No niin kaikki joulufanittajat. Kertokaapas aloittelijalle mikä mahtaisi olla sopiva punaviini joulupöytään/seurustelujuomaksi. Vaatimuksia: hinta ~15€/pullo, suht kevyttä(?), helposti juotavaa, ja kaiken kukkuraksi vielä laadukasta...
(makuasioistahan ei voi kuin kiistellä mutta pakko kysäistä...)
Mitä tarkoittaa "suht kevyt"?
En itse juo viinejä laisinkaan [enkä oikein muutenkaan alkoholia] mutta vanhempani juovat aina ruoan kanssa viiniä. Selaillessani tuossa vanhoja posteja näkyisi että viime jouluna meillä oli pöydässä punaviininä Cono Sur Tocornal Cabernet Sauvignon, näyttää olevan edullista [n. 6e/plo] mutta ilmeisen hyvää kuitenkin [tosin makuasioitahan nämä ovat...]
Kuvaus Alkon sivuilta: "Täyteläinen, notkea, herukkainen, mausteinen, kevyen yrttinen"
...
Itse tässä viimeistä päivää töissä ennen joululomaa, sitten viideksi päiväksi vapaalle jouluherkkujen, joululeffojen, joulurauhan, joulusaunan, joulumielen ja... no ihan vain joulun pariin :joulu1: Ihanaa että on joulu!
Kaikki lahjat hankittu, viimeiset paketoitu eilen. Koti on siivottu vaikkakaan ei aattoa kotona vietetä, mutta joulupäivän iltana tullaan takaisin kotiin ja onhan siinä tapaninpäivä ja vielä muutakin vapaata niin meillä kyllä vietetään joulua pitempään kuin yhden päivän ajan. Rauhassa nautiskellaan siis
Innoissani odotan että pääsen töistä kotiin niin saadaan kassit pakattua ja ei muuta kuin hautuumaan kautta anoppilaan. Siellä vietetään sitten esi-joulua tai jotain sinnepäin :joulu6: Käydään joulusaunassa ja varmaan syödäänkin jouluherkkuja. Keskiviikkona aattona sitten miehen mummon ja kummien kautta vanhempieni luo maalle mökille perinteiseen joulunviettoon :haart:
Jänskättää tosi paljon mitä kaikkea saan lahjaksi... Näin eilen iiiiiiiiiison vuoren lahjoja... :joulu3: Olen ollut kilttinä!:joulu4: