Juggernaut Training Systems

Meta title: 💥 Juggernaut Training Systems – Rautakultin metodi joka murskaa rajat ja rakentaa brutaalin perustan voimille

Meta description: JTS yhdistää volyymin, tekniikan ja älykkään progression – ohjelmointi joka kasvattaa voimaa turvallisesti ja jatkuvasti.

Noin kyykätään.

Tuo ollut yksi parhaista mielikuvista omaan kyykkyyn, eli yrittää pitää polvet mahdollisimman pitkään kohdassa, johon ne ala-asennossa menee. Se on eriasia pysyykö ne juuri samassa kohtaa, mutta pointti on, etteivät polvet suoristu liian nopsaa ja lantio nouse tai karkaa taakse.
Aika samantyylisesti mäkin kyykkäilen ja mulle se tekniikka on vain muotoutunut tuollaiseksi muutaman mutkan kautta. Yritys ja erehdys -periaatteella. Hassua muuten, että olisko ollut kyykky- ja mavekyssäreitä -ketjussa joskus vuosi tai vähän toista takaperin, kun joku laittoi videon kyykystään jossa tekniikka oli tuollainen videon näyttämän väärän tekniikan kaltainen, missä lantio vietiin oikein korostetusti ensin taakse ja paino oli takana. Sitä kehuttiin täydelliseksi kyykyksi. Mä olin kyllä silloin jo vähän toista mieltä ja näin nuo mielipiteet näyttää muuttuvan muillakin mitä olen huomannut. Ja kyykkytekniikat nostajilla muuttuu. Koko ajan enemmän näkee pystympiä kyykkyjä missä viedään polvia enemmän eteen, kun taas jokin aika takaperin kaikki koitti kyykätä sääret pystysuorassa pyllistyksiä.

Ei se ihan niin yksinkertaista ole, että sellainen sääret enemmän suorassa, posterior chain tyylinen kyykkääminen on jotenkin väärin. Suurin osa vaan raakana pärjää parhaiten kyykkäämällä etureisillä.

Ei se ihan niin yksinkertaista ole, että sellainen sääret enemmän suorassa, posterior chain tyylinen kyykkääminen on jotenkin väärin. Suurin osa vaan raakana pärjää parhaiten kyykkäämällä etureisillä.
Just näin, mutta pitkään opetettiin kaikille enemmän varustehommista tuttua takapainotteisempaa kyykkyä ja mulle tuli sellainen mielikuva, että se on ainoa oikea tapa. Nyttemmin se mielikuva on muuttunut.

Just näin, mutta pitkään opetettiin kaikille enemmän varustehommista tuttua takapainotteisempaa kyykkyä ja mulle tuli sellainen mielikuva, että se on ainoa oikea tapa. Nyttemmin se mielikuva on muuttunut.

Joo standardi raakakisoissa on aika pitkälti mediumleveys ja polvet liikkuu selkeästi eteen, vähän sellainen ns. hybrid squat, jos oot Canditon videoita katsonut. Itsekin kyykkään nykyään noin. Mutta tosiaan MM-kisoissa näkee tosi paljon erilaisia tyylejä ja yksi jännittävä suuntaus on ihan puhdas painonnostokyykky mitä on alkanut näkyä aivan huippunostajilla.

Nähtävästi tämä järjetön villitys tuli WSB-miesten horinoista. Esim. Selkäinahon ekassa WSB-opuksessa tulee vastaan niin monia käsittämättömiä väitteitä taka-akselin ja kyykyn biomekaniikasta- ja dynamiikasta, että sheikompia hirvittää.

Nähtävästi tämä järjetön villitys tuli WSB-miesten horinoista. Esim. Selkäinahon ekassa WSB-opuksessa tulee vastaan niin monia käsittämättömiä väitteitä taka-akselin ja kyykyn biomekaniikasta- ja dynamiikasta, että sheikompia hirvittää.
Hymyilin ääneen tuota sheikompia hirvittää. Pitääpä muistaa tuo. En ole WSB-kirjoja lukenut kun ei tuo pellepukutouhu kiinnosta, mutta muutamia Saken artikkeleita lukeneena olen huomannut, että jonkinlainen suodatin on hyvä olla, tai ainakin muistaa että se puhuu yleensä varustetouhuista.

Mä itseasiassa ihastuin vähän Alyssa Ritchey:hin. Jos miehiä kutsuttaa ''aika velikulta'' niin Alyssa on kyllä ''aika siskokulta''. :)

Back
Ylös Bottom