Jumittaminen!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tässäpä viisauden sanoja à la moderaattorimme S225T:

"Joku sanoi hyvin nk. nykyaikaisista keho-ohjelmista: mennään salille ja toivotaan että saadaan enemmän toistoja kuin edellisellä kerralla. sen sijaan että järkevästi jaksottamalla rakennetaan systeemi niin että määrää, frekvenssiä ja kuormaa oikein manipuloimalla väistämättä edetään suurempiin painoihin, eikä jatkuvasti koeta henkisesti rankkoja epäonnistuneita sarjoja (esim.vetämällä aina heti ensimmäisestä viikosta asti kaikki sarjat tappiin) vaan saadaan ne toistot ja määrät sisään ainakin suurimmalla osalla viikoista."

Pakko nyt kommentoida sen verran, että mun mielestä tuo kuulostaa niin paljon helpommalta kuin se onkaan. Mulla ainakin on välillä ollut suuria vaikeuksia lyödä jotain valmista ohjelmaa menemään, puhumattakaan siitä että sen olisi voinut itse suunnitella. Ongelmana kuten varmasti monella muullakin tietotaidon puute. Esim. aloitetaan liian suurista raudoista jolloin joutuu puristamaan loppua kohden ja sitten onkin hermosto totaalisen tukossa.

jos ei tuloksia tule niin tehkää pakkotoistoja esim jos ei penkistä saa vaikka 80kg niin toinen auttaa niin että joudut itse vielä vääntämään täysillä...

jos ei tuloksia tule niin tehkää pakkotoistoja esim jos ei penkistä saa vaikka 80kg niin toinen auttaa niin että joudut itse vielä vääntämään täysillä...

No eipä tuokaan ole aina hyvä ratkasu... Joskus se jumittaminen saattaa johtua juurikin siitä, että on väännetty liikaa täysillä. Kevyt viikko, totaalilepo tai treeniohjelman vaihto ja sitä kautta esim. frekvenssin, intensiteetin, volyymin vaihtelu saattaa auttaa. Aina ongelma ei kuitenkaan ole edes treenissä vaan esim. ravinnossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom