ju-jutsu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fly*
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikä kannata unohtaa, että Kaapelin, eli Aven HJJKn kaikki reenit vetää itse Risto Väntär. Väntär on varmasti yksi kokeneimpia ja kouliintuneimpia budoäijiä Suomenniemellä ja osaa tehdä reeneistä sellaisen pitkän sarjan tapahtumia kohti iloisia valaistumisen kokemuksia ja tekniikoiden oikeaa oivaltamista. Tekniikoiden opettaminen saattaa olla monella valmentajalla vain uken tatamiin tempomista ja tokaisemista, että tehkää perässä. Väntärillä on kokemusta ja "pedagogista" näkemystä, kuinka vaikeat tekniikat voidaan juurtaa paksuunkin takaraivoon.

Ei voi sanoa, että siellä olisi kahta samanlaista reeniä, vaan lähestyminen on aina hieman eri. Hiki virtaa ja homma käy.

Nage sanoi:
Eikä kannata unohtaa, että Kaapelin, eli Aven HJJKn kaikki reenit vetää itse Risto Väntär.

Ei taida Risto Väntär vetää kun ylempiä vöitä, mitä oon sivusilmällä seurannut. Alempien vöiden treenit vetää yleensä joku muu mustavyö. Uskoisin silti, että hyviä treeniä siellä tulee oli kuka vaan mustavyö vetäjänä.

BJJboy sanoi:
Ei taida Risto Väntär vetää kun ylempiä vöitä, mitä oon sivusilmällä seurannut.
Vetää oransseja sekä keltaisia myös. Alkeiskurssin vetäjä on Mikko Leisti... 4. dan ellen väärin muista, mutta erinomainen ohjaaja enivei. Veti aikoinaan oranssin reenejä.

a00heil sanoi:
Mielenkiintoinen ja monipuolinen laji. Itse kerkesin harrastaa 2 vuotta Hokutoryu Ju-Jutsua ja sitten teloin olkapään AC-nivelen epäonnistuneessa heitosta alastulossa. Vuoden ollut nyt paskana, eikä tunnu oikein palautuvan.

Terve kohtalontoveri:) Mä oli kaapelitehtaalla Aven ringissä yli kolme vuotta ja mulle sattui melkein sama.Hajos olkapää ja selkä.Piti käydä leikkauksessakin.Koskaan ei tule kalua,vaikka leikattiin.Heitot on myrkkyä selälle,koska kaikki kiertoliikkeet kiellettiin.

Babushka sanoi:
Vetää oransseja sekä keltaisia myös. Alkeiskurssin vetäjä on Mikko Leisti... 4. dan ellen väärin muista, mutta erinomainen ohjaaja enivei. Veti aikoinaan oranssin reenejä.

Vahvistan tämän tiedon,että Mikko vetää alkeiskursseja.Kuuno veti ainakin kahdessa paikassa(Tikkurila ja Kaapeli)Treenejä .
Leististä vain positiivistä sanottavaa.Hemmetin asiallinen jätkä treeneissä ja siviilissä.(Kovia treenejä vetää)Kuuno on kuuno vaikka voissa paistais ja ikä ei paljoa paina :worship:

MrDeca1 sanoi:
Terve kohtalontoveri:) Mä oli kaapelitehtaalla Aven ringissä yli kolme vuotta ja mulle sattui melkein sama.Hajos olkapää ja selkä.Piti käydä leikkauksessakin.Koskaan ei tule kalua,vaikka leikattiin.Heitot on myrkkyä selälle,koska kaikki kiertoliikkeet kiellettiin.
------------------------------------------------------------

Lisää kohtalontovereita, mulle sattuneita on olkapään ikivamma, ja pari välilevy häikkää, ei haittaa silti paljonkaan, kun pitää ryhdin niin kuin pitääkin ja treenaa säännöllisesti, sitten on tietenkin kierukat polvista ja muuta pientä.
Ei voi pistää harjoittelujen syyksi kuitenkaan vaan enemmänkin ottelumaisessa rytinässä menneet :wall: .

Moni vaa lopettaa ko. lajin sen kovuuden takia. (viimeistään ku täyskontaktivapaaottelut tulevat kysymykseen)

:wall: ...ikäväkyllä ko. ottelumuotoa ei em. lajissa ole olemassakaan!!

AndyS sanoi:
Tuolla vapaaottelulla ei ilmeisestikään tarkoitettu sitä ottelumuotoa, jota kutsutaan vapaaotteluksi, NHB:ksi, MMA:ksi jne. vaan sitä, että ottelu ei ole ennalta määrätty, ja ottelijat soveltavat vapaasti osaamiaan tekniikoita sääntöjen puitteissa. Täyskontaktin olen ainakin itse tuntenut nahoissani.
------------------------------------------------------------------
Juuri noin on asia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sattuuko kellään täällä olemaan kokemuksia Hokutoryun treenaamisesta porin ju-jutsu seurassa? Ilmeisesti seuran toiminta oli hiipunut joksikin aikaa, mutta tänä syksynä ainakin jälleen mainostivat uutta alkeiskurssia...

Tässä voisikin vähän päivittää listaa siitä, missä eri paikoissa voi Jujutsua treenata:

[Seura], [jujutsu-tyyli], [paikkakunta]

Helsingin Yawara, Englantilainen Jujutsu, Helsinki

Takado, Eurooppalainen / Brasilialainen Jujutsu, Espoo

Tapanilan Erä, Jujutsu 2000, Helsinki

Tora, Eurooppalainen Jujutsu, Porvoo

Va-Jutsu, Jujutsu 2000, Vantaa

Budoseura Jujutsukat, Jujutsu 2000, Helsinki

Jujutsuseura Naattijat, Eurooppalainen Jujutsu, Kuopio

Joko-Tai , Englantilainen Jujutsu, Helsinki

OKS-Jutsu, Eurooppalinen Jujutsu, Oulu

Oak Jitsu Club, Liikan Jitsu, Vantaa

Shaolin, Eurooppalainen Jujutsu, Turku

Bujutsu Dojo, Hontai Yoshin Ryu, Helsinki

Fudoshin, Daito-Ryu Aiki Jujutsu, Helsinki

Pystyykö brassi jujutsussa kilpailemaa suunnilleen tasoisiaan vastaan, eli järjestetäänkö otteluja myös aloittelijoille, joilla ei ole mitään kamppailu-urheilutaustaa. Brassi jujutsussa ei taida lyöntejä ja potkuja olla ollenkaan?

Pystyykö brassi jujutsussa kilpailemaa suunnilleen tasoisiaan vastaan, eli järjestetäänkö otteluja myös aloittelijoille, joilla ei ole mitään kamppailu-urheilutaustaa. Brassi jujutsussa ei taida lyöntejä ja potkuja olla ollenkaan?
BJJ-kilpailuissa ei ole lyöntejä eikä potkuja. Monissa BJJ-seuroissa treenataan kuitenkin esim. vapaaottelua siinä ohella.

Brassijujutsu on nimenomaan siitä hyvä laji (vähän vanhempanakin aloittavalle), että siinä järjestetään paljon ottelumahdollisuuksia ihan aloittelijoille ja jatkossakin voit otella vaikka EM/MM-tasolla suunnilleen oman tasoisiasi vastaan (sarjat painoluokittain, ikäryhmittäin ja vyöarvoittain). Kansainvälisissä BJJ-kisoissa noita eri sarjoja on joskus jo huvittavuuteen asti. Mikä on harrastajalle tietysti ihan vaan hyvä asia.

BJJ-kilpailuissa ei ole lyöntejä eikä potkuja. Monissa BJJ-seuroissa treenataan kuitenkin esim. vapaaottelua siinä ohella.

Brassijujutsu on nimenomaan siitä hyvä laji (vähän vanhempanakin aloittavalle), että siinä järjestetään paljon ottelumahdollisuuksia ihan aloittelijoille ja jatkossakin voit otella vaikka EM/MM-tasolla suunnilleen oman tasoisiasi vastaan (sarjat painoluokittain, ikäryhmittäin ja vyöarvoittain). Kansainvälisissä BJJ-kisoissa noita eri sarjoja on joskus jo huvittavuuteen asti. Mikä on harrastajalle tietysti ihan vaan hyvä asia.

Hienolta vaikuttaa. Kovalla urheilupohjalla edes jonkinasteinen kilpaileminen on (lähes) välttämättömyys. Brassijujutsusta ainakin olen netin kautta saanut vaikutelman, että kuntoa pystyy pitämään yllä mukavasti. Tammikuussa täytyy mennä sitten peruskurssille, kun syksyyn ei ehdi enää mukaan. Jos lyönnit ja potkut kuitenkin rupeavat kiinnostamaan, niin täytyy katsella sitten muita lajeja vaikkapa rinnalle. Varmaa potkunyrkkeily- pohjaiset lajit parhaita siihen tarkoitukseen?

Edittii: täytyy käydä hakee poika kotiin kisoista sitte

Hienolta vaikuttaa. Kovalla urheilupohjalla edes jonkinasteinen kilpaileminen on (lähes) välttämättömyys. Brassijujutsusta ainakin olen netin kautta saanut vaikutelman, että kuntoa pystyy pitämään yllä mukavasti.
Vaikuttaa sinulle sopivalta lajilta, ja paikkakunnasta riippuen ne lyöntipotkuhommat tulevat siihen parhaimmillaan itsestään. Sinne vaan!

Stadissa kun liikutaan, niin valinnanvaraa toki löytyy. Combat Academyllä hyvä sijainti ja sali kuuluu pakettiin. Niiniketon klubi on ilmeisen laadukas ja muitakin hyviä toki löytyy. Onko sinulla tai jollain suositella jotain salia erityisesti brassijujutua silmällä pitäen. Ja kiitokset reinolle tietopankista.

Stadissa kun liikutaan, niin valinnanvaraa toki löytyy. Combat Academyllä hyvä sijainti ja sali kuuluu pakettiin. Niiniketon klubi on ilmeisen laadukas ja muitakin hyviä toki löytyy. Onko sinulla tai jollain suositella jotain salia erityisesti brassijujutua silmällä pitäen.
Ne oikeat valinnat stadin tapauksessa ovat Niiniketoon väljästi liittyvä Alliance Helsinki (ei Auvosta pahaa sanaa, mutta meininki on kuitenkin vähän erilainen kuin perus-HRJ, mistä siitäkään ei pahaa sanaa) tai GB Gym.

Monesta hyvästä et oikein voi valita muuta kuin itse. :)

Ite suhtautuisin hiukan varauksella tohon Combatin BJJ-touhuun, siellä ku näyttäs olevan 1 puhtaat Bjj-treenit viikossa. Mutta vielä mainitsemattomia on ainaskin GB Gym josta löytyy sit myös esim. erittäin laadukasta vapaaottelua jos se rupee kiinnostaa. Yks mesta on sit vielä HIPKO. Eli kaiken kaikkiaan BJJ:tä löytyy seuraavista paikoista GB, HIPKO, HJJK (Aven mesta:) ), combat ja sit vielä Espooon ylpeys Takado.

GB gym,HIPKO,kömbät,HJJK

Espoon Takado

Ite suhtautuisin hiukan varauksella tohon Combatin BJJ-touhuun, siellä ku näyttäs olevan 1 puhtaat Bjj-treenit viikossa. Mutta vielä mainitsemattomia on ainaskin GB Gym josta löytyy sit myös esim. erittäin laadukasta vapaaottelua jos se rupee kiinnostaa. Yks mesta on sit vielä HIPKO. Eli kaiken kaikkiaan BJJ:tä löytyy seuraavista paikoista GB, HIPKO, HJJK (Aven mesta:) ), combat ja sit vielä Espooon ylpeys Takado.

GB gym,HIPKO,kömbät,HJJK

Espoon Takado
Kiitti linkeistä, nämä tosin olin jo ettinyt kuukkelin avulla. Lähetin Combat Academylle kysymyksen koskien BJJ:n harjoitusmääriä peruskurssin ja jatkon osalta. Jos harjoitukset ovat vain kerran viikossa, niin paikka ei ole enää vaihtoehto. Hintoja kun vertailin niin hinnat ovat käytännössä samat joka paikassa, ennenkaikkea peruskurssien osalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom