Aika samantyylisesti mäkin kyykkäilen ja mulle se tekniikka on vain muotoutunut tuollaiseksi muutaman mutkan kautta. Yritys ja erehdys -periaatteella. Hassua muuten, että olisko ollut kyykky- ja mavekyssäreitä -ketjussa joskus vuosi tai vähän toista takaperin, kun joku laittoi videon kyykystään jossa tekniikka oli tuollainen videon näyttämän väärän tekniikan kaltainen, missä lantio vietiin oikein korostetusti ensin taakse ja paino oli takana. Sitä kehuttiin täydelliseksi kyykyksi. Mä olin kyllä silloin jo vähän toista mieltä ja näin nuo mielipiteet näyttää muuttuvan muillakin mitä olen huomannut. Ja kyykkytekniikat nostajilla muuttuu. Koko ajan enemmän näkee pystympiä kyykkyjä missä viedään polvia enemmän eteen, kun taas jokin aika takaperin kaikki koitti kyykätä sääret pystysuorassa pyllistyksiä.Noin kyykätään.
Tuo ollut yksi parhaista mielikuvista omaan kyykkyyn, eli yrittää pitää polvet mahdollisimman pitkään kohdassa, johon ne ala-asennossa menee. Se on eriasia pysyykö ne juuri samassa kohtaa, mutta pointti on, etteivät polvet suoristu liian nopsaa ja lantio nouse tai karkaa taakse.