Judosta kiinnostuneille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minä harrastin judoa jonkun aikaa (vihreä vyö) niin kyllä on pakko sanoa, että on tylsin kontakti laji minkä tiedän. En tajua miten jaksoin jotain 2-3 vuotta sitä vääntää.
Ainut mikä jäi judosta mieleen oli kun meille opetettiin ns kurkipotku
:lol2:

Ei potkita, jonka takia tuo kurkipotku jäikin mieleen niin hyvin koska judohan sisältää periaatteessa vain pelkkiä heittoja ja lukkoja.
Vaihtelu virkistää!

Originally posted by Mr. man
ei kai judossa pahemmin potkita :confused:

Judossa on kata (tai katoja?), missä on potkuja ja muitakin liikkeitä, mitkä eivät yleisesti judoon sisälly, mutta en ole tietoinen treenataanko näitä missään päin suomea.

Nyt tarkkana tuntuu että teitä on viety aika pahasti ei kuullosta yhtään judo touhulta.Jos paksu setä valkoisessa puvussa pyytää saada maata päällä ja sanoo "tää on judoo älkää uskoko".Eikä kannata satsata kauheesti aikaa jos sama setä esittelee "kurkipotkua"

Todellisuudessa aivan loistavaa jumppaa Kokeilkaa!

Originally posted by Albert Nahkapää

Todellisuudessa aivan loistavaa jumppaa Kokeilkaa!

Jumppaa nimenomaan. Tosimiehethän ei tee aerobista ollenkaan! :D

RikuRiuku sanoi:
Minä harrastin judoa jonkun aikaa (vihreä vyö) niin kyllä on pakko sanoa, että on tylsin kontakti laji minkä tiedän. En tajua miten jaksoin jotain 2-3 vuotta sitä vääntää.
Ainut mikä jäi judosta mieleen oli kun meille opetettiin ns kurkipotku
:lol2:

riippuu aika paljon millasessa seurassa lajia harrastaa. Jos seurassa panostetaan kilpajudoon ni ei kyl oo tylsää, mut jos hangataan vaan jotain itsepuolustus/potkumunille tekniikkaa ni kyllä on tylsää

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Judo on henkinen periaate jujutsun harjoittamiseen, ja näin ollen sisältää myös potkut ja lyönnit. Kilpailun tarkoitus judossa on omien henkisten, teknisten ja fyysisten taitojen testaus, ei vastustajan voittaminen. Nykyään kilpailusta on muodostunut monille itse tarkoitus. Tällöin ei ole enään kyse judosta vaan jujutsusta.

Root sanoi:
Judo on henkinen periaate jujutsun harjoittamiseen, ja näin ollen sisältää myös potkut ja lyönnit. Kilpailun tarkoitus judossa on omien henkisten, teknisten ja fyysisten taitojen testaus, ei vastustajan voittaminen. Nykyään kilpailusta on muodostunut monille itse tarkoitus. Tällöin ei ole enään kyse judosta vaan jujutsusta.

hohhoijjaa mitä :kakka:

:jahas:

Root sanoi:

"Judo syntyi 1880-luvulla, kun lajin kehittäjä Jigoro Kano muokkasi vanhoista japanilaista taistelutaidoista liikuntamuodon, jossa vastustajaa vahingoittamatta voitiin kilpailla. Suomessa judotoiminta alkoi 1954. Suomen Judoliitto ry perustettiin vuonna 1958. Olympialajiksi judo valittiin 1964."
Lähde: Suomen Judoliitto

itse aloitin judon harrastamisen kolmannella luokalla, ja voin kertoa että varmasti antoi hyvät edellytykset nykyisiin taistelulajitreeneihin. esim vastustajan voiman tunteminen ja hyväksikäyttö on nyt hieman helpompaa. myös lukot ja hallinnat onnistuvat helposti.

judohan ei siis ole mikään itsepuolustuslaji, mutta varmasti tukee hyvinkin muita itsepuolustuslajeja. jos ei muuten niin kehittää koordinaatiota ja aerobista kuntoa.

Oon jo harrastanu judoa n.10 vuotta ja voin sanoa vasta myöhemmässä vaiheessa laji alkoi kiinnostaa enemmän ja enemmän....ku tuli lukot ja kuristukset kehiin:). Judon ohella treenaan potkunyrkkeilyä ja myöhemmässä vaiheessa ajattelin myös kokeilla thaiboxingia..

Stevie sanoi:
Oon jo harrastanu judoa n.10 vuotta ja voin sanoa vasta myöhemmässä vaiheessa laji alkoi kiinnostaa enemmän ja enemmän....ku tuli lukot ja kuristukset kehiin:).

Montakos vuotta piti treenata ennenkuin noita alko tulla kehiin?

Muay sanoi:
Montakos vuotta piti treenata ennenkuin noita alko tulla kehiin?

Mul oli sen 10 vuoden aikana muutamia taukoja mut lukot ja kuristukset tulevat osaksi vihreää vyötä. Mutta se riippuu kuinka kovaa ja aktiivisesti treenaa.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom