Joulu lähestyy, kalorit lisääntyy

Mä en kyllä jouluna ala paljon kaloreita laskemaan.:) Evästä syödään kyllä niin paljon kuin jaksaa. Hyvä vaan jos saa jonkun kilon lisää painoa, kun on sitte inttiin meno vuoden alussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo jouluna bulkilla ja sillee. Tammikuun alusta sit diettiä kehään perinteiseen malliin niinku kaikki muutki mummot ja mammat. Hih!

Offtopic:
Eka postaus, vaikka vuoden oon jo foorumia selaillu. :)

Heh, tullu jo tuota lanttulaatikko pari päivää syötyä :kuola:
Diettiä sitten joulun jälkeen tääl kans

edit: pari kinkkuakin pakko tuhota jossain välissä

Lohi on parasta, lipeäkala ja kinkku myös! Samoin sillit ym. kalatuotteet, mutta laatikoita tulee myös syötyä, rosollia unohtamatta. Suklaat syödään pois, niitä kun en juuri muulloin vuodesta syökään. Päälle vielä parit piparit, ja joulutorttuja IIISO kasa, eikä mitään hätää. Koskaan en oo kaloreita laskenut, eikä paino ole ikinä noussut. Ja tällä vedetään niin kauan kun ruokaa riittää, eli AINAKIN uudenvuoden vaihteeseen. Ihan naurattaa nää jutut täällä. En ymmärrä miten ihmiset saa oikeesti aikaseksi joulukiloja. Parissa viikossa? Ehkä ne tekee kaiken ruuan maailman rasvasimpaan kermaan ja vetää vielä viinaa pari viikkoa päälle..

Kaikkea tulee syötyä, erityisesti kinkkua ja laatikoita, ja kukapa voi vastustaa niitä suklaakonvehteja? :kuola: :kuola: :kuola: Ei ole näkyny eikä näy vielä missään, ei sitä kuitenkaan aina syö niin hyvin kun jouluna. :rolleyes:

Eilen alko ketodiet jouluun asti, -3.7kg eilisestä. Arvelin et joulun söis aivan raivolla ja treenais kunnolla. Jos vaikka kroppa vähä taas ihmettelis et mitäs sä jäbä duunaillet :)

Tammikuusta -> noin 6vko dieettaillen. Sit uus bulkki ja lopulta perinteinen wnb-rantakunto-operaatio.

Joulunahan vedetään ruokaa sit niin vitusti, hyvät pohjat on jo alla ;)

Tähtityttö sanoi:
Ihan naurattaa nää jutut täällä. En ymmärrä miten ihmiset saa oikeesti aikaseksi joulukiloja. Parissa viikossa? Ehkä ne tekee kaiken ruuan maailman rasvasimpaan kermaan ja vetää vielä viinaa pari viikkoa päälle..

Niinpä, samaa ihmettelen minäkin. Kaiken tämä kalorihysterian keskellä kannattaisi muistaa wanha viidakon sanonta (tm): "Painonkehityksen kannalta ei ole oleellista se, mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä, vaan se, mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä."

Ehkä minulla asiaa auttaa myös se, etten kerta kaikkiaan pysty mättämään mitenkään hulluna, vaan se stoppi tulee jossain vaiheessa, vaikka kuinka hyvää ruokaa olisi tarjolla, enkä ole myöskään perso suklaalle ja leivoksille, vaan panostan mieluummin Tähtitytön tapaan siihen oikeaan ruokaan ja erityisesti kaikkiin ihaniin kalajuttuihin. :kuola:

sumutin123 sanoi:
Miten noista kalaruoista oppii pitämään?

Tekemällä niinkuin äiti silloin joskus neuvoi: Maistamalla ennakkoluulottomasti. :)

No joo, enpäs osaa asiallisesti ottaen mitään neuvoa antaa, itse kun olen aina pitänyt kalasta.

Mites jos jouluna vähenee kalorit? :p
En oikeastaan yhtään pidä jouluruuasta (paitsi kinkusta!) ja näin ollen ruokailu näyttänee kuta kuinkin tältä: aamulla puuroa, päivällä kinkkua ja perunaa ja jotain, loppupäivänä ehkä 200 g suklaata ja iltapalaksi pari leipää ja kinkkua. Kalorit: alle 2000 kcal. :D
Noh joulun jälkeen sit bulkkia päälle.

Gillyanne sanoi:
"Painonkehityksen kannalta ei ole oleellista se, mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä, vaan se, mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä."

EI VOI TUUMATA KUN :worship: :thumbs:

Eipä yksi joulu mihinkään vaikuta, jos kyse on muutamien päivien mätöistä, eihän siitä kait voi oikein muuta "painoa" tulla kuin valtava turvotus.. Itse olen sen sijaan lipsunut pitkin syksyä: kylmyys, pimeys ja väsymys ajaa syömään kaikenlaisiin tunnetiloihin ja ties mihin. Lisäksi on ollut pikkujouluja, opiskelujuttuja ym., joissa on aina tarjolla notkuvat pöydät makeisia, boolia ja pikkusuolaista. Äkkiä kertyy plussakaloreita. Itsekään en kaloreita jaksa laskea, mutta vähän aion katsoa, etten mitenkään järjettömästi syö ainakaan suklaata/torttuja.. Tuntuu, että keväällä ja kesällä pysyy paljon paremmin ruodussa..

Tuskinpa vaan saan plussakaloreita syötyä jouluna kun menemme sukulaisten luo. Mätäpä siellä bulkkisafkaa 4500 kcal päivässä. :curs:
Oma hima on aina paras.

Kinkkua, Lohta, Kinkkua, Lohta, karjalanpiirakoita, juustoja, kinkkua, laatikoita....:kuola:

ja tottakai Joulutorttuja.. niitä menee paljon... ei katsota kaloreita vaan vedetään niin että napa tirskuu...

Ei voi muuta sanoa kun että god help me Joulun ajan :D. Koitan tässä dieetillä tosiaan pysyä ja ihan kisadieetillä ni ei sovis mitään sikamättöbulkkia vetää vaikka niin tekis mieli. Voi helpottaa vähän jos oon aaton alun ainakin duunissa... mutta jos sitten porukoille lähden ni huhhuh, on purtava hammasta ja koitettava kestää... Siinäpä hommaa kerrakseen kun olen niin jouluihminen ja perso kaikelle nannalle.

Mutta kinkusta en suurinsurminkaan luovu, aion syödä tooosi paljon. Ja onhan se hyvä proteiininlähde. Muita laatikoita sun muuta pitää ottaa vaan vähän lisukkeena sitten. Suklaa, joulutortut sun muut herkut :kuola: ikävä kyllä taitaa olla bannassa. Sinnitellään! Onneks Joulu on niiiiiin paljon muutakin kun pelkkää syömistä :joulu6: ja aion nauttia muuten siitä täysin rinnoin.

-edit-
perkele nauttikaa kun saatte syödä! Ei kannata murehtia jostain muutamasta hassusta päivästä, tai viikosta. Kuten Gilly sano, ei oo väliä mitä syö joulun ja uuden vuoden välillä.... vaan uuden vuoden ja joulun välillä. Ja tuskin kellään ni jumalaton maha on että yhtäkkiä plösähtäis tuhottomasti muutaman päivän aikana. Syökää ja nauttikaa! Syökää munkin (ja muiden dieettajien) puolesta! :whip:

Kyllä sitä jouluksi unohdetaan oikeaoppinen syöminen ja itseasiassa meidän perheessä tämä ei koske pelkkää aattoa ja niitä joulupäiviä vaan jonkun verran myös koko joulukuuta.

Meillä on joulukuussa kokoajan jokaisena päivänä jouluisia konvehteja tarjolla, juurikaan ei karkkia muutoin syödä kuin aina 2-3vko välein mättöpäivänä, mutta jouluun mielestäni kuuluu jossakin määrin se että on konvehteja/paperikarkkeja kauniisti esillä, pähkinöitä kulhoissa, ja satunnaisesti ehkä kerran viikossa kuumaa glögiä ja pari tuoretta joulutorttua. Karkkia ei mässytetä kokoajan vaan niitä nautitaan muutamia iltaisin, mutta onhan siinä eroa siihen ettei yleensä syödä yhtään muutakuin silloin kun herkutellaan.

Joulun juhlapäivinä sitten menee kinkkua, kalkkunaa, hieman laatikoita, karjalanpiirakoita yms muuta hyvää, mutta mielestäni aika monet näistä ovat kohtuu terveellisiä ruokia ja sisältävät paljon proteiinia. Varsinaista ylimässäilyä ei varmasti tapahdu joulun tienoilla kuin parina päivänä, esim jouluaatto+joulupäivä+tapaninpäivä, ja seuraavaksi herkutellaankin erilaisilla ruoilla sitten uutena vuotena.

Tämän jälkeen seuraa taas paluu normaaliin elämään, itse en ainakaan ole koskaan mitenkään lihonut jouluruoista, ehkä jotan ällötystä/ähkyä on voinut iltaisella olla ja pikkuisen närästää mutta tämä juhla on vain kerran vuodessa joten siitä tulee nauttia mahdollisimman perinpohjaisesti :)

tein juuri jouluksi PROTEIINI MARENKIA! Vatkasin yhteensä 6 valkuaista ja 50g fastin mansikka heraa+ makeutusainetta. Pojat ottaa nyt 1,5h lämpöä uunissa ja tuoksu on hyvä. Ei pääse herra läski vierailemaan, kun ottaa suklaan tilalle vähän marenkia. Sisältää pelkkää proteiinia ja väriltään ne on joulun punaisia. Aion tehdä myös kevennetyn ja täysjyväriisiä sisältävää porkkanalaatikkoa ja uuni,maitopuuroa.

Suositut

Back
Ylös Bottom