Juoksijan nappikuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panu_k
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt ei ole kyse lisäravinteista tai mistään muistakaan nakkuloista, vaan nappikuulokkeista.

Elikkä lenkkeilyni on siirtynyt sään viilennyttyä taas sisästiloihin. Matolla juokseminen tuppaa käymään aika tylsäksi, joten olen ottanut lenkille seuraksi mp3-soittimeni.

Ongelmaksi on muodostunut kuulokkeet, en oikein saa mitään pysymään korvissa. Käytössä ollut Ipodin peruskuulokkeet sekä Koss napit, joissa tavallaan korvatulppa samassa paketissa.

Ipodin kuulokkeet eivät defaulttina pysy korvissa, Kossit jotenkuten mutta minulla menee aina 5 minuuttia saada ne korvaan ja yleensä noin 15 minuutin juoksun jälkeen ne tippuvat pois.

Minkälaisilla napeilla / kuulokkeilla te juoksette? Jotain hyväksi havaittuja / todella huonoja? Kossista elektroniikkaliikkeen myyjä sanoi, että ne varmasti pysyvät korvassa... mutta hän ei näyttänyt siltä että olisi koskaan juossut askeltakaan joten ei varmaan olisi pitänyt uskoa.

Voiko joku muuten suositella jotain näppärää accesoria jolla saa mp3 pysymään esimerkiksi hihassa tai lantiolla? En oikein tiedä mistä moista etsiä, ainakaan urheiluliikkeistä ei ole löytynyt, eikä lähi anttilasta.

Sorry jos tästä on jo threadi (kuten kaikesta alkaa ptoistolla olla ;)) mutta searchilla ei löytynyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mietin itseasiassa aivan samaa, joten hyvä että esitit kysymyksen.

Noista kuulokkeista voin sen verran vastata että itse ostin stokkalta sellaset ihan lenkkeilyyn tarkoitetut nappikuulokkeet jotka pysyvät hyvin korvissa. Niitä oli paketissa kolmea eri kokoa, että varmasti löytyi sopivat. Tosin en kyllä nyt muista kuulokkeiden merkkiä...

Noita I-podin koteloita tietääkseni löytyy ainakin Helsingistä, niin Applen ihan omasta liikkeestä.Mutta ne ovat sitten niitä I-podille suunniteltuja koteloita. En ole siellä vielä ehtinyt käydä, joten korjatkaa toki muut jos olen väärässä?

Kausittain noita koteloita myydään Interportissa ja Stadiumissa, sekä Stokkan urheiluosastolla. Tuossa nyt pari hyvää paikkaa alkuun.

Lisää ehdotuksia vaan kehiin, koska ittelläkin oma kotelo jo aika kulunu, enkä ole vielä tähän mennessä löytänyt uutta mistään...

Kuulokkeet: Sony MDR-ED21LP. Halvat, mutta voittaa äänenlaadussa esim. iPod:ien omat kuulokkeet 99-0, pysyy korvissa juostessa/puntilla/skimbatessa täysin ongelmitta ja on lisäksi mukavat eli ei rasita korvia. Itse en noita varsinaisia "tulppakuulokkeita" voi käyttää. Ne ei kestä korvissa oli siellä sitten minkäkokoinen sovitekappale tahansa ja lisäksi ne rasittaa korvia. Noi Sonyt korvissa on tullut useamman kerran nukahdettua yli 10 h lentomatkoilla. Olen kokeillut ehkä 15 eri nappikuulokkeet ja ainakin mulle noi sonyt on vaan ihan omaa luokkaansa, mulla taitaa olla noita 3 paria nykyään :) Tulppakuulokkeista oni ihan turha kenenkään väittää että joku malli varmasti kestää korvissa, tahtoo ihmisillä olla noi korvakäytävät sen verran yksilöllisiä. Noi sony on niin halvat että niitä voipi kokeilla edullisesti, josko ne rokkais omissa korvissa ja on noita täälläkin muutkin kehunut :)

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7746

Kotelo: iPod-käyttäjille iSkinin kotelot rokkaa. Mulla on Nanossa tollanen http://www.iskin.com/nanoduo/

Hyviä puolia
- mukana tulee sovitin iPod-telakkaan eli toi menee kivasti kotelon kanssa lataus/kuuntelutelakkaan
- hyvä isku/naarmusuojaus suojaus ja kätevä vyöclipsi (clipsin saa kyllä irtikin ja takaisin kätevästi)

Oon tilaillu noita suoraan jenkeistä (nykyisin podi vaihtuu vasta kun uuteen malliin saa iSkin-kotelon saa ), toimitusaika joku 3 päivää eikä toimituskulutkaan päätö huimaa.

Tässä olisi yksi vaihtoehto, Beyerdynamics SX10, sangalliset napit. Mulla o aikaisempi versio noista, missä sanka menee pään yli. Muuten hyvät mutta ei voi oikein pitää lätsää päässä juostessa. Nuo niskasangalliset voisivat olla toimivammat. Sennheiserillä on vastaavat PMX 80 -kuulokkeet.

Käsivarsikoteloita ainakin iPodeille saa mm. Apple.fi-nettikaupasta. Varmaan muillekin merkeille löytyy kun etsii.

SX10B.JPG

Mulla on salilla ja lenkillä mukana Kossin The Plugit. Pysyy kyllä korvissa hyvin ja soundi on asiallinen, mutta juostessa noista lähtee semmonen hassu ääni, varmaankin noista pehmusteista.

Mun toiset napit on Sennheiserin CX 350. Noita en oo testannut lenkilla, enka varmaan ihan heti lahe koittamaan, kun tuntuu ettei noi ehka pysyis yhta hyvin korvassa siina puuhassa Kosseihin verrattuna.

(Skandit sano sopimuksen irti kesken postauksen lol)

Ite tungen mp3 soittimeni rintataskuun ja kaikki ylimääräset piuhat sinne mukana. Korvissa pauhaa perus ipodin napit joihin oon laittanu semmoset vanhanajan kuulokkeiden "karvahuput" tai mitkä lie oikealta nimeltä ovatkaan. ei ne ees oo karvaa mut jotai pehmeetä. tuntuu pehmeiltä pitkällä lenkillä ja on tiiviit :) Äänenlaatu tosin on mitä on mutta kyllä se kelpaa

Creativen EP-630:t toimii itsellä hyvin, eivätkä edes maksa maltaita. Mukana tulee kolmet pehmusteet joten luulisi käyvän kaikkien korviin.

Itellä on kans käytössä noi kossin plugit. Oon joskus patentoinu sen johdon kauluksen sisäpuolelle teipillä kiinni / laittanut johdon johonkin kiinni, ettei se ala repiä sitten kuulokkeita pois korvista. Kuulostaa aika pelleilyltä, mutta on mulla toiminu :hyvä:

Itellä on ollut käytössä ihan Sennheiserin CX300:set. Saattais luulla, että ei pysy hyvin korvassa, mutta ei mulla ole mitään ongelmaa ollut lenkkeilykäytössä näillä kuulokkeilla. Vielä kun mukaan tulee kolmen kokoiset vaihtopäät niin luultavasti löytyy omaan korvaan just se sopiva koko. Äänenlaatukin on helvetin hyvä, eikä hintakaan enää oo hirviän paha

Ilmeisesti nuo Kossin plugit joillain sitten toimii. Äänenlaatu on kyllä hyvä, mutta tosiaan minulta tippuu ne korvista ja sitä ylimääräistä meteliä on ärysttävä juostessa kuunnella. Johtunee siitä, että piuhan hankaaminen kuuluu tosi selvästi johtuen noista korvatulpista.

Itse taidan suunnata stockalle, jos sieltä löytyisi nuo em. juoksemiseen tarkoitetut napit. Verkkokaupasta voisi tilata myös Sony MDR-ED21L. Varmaan pitää vielä muutamat nappulat kokeilla ennen kuin sopivat osuu kohdalle, mutta ainakin tämän threadin ansioista tiedän mistä aloittaa!

Itselläni on käytössä Kossin the Plug napit ja tän ohjeen mukaiset Etymotic ER-4 kumit. Varmasti pysyy päässä...

Itselläni ei napit meinanneet pysyä korvissa millään lenkillä käydessä, kunnes opin oikean tavan laittaa ne korvaan. Elikkä kiertää johdon korvalehden takaa, niin että nappi on ylösalaisin normaaliin nähden jolloin johto lähtee napista ylöspäin korvalehden taakse ja kiertää sitä kautta paidan sisään ja soittimelle(vitun huonosti selitetty :D).

Tällä tavalla napit eivät lähde korvasta lenkillä. Saa repiä ihan kunnolla että irtoaa, koska korva joustaa välissä.

Ainii, minulla on Creative EP-630 nappikuullokkeet tällä hetkellä käytössä. Pysyy paremmin päässä kuin vanhat kossin the plugit, etenkin korvan takaa kierrettynä ei lähde päästä millään. Porta pro:t olen todennut myös hyväksi lenkillä, ne tosin eivät ole napit.

samoin mulla nuo creativen ep-630. ihan täydelliset. pysyy hyvin korvassa, kolme eri kokoista "huppua" joista voi valita parhaan. tuo huppu on ohuta kumia, joten muotoutuu oman korvan muotoihin. ei ole koskaan tippunut juostessa tai treenatessa pois korvasta.

toimii myös ääntä eristäen, joten olen käyttänyt lentokoneessa ihan ilman musiikkiakin nukkumiseen, samoin kotona naapurin rellestäessä ;)

muita kuulokkeita en enää edes harkitse. noita on nyt mennyt kaksi pakettia kolmessa vuodessa.

Voiko joku muuten suositella jotain näppärää accesoria jolla saa mp3 pysymään esimerkiksi hihassa tai lantiolla? .

Itsellä käytössä tuommoinen Incasen armband. Neopreenia, roiskevesitiivis, konepesun kestävä ja kappaleiden vaihto onnistuu hienosti ja nopeasti. Itse ostin lisäksi tarranauhaa kangaskaupasta ja ompelin paremmat tarrat tuohon hihnaan (parsin vanhat pois,uudet tilalle). Alkuperäisillä tarroilla ei tahdo kunnolla pysyä kiinni. Nyt pysyy. Tarroja ommellessa kannattaa ottaa huomioon, että tarrat on ommeltava paloina. Jos laittaa nauhana niin neopreenihihna ei enää veny. Aivan ehdoton kapistus lenkillä. Saatavilla Apple storesta.

Incase

Sennheiser MX-75 Sportit itsellä. Pysyy korvassa todella hyvin. Ainoa ongelma on nuo vaihdettavat eri kokoiset vihreät kiekot, joilla on tarkoitus pitää se nappi korvassa. Irtoavat nimittäin liian helposti kun vedät kuulokkeita taskusta tms :/

Onko noissa kaikissa kuulokkeissa "standardi-kokoinen pää". Eli iPodiin tartten kuulokkeet, niin voinko ostaa esim Philipisit?

Onko noissa kaikissa kuulokkeissa "standardi-kokoinen pää". Eli iPodiin tartten kuulokkeet, niin voinko ostaa esim Philipisit?

Kaikissa on 3,5mm plugi, ellei toisin sanota, eli "standardi". iPod (Nanossa) on 3,5mm plugi myös, eli noiden pitäisi yleensä sopia toisiinsa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom