Jumppaohjaajien palkkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MerZi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Taas kerran saan turvautua kaikkitietävään pakkikseen. :) Tiedän palstalla olevan tyttöjä jotka vetää jumpparyhmiä ym. vastaavaa, sopiiko kysellä, millainen palkkaus on? Noin suurinpiirtein siis, jos puhutaan tuntipalkkauksesta. Tarkoitukseni ei tietenkään ole udella teidän palkkojanne, vaan saada jotakin käsitystä esim. siitä, mitä voisi pyytää jos täytyisi palkkatoivomus esittää... Vai onko olemassa joku yleinen "ohjepalkka", sen minimi ja maksimi joka määräytyy mm. pätevyden ja ohjauskokemuksen mukaan?

Kiitokset jos joku kehtaa vastailla. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
pipa sanoi:
Kokemuksen mukaanhan noi pitkälti menee. Alle 20euron en lähtis vetämään tuntia, noin suuntaa-antavasti.
Jep, mulla oli jotenkin sama kutina että se alin palkka menee tossa 20 euron kantturoilla. Tänks. :)

Riippuu ihan tunnista ja kestosta, ja paikastakin. Niin ja kokemuksestakin, tietty. Sanotaan, että paikasta vaihdellen mennään 20-55e tunti, oheisetuja unohtamatta;) Ja tunteina ihan perus kiinteytykset, bodyt, rasvanpoltot ja pumpit..
Saanko kysyä mitä alat vetämään?

Tähtityttö sanoi:
Saanko kysyä mitä alat vetämään?
En vielä satavarmasti mitään, olis vaan yksi aika mukava paikka kiikarissa. Olis vähän kaikenlaisia ryhmiä, aikuisten ja lasten tunteja, perussettiä uskoakseni.

:OT: Meinasin muuten aloituspostiini laittaa "erityis etsintäkuulutuksen" juuri sulle, kun muistin että teet näitä hommia. Enpä sit kuitenkaan viitsinyt... :)

Mä olen joskus pitänyt lapsille "jumppaa" ja siitä maksettiin kyllä 25 euroa tunnilta. Mut mä olisin kyllä tehnyt sitä työtä vaikka ilmaiseksi, koska lasten kanssa puuhailu on niin kivaa. Nyt mä sit toimin epävirallisesti erään urheiluseuran vapaaehtoistyöntekijänä lasten parissa. Ei vaan ole viime aikoina jäänyt enää aikaa siihen hommaan kovinkaan paljoa.

MerZi sanoi:
:OT: Meinasin muuten aloituspostiini laittaa "erityis etsintäkuulutuksen" juuri sulle, kun muistin että teet näitä hommia. Enpä sit kuitenkaan viitsinyt... :)

Jee, kiva että oon jäänyt jonkun mieleen!:)

Ja vielä täytyy mainita, että mäkin oon vetänyt ja vedän lapsille (3-6vee) liikuntaleikkikoulua eli "jumppaa", ja siinä taas on tietty palkkaus, joka määritellään jotenkin ihan muuten kun yleensä nämä jumppasalien jumppatuntien palkkaukset. Tämä siis lähinnä sulle, Eleonoora, vaikken tiedäkään toki, missä olet lapsille jumppaa pitänyt!;)

Edit: Ja lasten jumppatuntihan oli 45min, eli koulutunnin pituus.

Tästä päästiinkin jo seuraavaan asiaan... Tähtityttö, oletko sä käynyt Nuoren Suomen järjestämän "liikuntaleikkikoulun ohjaaja"-koulutuksen? Täällä on nyt lähiaikoina sellanen (en tarkkaa ajankohtaa muista) ja laitoin järjestäjälle mailia, voisinko osallistua vaikka se taitaakin olla ensisijaisesti tarkoitettu päiväkodeissa ym. lasten parissa työskenteleville. Ajattelin vaan että jos olet, olisin kysellyt kokemuksia siitäkin.

Zone-sarja -42%
Merzi: En ole, mutta mun kaveri, joka on vastuussa liikkarista (mä oon tavallaan "vaan" apuohjaajana, vaikka kaikki tehdäänkin yhdessä) on käynyt, ja ei ollut kuulemma juuri mistään päin kotoisin tuo kurssi. Kaveri on tosin koulutukseltaan sosionomi ja lasten parissa aiemminkin työskennellyt, eli jos ei minkäänlaista koulutusta ole, niin varmaan se sitten on hyvä käydä. Mutta kuulemma ei mitään uutta ystävällein antanut.:) Materiaalipaketti oli kuitenkin ihan ok, ja edelleen varsinkin, jos lähtee hommaan "tyhjän päältä", on siitä varmasti apua! (tämä ei ollut sinulle henk. koht kun en kokemuksistasi/koulutuksistasi tiedä).

Jeps.. No eipä mulla sinänsä mitään suuria odotuksia ko. kurssista olekaan, kuitenkin luulen, että siitä mulle voisi jotain hyötyä ollakin (esim. just se liikuntaleikkikoulu "ohjelma"/materiaalipaketti) koska mun ohjaajaura on vasta alussa ja kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita. Liikunta-alaa opiskelen, mutta kuten sanottu, ohjaajakokemusta ei juurikaan. Lasten parista varsinaista työkokemusta on melko vähän (päiväkoti + ryhmis), vaikka lasten kanssa touhunnut olenkin hurjan paljon muuten, kun on noita pikkusisaruksia siunaantunut... Eihän tosta konkurssiin vielä mene vaikka sieltä ei hirveästi mitään käteen jäisikään, 180€ tais maksaa. Opiskelun ohella olis mukava tehdä jotain mielekästä hommaa, eikä niinkun tämä nykyinen - ensinnäkin kaikki aika menee töissä eikä opiskellessa ja se mielekkyys, no... Ei siitä sen enempää. Jostain kai se on tingittävä ja tyydyttävä vähempään (työtunneista = rahasta tässä tapauksessa) jos aikoo opinnoissaankin edetä.

Tulipas taas monta kärpästä yhdellä iskulla! Kyllä pakkis on hyvä paikka, saa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MerZi sanoi:
Liikunta-alaa opiskelen, mutta kuten sanottu, ohjaajakokemusta ei juurikaan. Lasten parista varsinaista työkokemusta on melko vähän (päiväkoti + ryhmis), vaikka lasten kanssa touhunnut olenkin hurjan paljon muuten, kun on noita pikkusisaruksia siunaantunut...

Kokemustahan saa vaan niitä töitä tekemällä! Alussa jännittää jne. itseäni jännitti n. vajaan vuoden verran kamalasti aina joka ikisen tunnin alussa, mutta kyllä se siitä laantui, sillä pidän esiintymisestä, ja sitähän ohjauskin osaltaan on. Tämä siis aerobickin tiimoilta. Luisteluvalmennuksesta/ohjauksesta oli toki 5 vuoden kokemus, joten ohjauskokemusta oli rutkasti.

Lasten kanssa touhuaminen on antoisaa, joskin ryhmästä riippuen todella työlästä! Tämä sekä liikkarin että luistelunohjauksen (aloittelijat) pohjalta. Alussa olisi hyvä, jos lapsien kanssa puuhaat, että ohjaajia olisi kaksi. Toinen mielellään joku kokeneempi, jotta saat varmuutta. Lapset kun vaistoavat HETI jos olet epävarma. Mutta sullahan näytti pikkuisen lapsista olevankin kokemusta, joten hyvin se menee, kun luotat vaan ittees!!

Tsemppiä, on kyllä hurjan hauskaa huomata kuinka sitä kehittyy ohjaajana ja varsinkin, kun saa positiivista palautetta! :) Uskon, että kukaan ei edes huomaa, että sulla ei ole kokemusta ohjaamisesta, kun annat mennä vaan ja muistat kuittailla pikkumokat huumorilla (tämä toimii aina!).

Tulipas taas monta kärpästä yhdellä iskulla! Kyllä pakkis on hyvä paikka, saa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen. :)

Sanos muuta! On täällä niin kiva surffaillakin, nim. neljättä tuntia pakkiksella, pitäisköhän hankkia elämä näin lomallakin..:rolleyes:

Hyvin saatte palkkaa ja hyvä niin. Tuntitöistä oon pikkupaikkakunnalla saanut neuvoteltua seuraavasti:

jumppaseura 18€/h
kaupungin liikuntatoimisto 16€/45min
yksityinen kuntosali 20€/h (yrittäjänä, eli ei palkan sivukuluja työnantajalla maksettavana)
vanhusten palvelukeskuksen allasjumppa 15€/30min (yrittäjänä, kts yllä)

Etuina tietty saa käydä jumpilla niin jumppaseuralla, kaupungin ryhmissä kuin yksityisellä salilla (en kylläkään käy). Yksityisellä salilla saan myös tehdä punttia ja se on tietty iso etu :D .

Ammattina on fysioterapeutti ja suurimpaan osaan vetämästäni ryhmistä toivotaan ohjaajan koulutukseksi fysioterapeuttia. Ottaa välillä päähän kun täysin kouluttamaton saa samaa liksaa...

Ammatiltani olen kans ft. ja iltaisin on tullut jo pidempään vedettyä jonkin verran erilaisia jumppia. Aikalailla vaihtelevaa ollut palkkaus. Lastenryhmistä joskus muinoin 10e pienin ja aik. jumpista max.25-30e. Nyt työn ohessa kansalaisopiston iltaryhmistä reilut parikymppiä(45min).

Mun palkka on noin 13e/45-60min kun vedän pacen, jumpista ja spinningistä saa vähän enemmän joku 17e. Aikaisemassa paikassa mun peruspalkka tunnilta oli 15e ja sitten väkimäärän mukaan kasvoi...Molemmat yksityisiä saleja.

Heitänpä tähän semmoisen pikkusen :offtopic: kysymyksen, että minkä alan TES on voimassa liikunnanohjaajilla? Ja mikä on peruspalkka?

Latest posts

Back
Ylös Bottom