Jumalattoman pitkäkestoiset epämääräiset sairaudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jUKI93
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että onko täällä muita jotka on koko syksyn-talven läpi flunssassa tai jossain vastaavassa. Taas 4vk flunssaa takana, vähän kuumetta yskää nivelsärkyä yms perus juttuja. Treenaamatta en jätä, koska sama toistuu joka talvi ja flunssa ei lähde edes parin viikon tauolla. Parhaimmillaan epämääräsiä oireita oli 9kuukauden aikana jolloin kehosta tutkittiin tasan tarkkaan kaikki mahdollinen ja todettiin vain että mitään ei löydy. Kevään tullen kaikki oireet häviävät. Isäni on aivan samanlainen oireilija. Kysymys siis kuuluukin että onko täällä ketään kenellä olis mitään käsitystä mistä on kyse, alan olee epätoivon partaalla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että onko täällä muita jotka on koko syksyn-talven läpi flunssassa tai jossain vastaavassa. Taas 4vk flunssaa takana, vähän kuumetta yskää nivelsärkyä yms perus juttuja. Treenaamatta en jätä, koska sama toistuu joka talvi ja flunssa ei lähde edes parin viikon tauolla. Parhaimmillaan epämääräsiä oireita oli 9kuukauden aikana jolloin kehosta tutkittiin tasan tarkkaan kaikki mahdollinen ja todettiin vain että mitään ei löydy. Kevään tullen kaikki oireet häviävät. Isäni on aivan samanlainen oireilija. Kysymys siis kuuluukin että onko täällä ketään kenellä olis mitään käsitystä mistä on kyse, alan olee epätoivon partaalla.

Moi, mulla oli n10v sitten samanlainen ajanjakso, Eli flunssa joka kesti muutaman päivän pienen kuumeen kera, tän jälkeen olin n 2-3viikkoa terve kunnes samankaltainen flunssa kuume palasi.. n vuoden ja kaikkien tutkimusten jälkeen sain sydänpussin tulehduksen joka pakotti mut pitämään 3kk tauon, tämän jälkeen olen ollut ehkä 5-10 x kipeänä.

Mun ajatus tapauksesta on se että mä treenasin aivan liian paljon ja kroppa ei vaan kestänyt sitä silloin, toi 3kk tauko palautti kropan normaalitilanteeseen ja ilman tuota mä veikkaan että sama ongelma olisi seurannut vuosikausia.

Itse ollut pikkuflunssaherkkä vuosia. Olen aika saletti siitä, että kysymys liittyy vastustuskykyyn, joka reippaan lihasjumpan takia alenee. Siispä sitä on nostettava. D:t ja muut vitskut, maitohappobakteerikapselit joissakin tapauksissa, rauta ja C-vitsku sekä cardioo ja muuta puuhailua ulkoilmassa. Rankat hiilaripiikit kera väärän rasvahapposuhteen ovat olleet minulle myös kohtalokkaita. Kohdallani tunnollinen käsien pesu ei merkittävästi auta. Tähän ketjuun tulee varmasti lisää keinoja nostaa vastustuskykyä.

Itse ollut pikkuflunssaherkkä vuosia. Olen aika saletti siitä, että kysymys liittyy vastustuskykyyn, joka reippaan lihasjumpan takia alenee. Siispä sitä on nostettava. D:t ja muut vitskut, maitohappobakteerikapselit joissakin tapauksissa, rauta ja C-vitsku sekä cardioo ja muuta puuhailua ulkoilmassa. Rankat hiilaripiikit kera väärän rasvahapposuhteen ovat olleet minulle myös kohtalokkaita. Kohdallani tunnollinen käsien pesu ei merkittävästi auta. Tähän ketjuun tulee varmasti lisää keinoja nostaa vastustuskykyä.

Vitamiinit otan päivittäin, D, C, multivita, omega3, maitohappobakteerit, ei mitään vaikutusta. 2012 taisi olla vuosi kun kaikki noi tutkimukset mulle tehtiin, sillon en vielä edes oikee kunnolla treenannu joten en usko että on siitä kiinni että treenaisin liikaa. Autonomisen hermoston toimintahäiriö(?) tai joku vastaava löytyi sekä todettiin että oon infektioyliherkkä mikä tässä tapauksessa nyt ilman jotain ylilääkäriäkin on aika itsestäänselvää :D

Moi, mulla oli n10v sitten samanlainen ajanjakso, Eli flunssa joka kesti muutaman päivän pienen kuumeen kera, tän jälkeen olin n 2-3viikkoa terve kunnes samankaltainen flunssa kuume palasi.. n vuoden ja kaikkien tutkimusten jälkeen sain sydänpussin tulehduksen joka pakotti mut pitämään 3kk tauon, tämän jälkeen olen ollut ehkä 5-10 x kipeänä.

Mun ajatus tapauksesta on se että mä treenasin aivan liian paljon ja kroppa ei vaan kestänyt sitä silloin, toi 3kk tauko palautti kropan normaalitilanteeseen ja ilman tuota mä veikkaan että sama ongelma olisi seurannut vuosikausia.
Tai söit liian vähän

Zone-sarja -42%
Yksi mitä tulee mieleen niin onhan hampaat kunnossa? Ientulehdukset ja paikkaamattomat reiät saattavat aiheuttaa kuumetiloja tms väliaikaisesti ja sitten taas vähän aikaa terveenä.

Yksi mitä tulee mieleen niin onhan hampaat kunnossa? Ientulehdukset ja paikkaamattomat reiät saattavat aiheuttaa kuumetiloja tms väliaikaisesti ja sitten taas vähän aikaa terveenä.

Noooooo viimeks 2009 hammaslääkärissä olen ollut :D nyt ensi kuussa kuitenkin aika, kattoo mitä siellä kerrotaan. Tosiaan hampaita pitäs pestä enemmän, aamusin en pese ikinä -.-

Ikenistä tulee joka kerta verta hampaiden pesun yhteydessä :(

Kannattaa tsekata hammastahna. Itelläni oli myös aikanaan noin, kun puolisko aina halusi ostaa valkaisevaa tahnaa. Joskus kokeilin vaihtaa ihan perus pepsodenttiin, niin veristely loppui seinään.

Noooooo viimeks 2009 hammaslääkärissä olen ollut :D nyt ensi kuussa kuitenkin aika, kattoo mitä siellä kerrotaan. Tosiaan hampaita pitäs pestä enemmän, aamusin en pese ikinä -.-

Tuo on merkki juurikin ientulehduksesta. Yleensä ei ole kovin vakavaa ja menee ohi lankaamalla hammasvälejä, mutta voi vissiin aiheuttaa esim. kuumeilua ja flunssan oireita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli mieleen että oireet vois vaikuttaa sisäilmaongelmilta. Voisiko jossain viikottaisessa oleskeluympäristössä olla hometta?

Kui nopee noi oireet katois jos homeisest huoneistost poistuis? Mun oleskelu rajottuu aikalailla kouluun ja omaan huoneeseen ja tota hometta on vuosien varrella epäilly yks jos toinenki mut mutsi vuoren varmasti väittää ettei se ole sitä, tiiä sit mihi perustuu. Vähä hankala lähtee omin avuin selvittelee tätä kämppää ku porukoil viel asun. Näkyyks homeen vaikutukset verikokeis jotenki, mitä äkkii googlasin nii oireet sopis homeesee, mut sit taas toisaalta oireiden perusteella mulla vois olla tasan mikä tahansa tappava tauti mitä googlest lukee :D

Maitotuotteet, riittämätön uni (lepo) ja huono suuhygienia ym. voi aiheuttaa noita ylähengitystieoireita.

Ongelmanahan täs on just et noistakin jutuista mulla on ongelmaa kaikessa :D juon tosi paljon maitoa, suuhygienia on mitä on niinku yllä mainittu ja kärsin kroonisesta unettomuudesta. Ehkä se vika onki sit ulkosissa tekijöissä eikä mussa varsinaisesti mitää sairautta olekaan..

Joo laita hyvä ihminen ne hampaat kuntoon ja harjaamaa iltasin/aamuisin, sitten vielä hammaslankaa väliin niin hyvä tulee.

Mie olisin myös samoilla linjoilla crafinin kanssa. Hammashygienia kuntoon, että tulehduspesäke saadaan pois kropasta ja lisäksi parempi käsihygienia ja sormet pois nenästä\suusta\muista ruumiin onteloista, joissa limakalvoja.

Joskus treenailu-uran alussa oli pari talvea, juuri tuollaista jatkuvaa sairastelua.
Ilma asunnossa oli huono, kuiva, tunkkainen, seisova. Kun tein muuttoa kyseisestä asunnosta toiseen, huomasin jo viimeistä kertaa vanhassa kämpässä käydessä, että eihän täällä voi hengittää.
Ei siellä hometta luultavammin ollut (just rempattu), ihan vaan huonosti vaihtuva ilma. Kas kummaa kun kesäisin ei oireita hirveästi ollut, kun ei kesällä juuri kämpillä tullut notkuttua.
Ja treenaus tuolloin oli aika velttoa (vaikka luuli kovin treenavansa).

Joskus treenailu-uran alussa oli pari talvea, juuri tuollaista jatkuvaa sairastelua.
Ilma asunnossa oli huono, kuiva, tunkkainen, seisova. Kun tein muuttoa kyseisestä asunnosta toiseen, huomasin jo viimeistä kertaa vanhassa kämpässä käydessä, että eihän täällä voi hengittää.
Ei siellä hometta luultavammin ollut (just rempattu), ihan vaan huonosti vaihtuva ilma. Kas kummaa kun kesäisin ei oireita hirveästi ollut, kun ei kesällä juuri kämpillä tullut notkuttua.
Ja treenaus tuolloin oli aika velttoa (vaikka luuli kovin treenavansa).

Joo just nyt ensiks koitan jos parempi ilmanvaihto ja siisteys toimis ku kuulin että seki voi oikeesti aiheuttaa, aamusin ku kouluun lähen niin suljen huoneen oven ja ikkunaa en jätä auki, kun tulen kotiin, tulen huoneeseeni enkä tuuleta tai mittee sama ilma 247. Nyt vaihoin kaikki petivaatteet ja siivosin huoneen lattiasta kattoon siinä toivossa että olis kyse vaan huonosta ilmasta. Kouluaamusin aijon jättää ikkunan auki, kaikki huonekasvitki heitin roskii kun niin huonossa kunnossa olivat joten huoneessa ei edes ole mitään mikä kärsisi kylmyydestä.

Hampaat ovat sitten asia numero kaksi, ensi kuussa hammaslääkäriin.

Venäjällä voi tuulettaa koko päivän, koska se on öljyvaltio. Ellei kyse ole huoneesta/kämpästä, joka lämmitetään vain siellä ollessa. Tuuletukseen riittää muutaman minuutin aika, jolloin kaikki räppänät ja partsin ovi ovat auki.

Ilmanvaihto ei ole tuuletusta. Itse olen herkkä vedolle, joka syntyy koneellisesta IV:sta. Kavereiden mökeillä tai jopa isossa keskustakämpässä (läpi talon asunto) tulee jotenkin terve olo. Ku ei yksin asuvana raatsi maksaa kolmiota.

Back
Ylös Bottom