Jumppapallo liikkeet!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kerätäänpäs nyt me jumppapalloilijat tähän erilaisia kyseisellä pallolla suoritettavia liikkeitä kaikille lihasryhmille! Myös omat keksinnöt ja oivallukset ovat enemmän kuin sallittuja!

Itse rakastan pallon päällä rullailua, eli kuntopallo selän alle ja siinä sitten 'soutaa' kyynerpäillä samalla kun liikkuu edestakaisin. Ykkösliike selän venyttelyyn ja avaamiseen <3

Muuten ei kyllä tule kyseisellä pallolla muuta tehtyä salilla, mutta jos se on tuollainen 'raskas' pallo eikä sellainen iso 'ilmapallo' niin voihan sillä tehdä vaikka mitä: heittoja edestä ylhäältä,edestä alhaalta, takaa miten päin vaan ja vaikka mitä vartalon kiertoja, mielikuvitus on vain rajana.

humanteri sanoi:
Jos meikä-Ninja tekee tuon kuvan 5 suorituksen, niin kotivakuutuksen omavastuuraja ylittyy kevyesti vahingon määrässä :hyper:

Tuo polviseisonta on aika vaikea. Kyllä siinä jonkin aikaa pysyy mutta kotioloissa vaikeinta on terävien nurkkien välttäminen kaatumisen jälkeen. Toimii parhaiten leuanvetotangon alla tehtynä, jolloin voi ottaa tukea tangosta kun kaatuu. Myös seisomista pallon päällä on jossakin väitetty aika helpoksi liikkeeksi mutta kotioloissa en uskalla suorittaa. Seuraava vaihe taisi olla kyykkääminen pallon päällä (ilman painoja kiitos jos salilla suoritatte).

Kannattaa aloittaa tuo tasapainoilu istumalla jalat ilmassa. Kun siinä menee helposti tuo 5 min, niin vasta sitten kokeilee noita muita. Pakkiksen lukeminen ja tänne kirjoittaminen onnistuu pallon päällä tasapainoillen pienen harjoittelun jälkeen.

-Marchi- sanoi:
Kerätäänpäs nyt me jumppapalloilijat tähän erilaisia kyseisellä pallolla suoritettavia liikkeitä kaikille lihasryhmille! Myös omat keksinnöt ja oivallukset ovat enemmän kuin sallittuja!

http://www.golfpiste.com/fitness_fysio/pallojumppa.asp
Tuolta löytyy erittäin hyvät kuvat perusliikkeistä.

Scott-hauiskäännön tai keskitetyn hauiskäännön korvaaminen pallon päällä tehtynä. Pallo joustaa hieman joten auttaa tiukoissa sarjoissa. Toimii ainakin käsipainolla tehtynä. Pitänee testata tänään salilla, jos tämä toimisi myös tangon kanssa tehtynä. Liikerata ainakin sopii sekä myötä- että vastaotteeseen. Ainut ongelma on että pysyyköhän kyynärpäät kunnolla paikoillaan. Yhdellä kädellä tehtynä ei ole ongelmia kun kyynärpää on silloin pallon keskellä.

Ite oon lähinnä soveltaen duunaillu kuulan kanssa ja nythän tästä riemu repeää ku pääsee kikkailemaan oikein ohjeitten kanssa... :D

Keskioluella saa tollasen kivan jumppapallon jonka päällä voi keikkua.

BoneFish sanoi:
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBLyingCrunchStabilityBall.html

Tommoseen löysin. Ite en oo kyllä kokeillu enkä tuu varmaan vähään aikaan kokeileen kun ei meiän salilta löydy tommosta palloa :)

Testasin tuota liikettä pari kuukautta sitten. Se on ihan ok liike. Kokeilin kahdella eri pallolla (55cm ja 75cm) ja isompi oli parempi. Asento taisi mulla olla hieman väärä kun oli ongelmia jalkojen nousun kanssa. Olin liian paljon pallon päällä, pitänee kokeilla kuvan mukaisesti.

Päivitystä tuohon pallo+hauis kokeiluun. Eilen testasin tangon kanssa ja liike on liian kiikkerä tangon kanssa tehtynä. Kyynärpäät pysyvät kyllä paikoillaan mutta tanko heiluu puolelta toiselle (testasin lyhellä tangolla).

Käsipainolla se toimi taas mahtavasti, mukavaa kipua oli hauiksissa jo heti aamusta. Scott-penkissä nivelet ja kyynärpää ovat kovilla, pallon kanssa voi vetää surutta loppuun asti ( :whip: ) ilman kipuja. Ja eikä tarvitse varmistajaa sillä sen käsipainon saa helposti pois siitä pallon päältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ois aika jees, jos toi nelkku voisi yrittää selittää paremmin tota selän avaamisen tekniikkaa. Sen oppiminen olisi todella kätevää. Muita vinkkejä selän avaamiseen?

Käsipainopunnerrus jumppapallon päällä maaten.

Westside Barbell clubilla kuulemma joskus tekevät tätä.

To do dumbbell presses, you need a heavy-duty stability ball, one that holds 2500 pounds (=1134 kg). This ball helps build the small muscles that are hard to develop.

Aika järeä pallo saa kyllä olla.

Ite tilaan jossain vaiheessa tuollaisen jumppapallon ja rupean tekemään juuri noita vatsoja ym. keskivartaloharjoituksia sillä.

Jumppapallolla tehtäviä hyviä vatsaliikkeitä:

- voimapyörä palolla rullaillen (selkäystävällisempi liike kuin tangolla tehty)
- rutistukset jalat (90 asteen kulma) pallon päällä
- rutistukset pallon päällä (pieni liikerata, jännitys kokoajan)
- ylätaljassa rutistukset pallo selän takana
- kylkikierrot pallon päällä
- kylkikierrot "ojentamalla" palloa puolelta toiselle
- reverse hypers pallolla
- staattinen pito "nojaamalla" palloon

:rock: kaikki todella tehokkaita liikkeitä

Auttaako ne istumisharjoitukset juurikaan minnekään? Tuntuu hieman tylsältä vain kokeilla pysyä pystyssä sen pallon päällä.
Mmh, minusta ainakin toi pallon kanssa suoritettava voimapyörä voisolla aika loistava juttu juuri minulle selkä vammaiselle. Mutta tuolla hdessä linkissä suoritettuna, se näyttää vähän kummalliselta ja olen hätäisesti sitä kerran kokeillutkin, joten onko tuolla linkissä suoritettu voimapyörä se oikea suoritustyyli? (http://www.golfpiste.com/fitness_fysio/pallojumppa.asp)
Ja pidetäänkö siinä reverse hypersissä sitten kädet maassa ja pallo mahan/lantion kohdilla? Siinä itse "reverse-hyper-koneessa" tulee ain jotku pakarat tai semoset kipiöiks :(

-Marchi- sanoi:
Auttaako ne istumisharjoitukset juurikaan minnekään? Tuntuu hieman tylsältä vain kokeilla pysyä pystyssä sen pallon päällä.
Mmh, minusta ainakin toi pallon kanssa suoritettava voimapyörä voisolla aika loistava juttu juuri minulle selkä vammaiselle. Mutta tuolla hdessä linkissä suoritettuna, se näyttää vähän kummalliselta ja olen hätäisesti sitä kerran kokeillutkin, joten onko tuolla linkissä suoritettu voimapyörä se oikea suoritustyyli? (http://www.golfpiste.com/fitness_fysio/pallojumppa.asp)
Ja pidetäänkö siinä reverse hypersissä sitten kädet maassa ja pallo mahan/lantion kohdilla? Siinä itse "reverse-hyper-koneessa" tulee ain jotku pakarat tai semoset kipiöiks :(

Lähinnä kehittää tasapainoa. Jossakin surffaus-sivuilla oli noita tasapainoharjoituksia aika paljon. Saattaa auttaa rullaluistelussa liu'un pidentämiseen. Olen tehnyt noita tasapainoharjoituksia jonkin verran ja nopea testi on se 'Speden spelit -silmät kiinni ja jalka ylös' tasapainoilu. Pienen pallolla harjoittelun jälkeen tuossa testissä pysyy niin kauan kun vain jaksaa olla.

Se viimenen liike tuossa linkissä näyttäisi siltä voimapyörältä eli tämä
sb shoulder roll-outs.mpeg (* linkki)
tai sitten tämä on se oikea sb rhip rollouts.mpes (* linkki)
Oma pallo on liian pieni tuohon seisten tehtävään
Pieni variaatio tuosta on pitää polvia/jalkoja sängyn laidalle, jolloin voi tehdä tuota voimapyörä-liikettä lähes vaakasuorassa.

Tuota reverse-hyperiä en ole tehnyt pallolla, mutta lähdin hakemaan linkkiä ja löytyi LOISTAVA sivu. Yli neljäkymmentä liikettä pallon kanssa ja kaikista on pieni videopätkä. (44 pientä videotiedostoa, yhteensä 37MB, latasin varmuuden vuoksi ne kaikki jos sattuu menemään sivu tukkoon)

Linkkari jossa vaihdetaan palloa käsiltä jaloille näytti hienolta.

*) http://www.pacifictigers.com/Athlet...s/Ab exercise videos/swiss_ball_exercises.htm
Jos löydätte hyvän liikkeen tuosta valikoimasta niin kertokaa tähän säikeeseen kokemuksia.

(Tuon jumppapallon alkuperäinen nimi on swiss ball, sillä löytyy hyvin materiaalia verkosta.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom