Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Jaahas, taitaa tässä lumet sulaa vielä ennen joulua pois. Jokohan sitä ensi viikonloppuna viittis käydä ostamassa muutamat joululahjat. Toisaalta vois käydä vielä alkuviikostakin sit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin tänään ostoksilla ja sain jopa ostettua muutaman lahjan ahdistumatta väenpaljouteen. Lisäksi ideoin pari netistä tilattavaa lahjaa. Kotona sitten joululaulut soimaan ja lahjaperin ja nauhojen kimppuun. Sain jopa vihdoin aikaiseks laittaa jouluvalot ikkunaan. Muuten en joulua kotona juurikaan laita kun olen reilun viikon poissa kotoa joulun aikaan, yhden tulilatvan sentään ostin jo pari viikkoa sitten. Onneks enää viikko töitä ja sitten joululomalle.

Nyt alkaa olla jo joulumieltä ihan kunnolla ilmassa :dance2:

Eilen käytiin Joulupukki-risteilyllä lasten kanssa ja sen jälkeen vähän askarreltiin kortteja.
Joululahjat on jo ostettuna ja torstaina ajateltiin mennä kirkkoon kuuntelemaan kauneimpia joululauluja.
Sitten olisi vielä nuorimmaisen kahdet synttärikemut järkättävänä viikonlopuksi, oikea syntymäpäivähän on jouluaatto.
Aatonaatto meneekin pääosin autossa matkalla lappiin, lunta siellä kuulemma on enemmän kuin tarpeeksi :hyvä: Täytynee raahata sekä sukset, että salikamppeet mukaan, niin pääsee Levillä myös urheilemaan joulunpyhinä.

Tiptap

Mä oon koko viikon ollut iiiihan joulutunnelmissa:joulu3:! Ihanaa että joulu tulla jollottaa :hyper:

Joo maasta lumet läks mutta tässä kuvatusta jotta kaikki muistaa pitää peukut ja varpaat pystys että saatais valkee joulu:
makia.jpg

Sitten ite asiaan. Tässä muutama joulukuvatus:
pyt5.jpg

Pöytä on joulu"vaatetuksessa"

pyt1.jpg

Olkaahan kilttejä :joulu8:

Joulun suosikkilahja pakkislaisille on bodauspatsas :D Oli niin upea että oli pakko ostaa itselle.

Liitteet

• kuva.jpg
    kuva.jpg
    31,5 KB · Katsottu: 307
Dodii, tänään kannettiin kaupasta kotiin kolmen kilon kinkku! :kuola: Saa nähdä koska se saadaan syötyä, kun aatto, päivä ja tapani syödään muualla. No, vähän yöpalaa nälkäisille..;)

Loskaa. Ei oo kivaa. Mutta se on kivaa, että tulin tuossa just lukion joulujuhlasta. Oli meinaan ihan hauska tapahtuma, vaikka joutukin ite esiintymään, ja nöyrtymään katsomossakin. Tonttulakki päässä vedettiin, heti kun sain tiernapoikien Knihdin oudon huppumyssyn pois päästä. Kyllä se vaan on niin mahtavaa.:D Joulunen olo tulee ehdottomasti

E: Ateistina nautin kirkossakin, kun Suokonautio piti puheen

Meni joululahjaostokset taas vähän kliseisen puolelle:

matkalaukku
paistinpannu
veitsi
lapsille kirjoja
tyttöystävälle kello

No aika tylsiä kyllä, mutta tarpeellisia. Ja huomenna pikkukinkku uuniin.Jes Jes.

Toivottavasti ois lunta maassa täällläpäin jouluna. Joululahjat taitaa olla melkein kaikki ostettuna, tosin paketointi on vielä vähän vaiheessa, mut eihän täs mihinkään kiire oo.

Nätisti se länsirannikollekin lunta rupes lykkäämään yötä vasten. Toivotaan, että aamulla maa on edes jokseenkin valkoinen, vaikka se sitä on jo nyt. Pakkasta lupailee myös, joten toivoa on valkeasta joulusta. Kunhan nyt ei vain muutu rännäksi/vedeksi tuo sade ja sula huomenna pois. Nyt nukkumaan ja aamulla peukut pystyssä ylös sängystä. Hyvää yötä pakkis:zzzz:

Ai että on mukavaa. Lahjat ostettu ja siivoukset tehty.
Lunta riittävästi maassa ja puissa, ja sisällä kynttilän valoa ja rauhallista oleilua ilman mitään velvotteita mihinkään.
Ja mikä parasta, tuleville päiville on luvattu pientä pakkastakin.
Toivotan kaikille rauhallista ja hyvää joulua Eija Kantolan "Enkelikellon" sävelin.
(Vielä kun joku sais sen laitettua juutuubiin.)

Tänne satoi viime yönä jo sen verran lunta että valkea joulu näyttää varsin todennäköiseltä. Tein lumiukon ihan omilla pikku kätösillä, edellisestä kerrasta olikin hieman aikaa. Eipä musta maa mun joulua olis pilannut, mutta kyllä lumi nostaa fiiliksiä.

Huomenna ohjelmassa parin kuusen koristelua, siivousta ja kokkailua. Aattona joulusauna ja haudoilla käynti, joulupäivänä sitten varsinainen jouluateria ja lahjojen jako. Nyt jo mukavan rentoutunut olo olla lomalla läheisten keskellä, ja tätä samaa tiedossa vielä monta päivää.

Hyvää Joulua kaikille!

No niin kaikki joulufanittajat. Kertokaapas aloittelijalle mikä mahtaisi olla sopiva punaviini joulupöytään/seurustelujuomaksi. Vaatimuksia: hinta ~15€/pullo, suht kevyttä(?), helposti juotavaa, ja kaiken kukkuraksi vielä laadukasta...
(makuasioistahan ei voi kuin kiistellä mutta pakko kysäistä...)

No niin kaikki joulufanittajat. Kertokaapas aloittelijalle mikä mahtaisi olla sopiva punaviini joulupöytään/seurustelujuomaksi. Vaatimuksia: hinta ~15€/pullo, suht kevyttä(?), helposti juotavaa, ja kaiken kukkuraksi vielä laadukasta...

Mitä tarkoittaa "suht kevyt"?

En itse juo viinejä laisinkaan [enkä oikein muutenkaan alkoholia] mutta vanhempani juovat aina ruoan kanssa viiniä. Selaillessani tuossa vanhoja posteja näkyisi että viime jouluna meillä oli pöydässä punaviininä Cono Sur Tocornal Cabernet Sauvignon, näyttää olevan edullista [n. 6e/plo] mutta ilmeisen hyvää kuitenkin [tosin makuasioitahan nämä ovat...]

Kuvaus Alkon sivuilta: "Täyteläinen, notkea, herukkainen, mausteinen, kevyen yrttinen"

kuva11.jpg

...

Itse tässä viimeistä päivää töissä ennen joululomaa, sitten viideksi päiväksi vapaalle jouluherkkujen, joululeffojen, joulurauhan, joulusaunan, joulumielen ja... no ihan vain joulun pariin :joulu1: Ihanaa että on joulu!

Kaikki lahjat hankittu, viimeiset paketoitu eilen. Koti on siivottu vaikkakaan ei aattoa kotona vietetä, mutta joulupäivän iltana tullaan takaisin kotiin ja onhan siinä tapaninpäivä ja vielä muutakin vapaata niin meillä kyllä vietetään joulua pitempään kuin yhden päivän ajan. Rauhassa nautiskellaan siis :love:

Innoissani odotan että pääsen töistä kotiin niin saadaan kassit pakattua ja ei muuta kuin hautuumaan kautta anoppilaan. Siellä vietetään sitten esi-joulua tai jotain sinnepäin :joulu6: Käydään joulusaunassa ja varmaan syödäänkin jouluherkkuja. Keskiviikkona aattona sitten miehen mummon ja kummien kautta vanhempieni luo maalle mökille perinteiseen joulunviettoon :haart:

Jänskättää tosi paljon mitä kaikkea saan lahjaksi... Näin eilen iiiiiiiiiison vuoren lahjoja... :joulu3: Olen ollut kilttinä!:joulu4:

Magister lähtee nyt viettämään joulua netittömään paikkaan ja toivottaa lähtiessään Pakkislaisille oikein hyvää ja rauhallista joulua:joulu3:

Täällä Vaasassa on megapaljon lunta, oikein harmittaa lähteä mustaa joulua viettämään etelään...
Tosin tuskin mä täällä saisin yksin joulufiilistä, mikä perheen kanssa sitten tulee :joulu1:

Kauheesti lahjoja raahattavana sinne, toivottavasti mua ei ryöstetä junassa...!

Mutta ei oo vielä sitä jouluoloa, koska oon töissä tällä hetkellä... Nyyh..

Tälläisia suosittelen lämpimästi.

Vaihtoehto 1:

Nimi: Yali Reserve Shiraz
Marja: Shiraz
maa: Chile
Hinta: alle 9e
on ainakin varma valinta perusviiniksi, mutta jos hienompaa haluaa niin vaihtoehto 2 :)
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/436257

vaihtoehto 2:

Nimi: Zenato Ripassa Valpolicella Superiore
marja: Shiraz 80%, carmenére 15%
Maa: Italia
Hinta: ~18e
Kalliimpi mutta on myös maultaan todella hyvä. Uskon että myös sinä pitäisit tästä ;)
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/007122

JA erittäin lämmintä joulunodotusta kaikille! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom