään välillä täysillä.

Hups.. Luulin että oli kirjoitusvirhe mutta tarkotitkin sen L:n siihen. :)

Milläs lailla tuo LIIT sitten kulkee, esimerkiksi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Milläs lailla tuo LIIT sitten kulkee, esimerkiksi?

LIIT taitaa olla aika epämääräinen käsite, mutta itselleni LIIT tarkoittaa esimerkiksi seuraavaa: 5 minuuttia kävelyä, 5 minuuttia hölkkäämistä ja tätä toistellaan 45-60 minuutin ajan. En tiedä onko tuosta mitään suurempaa hyötyä, ei ainakaan tieteellisestä näkökulmasta varmasti vedä HIIT:ille vertoja, mutta ainakin talvella tuo on tavallisen kävelyn sijaan hyvä tapa pitää lämpö koko ajan päällä. Myös sykkeen saa pidettyä helpommin korkealla kuin pelkällä kävelyllä.

Ehdottomasti kunnolla juoksemaan heti kun kesä koittaa... talvella on tullu vain hölkättyä keveitä aamulenkkejä tai käveltyä, mutta mikään ei voita sitä fiilistä ku jalat vipattaa, räkä roiskuu ja hiki valuu :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom