Juha Vuorinen & Juoppohulluus

Naene sanoi:
Muistaakseni koko homma alkoi siitä kun Juoppohullun päiväkirjaa kirjoitettiin netissä sillä nimellä. Lukijoita riitti sen verran että päiväkirjaa ruvettiin kirjoittamaan kirjoiksi. Sitten oli vaan se vaikeus löytää joku painamaan näitä kirjoja ja kauppa myymään niitä. Kai niitä joitain vielä netistä löytyy.
Lueskelin just aikoinaan noita tarinoita netistä ja sitten kun kuulin, että niistä tehdään kirja, ni ihmettelin kovasti miten semmoset jutut kirjaksi kelpuutetaan ja kuka niitä ostaa.:D Ilmeisesti se julkaisu olikin aika vaikeaa loppujen lopuksi.
Nyt voisin kyllä kuvitella lukevani jonkun noista kirjoista jos jostain sellainen käsiini sattuisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuorinen on hyvä tarinan kertoja ja keksii loistavia hahmoja (Kristian ja Mikael):hyper:.
Itse olen lukenut vuoriset useampaan kertaa (Juoppohullun päiväkirja, Tolppa-apina, Raskausarvet, Vaippaihottumaa, Kristianin nuoruusvuodet ja Vitun Suuri seikkailu, joka oli kesällä 2001 kokonaan nettissä).
Kohtuullisen kevyttä luettavaa ja Vuorisen kirjoista onkin tullut tapa kun on sairaana eikä jaksa kokoaikaa televisiota kattoa.

Edit: Viime vuoden myydyimpien pokkareiden TOP10:sta löytyy useampia Vuorisen kirjoja eli menee ne näköjään kaupaksi.

blacklbl sanoi:
Lueskelin just aikoinaan noita tarinoita netistä ja sitten kun kuulin, että niistä tehdään kirja, ni ihmettelin kovasti miten semmoset jutut kirjaksi kelpuutetaan ja kuka niitä ostaa.:D Ilmeisesti se julkaisu olikin aika vaikeaa loppujen lopuksi.
Nyt voisin kyllä kuvitella lukevani jonkun noista kirjoista jos jostain sellainen käsiini sattuisi.

sama juttu, luin tota netistä kun se sinne julkaistiin ja ihmettelin vaan myöhemmin että miten tostakin tehdään kirja kun ei se nyt niin ihmeellinen ollu... hauskoja juttuja mutta emmä sitä nyt ostais

FINSGT sanoi:
Itse olen lukenut vuoriset useampaan kertaa (Juoppohullun päiväkirja, Tolppa-apina, Raskausarvet, Vaippaihottumaa, Kristianin nuoruusvuodet ja Vitun Suuri seikkailu, joka oli kesällä 2001 kokonaan nettissä).

Mielestäni Vuorisen känniremellys-idea ei oikein ole kantanut kirjasarjan edetessä, ts. kaikki tuoreet ideat on jo kulutettu loppuun. Esimerkiksi tuo Vitun suuri seikkailu oli aika paha pettymys muutamista hauskoista jutuista huolimatta. Kontulalaisena petyin erityisesti taustatyön puutteeseen, koska odotin, että Kondekan ostarin tienoilla tapahtuva seikkailukilpailu TÄYTYY olla hauska. Vaikutti siltä, ettei keskiluokkaistunut kirjailija ollut oikeasti uskaltautunut edes Kulosaaren itäpuolelle ideoita haistelemaan. Näin tarina jäi hyvin ohueksi.

Mä oon lukenu juoppikset 1-4 ja myrkkyvuodet. Armottoman hyvää settiä! Mun feivöritti on Mikael, tulee siitä meidän lukion rehtori mieleen...

Tänään kävin ostamassa täydennyst; Nokimusta seikkailu (Kovakantinen ja makso maltaita!!!), Kristianin nuoruusvuodet, Myrkky-vuodet ja Tuupovaatan tuijottaja.

KukiHilli sanoi:
Nyt tulee ulkomuistista, joten korjatkoon joku jos on olen väärässä.
Vuorisen pokkareita on myyty jo 300 000kpl, mutta silti häntä ei kelpuutettu Suomen pokkarikerhoon ja syynä oli, ettei Vuorisella ollut "tarpeeksi näyttöjä" alalta :whip:

Tais olla niin että häntä ei kelpuutettu Suomen kirjailijoiden liittoon. Tai Hesarin Nyt-liittessä niin totesivat.

Ykkönen ja tolppa-apina on luettu. Ihan saatanan hyvää settiä. Vedet silmissä nauroin useampaan otteeseen. :D Ehkä muhun uppoo tollane huumori vähä helpommi mut loistavaa ajanvietettä. Vuorinen osaa kyllä pukee tapahtumat sanoiksi ihan loistavasti ! Välillä kun miettii jotain kohtia niin rupeaa nauramaan itsekseen. :lol2:

Hiton hyviä tekstejä Vuorinen luo. Ei niitä ole voinut nauramatta lukea.

Arveluttaa vaan se, että paljonkohan noista kommelluksista on tapahtunut IRL... Ei noita ihan peräkamarin poika kirjoittele. :D

Juoppis o kyl ihan mahtava.Nuorena meni kouluki persiille ku luki tunneilla netistä Juoppiksen tarinoita.Nauratti nii paljon et tuli lennettyy luokastaki muutamia kertoja ulos..mut elämä on. Pitäis kyl ostaa kaikki kirjat itellee.Muutaman omistan mut kaverit vei ne heti omaan käyttöön.

Vuorinenhan sanoi nyt-liitteen haastattelussa, että aikoinaan itsellekin maistui kuppi aika rajusti, että tuo juha berg on vähän kuin hänen alter ego. Osa tarinoista täysin keksittyjä osa koettuja ja osa kuultuja. Kunnallisella katkolla kuulemma kuulee parhaat tarinat. Osaa on jopa värittämisen sijasta täytynyt miedontaa

Aikoinaan ite luin kans netistä sitä ekaa versiota ekasta juoppiksesta ja pitemmän aikaa on ollu kaikki Vuorisen kirjat mitä on tullu.. Tosin ei oo tota uusinta eikä sitä runokirjaa.. Aivan pirun hyvää settiä, saa nauraa vedet silmissä :D

pari kirjaa viellä puuttuu hyllystä, nythän on että kun ostaa kaksi juhan kirjaa niin saa juoppis pelikortit on muuten aika hienot

Just luin nuo kaikki ja helvetin hyvää matskua. Varsinkin vaippaihottuma oli todella hyvä, astetta vakavampi kirja.

Just luin nuo kaikki ja helvetin hyvää matskua. Varsinkin vaippaihottuma oli todella hyvä, astetta vakavampi kirja.
Agreed, kirjat rokkaa satasella, ja nyt sitten ootetaan vaan 5. osaa: Lerpallaan.:dance::dance2: Samoihin aikoihin pitäs ilmeisesti tulla ulos myös Kristian siviilipalvelusmiehenä:D

Itseltäni löytyy hyllystä Juoppis-sarjan ensimmäinen osa Juoppohullun päiväkirja sekä kolmas(?) osa Raskausarpia. Ja täytyy sanoa että millekään kirjalle en ole niin paljoa ääneen repeillyt kuin Raskausarpia-teokselle.:D Nauroin esimerkiksi lähes taukoamatonta huutonaurua erään aukeaman alusta loppuun saakka, mielessä jo kävi että näinkö se sekoaminen sitten tapahtuu.:D

Pitää pikkuhiljaa ostella nuo muutkin Vuorisen teokset. Kyllä tuollainen huumori meikäläiseen uppoaa tietyssä mielentilassa täysillä.

aivan loistavaa luettavaa :D aika paskanakki vaan jos pitäs lukee jossain missä pitäs olla hiljaa ja rauhallisesti ;) miun huutonaurut lähtee muutenki nii herkkään saatika sit tän kirjasarjan kanssa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom