Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nage sanoi:Eikä kannata unohtaa, että Kaapelin, eli Aven HJJKn kaikki reenit vetää itse Risto Väntär.
Vetää oransseja sekä keltaisia myös. Alkeiskurssin vetäjä on Mikko Leisti... 4. dan ellen väärin muista, mutta erinomainen ohjaaja enivei. Veti aikoinaan oranssin reenejä.BJJboy sanoi:Ei taida Risto Väntär vetää kun ylempiä vöitä, mitä oon sivusilmällä seurannut.
a00heil sanoi:Mielenkiintoinen ja monipuolinen laji. Itse kerkesin harrastaa 2 vuotta Hokutoryu Ju-Jutsua ja sitten teloin olkapään AC-nivelen epäonnistuneessa heitosta alastulossa. Vuoden ollut nyt paskana, eikä tunnu oikein palautuvan.
Babushka sanoi:Vetää oransseja sekä keltaisia myös. Alkeiskurssin vetäjä on Mikko Leisti... 4. dan ellen väärin muista, mutta erinomainen ohjaaja enivei. Veti aikoinaan oranssin reenejä.
------------------------------------------------------------MrDeca1 sanoi:Terve kohtalontoveri Mä oli kaapelitehtaalla Aven ringissä yli kolme vuotta ja mulle sattui melkein sama.Hajos olkapää ja selkä.Piti käydä leikkauksessakin.Koskaan ei tule kalua,vaikka leikattiin.Heitot on myrkkyä selälle,koska kaikki kiertoliikkeet kiellettiin.
------------------------------------------------------------------AndyS sanoi:Tuolla vapaaottelulla ei ilmeisestikään tarkoitettu sitä ottelumuotoa, jota kutsutaan vapaaotteluksi, NHB:ksi, MMA:ksi jne. vaan sitä, että ottelu ei ole ennalta määrätty, ja ottelijat soveltavat vapaasti osaamiaan tekniikoita sääntöjen puitteissa. Täyskontaktin olen ainakin itse tuntenut nahoissani.
BJJ-kilpailuissa ei ole lyöntejä eikä potkuja. Monissa BJJ-seuroissa treenataan kuitenkin esim. vapaaottelua siinä ohella.Pystyykö brassi jujutsussa kilpailemaa suunnilleen tasoisiaan vastaan, eli järjestetäänkö otteluja myös aloittelijoille, joilla ei ole mitään kamppailu-urheilutaustaa. Brassi jujutsussa ei taida lyöntejä ja potkuja olla ollenkaan?
BJJ-kilpailuissa ei ole lyöntejä eikä potkuja. Monissa BJJ-seuroissa treenataan kuitenkin esim. vapaaottelua siinä ohella.
Brassijujutsu on nimenomaan siitä hyvä laji (vähän vanhempanakin aloittavalle), että siinä järjestetään paljon ottelumahdollisuuksia ihan aloittelijoille ja jatkossakin voit otella vaikka EM/MM-tasolla suunnilleen oman tasoisiasi vastaan (sarjat painoluokittain, ikäryhmittäin ja vyöarvoittain). Kansainvälisissä BJJ-kisoissa noita eri sarjoja on joskus jo huvittavuuteen asti. Mikä on harrastajalle tietysti ihan vaan hyvä asia.
Vaikuttaa sinulle sopivalta lajilta, ja paikkakunnasta riippuen ne lyöntipotkuhommat tulevat siihen parhaimmillaan itsestään. Sinne vaan!Hienolta vaikuttaa. Kovalla urheilupohjalla edes jonkinasteinen kilpaileminen on (lähes) välttämättömyys. Brassijujutsusta ainakin olen netin kautta saanut vaikutelman, että kuntoa pystyy pitämään yllä mukavasti.
Ne oikeat valinnat stadin tapauksessa ovat Niiniketoon väljästi liittyvä Alliance Helsinki (ei Auvosta pahaa sanaa, mutta meininki on kuitenkin vähän erilainen kuin perus-HRJ, mistä siitäkään ei pahaa sanaa) tai GB Gym.Stadissa kun liikutaan, niin valinnanvaraa toki löytyy. Combat Academyllä hyvä sijainti ja sali kuuluu pakettiin. Niiniketon klubi on ilmeisen laadukas ja muitakin hyviä toki löytyy. Onko sinulla tai jollain suositella jotain salia erityisesti brassijujutua silmällä pitäen.
Kiitti linkeistä, nämä tosin olin jo ettinyt kuukkelin avulla. Lähetin Combat Academylle kysymyksen koskien BJJ:n harjoitusmääriä peruskurssin ja jatkon osalta. Jos harjoitukset ovat vain kerran viikossa, niin paikka ei ole enää vaihtoehto. Hintoja kun vertailin niin hinnat ovat käytännössä samat joka paikassa, ennenkaikkea peruskurssien osalta.Ite suhtautuisin hiukan varauksella tohon Combatin BJJ-touhuun, siellä ku näyttäs olevan 1 puhtaat Bjj-treenit viikossa. Mutta vielä mainitsemattomia on ainaskin GB Gym josta löytyy sit myös esim. erittäin laadukasta vapaaottelua jos se rupee kiinnostaa. Yks mesta on sit vielä HIPKO. Eli kaiken kaikkiaan BJJ:tä löytyy seuraavista paikoista GB, HIPKO, HJJK (Aven mesta ), combat ja sit vielä Espooon ylpeys Takado.
GB gym,HIPKO,kömbät,HJJK
Espoon Takado